Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Scanner Sombre

65
7 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 3D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
26.04.2017 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
https://www.introversion.co.uk/scannersombre/
V pořadí šestý plnohodnotný titul studia Introversion Software je zážitkovou hrou, která se hlásí k odkazu explorativních adventur jako Gone Home či Dear Esther. S těmi Scanner Sombre sdílí nejen pohled z vlastních očích, ale zejména vyprávění skrze prostředí a omezenou podobu interakce, jež se v tomto případě opírá zejména o využívání LIDAR skeneru. Právě díky jeho asistenci je možné se orientovat v naprosté tmě jeskynního komplexu, v jehož hlubinách se hráč bez vysvětlení probouzí. Veden nejasnou motivací, která se vyjasňuje s postupným prozkoumáváním cesty a monology protagonisty, se dotyčný vydává na nebezpečnou cestu za skromným poznáním minulostí sebe sama, ale i místa, v jehož útrobách se z neznámých důvodů octl.

Po vzoru Gone Home hra zpočátku ponechává v nejistotě, jakým směrem se plánuje žánrově ubírat. Hráč tak bude konfrontován jak s dramatickými událostmi, jež prokreslují nebezpečnou fascinaci hlavního hrdiny historií a objevováním zapomenutých a nepřístupných jeskynních oblastí, tak i se zneklidňujícími úkazy na pomezí horroru.

Po dokončení hry je možné si ji zopakovat v modu New Game+, v němž jsou ihned přístupná veškerá vylepšení pro skener, které šlo sesbírat při předešlém průchodu.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
Herní výzva 2018 #4

Scanner Sombre je celkem zdařilá walking simulátor jednohubka, která ale víc než jako hra působí jako tech demo. Koneckonců jako tech demo pro účely výstavy EGX Rezzed taky začala, ale kladné přijetí jeho originálního konceptu Introversion přesvědčilo rozpracovat ho do podoby plné hry. Problém je ale v tom, že i tak je výsledkem prostě taková devadesátiminutová procházka jeskyní, na jejímž konci si nejspíš řeknete "hmm, to šlo" a přesunete se k další hře.

Mě osobně prvotní nadšení z používání LIDAR skeneru omrzelo asi ve třetině hry, ačkoliv velmi solidní atmosféru si hra drží po celou dobu (hlavně díky skvělému ozvučení) a občas dokáže být i celkem děsivá. Výsledný zážitek je ale nemastný neslaný. Od daného žánru nečekám žádnou komplexní hratelnost, ale i příběh je na poměry walking simulátorů velmi slabý, až neexistující. Zůstává tak jen atmosféra a inovativní nápad.

Je to dost? Je to málo? Mě to přijde jako dost nedostačující, pokud se ale k Scanner Sombre dostanete z nějakého bundlu a zaujme vás ze screenshotů, tak směle do hraní, je to koneckonců jen hodinu a půl dlouhé. Pokud ne, tak samotná hra nenabízí nic, co by vás přesvědčilo názor změnit.
+14+14 / 0
  • PC 70
Studiu Introversion se podařilo mě zatraceně zaujmout. A nevyužít toho.

Mechanika prozkoumávání světa pomocí multibodového skenování mě dostala. Je to velmi originální a zatím nikde jsem to neviděl. Svět kolem mě byl temný a nezajímavý. Ale jakmile jsem podržel tlačítko myši, najednou se začal vykreslovat a "vybarvovat" a přesto si uchoval svoji tajemnost. Scanner Sombre si od začátku hraje s fantazií a nechává hodně prostoru pro vlastní interpretaci. To může působit jako lenost vývojářů - přece jen nemuseli dělat žádnou grafiku, ale tuhle myšlenku jsem hodně rychle zapudil. Ze hry je cítit, že si s tím fakt dali práci a je to promyšlený design. Jednotlivé prostory jsou různé a neopakují se. Kromě úzkých chodeb jsou zde také impozantní jeskyně, některé i s krápníky.

Nejlepší je zvuková stránka. Ať už parádní podkresová hudba, tak hlavně zvuky jeskyně. Právě zvuky roztáčely moji představivost na plné obrátky a do herního světa mě to vtáhlo během okamžiku.

Jenže... Během hraní jsem se celkem nudil, protože kromě procházení chodbami se tu nic neděje. Hra je také striktně lineární, takže plyne bez zádrhelů, ale kazí to dojem z prozkoumávání. A nakonec děj, který je velmi otevřený a v podstatě je na vás, jak si ty jednotlivé věci poskládáte do sebe. To nemám moc rád.

Cítím v tom potenciál jako kráva a rád bych si zahrál další podobnou záležitost. Jen ať to není walking simulator, ale spíš 3D adventura. Prostě aby v tom světě něco bylo, jinak je to brzy nuda. A prosím, ať není nutné to tlačítko pořád držet. Na konci už mě bolel prst. Dohráno cca za 2 hodiny.

EDIT: Tak jsem se právě dočetl, že není nutné držet levé tlačítko myši, ale stačí kliknout na kolečko a skenuje to samo. (fuck...)

Něco k ději:
Když jsem si to zpětně procházel v hlavě, tak mi vyšlo, že vaše postava prochází jeskyní ve vzpomínkách. Je to někdo, kdo v jeskyních pracoval, možná dokonce zavinil nehodu horníků. Teď leží v nemocnici v kómatu (to je čistě moje fantazie) a ve vzpomínkách se snaží vzpomenout, co se tam odehrálo. Nebo už je možná mrtev a jeskyněmi prochází jeho nešťastný duch. Nakonec ale výčitky přestanou být podstatné a zůstává pouze zoufalství nad tím, že již neuvidí svoji milovanou rodinu.

Pro: Skenování, zvuky skvěle vytvářejí atmosféru, propracované prostředí

Proti: Je nutné držet neustále tlačítko, děj není vysvětlen, svět je poměrně prázdný

+13+13 / 0