Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Devadesátky jsou zpátky!!! Pokud jste fanoušci přepálených akčních filmů z osmdesátých/devadesátých let, tak tohle pro vás (jako pro mě) budou naprosté žně! Ale popořadě.

Určitě většina z vás tu zná sérii Saints Row hlavně od třetího a čtvrtého dílu, které byli samozřejmě co se týče humoru, ještě větší přepal než tento díl, ale to hlavně z toho důvodu že z toho udělali takový Deadpool film ve hře, takže tisíce narážek, bourání všech stěn do doby než všechny rozbourali a už to začalo nudit. Proto úplně chápu vývojáře proč se rozhodli udělat reboot, ono taky navazovat na ten chaos co byl dříve, to by fakt nešlo. Proto se tu atmosférou vrací spíše k druhému dílu, který sice byl bláznivý, ale v porovnání s díly budoucími, se přeci jen lehce držel při zemi. Proto tedy upřímně chápu, proč hromada hráčů má hořkou pachuť v puse a hru přehnaně kritizuje či jí znechuceně odhodí. Za což tedy dle mého může také značné nepochopení tohoto rebootu, ale nejdříve si shrneme o čem to je... tedy no, jako ono ani není o čem mluvit :D

Jako ve dvojce či dalších Saints Row... ANO SAINTS ROW NIKDY NEMĚLO PŘÍBĚH A BYL TO JEN SLEPEC GAGŮ TY VOLE!!! Ehm, prostě jako klasicky, hrajete za vámi vytvořenou postavu, ke které si můžete přiřadit hlas z opravdu rozličné nabídky. No a pak to začne, snažíte se mít "normální" práci, ta nevyjde, kámošům se vše posere a rozhodnete si vytvořit svůj vlastní gang. No a je to.

To je v podstatě vše, pak už jen plníte rozličné a šílené mise, ve kterých se line nějaký příběh, ale ve výsledku jde spíše o zábavné eskapády během toho jak se snažíte uzurpovat vliv gangů pro sebe. No a je to světe div se zábava a to díky arkádovějšímu pojetí všeho. Pamatujete si taky na staré časy, kdy hry nebyli hlavně jednorázový filmový zážitky jako dnes? Kdy jste prostě zapnuli hru a ihned: akce, zvrat, příběh, tohle, tamto a nekoukali jste na to jak postava půl hodiny sere v kadibudce. Neříkám, mám rád artové hry nebo různé experimenty, ale taky mi kurva už chyběla hra, kterou zapnu a cítím se jak malý dítě který kouká na akčnák se Schwarzeneggerem. Přesně tuhle atmosféru má Saints Row. Ať už autem ve vzduchu projedete vybuchujícím vrtulníkem, plachtíte z mrakodrapu, necháte vybouchnout yachtu, střílíte při tom co se rukou držíte křídla stíhačky... prostě si užíváte zábavu. Jenže se tu nebourá čtvrtá stěna a neodkazuje se tolik na ostatní filmy ve stylu trojky a čtyřky a dělá to humor ve svém vlastním světě. Naprostým peakem pak jsou mise ve kterých se učastníte Larpu alá Mad Max, nebudu spoilerovat, ale naprosto to stojí za to!

Upřímně chápu že lidi co tohle nečekali nebo doufali v nějakou moderní odpověď na GTA, tak mohou být zklamaní, ono ruku na srdce, ta hra je zastaralá, ano je. Její mechaniky jsou místy z dob PS3, ale o to tu podle mě jde. Ta hra je jeden obrovský flashback na to když na PS3 vycházeli hry jako Wet, Wanted apod. Což dokud to baví, já s tím problém nemám.

Pak je tu další ožehavé téma a tím je herní náplň mimo mise, OPĚT JE TO VĚRNÉ STARŠÍM DÍLŮM!!! Prostě budujete si tu impérium pomocí různých podniků (na pojistné podvody, pračku peněz, Larpovou tvrz apod.), no a pro ně plníte různé úkoly aby vám vydělávali více. Ano, některé úkoly jsou nudnější a některé zase skvělé a vtipné, prostě jak to bylo v sérii vždy a já jsem za to rád. Vždy jsem si po příběhu, dál pár těchto mini úkolů abych si užil svět a zablbnul si a po třech jsem si zase dal klasické mise a vyhovovalo mi to.

