Diskuze
Za mě mezitím co u cyberpunku jsem taky měl štěstí a i hned po vydání šlo spíš o vizuální bugy, tak tady pokud chci hrát, tak musím každou hodinu hru resetnout, jinak mi brutálně klesnou FPS:
Ale jako jo atmosféru to má luxusní, prakticky jediná věc, která mě u toho drží.
Ale jako jo atmosféru to má luxusní, prakticky jediná věc, která mě u toho drží.
Tak jak frčíte ? Já mám nahráno cca 10-12 hodin a je bomba ... Pro mě osobně další Witcher 3 nebo RDR 2 : ) .... Možná brzo zatím hodnotit, ale dlouho mě takhle nic nechytlo. Atmosféra, grafika i hratelnost i vyšší obtížnost je super. Musím tedy říct, že aktivně hraji až s 1.02 patchem, které ekonomiku aj zlepšili k lepšímu. Chyby a technické problémy se mi zatím vyhbají, měl jsem to stejně tenkrát i u CP2077.
No vidím to tak za dva roky, až to bude mít i Datastor hotový. Není kam spěchat...tyhle porodní bolesti nemám zapotřebí :)
@vapiscz (01.12.2024 22:05): Železo mám adekvátní, výrazně převyšuji minimální požadavky. Jestli v nich autoři lhali, tak to je jejich problém.
@M.a.t.t. (30.11.2024 18:09): Reaguji i na tvůj komentář, aby ti to nepřišlo jako spamování, když už jsi mi vyhrožoval smazáním.
@M.a.t.t. (30.11.2024 18:09): Reaguji i na tvůj komentář, aby ti to nepřišlo jako spamování, když už jsi mi vyhrožoval smazáním.
Ta hra se chova hrozne zvlastne. Kdyz mate problemy s vykonem, mnozi se ruzny glitche. Testoval jsem to v prvni vesnicce a moje 2060 Super to vubec nezvlada stran vram. Totalni memory leaky v momente, kdy prekroci alokace 7 GB. Jakmile je to pod, celkem to jde a jsem schopnej se na rozumny nastaveni drzet nad 30. Patche to rekl bych jeste zhorsily. Sranda je, ze jakmile zacne dochazet k poklesu fps pod 30 a zacne to zavanet leakama, tak se rozbiji fyzika, NPC ruzne poskakuji, teleportuji se, oddeluji se casti tel, proste se vsechno zacne rozjebavat. Nikdy u zadny hry jsem podobny chovani nezazil. Krom toho tu maji i rozbity simulace a animace pri locku na 30 fps. Rikam to nerad, ale asi si to zahraju az tak za pul roku a s novym zelezem. Pritom papirovej vykon (i7 8700, 2060 Super) na med-high, 1080p by tam byl, protoze se to za urcitych okolnosti hybe uplne stable 30. Je to porad +- sestava celkem podobna konzolim, kor kdyz mi staci malo fps a 1080p (u vetsiny her si simuluju v podstate graphics mod z konzoli, radsi dam vse na max a locknu na 30 nez nejaky kompromisy s kolisavym frametimes). No jsem zvedavej, co s tim udelaji, protoze se trochu obavam, ze uricty veci moc zlepsit nepujdou. V mire detailu a zpusobu implementace ruznych veci je to mnohem dal nez treba silent hill 2 a ten jede taky pekne mizerne. UE5 proste nikam dal v optimalizaci posouvat nepujde rekl bych. Mozna jen vyresit ty leaky a optimalizovat nejaky CPU vypocty. Ale s GPU optimalizaci podle me moc uz nenadelaji. Kazdopadne jsem mile prekvapenej, jak to jede na obou xboxech.
@vojtaruzek (30.11.2024 17:00): Hele sorry, ale pokud se ti shadery kompilujou hodinu a pak máš 5 FPS, tak máš prostě a jednodušše nedostatečný železo. Shadery se mi kompilou sotva půl minuty a mám stabilních 110 FPS při 4K, takže hra je možná fakt nenažraná stran výkonu, ale neni nehratelná.
Já teda musím říct, že po technický stránce mi to ty dva patche zatim spíš rozjebaly. Ve verzi 1.0.0 jsem to měl technicky docela v pohodě, ačkoli několik bugů spojenejch s tím, že má hra krapet problém na super ultra-wide rozlišení (32:9) tam bylo. Ale teď se mu každou chvíli objevujou různý grafický artefakty (ne ty, který ve stalkerovi chcete vidět). Zkoušel jsem si hrát s nastavením DLSS a vůbec to nepomohlo. Takže ho prostě nechávám na DLAA, protože to dělá bordel tak jako tak. Dokonce mi to začalo i crashovat, což se mi za 20+ hodin na verzi 1.0.0 nestalo ani jednou.
Zdravim,nestalo se nekomu ze nejde dokoncit mise Orbit,pro DR,Kaymanova?uz ke konci hry
Narazil jsem zatím na dva bugy, jeden byl levitující muž nad postelí, jako druhý se mi zasekl quest On The Edge (Až na hraně). Nicméně ten opravil patch, který vyšel o asi deset minut později.
