Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

< >
  • PC 90
Silně podhodnocená hra. Pokusím se nalákat ty, kteří ještě neměli tu čest si ji zahrát, a nabídnout tak pohled nadšeného hráče mezi negací, která zde převládá. Zárveň chci reagovat na zápory objevující se ve zdejších komentářích.

Začnu tvorbou postavy, která je velmi rozsáhlá a v editoru jsem strávil víc jak hodinu. Stejně jako ve trojce jsem si svou postavu zamiloval víc, než v kdejaké příběhovce s daným panákem. Aby taky ne, když máte možnost vytvořit si sexy gangsterku a upravit si jí dle svých představ od hlavy až k patě, kousek po kousku. Stejně tak skvělé jsou všechny vedlejší postavy, se kterými si užijete spousty legrace, čímž se dostávám k hlavnímu taháku hry, tedy humoru. Není mise ani cutsceny která by neobsahovala nějaký ten vtípek či nebyla vtipná sama o sobě svou čiností.

Všemi nenáviděný jízdní model se dá opravit modifikací a i přesto, že to stále není v některých vozidlech ideální, tak je to menší část a po chvílí si zapamatujete, která auta nemáte brát. Beztak to jsou povětšinou dodávky, trucky či autobusy, v nichž nikdo jezdit nechce. Stejně tak údajně hnusná grafika není vůbec zlá. Pravda, na rok 2009 to není nic extra, ale do očí také nebije. Nikde se navíc neprezentovali užasnou grafikou, takže je jasné, že hra má své kvality někde jinde. Pokud vám tedy nevadila grafika u SA, tak nebude ani zde.

Také vytknout hře, která je v podstatě parodií na GTA, přehnané násilí, mi nepříjde moc na místě. Možná jsem moc dětinský nebo mám zvrácený humor, ale za ty roky, kdy jsem už jako děcko přejížděl lidi v prvním GTA, mi opravdu nepřipadá přehnané hodit lidi do drtičky nebo motoru letadla, kor když je hra 18+ a zakládá si na tom. S čímž souvisí i "slabý příběh". Nevím co kdo čeká od ulítlé gangsterky plné humoru, která se sama nebere vážně. Z mého pohledu je to jen záměrné hledání chyb tam, kde nejsou.

Obtížnost hry není nijak vysoko nastavená, sice občas umřete, protože nepřátel je někdy hodně, ale nic co byste poté nezvládli na druhý pokus. Navíc checkpointy jsou umístěny dost dobře. Já sám se považuju za casuala a obtížné hry většinou vzdávám, ale pokud i tohle někomu příjde nezvladatelné, tak opravdu nevím, co dnešní hráči chtějí.

Město celkově je napěchované zábavou, spousta vedlejších misí, jimž musím ale vytknout jejich zdlouhavost. Také se mi líbí, že do spousty budov se dá vstoupit, lze nakupovat obchody s tím, že vám do budoucna vydělávají, nové byty, ve kterých jde upravit interier, easter eggy a nechybí ani sběratelské předměty. Tady je to padesátka CD, které vám zpřístupňí skladbu, ty si pak můžete přidávat do vlastního rádia, což je skvělý nápad. Soundtrack je výborný a každý si vybere. Nechybí ani známější kapely jako Paramore, Deftones nebo My Chemical Romance.

Abych to shrnul... Pokud nejste uplní suchaři a chcete hru u které se zasmějete, tak není proč váhat. Ubrečeným kecům, co všechno je špatné a jak je to podělaný port z konzolí nevěřte. Stačí pogooglit mod a zábava může začít.

+16 +17 −1
  • PC 40
Předně musím říct, že hru jsem vlastně nedohrál, páč jsem byl naprosto imbecilním vším donucen to vzdát v misi Picking a Fight (imbecilní rozmístění checkpointů a vůbec to celý nedávalo žádnej smysl). Zbytek jsem ale dokoukal přes čísi walkthrough, takže jsem tam tu zelenou fajfku stejně prcnul. Myslím, že jsem se na to natrápil dost.