Svět ve kterém plníte úkoly a kde se to vše odehrává je navíc opravdu zábavný, jmenuje se Santo Ileso a má místy krásnou westernovou atmosféru, které hra často využívá a fanoušci tohoto žánru si místy příjdou na své. Do toho i když krom misí a úkolů ve světě není až tak moc co dělat v rámci role-playe, tak si myslím že se jim povedl. Jsou tu krásné západy slunce, vývojáři se tu snažili dávat detaily jako cizí auta zastavené policí či třeba lidi co si na dvorku pouští random ohňostroj apod. Takže i když to pro dychtivce po topové grafice nemusí dát to co chtějí, tak v rámci hry prostě svět je pěknej.

Tímhle to asi utnu, tu hru si objevte sami, jen ještě dodám že postavy mě bavili, je to taková fajn parta kde mě nikdo neotravoval a jejich chemii a přátelství jsem hned věřil, docela mi budou i chybět, to ale i hra celkově. Holt, chtělo by to více takových návratů do zašlých videoherních ér, jo a soundtrack je výbornej, hlavně znělka!!!

Pro: Ideální délka (hlavní příběh 8 hodin cca), soundtrack, humor, postavy, tuning aut a výběr oblečení, některé vedlejší úkoly,epická akce, skvělá atmosféra starších akčňáků, Santo Ileso, dabing

Proti: Některé nudnější úkoly, pár bugů

+20
  • PC 50
Čítám ke čtyřce koment svůj 
Zdá se, potvrdil se strach můj
Doufal jsem v kopec zábavy
Hlásí však nudy záplavy
Záplavy! ♫ 
 

"The people were confused: were the Saints sociopathic killing machines hell-bent on destruction, or puckish rogues living a life of mirth and whimsy? The Saints needed clarity of purpose, and so the course was set: more fun, less mercy-killing." 

Tato otázka byla vyřčena na začátku čtyřky, a společně s předcházejícím třetím dílem na ni čtyřka také neomylně odpověděla. Správnou cestou kupředu je anarchická komedie, ta sérii konečně dává poctivou dávku vlastní identity. Tento rybůt to nahrazuje deprimující nudou. Nekdější Svatouši vybudovali své impérium na nefalšované rebélii a loajalitě, Bílý dům ozdobili striptérskými tyčemi, dlouhé politické proslovy zpravidla ukončili jednou dobře mířenou do koulí. Zdejší aktuální Svatouši jsou prostě vraždící instáčoví influenceři. Pořád je to komedie, né že ne, ale celé se to opět snaží brát relativně vážně, čímž se série šoupla hezky zpátky do stínu GTA. Achyo.

Vím, že to nebylo všem po srsti, ale já bych se opravdu mnohem radši znovu napích do metrixu a šel někoho zmlátit dvoumetrovým purpurovým dildem, než běhal a jezdil sic po hezké, ale jinak ukrutně nezábavné verzi Las Vegas, opět omezen striktně na nudnou střelbu striktně obyčejnými zbraněmi. Nevěřil bych, že to někdy řeknu, ale díky téhle hře mi kurva chybí i dubstep.

Pro: Pokud jste měli radši jedničku a dvojku oproti trojce a čtyřce, jste nejspíš cílovka; graficky na zádel neposadí, ale pohledná hra rozhodně je; hudby málo, ale vskutku jest dobrá

Proti: Všudypřítomný puch převládající zbytečnosti; pokud jste měli radši jedničku a dvojku oproti trojce a čtyřce, avšak nad moderními trendy spíš cringujete, tak stejně nejste cílovka