Hra mi jinak šlape hezky, semtam nějaký nedodělek. Mrzí mě velmi absence (aspoň prozatím) A-Life 2.0, protože ty podivné spawny docela zamrzí a i kdyby fungovaly perfektně jako záclona, jak to člověk ví, tak to pak vidí všude. Rozhodně by mohl být různorodější loot (člověk je zvyklý z Tarkova, GAMMA nebo Anomaly), možnosti jako třeba hideout nebo taky crafting/údržba věcí, o nějakém systému reputace a frakcí se hovoří v loadinzích, ale nevidím je...
Ostatní věci se mi líbí, přijdu si jako kdybych hrál moderní Far Cry 2 s příběhem a s velkým příslibem do budoucna. Tolik zatím k dojmům, doufám samozřejmě v masivní možnosti módů (kdo by dnes hrál neomodovaného Shadow Of Chernobyl?) a nějaký ten Cyberpunk/No Man's Sky treatment.
Hra mi jinak šlape hezky, semtam nějaký nedodělek. Mrzí mě velmi absence (aspoň prozatím) A-Life 2.0, protože ty podivné spawny docela zamrzí a i kdyby fungovaly perfektně jako záclona, jak to člověk ví, tak to pak vidí všude. Rozhodně by mohl být různorodější loot (člověk je zvyklý z Tarkova, GAMMA nebo Anomaly), možnosti jako třeba hideout nebo taky crafting/údržba věcí, o nějakém systému reputace a frakcí se hovoří v loadinzích, ale nevidím je...
Ostatní věci se mi líbí, přijdu si jako kdybych hrál moderní Far Cry 2 s příběhem a s velkým příslibem do budoucna. Tolik zatím k dojmům, doufám samozřejmě v masivní možnosti módů (kdo by dnes hrál neomodovaného Shadow Of Chernobyl?) a nějaký ten Cyberpunk/No Man's Sky treatment.
Technicky vzato 0% by měla dostat hra, která nelze ani spustit. A ačkoliv chápu obě strany, tak dát zde 0% vnímám spíše jako osobní protest než hodnocení kvality hry.
Jinak, hrál jsem dnes cca 2 hodiny s patchem 1.02 a nevnímám příliš velké změny. Hra crashuje, nepřátelé se spawnují v sobě nebo do zad (i v uzavřených prostorách), vypadávají zvuky a celé dvě hodiny mi pršelo. Ale hraju po endingu vedlejší questy, hrát novou hru, asi by to bylo jiný. Každopádně bych i tak doporučil ještě počkat.
Jinak, hrál jsem dnes cca 2 hodiny s patchem 1.02 a nevnímám příliš velké změny. Hra crashuje, nepřátelé se spawnují v sobě nebo do zad (i v uzavřených prostorách), vypadávají zvuky a celé dvě hodiny mi pršelo. Ale hraju po endingu vedlejší questy, hrát novou hru, asi by to bylo jiný. Každopádně bych i tak doporučil ještě počkat.
@H34D (30.11.2024 19:17): Tak na druhou stranu, žalostný technický stav bohužel nyní velmi relevantní je, a asi ještě nějaký ten pátek tomu tak bude. Pročež komentáře, které se věnují tomuto aspektu, mohou pomoci nerozhodným lidem, kteří o koupi uvažují právě nyní, za plnou cenu. To mi přijde zcela validní.
@vojtaruzek (30.11.2024 17:15): Mě teda přijde, že tyhle ubrečené komentáře s hodnocením 0% jsou fakt k ničemu. Tvůj "komentář" by měl být smazán. To není komentář ke hře. A ten druhý od @godofsick taky. To mi o hře nic neřeklo a až si ji budu v klidu chtít zahrát třeba za půl roku, kdy bude v jiném technickém stavu, tak bude naprosto irelevantní.
@vojtaruzek (30.11.2024 17:00): A ty prosím nespamuj. Tým, že reaguješ na viac príspevkoch vo viacerých postoch po sebe a nie jednom, ako by sa malo, spamuješ diskusiu ešte viac ako je potrebné. Ak nedôjde k zmene, začneme ti to mazať.
@vojtaruzek (30.11.2024 17:15): Tak jestli chodíš opakovaně do restaurace, kde ti nechutná...
@Fritol (30.11.2024 17:08): Ne, je to vina vývojářů, stejně jako cokoliv, co jeden udělá druhému. Nech si ten victim blaming.
Zbytek je jen klasické uculené pošklebování a povýšené bláboly.
Zbytek je jen klasické uculené pošklebování a povýšené bláboly.
@vojtaruzek (30.11.2024 17:02): Že jsou hry vydávány nedodělané je vina především hráčů, protože na to vydavatelům přistupují už tolik let. A vždycky se zahltí internety tím, jak máme hlasovat peněženkou a rozhodně nepředobjednávat, ale pak stejně vyjde další polofunkční Battlefield a prodá 10 mega za měsíc.
Věř mi, že z toho nejsem nadšený stejně jako ty, jen prostě tohle se děje od doby, co hry na konzolích vyžadují připojení k internetu, což je už pěkně dlouho a vývojáři prostě spoléhají na to, že hru budou dodatečně rok patchovat jen proto, že jim hráči ty peníze dají tak či tak.
Se tu kvůli tomu vztekej, to tvoje hodnocení na DH stejně nikdo z GSC neuvidí, tak je to jedno. Jen mě překvapuje, že se kvůli tomuhle ještě někdo může takhle rozčilovat, kór když ještě dobrovolně zvolil nákup bez refundu. Ale tak jako když tě to baví, posluž si.
