Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Serious Sam Xbox Mod - Zajímavej mod, kterej obsahuje obě kampaně z First a Second Encounteru. Mělo by jet včetně cutscén a všech sekvencí, co hra přehrává, ale mně se nespustily. Mimo hru ale jdou.

Má to pěkné vzhledy HUDu, sebratelných předmětů. Mělo by být těžší. Plná podpora OpenGL a současných rozlišení, ruční úprava souboru PersistentSymbols.ini. V něm stačí dát jen nativní rozlišení, zbytek si nastavit ve hře. OpenGL funguje, protože má ten mod k tomu specifické dll knihovny. Takže by to možná valilo i v původních hrách.

Ty in-game sekvence oželím, vždy to stačí odkliknout a hra jde dál. Dle obrázků je to moc pěkné. A ty secrety, mazec!

https://i.imgur.com/2gEImPJ.jpg
https://i.imgur.com/2K9H1PW.jpg
https://i.imgur.com/H8dB1sH.jpg
https://i.imgur.com/H3xMSo0.jpg
https://i.imgur.com/DGE4Zwi.jpg

Parametr pro spuštění je SeriousSam SE.exe" +game SeriousSamXbox . Pařbě zdar.
@Isair (14.04.2019 18:20): Nevylučuji tedy, že někdy HD verzi šanci dám. Je k ní pár SP modifikací, které mě zajímají.

Vím, že Serious Sam HD je na Steamu možno hrát jako jednu kampaň. Totéž jde i u Classic verze, umožňuje to mod The Full Encounter. Více zde. Mám jej nainstalovaný, zběžně jsem hrál začátek první části, fungovalo a vypadalo to ok.

Také jsem konečně zjistil, jak na rozlišení 2560x1440 v SS Classic. Mám nějakou verzi z roku 2010, krabicovku se Steam verzí SS Gold HD, kde byl přítomen i SS Classic komplet. Takže ovládače Direct3D a OpenGL jsou dobře vyřešené a hra prostě funguje, jak má. Pro zmíněné vyšší rozlišení je nutné v menu hry přepnout z OpenGL na Direct3D, hru vypnout a v configu PersistentSymbols.ini nastavit požadovaných 2560x1440. Poté to povalí ok.
@PavelU (14.04.2019 16:52): Hrátky s gravitací jsou ve first encounteru asi tak dvě v Karnaku a pouze v secret místnostech, jakože tam vážně není o co stát :). Jinač jsou ty verze téměř stejné. Tohle mi vždycky přijde na různých fórech jako strašně úsměvný argument pro to, proč HD verzi nebrat, když se ty změny gravitací ve hře téměř nevyskytují (prostě jsou ve first encounteru lehce změněny dvě malé secret místnosti a v second encounteru asi další 2 nebo 3 normální... pokud nehraješ ty hry hned po sobě, tak si té změny pravděpodobně ani nevšimneš). Já obé před nedávnem dohrál a do zajímavostí (u HD verzí) napsal ty největší rozdíly. A za mě tedy vede HD verze a to si na různých remasterech a remacích příliš nepotrpím (ba naopak), ale HD verze jsou opravdu zmáknuté.
Serious Sam: The Second Encounter byla skvělá hra. U mě zpestřená tou modifikací. Určitě doporučuji každému vyzkoušet. Proč se vlastně straním HD verzí, protože jsem si tady přečetl, že byly z prvního dílu The First Encounter vymazány hrátky s gravitací. A ty nahrazeny něčím jiným.

Zkoušel jsem v obou Classic SS rozjet rozlišení 2560x1440, ale hra jej asi nepodporuje. Ve FullHD ale furt běží ok. Prvně zmíněné rozlišení umí až o dva roky novější Nitro Family na Serious Enginu.
@H34D (komentář): Za mňa je dvojka tiež lepšia hlavne kvôli variabilnejšiemu prostrediu. V jednotke to bol len samý Egypt.
A pamätáš si niekde pred koncom to nádvorie kde tých enemákov bolo snáď nekonečno? :D
@PavelU (08.03.2019 14:55): Tak jednoduché to rozhodně není, Serious Sam je ten typ hry, který už na normal nedá hráči nic zadarmo, nicméně mi přijde úsměvné, že "Serious" obtížnost je zde v podstatě jednodušší jak obtížnost "Hard", zatímco First Encounter měl na Serious obtížnost jiné grády.