+17
  • PC 50
Saints Row série si nikdy nehrála na nějaký oscarový příběh nebo srdcervoucí dialogy, většinou to bylo béčko možná i céčko co se týkalo příběhu, ale vždycky to vynahrazovala ta hratelnost, která prostě zabavila její šíleností a arkádou. Saints Row 1 je sice považovaný za „klon“ GTA ale přinesl několik novinek, o kterém si mohlo nechat konkurenční GTA v té době zdát. Saints Row 1 mělo pořádnou úpravu aut, úpravu vlastního gangu a postav nebo také multiplayer. Vlastní GPS navádění, ragdoll, weapon wheel či proslulé šílené aktivity které by málokoho napadly ale sakra zábavné. Saints Row 1 bylo takové vylepšené GTA „klon“ kde ale tvůrci zanechaly několik mechanik, které z toho tvořily vlastní identitu. Saints Row 2 na tom už stavěl a trochu vylepšoval. Saints Row The Third kombinoval a vše perfektně promíchal a dalo by se říct, že GTA „klon“ už by byla urážkou pro tu sérii protože, se dostatečně vyvinula. Jenomže pak přišel Saints Row 4 který, změnil koncept a začly se přidávat super schopnosti a bralo se to méně vážně, až se to v sobě ztratilo co Saints Row dělalo unikátním. Kořeny série hře chyběli a už to nebylo, o gangsterech ale o mimozemšťanech ale špatná hra to nebyla, jen to nebylo Saints Row. Poslední byl datadisk v pekle, který byl opět jinačí. Série si dala na několik let pauzu, aby našla sama sebe a tvůrci si řekly, že to zkusí tentokrát jako při staru a bude to víc při zemi. Mysleli to doslova tak, že budou různým aktivistům kývat a cenzurovat vlastní obsah, který vytvářely dříve protože Saints Row 2022 postrádá ikonické zbraně pro sérii jako penetrator, sexy dívky a prostě věci které dříve byli naprosto ikonické pro tu sérii. Člověk měl pocit, že hraje opravdu za pořádné gangstery, které mají rádi striptýz a další tyhle zločinecké „nepěkné“věci. Jednoduše řečeno vytvořily Saints Row pro Netflix publikum aby každý byl spokojený a vy tak hrajete za bandu cosplayeru hrající si na gang. To by nebyl problém, pokud by hra byla zábavná a dobře sepsaná a nebyla jen pozérská. Více v samotném textu proč to tentokrát nevyšlo a proč je reboot tak špatný a co dělá špatně.
 
Po několika letech se vracíme zpátky do světa Saints Row, svět to ale už není známý, protože se jedná o reboot. Hra to neměla moc snadné zezačátku a když vyšel první trailer, začli lidé nadávat na hlavní postavy. Gameplay záběry byli nepřesvědčivé a působily o třídu hůře než u předchozích her, stejně tak to působilo zastarale. Tvůrci hru několikrát odložily a finální výsledek dopadl asi přesně tak, jak největší skeptici předpokládaly. Saints Row 2022 začíná s novým začátkem, s novýma postavami ale už při zapnutí hry vám napovídá, že něco není úplně v pořádku. Střílíte do nepřítele přesnou ránou do hlavy ale ten parchant ne a ne umřít, ano v menu hry jdou health bary (život nad nepřítelem či vozidlem) vypnout ale sponge nepřátele tam zkrátka vždycky budou. Díky čemuž se stávají nešťastné situace, kdy se nepřítel bugne a stojí na místě a vy mu to pálíte několikrát do hlavy a on ne a ne umřít. Umělá inteligence moc rozumu nepobrala a většinou jdou na vás nebo jen stojí na místě a zmateně střílí, měl jsem i moment kde si mě začal nepřítel fotit a já nevěděl, jestli se mám smát nebo co to sakra má znamenat. Většinou všechno a cokoliv v této hře má healthbar. Přestřelky jsou většinou bez duše, stačí se „krýt“ (hra nemá krycí systém, ale stačí si jen čupnout) za autem, nepřátele po vás pálí, ale žádný projektil a díry na autě nevidíte, ani pořádně ozvučení, nic co by tu akci prohlubovalo, zkrátka jen auta vybuchují nebo se rozkládají a je jedno v jakém pořadí střílíte. Stačí střílet do jednoho místa a auto se rozloží, jak Lego zkrátka to nepůsobí dobře, což je dáno nejspíš tím, že i vozidla mají nad sebou healthbar a při velikém poškození jen udělá, boom což působí kolikrát směšně.