Věř mi, že z toho nejsem nadšený stejně jako ty, jen prostě tohle se děje od doby, co hry na konzolích vyžadují připojení k internetu, což je už pěkně dlouho a vývojáři prostě spoléhají na to, že hru budou dodatečně rok patchovat jen proto, že jim hráči ty peníze dají tak či tak.
Se tu kvůli tomu vztekej, to tvoje hodnocení na DH stejně nikdo z GSC neuvidí, tak je to jedno. Jen mě překvapuje, že se kvůli tomuhle ještě někdo může takhle rozčilovat, kór když ještě dobrovolně zvolil nákup bez refundu. Ale tak jako když tě to baví, posluž si.
@Fritol (30.11.2024 17:00): A samozřejmě, že mě obviníš, že si za to můžu sám, protože mám tu nebetyčnou drzost si hru koupit při vydání (protože jsem chtěl limitovanou edici). Zasluhuji přísný trest, nejlépe rovnou trest smrti.
To, že jsou hry vydávány nedodělané (ale nikdy se mi nestalo, že by byla v takto nehratelném stavu) není vina hráčů, ale čistě vydavatelů, vývojářů a investorů, kteří je tlačí do vydání.
Ale tak, ty jsi jen takový ten uculený posměváček, který si potřebuje pozvednout ego.
To, že jsou hry vydávány nedodělané (ale nikdy se mi nestalo, že by byla v takto nehratelném stavu) není vina hráčů, ale čistě vydavatelů, vývojářů a investorů, kteří je tlačí do vydání.
Ale tak, ty jsi jen takový ten uculený posměváček, který si potřebuje pozvednout ego.
@JohnCZ (30.11.2024 16:56): Nestrawmanuj.
A já jaksi krom toho, že je nehratelná, o té hře říct nemohu nic dalšího, protože ji jaksi nemohu hrát (protože je nehratelná - po dalším patchi se mi kompilovaly shadery při spuštění snad hodinu a stejně se to hned zaseklo na 5 FPS - stále platí, že požadavky splňuji bohatě)
A já jaksi krom toho, že je nehratelná, o té hře říct nemohu nic dalšího, protože ji jaksi nemohu hrát (protože je nehratelná - po dalším patchi se mi kompilovaly shadery při spuštění snad hodinu a stejně se to hned zaseklo na 5 FPS - stále platí, že požadavky splňuji bohatě)
@vojtaruzek (30.11.2024 16:48): Ty mě by ze všeho nejvíc zajímalo, proč si kupuješ hru od GSC, kteří nikdy nevydali 100% hotovou hru, když byly internety plné toho, jaké to má problémy, v den vydání a ještě to koupíš od třetí strany, kde není možnost refundu. :D
Sorry jako, ale tohle je prostě jak kdybys zapl počítač po 15 letech, protože podělané launche her jsou tu s námi už dvě generace a když člověk nedokáže počkat na patche, tak prostě nekupuje. A nebo hru zkusí první přes Game Pass za 25Kč aby zjistil, jak to běží.
Sorry jako, ale tohle je prostě jak kdybys zapl počítač po 15 letech, protože podělané launche her jsou tu s námi už dvě generace a když člověk nedokáže počkat na patche, tak prostě nekupuje. A nebo hru zkusí první přes Game Pass za 25Kč aby zjistil, jak to běží.
@vojtaruzek (30.11.2024 16:46): Takže klasické: není to pravda, ale mohla by být. Jistě tedy dokážeš doložit byť jen jediný takový příklad, kde by se tak dělo. Protože zatím paradoxně jediný, kdo takhle pitomě generalizuje, jsi ty (a pár dalších, kteří jako přes kopírák jedou ten samý narativ, ale kromě manipulací samozřejmě nedokázali konkrétně nic doložit).
Mimochodem, krásně hru ve své videorecenzi zhodnotil a i dost výrazně zkritizoval Zdeněk z Vortexu, čímž si vysloužil i mou pochvalu. Tvrdě, ale férově a objektivně, tak, jak si konstruktivní kritiku představuju.
Mimochodem, krásně hru ve své videorecenzi zhodnotil a i dost výrazně zkritizoval Zdeněk z Vortexu, čímž si vysloužil i mou pochvalu. Tvrdě, ale férově a objektivně, tak, jak si konstruktivní kritiku představuju.
Tak, změnil jsem to, prochází to teď přes kádrový posudek?
@Adieu (30.11.2024 15:16): Samé ad hominemy, ach jo.
@JohnCZ (30.11.2024 15:52): Aha, tohle ti vadí. To nebylo myšleno, že by to autoři dělali cíleně nebo naschvál, nebo že by to dokonce vymysleli, jen že pak každá kritika může být připsána ruským machinacím.
Zbytek ad hominem.
Zbytek ad hominem.
@vojtaruzek (komentář): prvý odstavec beriem, počul som, že to je problémové, ale podmienky za akými ta hra vznikala chápem, že veci nevyšli tak ako sa čakalo. Hádam to bude lepšie.
druhy odstavec je dôvod na to mínus, lebo mi príde sprosté takýmto spôsobom tvorcov očierniť. Leda by si o tom vedel niečo viac.
druhy odstavec je dôvod na to mínus, lebo mi príde sprosté takýmto spôsobom tvorcov očierniť. Leda by si o tom vedel niečo viac.
