Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Po dlouhé době jsem se dostala ke hraní. Chtěla jsem nějakou krátkou chytlavou hru na zpestření volnějších večerů. Ke SquareCells jsem se dostala díky Eruovi, který ji měl na svém profilu v rámci akce „přidej hru, koupím ti hru“. Když jsem psala popisek, hra se mi zalíbila, a proto jsem si ji zařadila do svého "chci si zahrát" listu.

Logické hry mě velmi baví a tento titul mě chytl hned od začátku. Pochopit pravidla mi trvalo jen chvilku, protože hra vás nenechá udělat chybu. Když kliknete někam, kam nemáte, hned vás opraví, ale ubere za to hvězdičku (za každou hádanku je možné získat 3 hvězdy). Ze začátku mi šli hádanky velmi rychle, ale neměla jsem vždy plný počet hvězd. Vzápětí jsem to však musela napravit, jelikož jsem zjistila, že za to je achievement.

Vývojáři měli podle mě zapracovat více na hudbě. Ta je nepříjemná a po celou dobu hry jsem ji měla ztlumenou. Hra se mi velmi líbila a plánuji se k ní zase vrátit.

Pro: Chytlavá hra, nenechá vás udělat chybu

Proti: hudba, hra by mohla mít více hádanek

+8
  • PC 70
Po dokončení všech dílů Hexcells jsem se vrhnul na hru postavenou na stejném principu, ale tentokrát v podobě čtverců. Prakticky od prvního okamžiku jsem ve hře viděl velkou podobnost či inspiraci z nonogramů, které jsou u nás známy spíše pod názvem "Malované křížovky". Těm jsem před pár lety slušně propadl a dosti jsem se jich naluštil, takže jsem byl s logikou řešení prakticky ihned doma a nová rozšiřující pravidla se mi pak dostala velmi rychle pod kůži.

Hratelnostně je pak hra prakticky stejná jako předchozí trilogie Hexcells. Je super, že se hra snaží maximálně pomáhat a tak je třeba přehledně vidět, která čísla jsou už zpracovaná a která ne. Jediné, co mi chybělo, byl zbývající počet neodkrytých dlaždic, jehož znalost občas byla pro řešení úrovně potřeba. Dále je celkem škoda, že již první chyba znamená ztrátu hvězdičky, což vede ke kompletnímu opakování úrovně. Aspoň u těch těžších mohli jednu chybku tolerovat. A pak mi taky přišlo, že mi to hraní celkově nějak rychle uteklo, aniž bych narazil na nějaké hodně těžké zásekové úrovně. Možná by se proto hodil generátor náhodných puzzlů jako v HexCells Infinite.

A to samé co u hratelnosti se dá říct i o audiovizuálním zpracování. Grafika je prakticky stejná, zvuky při odkrývání jsou příjemné, to samé platí ze začátku i pro podkreslující hudbu. Ta se ale stejně jako u minulých dílu časem oposlouchá a i když se po několika úrovních mění, přišla mi časem dost monotónní.

Celkově mám k této hře spíše neutrální pocit. Nijak extra neurazí, ale také moc nenadchne. Hrál jsem ji většinou jen jako krátkou výplň mezi hraním jiných her, nebo když jsem měl pár volných minutek u počítače.
+8