Úprava postavy není marná a opravdu nabízí dost možností, ale osobně mi chybělo klasičtější podání, jako v předešlých dílech, kde jednoduše byli dvě pohlaví a to muž/žena a pak jste si vybrali, jestli chcete bělocha, Asiata, a spoustu dalších ras. Tohle odpadá a tvůrci přešli na víc inkluzivní systém. Stačí si vybrat svého „šéfa“ a začnete ho modifikovat. Psaným textem to asi nezní špatně, ale když člověk začne vybírat a dostane se do záložky „obličeje“ tak si po chvilce řekne slovíčko WTF, já snad hraju TES IV: Oblivion? Proč ty ženské postavy nemají zuby, nemají srovnaný obličej, proč vypadají tak špatně a nepřirozeně? Takže musíte štelovat, dokud nebudete mít normální bytost, která je podle vašich představ. Tohle předešlé díly neměli a okamžitě se dalo hned vybrat, co chcete. Tady spíše tvůrci sází na monstra než na pěkný design, stejně tak nesmím opomenout, že velikost poprsí je omezeno na limit a hráčky co mají, dost větší poprsí zkrátka sebe samy vytvořit nemusí. Což mě přivádí k myšlence, že tvůrci chtějí mít co nejvíc bodíku u menšin a dělají co nejvíc inkluzivní vytváření postavy, ale nenapadlo je, že hráčky, co mají opravdu veliké poprsí budou omezovány? To zkrátka nepochopím.

Teď k slavným postavám, které dostali palbu ještě dříve, než je pořádně tvůrci představily. Proto se tvůrci rozhodly udělat speciální deníčky, kde tvrdily, že si budete chtít někoho z vaší party pozvat do obejváku nebo do kuchyně, je to ale pravda? Já za sebe můžu říct, že to pravda bohužel nebyla a horší postavy než tuhle partu jsem snad dlouho ve videohře neviděl. Tvůrci očividně cílili na Generaci Z a proto se tak vyjadřují a chovají, což se dá respektovat. Když ale začnou otevírat tu tlamu tak jednoduše řečeno padají z nich hovna. Snažil jsem se tedy přistoupit k tomu, že se jedná o mládence ale tak nějak jsem čekal, že tvůrci udělají balanc, kde to nebude retardované jako třeba ve Watch Dogs 2. Omyl, hlavní postava chce jen zabíjet a zabíjet a vůbec jí nezajímá co dělá, zkrátka chce jen zabíjet každého a hned a nejlépe všechny postřílet, může to vypadat jako by chtěla dělat něco jiného a mohla by se zdát sympaticky ale tak to opravdu není. Většinou když něco promluvila tak jsem myslel, že padnu a teď cituji jeden z dialogu. „Tak zaprvý, my mluvíme pořád sprostě. Zadruhý to nikdo nepoužívá. „Kravsky“ Vždyť kurevsky zní skoro stejně a líp se to vyslovuje“. Kevin, co nechce nosit tričko chce zase navazovat vztah s každým i s obyčejnou kočkou a pokud to měl být vtip tak nezafungoval stejně jako u většiny momentů. Kevin stejně jako hlavní hrdinka chce zabíjet, ale s tím rozdílem, že v sobě vidí spasitele, takže i když někoho zabije tak se nevidí jako zločinec, a to je v mnoha dialozích problém, protože ta banda si myslí, že nikdo nemá rodiny (ani děti), takže opět to je v rozporu se scénářem a jejich myšlením co že to vlastně dělají. Mohl bych napsat o zbývajících postavách, ale na to nemám dostatek sil hledat tam jejich personalitu nebo co že to jsou za postavy. Většina cutscén probíhá nějak takhle: Parta se sejde, vyserou na sebe dialogy. Upozorní, jak kapitalismus stojí za hovno a manažeři a všichni jsou sráčové a ty máš být svůj „šéf“ no a pak začnou zabíjet a takhle se to děje dokola. K postávám přijde právník a je ihned chladnokrevně zabitý a po pár minutách si parta užívá a má párty. Tohle jsou zkrátka věci, kde si jen řekne člověk WTF a takových momentů hra sází celou dobu.