@vojtaruzek (30.11.2024 14:48): To zní extrémně úsměvně od někoho, kdo s využitím strawmana lživě pomlouvá vývojáře... a média. ("Ale tak, autoři to mají pojištěné, protože kdokoliv, kdo tomu dá špatnou recenzi, je podle médií ruský agent nebo placený ruský troll") Otázka je, jestli máš jen problém s pochopením psaného textu a nebo to děláš cíleně. Tvé diskuzní příspěvky dobře znám, takže vím, že tohle není nějaká výjimka či úlet, ale konzistentní vzorec chování.
@Adieu (30.11.2024 15:16): +1
@Adieu (30.11.2024 15:16): +1
@vojtaruzek (30.11.2024 14:47): Tak si zacitujeme z tvého komentáříčku, jo: "kdokoliv, kdo tomu dá špatnou recenzi, je podle médií ruský agent nebo placený ruský troll." To ovšem není pravda, že, akorát pár médií referovalo, že Rusové (kteří skutečně nemají na úspěchu GSC zájem, ostatně ta hra je v Rusku zakázaná a studio neustále ohrožováno ruskými hackery) údajně zkouší uplácet hodnotící uživatele pro negativní hodnocení, což je doloženo i screeny zřejmě telegramové konverzace. Že by však kdokoli, kdo se vůči hře kriticky vymezoval, byl nazýván nějakým proruským sajrajtem, je čistě tvá smyšlená, typicky kontrariánsky ufňukaná konstrukce. Takže mně nejde vůbec o umlčení kritiky, ty dizidentský šášulo - sám jsem zde tu hru kritizoval v diskuzi -, pouze odhaluji to tvé tvrzení jakožto manipulaci a lež.
@JohnCZ (30.11.2024 13:57): Hru doslova nemůžu hrát, protože je tak strašně rozbitá, ty "nicneříkající výkřiku". A tvé ad hominemy potvrzují, že se snažíš zadupat kritiku.
@Adieu (30.11.2024 14:11):
OBvinil jsi mě ze lži u věci, kterou si můžeš snadno dohledat na českých i zahraničních webech, čímž jsi dokázal, že ti jde jen a pouze o umlčení kritiky špatného stavu hry.
https://www.imdb.com/news/ni64980771/?ref_=nws_nwr_li
OBvinil jsi mě ze lži u věci, kterou si můžeš snadno dohledat na českých i zahraničních webech, čímž jsi dokázal, že ti jde jen a pouze o umlčení kritiky špatného stavu hry.
https://www.imdb.com/news/ni64980771/?ref_=nws_nwr_li
@JohnCZ (30.11.2024 14:18): Ach tak, díky. Co dodat, práce s informacemi skutečně není pro každého.
@Adieu (30.11.2024 14:11): Např. Indian psal o tom, že Rusové platí za negativní recenze. Ale samozřejmě je celkový kontext poněkud jiný než jak je tady kolegou prezentován.
@GodOfTheSick (komentář): Na jakém hw jsi to hrál?
@vojtaruzek (komentář): Jaká média označila lidi silně kritizující stav hry za ruské trolly či agenty? Já jen, jestli je to skutečný problém, anebo pouze lež.
@vojtaruzek (komentář): Nikoli, trolla z tebe dělá akorát tenhle zbytečný nicneříkající komentář. Konstruktivní kritika je vždycky vítána, ale k samotné hře jsi kromě několika emotivních výkřiků nenapsal vůbec nic. Tu hranou nezaujatost ti nežeru, znám tě z facebookových diskuzí a chtěl bych tebe, ale i všechny ostatní, požádat, abys tamní toxicitu sem na DH netahal. Díky.
@GodOfTheSick (komentář): Tys čekal hotovou hru? :D ses posral ne
@GodOfTheSick (komentář): Pekný rant o súčasnom fungovaní videoherného trhu, akurát o dvojke Stalkera som sa nedozvedel skoro nič :D
@GodOfTheSick (komentář): A proč si teda neudělal refund? Kdo ti bránil? Umožňují to všechny platformy, na kterých hra vyšla.
@Gordon (30.11.2024 06:37): Jo Witcher 3 ma super atmosferickou oblohu. Stejne tak treba hry na Apex enginu od Avalanche (Hunter, Generation Zero). V nekterych ohledech jsou porad jednodussi technologie dal.
@Hammond22 (29.11.2024 15:33): Máš pravdu, rozplizlá obloha v KCD2 ukázkách je prostě o ničem, krásné oblohy, jak malované (well...) mělo Krev a Víno Do witchera 3.
@Paul (29.11.2024 15:37): War Thunder nemá špatné mraky. Ale to není moc kvalitní hra.
@Paul (29.11.2024 15:37): War Thunder nemá špatné mraky. Ale to není moc kvalitní hra.
Po stažení patche mi přišlo, že se to ovládá o něco lépe. Tak jsem uběhl zhruba 500 metrů a crashnula hra. Tak třeba zase příště :)
Btw mrknete na tenhle mod https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/205 Ja jsem zatim na svym stroji zoufalej (i7 8700, RTX 2060 Super, 32GB ram). Jsem smirenej s lockem na 30 fps pri 1080p s DLAA, ale nemuzu si dovolit ani textury na high, protoze to docela kolabuje hned v ty prvni vesnicce a je to skoro nehratelny. Bez DLSS Q spatny, s tak na hrane a musim snizovat veci, co nechci. Ze srandy jsem ten mod zkusil jen for science. Najednou to jede v 1440p DLDSR + DLAA lip nez predtim v 1080p DLSS Q. Tezko rict, co vsechno to dela a zda je vse dobry. Ale docela me to prekvapilo a stoji to za prozkoumani.
