Sid Meier's Civilization: Beyond Earth je tahová strategie, fungující na hexové bázi, jež se obecně považuje za duchovního pokračovatele titulu Sid Meier's Alpha Centauri. Hra se jako první v sérii Sid Meier's Civilization odehrává v budoucnosti, kde lidstvo po ututlané katastrofě „The Great Mistake“ cestuje vesmírem a zakládá kolonie na vzdálených planetách.
Na začátku hry je hráč postaven před rozhodnutí, která organizace zasponzoruje expedici, jaký druh plavidla bude k dosažení cílové planety použit, a vybere si civilizaci; všem těmto volbám hráč, bude-li chtít být úspěšný, bude muset podřídit styl následující hry. Hráč si také určuje filozofii pokroku; může jít cestou Harmonie, jejímž ústředním motivem je prostřednictvím genetických modifikací dosáhnout soužití s místní faunou a flórou, od čehož lze očekávat přízeň původních obyvatel planety, cestou Nadvlády, v níž první housle hrají vyspělé technologie a upřednostňování nasazování specializovaných jednotek, které se v boji vzájemně doplňují, nebo cestou zvanou Čistota, jež je založena na vybudování silné obranné infrastruktury a jejímž cílem je vytvořit novou Zemi.
Vedle zasazení příběhu do budoucnosti je novinkou též správa oběžné dráhy, na kterou je možné umístit družice různých typů – od vědeckých, až po vojenské. Hráč si může vytvořit svou vlastní civilizaci.
Testuji jeden velmi dobře hodnocený mod. Zatím se jeví vše být dalece lepší. Zůstaňte s námi. :) Výsledek by mohl být na úrovni TSLRCM u KotOR 2. :)
Pro: Grafika jednotek, různorodost prostředí, částečně afinity
Proti: Nepropracovaná špionáž a diplomacie, grafika povrchu, nudné divy, nevyvážené vlastnosti "sponzorů", chybí mapa planety, otravné questy, afinity nejsou vzájemně exkluzivní, ve všech ohledech zjednodušená civilizace