Silent Hill: Shattered Memories je survival horror od tvůrců Silent Hill: Origins, který slouží jako převyprávění původní hry.
Základní premisa zůstává stejná - Harry Mason brouzdá městečkem Silent Hill, aby našel svou ztracenou dcerku - s tím, že se změnilo univerzum, změnil se děj, postavy se obměnily, a zároveň přibylo pár zcela nových postav. Hratelnost se dělí do dvou částí - psychoterapeutická sezení viděná z pohledu první osoby, při kterých hráč odpovídá na otázky ovlivňujíc tak mnohé hratelnostní elementy, a samotná akční vložka viděna z pohledu třetí osoby.
V rámci nového přístupu tvůrci změnili mnoho aspektů včetně souboje, který v této hře není přítomen vůbec. Místo bojů hra obsahuje časté sekvence, ve kterých je Harry přemístěn do jiné dimenze, ve které musí před monstry utíkat a hledat cestu ven. Jako první v sérii hra také obsahuje dynamickou hudbu, o kterou se postaral Akira Yamaoka.
Hra sklidila obecně pozitivní přijetí, přičemž se v recenzích chválili hlavně příběh, grafika, voice acting, OST, a využití Wii ovladače.
Teď jsem to rozehrál znovu na Dolphin emulátoru se senzorem a Wiimote ovladačem a je zajímavé, jak tam do hry zapracovali to motion ovládání, i když mi nefungoval zvuk přes Wiimote. Pořád jsou ale ty puzzle hrozně lehké a ty honičky v zmrzlém světě jsou spíše frustrující než napínavé. Prozkoumávání města a odhalování detailů mně ale dost bavilo a ten zvrat na konci byl taky dobrý. Pořád je to nejlepší SH hra co neudělali Team Silent i když to je opravdu spíš psychologický thriller než survival horror.
Pro: Příběh; atmosféra; vysoká znovuhratelnost; OST; audiovizuál
Proti: Hodně krátké; otvírání dveří je čudné - stihlo začít otravovat; úprky v zamrzlých labyrintech před monstry mohly být různorodější