@Paul (29.11.2024 11:48): Hra má dynamický DoF?
Patch mění dost věcí, ze kterých byli hráči smutní.
Zbraně se vám nerozpouští v ruce. Opravit oblek nestojí celé ruské hdp. Vyšší platy a výkupní ceny artefaktů.
Už bude trochu větší zábava prozkoumávat svět. Ne že bych byl odpůrce survival a hardcore obtížnosti ale tohle bylo fakt uvalené..
Zbraně se vám nerozpouští v ruce. Opravit oblek nestojí celé ruské hdp. Vyšší platy a výkupní ceny artefaktů.
Už bude trochu větší zábava prozkoumávat svět. Ne že bych byl odpůrce survival a hardcore obtížnosti ale tohle bylo fakt uvalené..
@Hammond22 (29.11.2024 15:52): Tak konečně se to na controlleru dá hrát, ikdyž úplně ideální (jako v Black Ops 6) to ještě není. Ještě taky počkám.
@Paul (29.11.2024 15:37): Pravda, Flight Simulator je vlastně takovej simulátor mraků :) No taky asi počkám na fix a-life (snad přijde) a hlavně hraju na 30 fps locku a je tam zatím bug, že se nějaké animace renderují blbě při 30 fps. Postoval jsem to Alexovi z DF a psal, že to pošle vývojářům. Tak snad to opraví.
@Hammond22 (29.11.2024 15:33): nejlepší volumetric clouds má Flight Simulator. To je asi jediná hra která je má ostrostí srovnatelný s klasickejma skyboxama. Jinak je to většinou blurry mess.
@Hammond22 (29.11.2024 15:19): supr, stahuju, fingers crossed...akorát už mě tedy opustil hype a tak nějak si říkám že ikdyž gamepad bude opraven, tak bych stejně mohl počkat až to bude fixnutý komplet a budou venku DLCs.
@Hammond22 (29.11.2024 15:19): supr, stahuju, fingers crossed...akorát už mě tedy opustil hype a tak nějak si říkám že ikdyž gamepad bude opraven, tak bych stejně mohl počkat až to bude fixnutý komplet a budou venku DLCs.
@SilentWolf (29.11.2024 11:11): Nebe je teda lepsi nez jsem cekal. Ale chapu, na co narazis. Ja nejsem uplne fanousek volumetrickych mraku, ale chapu jejich potrebu. Ani red dead je nema idealni. Tezko se volumetrickym systemem priblizis necemu jak od malire z obdobi romantismu. Za me to jsou mozna nejlepsi volumetricky mraky, takze jsem spokojenej. Koukni se treba na ukazky KCD2, tam je bohuzel nebe docela slaby.
Tak prvni patch je tu. Resi i neco s tema deadzonama u gamepadu. Paule dej pak vedet, jestli to je uz lepsi.
@SilentWolf (29.11.2024 11:57): Musíš chodit na síť pro lidi z resetery, ne pro lidi z neogafu.
@Paul (29.11.2024 11:48): až teď jsem si všiml 1/9 :D hodnotím jen ty první čtyři screeny. Nejsem schopen se dostat ke zbytku.
@Say (29.11.2024 11:00): Most of these are just Epic settings. For some I have console commands for increased foliage draw distance. And I think I have something in my ini-files for improved reflection quality.
@Say (29.11.2024 11:00): u mě to teda vypadá takhle - ne-li líp. Jedu vše na max. Samozřejmě nejsem grafická aristokracie abych viděl nějaké případné drobné rozdíly, ale troufám si tvrdit že mi hra vykouzlila už hezčí scenérie, než ty obrázky.
Jak moc to pak zkazí drobné detaily - jakože stíny na zdi se vlivem rychlého plynutí času pohybují absurdně, je už věc druhá. Ale tím, že jsem původně z vesnice, ( ne že by teda vypadala jako okolí Černobylu :D ), tak na mě tyhle opuštěné stodoly a lesy fungují skvěle a často se musím kochat z té krásy na monitoru.
Za mě by trochu pomohlo detailnější nebe. Často ty efekty bouří a špatného počasí vypadají skvěle, ale nebe je pořád mírně low-res.
Jak moc to pak zkazí drobné detaily - jakože stíny na zdi se vlivem rychlého plynutí času pohybují absurdně, je už věc druhá. Ale tím, že jsem původně z vesnice, ( ne že by teda vypadala jako okolí Černobylu :D ), tak na mě tyhle opuštěné stodoly a lesy fungují skvěle a často se musím kochat z té krásy na monitoru.
Za mě by trochu pomohlo detailnější nebe. Často ty efekty bouří a špatného počasí vypadají skvěle, ale nebe je pořád mírně low-res.
@Hammond22 (29.11.2024 10:20): Takto může vypadat statická scéna s přidanou hloubkou ostrostí, upscalingem a LUT filtrem. Reálné ingame vypadá samozřejmě jinak.