HD verze jsou náhodou fajn, jeden z mála opravdu povedených remaků.
Já je právě asi cca měsíc-měsíc a něco zpátky dohrál na hard a teď jsem si chtěl hru rozjet znovu na Serious, ale nechtělo se mi hrát stejnou verzi, tak jsem sáhl po té classic, abych mohl případně porovnat rozdíly a zavzpomínat na původní grafiku.
HD verzi rozhodně doporučuji a asi ji budu upřednostňovat před originálem, jakkoliv originál vypadá i po těch letech stále skvěle (hlavně Second Encounter). Rozdílů je naprosté minimum, původní gameplay byl zachován téměř v 1:1 poměru, jen to bylo celé předěláno do Serious Enginu 3.
Největší výhodu remaku vidím v lepším prostorovém zvuku, což má citelný dopad i na gameplay, anžto je zde poměrně důležitá orientace sluchem- v HD remaku jde lépe poznat z jaké strany na tebe nepřítel útočí a v jaké je vzdálenosti.
@Isair (08.03.2019 12:52): Jestli ti to připadá jednoduché, tak rozhodně zkus Serious Violence Mod. Je tam postup instalace pro Steam verzi. Parametr pro zástupce je následující: SeriousSam SE.exe" +game SVSE30

Já při prvním hraní zpozoroval rozdíl mezi Normal a Hard, kdy mi tam prostě chyběla obtížnost Medium. Díky té modifikaci jsem zvýšení obtížnosti docílil. Později jsem rozehrál s Violence a na Hard, to už je mnohem náročnější. Navíc jsou se zmíněnou modifikací ve hře opakovaně mapy s více než tisícovkou nepřátel. Výhodou je velká zásoba nábojů do zbraní. Prostě ten mod by měl Serious Sama činit ještě více frenetičtějším, než býval v základu. A to je, myslím, v takovémto druhu hry stěžejní.

Občas hru pustím, stále ji mám na disku. Mně tento díl vyhovuje nejvíce. Ani jsem pořádně nehrál jiné díly, natož pak HD verze. Ty Classic díly jsou nejlepší.
Celkem paradox, že ta hra je na Serious obtížnost snad jednodušší jak na Hard. Zatímco First Encounter na Serious obtížnost značně změnil sestavu monster (slabší nepřátelé byli často nahrazovány silnějšími variantami- modrý mechanoid červeným apod.) a byly zvýšeny jejich počty, v Second Encounteru se nic takového neděje, resp. ne v tak vysoké míře (pokud tam nějaké úpravy monster a jejich počtu jsou, tak naprosto nepostřehnutelné- všiml jsem si toho snad jen na začátku první mise) a naopak zvýšení sbírané a nesené munice (místo 5 nábojů do sniperky seberete 10 a maximální počet nesené munice je 100) celou hru notně zjednoduší. Tam kde byl na Hard nedostatek munice do silných zbraní, se v ní na Serious topíte a mnoho soubojů se tak stává poměrně banálními. Pořád ještě tedy nepřátelé způsobují dvojnásobné poškození, takže vás drobná chybka může stát život, ale i tak... save/load fest se oproti serious obtížnosti First Encounteru či občas při hard obtížnosti v Second již v podstatě nekoná.
@Han22 (komentář): "Troufám si říct, že monumentální poslední bitva (a vlastně celé poslední kolo) je tou největší řeží jakou jsem v 3D akcích hrál."
Hoši z Croteamu se trumfli v SS3, takže pokud plánuješ celou sérii, tak tě čeká ještě větší masakr :)
A jinak pěkný koment. Jen mě trochu udivuje, že někdo ještě hraje klasickou verzi namísto HD.
Po několika týdnech se mi to konečně podařilo dohrát. Mnou použitá modifikace je stabilní v celé hře, problémy žádné nebyly.

Jak si hru nastavit na max. v OpenGL, rozdíl byl fakt znatelnej.

Jak se v komentáři zmiňuji o grafice, dobře to vyniklo zde obr. 1 a obr. 2. Regulérně dosaženo prostým průzkumem, skokem a lezením.

Se Serious Violence jsou ve hře dvě mapy s více než tisícovkou nepřátel. Normal obtížnost. Myslím, že to byla třetí mapa druhé epizody, jak je ten dlouhý rovný úsek k bráně, za níž je pak exit. To byl docela oříšek.

Když se hra spouštěla, byla světlejší, možná hraje roli i nastavení v ovládačích, ale stačilo spustit dvakrát, opětovně, a již Ok, tmavší.
Mám pocit, že soundtrack byl ve formátu MP3 buď na instalačním CD nebo v instalačním adresáři hry. Jinak se dá (samozřejmě ne zadarmo) stáhnout zvlášť z GOGu.
NL - Já mám na D2D dvě hry, Pathologic a SS Gold a obojí super, ale je fakt že mě teď nasrali s tím Riddickem..jsem myslel že ho koupím a ono nic, US only.
No ted uz tam toho moc nemaj, vetsinou jen samy srance od TopCD za 99,-... to tak pred 3-5 rokama tam mely dovezeny ruzny vyprodejovy kousky ze vsech riti sveta :)
Možná je to divné, ale já nikdy v životě něco jako levné knihy ani neviděl :). A nákupu z D2D se kvůli jejich regionální politice vyhýbám jak jen mohu.
Nj se máš : ).Já v levnejch knihách nebyl ani nepamatuju, takže ani nevím o co všechno tam přicházím.Teď ale ještě sehnat dvojku, vidím to na ebay..