To dobré:
- Custcény jsou režírovány velmi pěkně. Příběhu jsem se věnoval vlastně jenom kvůli nim.
- Většina vedlejších aktivit je tak šíleně out there, že to člověka fakt baví (ojebávky pojišťovny, stříkání hoven, fight club, mayhem, a další).
- Velmi slušná customizace postavy, bejváků, aut, a dokonce i samotného gangu (můžete upravit vzhled, jakýma kárama si budou vozit jejich ctěné zadnice, jak se budou zdravit, ad.).
- Rozloha mapy je tak akorát.

To nedobré:
- Přestřelky jsou naprosto o ničem. Zbraně nemají žádný feeling, enemies mastodonti nemají žádný mozky...přišly mi skoro stejný, jako ve Wheelmanovi. Střílet zombíky v tý minihře bylo mnohem zábavnější.
- Hodně náročná nehezká grafika. Combo jak prase.
- Stronghold mise, které jsou všechny naprosto dokonale o tom samém. Stejně na tom jsou vlastně i příběhové mise, ale ty aspoň odmění pěknýma custcénama. Největší průser je ale ten, že stronghold mise jsou všechny povinné (a doteď mi není jasný, proč vlastně).
- Soundtrack. Jo, má to pár fajn kousků, ale obecně stojí za prd. A místo toho, aby tam dali stanici věnovanou exklusivně mému vkusu jako v GTA, tak mají tu drzost tam hodit stanici pojmenovanou velmi kreativně "My Radio", které ale přehrává jenom ty songy, které si koupím. A kupovat samozřejmě můžu jenom ty, které hrajou v ostatních rádiích.
- Naprosto zbytečné GPS tečky, které se nikdy nedokážou rozmyslet, kudy mě teda budou navádět.

To příšerné:
- Snad nejhorší jízdní model, který jsem kdy okusil. Wheelmanovi jsem vyčítal dementnost, ale aspoň tam auta dělala to, co člověk chtěl. Tady se na nic absolutně nedá spolehnout a ani po nějakých deseti hodinách hraní jsem nebyl schopnej vybrat nějakou zatáčku bez mrknutí oka.
- AI ostatních šoférů je buď ta nejúžasnější, nebo ta vůbec nejhorší, jakou jsem kdy viděl. Totiž, kdykoliv mě někdo honil, tak auta předemnou svědomě zatáčela přímo do mé trasy. Ale ne, nebude v tom žádný génius, protože tak hovadsky se chovají i normálně. Vídím auto, stoupnu si před něj, auto zastaví, a než stačím udělat jedinej krok, tak se zase prudce rozjede a odmrdne mě ze silnice. The fuck?! A to ani nemluvím o chodcích, kteří se rozhodnou mě vyhodit z auta a následně zas odkráčet na chodník, jak kdyby se nechumelilo.
- Checkpointy. Jestli vám v GTA IV přišly unfriendly, tak tady se vám bude zdát, že vás tvůrci účelně mučí.
- Krom checkpointů se na šílené frustraci podílí i extrémně random luck nepřátel v jistých situacích (jako když chráním jistý kompjůtr před nabíhajícími zlosyny, poslední vteřina odbyde, na obrazovce mi naskočí zpráva hlásající můj great success, a někde mezi tím se ve dveřích vynoří ještě jedna držka, která jednou ránou z pistole drahý kompjůtr rozfláká, což nemá za následek nic jiného, než mission failed. A kdeže je checkpoint? No samozřejmě že na začátku), totální neschopnost parťáků mě někam následovat, aniž by se zasekli o lampu (což mi připomíná, že kolikrát jsou schopni se teleportovat skoro až do mýho zadku, ale většinou, když by to bylo fakt potřeba, tak na teleportaci serou a prostě mě zpoza takové lampy pozorujou), a tak dále, a tak dále.

Ve výsledku Saints Row 2 na pár hodin zabavilo a pobavilo, ale zmiňovat jej v jedné větě společně se San Andreas je vyložené rouhání. Potenciálu by se tu našlo požehnaně, ale je to holt zprzněnina nebývalého kalibru.
+13 +16 −3
  • PC 65
Score včasně přispěchalo s druhým dílem této série. Zrovna v době, kdy čtyřka zažívala obrovský úspěch. Samozřejmě jsem neváhal a hned jak to šlo, jsem se do něj pustil.
Hra jako taková není zlá. Dvojka se ale ještě na rozdíl od čtyřky snaží být dost realistická. A to je dost problém, když se v podstatě jedná o silnou arkádu. Řízení je dost problémové, některé nápady časem začnou nudit, ale vše samozřejmě říkám jenom proto, že to porovnávám se čtyřkou a pak také s GTAčkem, se kterým je tato hra často srovnávána.