Souhlasim s Paulem, ze to vypada dobre. Treba mira detailu jednotlivych objektu a oproti jinym hram minimalizace klonovani. Podle me takhle velka a detailni UE5 hra zatim zadna nebyla. Chtelo by to update na novejsi verzi enginu, aby tam byla podpora nanite i pro vegetaci. Par peknych screenu, jak to dokaze vypadat https://x.com/Berduu/status/186181226357 ... 8zccRB6-35VM3-WWwwAA
V poslednich letech si vsimam, ze se nam spousta veci v grafice dostava do uncanny valley a kritizuji se veci, ktery jsou v objektivnich meritkach velky pokrok. Subjektivni vnimani diky pokroku v grafice se nam zacina odklanet od reality. Kouknete se treba na kritiku facialek ve Starfieldu prestoze jsou jednoznacne nejpokrocilejsi ze vsech podobnych her. JALI technologie z Cyberpunku je proste horsi. Jako jo, ve Starfieldu panaci vypadaj jak roboti, ale ten lipsync je naprosty zradlo a jeste zadny jiny proceduralni system takhle presne nedokazal pusu ve velky hre rozhybat do slov. Kam se na to hrabe lipsync Baldurs Gate 3, ktery ma ale tusim hodne veci i mocapovanych. A lidi to vychvaluji...
V poslednich letech si vsimam, ze se nam spousta veci v grafice dostava do uncanny valley a kritizuji se veci, ktery jsou v objektivnich meritkach velky pokrok. Subjektivni vnimani diky pokroku v grafice se nam zacina odklanet od reality. Kouknete se treba na kritiku facialek ve Starfieldu prestoze jsou jednoznacne nejpokrocilejsi ze vsech podobnych her. JALI technologie z Cyberpunku je proste horsi. Jako jo, ve Starfieldu panaci vypadaj jak roboti, ale ten lipsync je naprosty zradlo a jeste zadny jiny proceduralni system takhle presne nedokazal pusu ve velky hre rozhybat do slov. Kam se na to hrabe lipsync Baldurs Gate 3, ktery ma ale tusim hodne veci i mocapovanych. A lidi to vychvaluji...
Sem viděl krátkej gameplay, a ty enemies mi na rok 2024 přijdou velmi "béčkové". Takové toporné.
No, nechci říkat, že je to hnusný, ale má to takovej stock UE5 feel, že fakt imo nelze mluvit o nějak špičkové grafice, tím spíš se vším tím pop-inem a problémama s osvětlením. Plus teda na těch screenech s pohledem do krajiny mi přijde, že veškerá vegetace dál jak nižší desítky metrů jsou jen 2d billboardy... Co vypadá cool jsou efekty počasí.
Jinak když by ten obsah někdo backportnul jako mod do jedničky/ogsr/tak něco, asi bych se neurazil.
Jinak když by ten obsah někdo backportnul jako mod do jedničky/ogsr/tak něco, asi bych se neurazil.
@pajmič (28.11.2024 00:01): hmm, nesouhlasím, xichty mi přijdou v pohodě. A nenutnost řešit osvětlení ručně je celá pointa lumenu (ono to s dynamickým ToD v otevřeném světě ani moc nejde, proto tolik her s ToD bez RT má debilní osvětlení)
Teda trochu mě mrzí, že na unikátní zbraně nemůžu přidávat attachments a ani z nich sundávat ty, co už na sobě mají. Tady už taky vidím námět na mod!
@Paul (27.11.2024 23:15): Hezký sceenshoty.
Já ti nevim, ty držky jsou děsně uncany v porovnání s těma poměrně detailníma tělama. Jako by byly vytřžený z 10 starý hry plácnutý na nově udělaný tělo. Ten Lumen může vypadat místy docela dobře a místy naprosto debilně a nelogicky, protože se se na něj spolíhají až moc a nic není nastavený ručně.
Já ti nevim, ty držky jsou děsně uncany v porovnání s těma poměrně detailníma tělama. Jako by byly vytřžený z 10 starý hry plácnutý na nově udělaný tělo. Ten Lumen může vypadat místy docela dobře a místy naprosto debilně a nelogicky, protože se se na něj spolíhají až moc a nic není nastavený ručně.
@pajmič (27.11.2024 22:02): Já to hrál pár hodin, takže posuzovat celou hru nebudu, ale atmosférou i grafikou je to špička, až na ty chybějící flashlight stíny a pop-in vegetace. Postavy, materiály, osvětlení vypadá skvěle. Stejně tak osvětlení v interiérech, díky lumenu. Prakticky všechny objekty maj tunu polygonů, takže nejsou vidět žádný polygonový hrany. Textury jsou univerzálně kvalitní. A tak dále. Robocop vypadá taky parádně, ale neřekl bych že nějak výrazně lépe, spíš podobně. Arkham Knight taky vypadá skvěle, zvlášť na svůj věk, ale taky se celej odehrává v noci a nemá dynamickej ToD. A taky vypadá líp než Gotham Knights i Suicide Squad, holt Rocksteady měli v té době extrémně dobrý kodéry a artisty.
@Paul (26.11.2024 18:35): Je to bezpochyby nejhnusnější hra na Unreal 5. Porovnej si to s Talos Principle 2 nebo Robocopem. Kromě fajn efektů počasí to půbebec nevypadá jako unreal 5. To i Arkham Knight na Unreal 3 před 9 lety vypadá o několik tříd líp. A opravdu nevim, čím podle tebe tahle hra vybočuje od ostatních open world FPS.