Takže si to shrňme, předchozí díly si nehrály na nějaký oscarový příběh, ale většinou postavy fungovaly, to že tyhle jsou nové nemění nic na tom, že jsou stupidně napsány a jejich kecy a činy neodpovídají celkovému dění. Hratelnost hry je na sponge a pocit ze střílení není ideální a po několika hodinách začne být až nudný a únavný i s prstem v nose na větší obtížnost, protože nepřátele se moc nekryjí, jdou jen na vás a stačí si z dálky si počkat a oni jdou do řady a jen pálíte. Ano ve hře se odemykají schopnosti, které nejsou nejmarnější, ale pak jsou zbytečné kde i na vyšší obtížnost stačí se základní pistolkou někoho postřílet nebo se základním samopalem. Motivace používat odemknuté schopnosti jako ohnivou pěst nebo speciální zbraně jako bramborový kanón postrádají smysl. Protože hratelnost k tomu ani nevyžaduje a většinou si povedete lépe s pistolkou. V předešlých dílech byla radost kombinovat různé praktiky a šíleně to kombinovat a skákat na nepřátele a dělat šílenosti, zkrátka arkáda, kde nepřítel padne po hlavě a penetratorem ho proženete. Aktivity se vrací z původních dílů, ale jsou stejné, jak si je pamatujete, tvůrci se ani nesnažily je nějak vylepšit nebo pozměnit, prostě by se dalo říct, že je jen převedly, stejně tak většina animací je snad totožných z předešlých dílu (skákání do aut atp.). Vlastně by se dalo říct, že všechno je horší než předešlé díly a lepší je o trochu grafická stránka hry, jako třeba lepší částicové efekty nebo pěkné scenérie ale zbytek se někde zasekl.

Asi si pokládáte otázku, proč nic nepíšu o příběhu a já na to mám úplně jednoduchou odpověď. Příběh v té hře snad neexistuje a jedná se o poskládané cutscény a stereotypní mise, kde musíte jen někoho zabíjet a zabíjet stejně jako v předešlých dílech, jen je to hůře na designované. Nebudu lhát, dvě tři mise z celkových desítek mě i bavily díky použitému soundtracku z předešlých dílů. Jinak nemohu nic pochválit, co se týče příběhu nebo designu misí. Příběh je prostě jednoduše ráj sprostých cutscén a debilního myšlení s nějakým cílem, který většinou popírá sám sebe. Mise jsou prošpikovány cringe dialogama kde jen zabíjíte, přehnané množství nepřátel které jsou jak na porážku nebo postava z vaší party má svojí náladu a chce něco udělat a vliv na příběh to nemá. Občas jsem se i ztrácel, jestli v příběhu pokračuju a jestli jsem se nezasekl a pak to přišlo. Hra mě nutila dělat nezábavné aktivity, které jsou stereotypní, abych mohl dohrát hru a dát mi poslední misi. Pokud si dobře pamatuji, tohle předešlé díly neměli a pokud se jedná o „dobrovolné“ aktivity, tak to nemají mixovat s hlavní linkou, stejně to nedávalo smysl a hlavní příběh to nijak nepodpořilo.

Takže tu máme reboot Saints Row, který vyšel v roce 2022, má AAA cenovku a autoři to považují za AAA produkt. V rámci open world her to selhává všude a GTA V z roku 2013 je stále někde jinde svojí propracovaností. Selhává to tak moc, že i předchůdci jsou propracovanější, ale hlavně zábavnější, třetí díl stále zůstává dle mě nepřekonán. Ano, i aktivity u těch předešlých dílu nebyli nějak propracované a taky se opakovaly ale Saints Row 2022 toho nabízí mnohem více a ten obsah je více stereotypnější díky novým aktivitám kde musíte někam z místa na místo až to začne být opravdu už únavné.

Důvod proč dávám „jen“ 5/10 je jednoduchý. Postavy nejsou dobře napsány, hratelnost je mizerná, díky čemuž většina aktivit je utrpení, protože to je utrpení dělat. Nové aktivity jsou sice fajn ale nebavily mě svojí stereotypností. Schopnosti či perky ujdou ale měl jsem rád předešlý styl, kde za herní měnu se dokupovaly jednotlivé vylepšení. Animace a Grafická stránka hry jsou na rok 2022 otřesné, sice někde nějaký západ slunce je pěkný ale většinou polygony postav jsou mizerné. Prázdný a nudný svět, kde se nic moc neděje, protože NPC jen do sebe naráží jak tupci ale chodci nebo někdo v restauraci po cestě moc života nepobraly. Vylepšení aut je určitě dost propracované, ale když už samotný základ otevřeného světa nefunguje tak to je problém. Takhle jsem si reboot značky Saints Row nepředstavoval. Když je základ zkažený a to myslím hratelnost, tak k čemu mám dělat aktivity, které jsou stereotypní nebo nefungující kvůli blbé hratelnosti? Je to snad kvůli postavám nebo příběhu? Misím? Je mi jasné, že každý člověk je jiný a někomu ta hratelnost, aktivity, postavy můžou sednout a vlastně proč ne, každý jsme jiný a každý si v tom něco najde ale to co mě v Saints Row sérii naplňovalo, tu já nemohu najít.

