Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

S.T.A.L.K.E.R.: Lost Alpha

73
8 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
RPG > nezařazeno
Forma:
freeware
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
26.04.2014 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.dezowave.com/
S.T.A.L.K.E.R.: Lost Alpha je standalone "modifikací" klasiky S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl od ukrajinských GSC z roku 2007. Do hry přidává většinu herních lokací a prvků, které byly vyškrtnuty při problematickém vývoji a uspěchaném vydání původního S.T.A.L.K.E.Ra.

Co se týče příběhu, nabízí alternativní příběh Streloka jako v původní hře. Jde opět o akční dobrodružství z radioaktivní Zóny, která se nachází okolo vybuchlé jaderné elektrárny Černobyl. Vaše postava jako jediná přežije převoz v takzvaném náklaďáku smrti, který jednou za čas ze Zóny vyváží mrtvé stalkery. Poté, co se probudíte se ztrátou paměti na stole obchodníka Sidoroviče, se jako Označený vydáváte zabít záhadného Střelce, což je váš hlavní úkol uložený v PDA.

Hráč může plnit buď hlavní dějové úkoly, a tak postupovat příběhem nebo si vybrat z mnoha malých, nepovinných, jako je třeba ochrana tábora, zabití stalkera, vyčištění oblasti nebo nalezení artefaktu. Za všechny jste odměnění buď penězi, které můžete utratit za lékařské potřeby, zbraně a mnoho dalších nezbytnosti pro přežití v zamořeném území a nebo nějakou tou zajímavou věcí. Artefakty je také možné připnout na opasek a využívat tak jejich účinky (zvýšit si některé atributy). Podstatnou součástí Stalkera jsou souboje, které jsou vyvedeny poměrně realisticky. Každá zbraň se muže opotřebovat, k některým jdou připnout přídavné doplňky jako dalekohled nebo granátomet.


Poslední diskuzní příspěvek

Tommywise: COP vyšel před deseti lety. si vygoogluj doporučené požadavky na Full Dynamic Lighting se speciálními efekty pro Lost Alpha. jsi se…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
The original you always wanted brought to life. Hmm...

Hra je tmavá. Měl jsem pocit, že jediná světlá chvilka byl moment opuštění Sidorovičova kutlochu. Od té chvíle je ale pořád zataženo, po každé emisi snad dva dny prší a i když neprší, je zataženo a tma. V noci je to totálka, kdy bez nočního vidění nemá smysl kamkoli chodit a i s tím nejlevnějším noktovizorem, za nekřesťanských deset tisíc, jsem viděl úplný hovno.

Známý checkpoint v Cordonu pod mostem... Hromada vojáků, nemůžu projít. Sejmul jsem snipera na vyvýšené plošině a vzal si jeho sniperku. OK, nikdo nereaguje. Sejmu dalšího vojáka. Jeho kolegové, stojící hned vedle, opět nereagují. Třetí mrtvý. Čtvrtý... Čistím checkpoint, aniž by jediný voják hnul brvou... Asi bug, říkám si. Po nějaké době checkpointem probíhám znova - respawnovaní vojáci zahajují palbu. Vytahuju sniperku, střílím jednoho, další dva se uklidní. Druhý mrtvý, třetí...

Quiksave... při rychlém uložení se ukládá pouze poloha hráče. Né poloha nepřátel ani např. nevyvolaný poplach. Takže při hledání Strelokovy flešky jsem quickloadoval přesně před dva vojáky, kteří tam v čase quicksavu ještě nebyli. Na pátý pokus se zadařilo je sejmout dříve, než to do mě vysypali oni. A ten poplach? Měl jsem smůlu, bylo potřeba skartovat sedm quicksavů a načíst hodinu starý klasický save...

Měl jsem úkol vystřílet divočáky. Vlítnu na ně. Zbudou mi dva, co se zašprajcovali v nějaké betonové budce. Jsou tam tak zašprajcovaný, že jsou nesmrtelný. Krev z nich stříká, ale nechcípnou. Taxem jim trochu poskákal po hlavách a podařilo se mi je votšprajcovat. A protože jsem jim tou dobou strkal brokovnici pomalu do rypáku, dostal jsem klem mezi půlky. Úkol jsem splnil, ale dobrý pocit jsem z toho rozhodně neměl... a tohle tady řešíte pořád. Každý quest je potenciální past, ze které vede jen manuální load.

Dezowave udělali s Lost Alphy docela frustrující záležitost a je tady jasně vidět, proč se GSC uchýlil ke stříhání obsahu a proč nakonec Stalker vypadal tak, jak vypadal. Mapy LA jsou nafouknuté a prázdné. Pěší přesuny nudí a neustálé vracení se tam a zpět dokáže velice rychle nakrknout i ty největší vytrvalce. Nové mapy svým level designem dost pokulhávají a i ty stávající jsou spíše rozporuplně modifikované. Člověk by řekl, že vychytají alespoň ty hromady bugů, ale k mému překvapení je LA snad ještě v horším stavu, než původní hra...

Verze: Director'c Cut 1.4005
Uloženo k ledu.
+15+15 / 0