@kuler91 (26.11.2024 22:33): Dobrá otázka. Rozhodně nejvíc mě trápily chyby a optimalizace, takže pokud by fixnuli chyby, tak 70-75%. Po optimalizaci 80-85%. A poté vidím prostor v AI, množství HP nepřátel, v ekonomice a level designu. Už od prvního Stalkera sním o tom běhat tam po loukách či po Pripjati, lehat si do trávy, odstřelovat na dálku, přepadat jiné Stalkery, nahánět se s vojáky v paneláku, prozkoumávat a řešit puzzly jak se dostat do bunkrů či jiných lokací. Tady je od všeho trochu a přál bych si akorát aby toho bylo víc.
@SilentWolf (27.11.2024 08:49): taky jsem z nich byl otrávený, ale vyřešil to mod na úpravu tuhosti monster a teď upír padne po 3 ranách z brokny. Takže je z něj otravný muťák, ale ne frustrující miniboss.
@SilentWolf (27.11.2024 08:49): Já taky moc nepospíchám, ono mi to stejně za týden a něco skončí, neměl jsem v plánu to kupovat, ale když jsem zjistil, že můžu mít Game Pass na 14 dní za 28 Kč (nebo kolik to bylo) tak jsem neodolal a chtěl to vyzkoušet a nějak mě to chytlo. Ale za plnou zatím asi kupovat nebudu a dávat další 300 za GP asi taky ne, protože nemám tolik času hrát a ani do měsíce bych to nedohrál a to už by se spíš vyplatilo to koupit rovnou, protože další hry z GP mě zase tolik nezajímaj.
Jinak jak tu někdo napsal, že to je škaredé, tak já s tím teda nesouhlasím, tady nějaké screeny co jsem si vytípal během hraní, není to úplně max. nastavení, ale blíží se to tomu.
https://i.postimg.cc/dVTVmwKZ/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-19-07-35-57.png
https://i.postimg.cc/nLbc3gHR/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-19-07-40-94.png
https://i.postimg.cc/rp1y3js8/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-19-08-40-64.png
https://i.postimg.cc/nznVJm9q/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-19-08-49-44.png
https://i.postimg.cc/tTDqCgFw/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-19-08-58-18.png
https://i.postimg.cc/vTBQ1dzB/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-23-33-25-30.png
https://i.postimg.cc/j2FRPkgh/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-23-37-26-97.png
https://i.postimg.cc/Dfjv98vb/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-23-44-50-38.png
https://i.postimg.cc/DySvnn0p/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-23-47-44-49.png
https://i.postimg.cc/BQRqvk1S/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-23-50-59-39.png
https://i.postimg.cc/fWrsHpCc/S-T-A-L-K- ... 1-22-10-37-52-95.png
https://i.postimg.cc/m21sKjp0/S-T-A-L-K- ... 1-22-12-43-37-99.png
https://i.postimg.cc/pLNHvjgy/S-T-A-L-K- ... 1-22-12-52-45-57.png
https://i.postimg.cc/0ypqyQsn/S-T-A-L-K- ... 1-24-21-37-05-97.png
https://i.postimg.cc/0NnR7BrJ/S-T-A-L-K- ... 1-26-20-42-23-11.png
https://i.postimg.cc/KzYXfDgp/S-T-A-L-K- ... 1-26-22-35-37-50.png
https://i.postimg.cc/G2gW5TFL/S-T-A-L-K- ... 1-26-22-35-41-73.png
https://i.postimg.cc/6q7kJ6cd/S-T-A-L-K- ... 1-26-23-53-16-11.png
https://i.postimg.cc/Y0JJpcDT/S-T-A-L-K- ... 1-26-23-58-22-44.png
Jinak jak tu někdo napsal, že to je škaredé, tak já s tím teda nesouhlasím, tady nějaké screeny co jsem si vytípal během hraní, není to úplně max. nastavení, ale blíží se to tomu.
https://i.postimg.cc/dVTVmwKZ/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-19-07-35-57.png
https://i.postimg.cc/nLbc3gHR/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-19-07-40-94.png
https://i.postimg.cc/rp1y3js8/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-19-08-40-64.png
https://i.postimg.cc/nznVJm9q/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-19-08-49-44.png
https://i.postimg.cc/tTDqCgFw/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-19-08-58-18.png
https://i.postimg.cc/vTBQ1dzB/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-23-33-25-30.png
https://i.postimg.cc/j2FRPkgh/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-23-37-26-97.png
https://i.postimg.cc/Dfjv98vb/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-23-44-50-38.png
https://i.postimg.cc/DySvnn0p/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-23-47-44-49.png
https://i.postimg.cc/BQRqvk1S/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-23-50-59-39.png
https://i.postimg.cc/fWrsHpCc/S-T-A-L-K- ... 1-22-10-37-52-95.png
https://i.postimg.cc/m21sKjp0/S-T-A-L-K- ... 1-22-12-43-37-99.png
https://i.postimg.cc/pLNHvjgy/S-T-A-L-K- ... 1-22-12-52-45-57.png
https://i.postimg.cc/0ypqyQsn/S-T-A-L-K- ... 1-24-21-37-05-97.png
https://i.postimg.cc/0NnR7BrJ/S-T-A-L-K- ... 1-26-20-42-23-11.png
https://i.postimg.cc/KzYXfDgp/S-T-A-L-K- ... 1-26-22-35-37-50.png
https://i.postimg.cc/G2gW5TFL/S-T-A-L-K- ... 1-26-22-35-41-73.png
https://i.postimg.cc/6q7kJ6cd/S-T-A-L-K- ... 1-26-23-53-16-11.png
https://i.postimg.cc/Y0JJpcDT/S-T-A-L-K- ... 1-26-23-58-22-44.png
@Thellwin (27.11.2024 00:10): já mám taky štěstí na bugy. Ale otázka je zda příběh nezačne bugovat. Někde jsem četl že se to po určitém příběhovém bodu úplně rozsype.