Saints Row 2022 nedělá ani jeden základ dobře, není to zábava hrát. Tohle se nepovedlo a tvůrci budou muset přejít znovu k rýsovacímu stolu a přehodnotit kde udělaly chybu. Nepůsobí to hra jako z roku 2022, není to zábavné a oproti předešlým dílu všechno dělá hůře.

Pro: Dá se to dohrát, má to konec, Art Direction, Exploze aut, částicové efekty

Proti: Příběh, Dialogy, Hratelnost, Postavy, Neustále spawnování nepřátel, Design nepřátel a vlastního gangu

+14 +19 −5
  • PC 55
Saints Row – what a herní série! Tedy prvního dílu si skoro nikdo ani nevšiml, druhý díl zaujal pár obskurních fanoušků GTA, ale třetí díl, ten už pomalu získával kultovní status! Čtvrtý díl pak té šíleně nadsazené a zběsilé akci plné humoru nasadil korunu. A popravdě u mě si získal i neoficiální titul hry roku. Není tedy divu, že k pátému přírůstku do rodinky jménem Saints Row jsem přistupoval příjemně naladěn, natěšen a nezatížen instantními nepříliš pozitivními reakcemi.

Úvod do hry zůstal stylu Saints Row věrný – okamžitá akce, humor a maximální customizace hlavní hrdinky. Místy se cítím těmi informačními tabulemi a obrazovkami odemykající stále nové a nové funkce, či achievementy zahlcen. Příjemným překvapením je solidní důraz na příběh. Je paradoxní, že v arkádové šílenosti, v téhle přepálené rubačce, krystalizuje příběh jako nejsilnější stránkou celé hry. Chci tím říct, jak je úžasný? Ne. Chci tím bohužel říct, že zbytek herních aspektů skutečně pokulhává.

Již po 1-2 hodinách střílení jsem z toho střílení totálně ustřílený a divím se, že právě tento neduh nezmiňuje více hráčů. To střílení je totiž strašně tupé a nezáživné. V rámci každé mise na vás nabíhá naprosto nelogické, a tedy pro Saints Row poměrně logické množství nepřátel. Přebíjení vyloženě otravuje a glory kills se rychle okoukají. Držíte pořád, ale opravdu pořád spoušť a zcela monotónně, bez sofistikovanějších manévrů, bez krycího systému chrlíte stovky nábojů všemi směry. Absolutně nechápu, jak polonahý rebel s apačským čírem může ustát i 4-5 zásahů přímo mezi oči. Nemá to pro mě drive, zápal, nemotivuje mě to, nevidím v tom zábavu... Ačkoli prostředí se snaží hýřit nápady, samotná náplň misí zůstává prakticky stejná. Pokaždé musíte lobotomicky vystřílet vyšší desítky identických nepřátel a ono už je jedno, jestli u toho stojíte uprostřed ulice nebo ležíte na střeše jedoucího auta. Je to úmorné. Já už chci radši závodit!

Město vypadá pěkně, ale jízdní model od doby třetího dílu nedoznal žádných vylepšení. Zamiloval jsem si možnost rozjet doslova na sračku jakékoli překážky, které se u silnice vyskytují. To je ta nadsázka, kterou máme na Saints Row rádi – stromečky, keře, ploty, lavičky, lampy – nic z toho vás nezpomalí a ve zpětném zrcátku na ulici z toho zůstane pěkná bramborová kaše. Stran ovládání aut mě ale vyloženě irituje, že stisknutí ruční brzdy ZRYCHLÍ vozidlo a dostane vás do plynulého smyku, který podivuhodně trvá téměř do doby, než brzdu zase pustíte. Fyzika táhnutí předmětů za vozidlem je pak třešinkou na dortu. Kdo nezažil, nepochopí… Jak může být u „GTA-like“ hry prvek střílení a prvek jízdy největším průserem, je mi záhadou…

