Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

StarCraft: Ghost

Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Blizzard Entertainment se po vstupu do nového tisíciletí chtěl pokusit o proniknutí na konzolový trh. Tato okolnost umožnila firmě Nihilistic Software předložit návrh na konzolovou hru ze světa StarCraft a uspět. V návrhu šlo o stealth hru, která by cílila na konzole a kde by se pohlíželo na intenzivní akci a bitvy jinak než z ptačího pohledu.

StarCraft: Ghost byl Blizzardem ve spolupráci s Nihilistic oficiálně oznámen v roce 2002. Hra byla cílena na platformy PlayStation 2, GameCube a Xbox. Zpočátku byl zájem o to, aby hra měla kvalitní příběh. Nakonec se o něm ale moc nemluvilo a ani neprezentovalo. Hlavní postavou byla terranka Nova, které by se hráč ujal a ovládal ji z 3rd person pohledu. Hra byla zasazena do doby 4 let po StarCraft: Brood War. Bylo zcela na hráči, jak by hrou postupoval. Možné bylo využívat neviditelnost, stealth a termo vizi, díky které šlo vidět skrze zdi, nebo hrát zcela akčně.

V roce 2004 Blizzard oznámil, že spolupráce s Nihilistic na projektu končí. Nová spolupráce se uzavřela se Swingin' Ape Studios. Tento team se podíval na dosud rozpracovaný projekt a začal dělat mnoho úprav. Přidalo se několik multiplayerových módů, kterými byly Deathmatch, Capture the Flag, Invasions apod. Také vznikly různé rasy a postavy, za které by hráči v těchto módech hráli. Kvůli nové pozornosti na multiplayer se musel zrušit plán vydání na platformě GameCube, protože neumožňoval vyhovující podporu.

Po dalších dvou letech v roce 2006 oznámil Blizzard, že datum vydání StarCraft: Ghost odsouvá na neurčito. V tomto roce vyšla kniha StarCraft: Ghost: Nova, která měla vyprávět o pozadí Novy a sloužit jako příběhový prequel ke hře.

Blizzard se snahy o vytvoření hry nechtěl velmi dlouho vzdát. Až v roce 2014 oznámil tehdejší prezident Mike Morhaime, že projekt byl definitivně zrušen. Některé assety z původního StarCraft: Ghost, zejména art, byl použit do StarCraft II.

Zajímavostí, která se možná uskutečnila v důsledku snahy o StarCraft: Ghost a dala by se chápat jako určitá pocta projektu, bylo vydání DLC StarCraft II: Nova Covert Ops, které se soustředí na postavu Novy.


Poslední diskuzní příspěvek