Proto nepospíchám. Ale grafiku, atmosféru to má topovou. V libovolnou herní dobu to prostě kouzlí naprosto uzasne scenérie.
Jen těch bloodsuckerů nemuselo být tolik. To trochu kazí atmosféru když jsou skoro na každém kroku.
Proto nepospíchám. Ale grafiku, atmosféru to má topovou. V libovolnou herní dobu to prostě kouzlí naprosto uzasne scenérie.
Jen těch bloodsuckerů nemuselo být tolik. To trochu kazí atmosféru když jsou skoro na každém kroku.
Save mi ukazuje necelých 9 hodin, teď běhám okolo skládky a zatím jsem nenarazil za celou dobu na nějaký závažnější nebo dokonce fatální bug, spíš jen drobnosti jako levitující ležící postava případně jeden zamrznutý enemák.
Dokonce i na technickou stránku si nemám důvod stěžovat, na 7800X3D + 4070 TiS sice v QHD nedám stabilních 60 FPS na epic nastavení, ale dá se to poladit tak, že to běží většinu času mezi 80-110 FPS bez viditelného vlivu na vizuál oproti max. nastavení a nemám žádné FPS dropy nic, jede to hezky.
Herně je to zatím fajn, běhání po zóně je super, přestřelky fajn, jsou tam některé drobnosti a věci, co trochu kazí imerzi, potom nastavení některých aspektů jako je systém staminy a hlavně ekonomika v základu je trochu přepálená v neprospěch hráče, ale nic z toho není něco, co by se nedalo pořešit módem, kterých už vyšel kopec.
Dokonce i na technickou stránku si nemám důvod stěžovat, na 7800X3D + 4070 TiS sice v QHD nedám stabilních 60 FPS na epic nastavení, ale dá se to poladit tak, že to běží většinu času mezi 80-110 FPS bez viditelného vlivu na vizuál oproti max. nastavení a nemám žádné FPS dropy nic, jede to hezky.
Herně je to zatím fajn, běhání po zóně je super, přestřelky fajn, jsou tam některé drobnosti a věci, co trochu kazí imerzi, potom nastavení některých aspektů jako je systém staminy a hlavně ekonomika v základu je trochu přepálená v neprospěch hráče, ale nic z toho není něco, co by se nedalo pořešit módem, kterých už vyšel kopec.
@SimonEndt (26.11.2024 20:41): Za předpokladu, že by hra byla "prakticky" bez bugů a chyb, tak jak by si hodnotil ? :)
Dohráno. Nějakým zázrakem jsem se "probugoval" až ke konci. Hra je maximálně rozbitá, tohle jsem nezažil ani v Cyberpunku. Pokud někdo váhá nad koupí či hraním, tak silně doporučuji počkat alespoň na nějaký masivní patch, ne-li sérii patchů, jinak to dost zkazí zážitek. Zatím 60% a to je ještě štědré.
@Karasman (26.11.2024 17:47): Ale má pravdu v tom, že ta optimalizace je hrozná. Jestli to hraje na pc a jeho sestava na profilu je aktuální, tak věřím, že to musí být peklo. Se zbytkem to není tak horké.
Po cca 14 odehraných hodinách to vzdávám. Dost mě to mrzí, protože hra je to v jádru parádní, ale v tak příšerném technickém stavu, že to je pro mě v tuto chvíli těžko hratelné. Mám jen jedny nervy a jako beta testera mě bohužel nikdo neplatí. Moc rád se k tomu jednou vrátím, ale až ta hra bude opravená do skousnutelného stavu.
@Karasman (26.11.2024 17:47): nechal bych mu nedomrlou, zabugovanou a neoptimalizovanou, ale generickou a škaredou? To ani náhodou :)
@pajmič (26.11.2024 14:12): Škaredou? Já si teda myslím, že grafika je parádní!
Teda tahle generickou, nedomrlou, zabugovanou, neoplimalizovanou a škaredou srajdu jsem vskutku nečekal. Tohle že běží na unreal 5? A co ti recenzenti fetujou za matroš? Sedmičky, osmičky, devítky? Haha.
@Bursoft (25.11.2024 12:50): Vortex a jeho sedmičky... :)
Zároveň tam mám asi bug, lebo ten artefakt z úvodu, ktorý potrebujete, aby ste sa dostali daľej od toho vedca Nehody, ktoerého nájdete mŕtveho, sa mi nespawnuje - proste tam nie je a tým pádom sa neviem pohnúť daľej.
Detektor anomálii už mám, bez toho by ma nepustilo z bunkru von.
EDIT:// Jop, bug, no stačilo reštartnúť hru a fungovalo to.
Dobre, dávam to k ľadu, kým to neodladia :)
Detektor anomálii už mám, bez toho by ma nepustilo z bunkru von.
EDIT:// Jop, bug, no stačilo reštartnúť hru a fungovalo to.
Dobre, dávam to k ľadu, kým to neodladia :)