Dostal jsem se odhadem do čtvrtiny hry a cítil jsem, jak se musím pokaždé nutit, abych u toho vydržel aspoň půl hodiny a pak mi to došlo… Já vlastně nemusím. Ačkoli většinou trpím chorobným pocitem, že rozehranou hru a rozkoukaný film musím dokončit, tak zde jsem si dopřál ten osvobozující pocit a vysral se na to. Čas je příliš vzácný, než abych trpěl další a další stereotypní střílení bez nápadu jen proto, že třeba tam za rohem se bude skrývat konečně zábavná mise. Ta hra jako celek není nejhorší, dal jsem šanci ještě pár vedlejším aktivitám, jenže kromě tradičně nejlepšího Insurance Fraud všechno končí zase tím stejným, nekonečným střílením… Takže ne.
+13
  • PS5 65
I na těch nuzných "pětašedesát" se nový Saints Row vydrápal jen po přivření očí. Je to přitom škoda, jelikož jsem restart série vážně chtěl mít rád. Jenže to dost dobře nejde...

Je potřeba říct, že nejde o vyloženě mizernou hru, v žánru městských akcí však jde o průměr a Saints Row je to jednoduše nejhorší. Autoři šlápli na brzdu (co jim taky ostatně zbylo, prezidenta USA odvracejícího mimozemskou invazi jen tak něco netrumfne), což nemusí být automaticky špatně. Ono budování gangu od píky vlastně nezní vůbec špatně, jen to reboot prostě nedělá příliš dobře.

Vaše bezejmenná ústřední (a také velmi silně modifikovatelná) postava je i tentokrát sympatický psychopat, problém je v parťácích, kteří se tak strašně snaží být COOL a "free" až je to občas jedna velká trapárna. Saints Row se snaží glosovat současné trendy a bohužel mu to tentokrát příliš nevychází. Osobnosti Keva, Eli i Neenah působí prvoplánově a není s nimi zábava. Příběhové pozadí budování impéria také není příliš poutavé a nemohl jsem se zbavit pocitu, že hlavní příběhová linka se skončila dřív, než se stačila rozjet.

Problém je i v náplni jednotlivých misí. Ty mají sice často fajn ulítlou expozici, až na pár výjimek jde však pouze o několik propojených střelnic s nabíhajícími pitomci konkurenčních gangů/policie. Pocit ze střelby není vyloženě špatný, ale hra upadá velmi rychle do úmorného stereotypu, což je strašná škoda. Repetitivní hratelnost bohužel příliš nerozbíjí ani nově představené zvláštní schopnosti a efektní zakončováky.

I několik měsíců po vydání Saints Row trápí bugy. Začal jsem hrát hned s vydáním a v té době nešla standartním způsobem dokončit i jedna z příběhových misí. Oprava přišla až po několika týdnech. I nyní však hru sužují zejména grafické chyby a třeba vrchní část oděvu se stále z prazvláštního důvodu vůbec neobjevuje.

Z předchozích řádků musí vypadat hra jako jeden velký průšvih, přesto jsem hře nakonec věnoval necelých čtyřicet hodin (a pár jich asi ještě přibude). Může za to hlavně ústřední dějiště v podobě Santo Ilesa. Město se i přes relativně zastaralou grafiku povedlo, skrývá spoustu zajímavých míst k objevení a prozkoumání. Je paradoxní, že drtivou většinu z místních pamětihodností hlavní příběhová linka absolutně ignoruje a pečlivě designované objekty navštívíte pouze v rámci zcela dobrovolného průzkumu města. Ona hra obecně jaksi baví víc při plnění (četných a také vcelku stereotypních) vedlejších aktivit, než svým hlavním obsahem.

Letošní Saints Row tak trochu zaspalo dobu a bohužel tahá za kratší konec i v porovnání se svými staršími bratříčky v rámci série samotné. Z fajn glosující komedie je rázem spíš fraška vykrádající sama sebe a je velká škoda, že příběhová část nekončí hromadnou popravou všech vašich parťáků. V konečném důsledku však záleží na vašich očekáváních. Kdo čekal (nesmyslně) nové GTA, bude dost zklamaný, fanoušci velké nadsázky a spooousty bezmyšlenkovitého střílení se zde vlastně mohou celkem dobře pobavit. 

