Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Popravdě by mě v životě nenapadlo tuhle hru hledat, pirátit a dohrávat. Ale prohlížel jsem si svoji zaprášenou knihovnu na GOGu s myšlenkou znovu po 2 letech zkusit Simona Sorcerera 3D. A objevil v ní tuhle hru, která byla pravděpodobně zdarma a tak jsem ji jako odreagování stáhnul a přes noc dohrál.

Stargunner je typická bezmyšlenkovitá Apogee hra, kdo někdy něco od této firmy hrál, bude hned doma. 3 epizody po 9 misích, generická kola a bezduchá, ale odsýpající zábava. Na rok 1996 docela pěkná grafika včetně pár renderovaných animací, leč prostředí se v rámci epizody (vesmír, země a voda) prakticky nemění. Nepřátelé všech druhů a barev, na konci boss a mezitím šílený chaos. Na výběr jsou tři obtížnosti a i na easy a s možností ukládání je "tutoriál", spočívající v 6 náhodně vybraných kolech pekelně těžký.

Raketka nemá pořádný motor a tudiž rychlost, zbraně ani žádnou další výbavu. Ty se dají nakoupit za peníze sbírané v jednotlivých kolech, které ale v tom šíleném chaosu rozhodně nemáte čas sbírat. Dokoupit se dají životy, superbomby, dva ochranné satelity, dvě zbraně nahoře a dole. Hlavní zbraně jsou naprosto tradiční - "rozprašovač" do všech stran a koncentrované střely dopředu.

S nulovou výbavou a pomalou lodí jsem zařval několikrát v 2-3. kole "tutoriálu" a přiznám, že jsem neměl nervy to dohrávat poctivě. Hodil jsem si cheat na peníze, nakoupil tu nejlepší výbavu. S "rozprašovačem" na max a dvěmi naváděnými torpédy se frustrace změnila na zábavu, byť trošku bezduchou. Neukládal jsem v průběhu kol, nepomáhal si žádnými dalšími cheaty, nepoužíval superbomby, aby to byla aspoň trošku výzva. Díky výbavě, na kterou bych nejspíše našetřil někde na konci hry jsem se celkem bavil.

To nic nemění na tom, že pokud jste hráli v životě nějakou raketku na starých konzolích či na automatech, Stargunner nenabízí absolutně nic nového.
+11
  • PC 65
Stargunner je čistokrevný shoot'em-up a tahle informace ho popisuje téměř dokonale. Přesto bych rád zmínil několik detailů. Ve čtyřech epizodách letí vaše raketa zleva doprava a likviduje hordy nepřátel. Těch je dostatek různě se chovajících druhů s různou nebezpečností. Každá epizoda má trochu jiné prostředí, ale držíme se sci-fi. K likvidaci slouží pěkná řádka zbraní. Osobně jsem si dost oblíbil slabší, ale automaticky zaměřující Ion Cannon.

Na pořádnou výzbroj je nutná hromada kreditů a velkou část z nich utratíte za životy. Moje největší výtka vede k obtížnosti. Jasně, tento žánr je vždy náročný, ale zde je vše dost nevyvážené. Prostě najednou přijde mise, kterou jsem opakoval snad dvacetkrát, ale další tři k dokončení epizody už pohoda. Bossové jsou povedení, ale jejich náročnost je také dost nevyrovnaná. Pochválit musím grafiku, která i dnes vypadá velmi pěkně. Potěší animace na konci epizod, příjemné překvapení. Jsou totiž pouze na konci tří dříve placených epizod a dříve jsem vždy hrál jen shareware. Manuál je naprosto klasický, ale může posloužit jako pohodlný popis zbraní, což ve hře není tak přehledné. Celkově je Stargunner dobrá hra s pár frustrujícími úseky, ale pro fanoušky žánru stojí za zahrání. Congratulations, Stargunner!
+10
  • PC 50
Kruci, ani jsem si nevsiml, ze se to pred dvema mesici objevilo na GOGu zdarma... videl jsem to pred nejakym rokem v katalogu Apogee zdarma, ale kvuli staremu instalatoru se mi to tehdy nepodarilo vubec nainstalovat.

Stargunner je vesmirna arkada, ktera diky freneticke akci a energii nabite hudbe pekne slape... za predpokladu, ze se vam hry tohoto typu libi. Za sebe jsem rad, ze mam konecne srovnani k ceskemu Hypercore - silena odvaha, jit s necim takovym na trh v roce 1999. Zaroven si ji muzu pridat vedle Xenonu jako kousek, ktery uz nejspis nikdy nespustim...
+6