Hodnocení na DH v době dohrání: 66 %; 13. hodnotící; digitální verze PSN od webu Game Press (zde můžete také nalézt kompletní recenzi)

Pro: Některé bláznivé zápletky jednotlivých misí; Santo Ileso; ústřední postava; některé vedlejší aktivity

Proti: Mizerný technický stav; jednotvárná a zastaralá hratelnost; vedlejší postavy a příběh

+11
  • PS5 55
Na Saints Row jsem se celkem těšil, protože mě předešlý díl velmi bavil. Do dnes je pro mě nesmazatelná vzpomínka na šplhaní po raketě nesoucí jadernou hlavici při skladbě I don´t want to miss a thing od Aerosmith (Armagedon).
Ze zkušenosti jak vtipný a zábavný byl předešlí titul, pořídil jsem si Notourious Collection, ALE tady končí veškerá podobnost.

Jestli je něco, co opravdu funguje, je možnost úpravy postavy, kde lze upravit každý malý aspekt, nedokonalost na těle i tváři postav. To je však dnes už spíše standard.
Začátkem jsme plivnuti do mezi skupinku odpadlých členů gangů, které ovládají Santo Ileso (Idolové, Maršálové, Panteros). Pro něž plníme příležitostné akce a jimiž jsme zrazeni, a proto si vytváříme vlastní Gang.
K nápomoci jsou nám naši přátelé, konkrétně Kevin, Eli a Neenah.
Kevin se dá popsat, jako typický sypač z posilovny, který má rád hudbu a vaření. Většinu času chodí do půli těla, i když okolo sviští kulky.
Eli je prototyp Nerda, milující technologie a strůjcem plánu na vybudování naší značky.
Neenah odpadlík klanu Panteros, která miluje umění a čas strávený upravováním vozů.
Nakonec nesmíme zapomenou na sušenku, čož je jméno naší kočky, nejroztomilejší člen týmu (Kdo by nemiloval kočky, že?).

Hlavní dějová linka, zabere něco okolo 7 hodin, což je pro openworld opravdu málo. Plněním příběhu si otevřeme spoustu vedlejších aktivit, ale ne všechny jsou nezbytné, či zábavné (dle mého názoru). Tyto vedlejší mise nám dost často otevírají pouze odlišné skiny na zbraně, popřípadě nové oblečení, výjimečně zbraně. Rozepisovat se nad jednotlivými aktivitami by bylo bezpředmětné, neboť kdo by chtěl strávit hledáním palet s drogami, fotit objekty pro uměleckou hodnotu, či hledat cedule k zjištění historie dané oblasti převážně za mizivou odměnu 15 až 20 hodin?

Grafické nastavení nám umožňuje volbu 4K při lepší vizuální stránce, to znamená nízký počet FPS, kdy vizuální stránka neuchvacuje. Osobně jsem volil 4K v lepší stabilitou snímků, přesto docházelo k občasným propadům. Co se grafického zpracování týče, jde o až diletantské zpracování, návrat k rokům 2017-2018. Při možnostech dnešních zařízení.
Technická stránka je katastrofální a velmi shazuje celkový požitek ze hraní. Naposledy jsem takový stav zažil u launche Dying Light 2. O to horší je, že titul měl odklad, aby "doladil" technickou stránku. Nemluvě o chyb v režimu Multiplayer, kdy se vám zablokují plněné výzvy.
V tomto ohledu beru jako zásadní chybu, že vývojářské studio ani neumožňuje zpětnou vazbu, natož vedení nějákého webu, pro technické problémy, a tak máme rozbitou hru, bez omluvy, či zpětné vazby ke komunitě hráčů. Řízení vozů je čistokrevně arkádové, to neznamená nezábavné. Zato lítaní s vrtulníky, nebo letady, působí více obtíží a ve výčtu k technické stránce je spíše úsměvné.
Výběr hudby je odpovídající žánru akční střílečce s otevřeným světem. Za mých 30 hodin hraní, jsem nenarazil, že by docházelo k výpadkům zvuku.

Trailer na hru nás lákal na možnosti úprav všeho možného a musím říci, že v tomto ohledu jde opravdu o nejbohatší městskou akci v součastnosti.
Hlavní doménou série byl humor, v tomto případě si udržuje svůj vysoký standard, ačkoliv jeho dávkování je "řídké". Takže šplhaní po atomovce se nekoná, ani jinak podobná "ztřeštěnost".

Celkový dojem ze hry je tak trochu schizofrení a proto 55%

Pro: Úprava postavy, volba obtížnosti, rozmanitost misí

Proti: Technická stránka ,vizuální bugy, krátký příběh

+10 +12 −2