Každopádně myslím si, že příběh je i tak vcelku v pořádku a celé to arkádové zpracování dává samotné hře takový punc příjemné arkádovosti, nad kterou se nemusí moc přemýšlet, stačí, když se jedná. Více se od hry vlastně ani nedá očekávat. Ve výsledku jsem tak byl spokojen, tak akorát. Včetně samotné délky hlavní příběhové linie.

Myslím si ale, že kdybych si jako první zahrál druhý díl téhle série, tak bych se ke čtyřce asi nedostal. Dvojka na mě je ve výsledku až moc arkádová.
+13
  • PC 75
Saint´s Row 2,tak se jmenuje mou osobou dnes komentovaná či chcete-li hodnocená hra,jde o poměrně rozporuplný kousek a důvody proč z něj mám takové smíšené pocity popíšu právě zde.. Předem se omlouvám za velkou délku mého komentáře snažil jsem se obsáhnout co nejvíce ze hry..Děkuji za pochopení.. Tak tedy,prvně je si třeba říci že hra Saint´s Row2 vychází z prvního dílu který byl ovšem jen na konzole,přesněji začíná pár let po konci prvního dílu který jak zjistíte ihned z komentáře dvou vězeňských švestek (promiňte mě ten "gangsta" výraz :D) končil pro hlavního hrdinu (antihrdinu) hry krátkým randevú s bombou na lodi..Ona bomba zřejmě neshledala kapitána hlavního městského gangu ve Stillwateru dostatečně zábavným a tak dobrovolně ukončila svou existenci efektní detonací při níž se snažila ze světa smazat i ubohého kapitána..Částečně uspěla,kapitán gangu Saint´s je tak dopaden a v bezvědomí uvězněn ve Stillwaterském vězení nacházejícím se pár "mil" od pobřeží města..Hra tedy začíná právě tam,jen o pár let později s tím že kapitán saint´s se probudil z kómatu a je na něm aby utekl a znovu vybudoval celý gang který se mezi tím rozpadl a město se rozdrobilo mezi tři gangy-jmenovitě jsou to Roninové (Japonská mafie),Synové Samediho (zkouřenky) a Bratrstvo (drsoňové s úchylkou na teréní vozidla)..Město je mimo jiné složeno ze dvou ostrovů (a dalších dvou miniatůrních na nichž se nachází vězení a atomová elektrárna)a tyto dva hlavní ostrovy jsou členěny na 45 oblastí které reprezentují městské čtvrtě.Ty jsou rozebrány mezi ony tři gangy,po pár úvodních misích je už můžete pomocí misí s názvem "pevnost" pomalu začít přebírat (stejně jako v Gta San Andreas a podobně jako v něm se občas konkurenční gang rozhodně zaútočit na vámi vlastněnou čtvrť a vy je pak musíte odrazit)..Podobně "zabíráte" čtvrtě i po každé splněné příběhové misi..Každá čtvrť pak denně přináší do vaší kapsy nějaké ty dolary (na zabraných čtvrtích ještě můžete zakoupit některé nemovitosti jako třeba benzínka nebo obchod z hadry které pak dávají další dolary navíc).. Aby jste mohli plnit příběhové mise proti gangům musíte ovšem mít také jistý respekt,ten získáváte skrze mise vedlejší,každá taková vedlejší mise se prezentuje krátkým videem proč to a to děláte a pak už usedáte třeba za fekální vůz a znehodnocujete pozemky ve městě (mise fekální mstitel) za každou dokončenou úroveň je něco málo respektu,peněz a na třetí a šesté úrovni dostanete i nějaký ten bonus například v podobě větší či dokonce nekonečné běžecké výdrže (šestá je zároveň poslední úroveň za kterou dostanete u onoho zadavatele nějaký respekt,poté získáváte již jen finance,pokud chcete respekt musíte na mapě započít vedlejší misi jinou (klidně jiného fekálního mstitele,na mapě je stejných úkolů vícero) Výši získaného respektu můžete ještě znásobit tím že v zakoupených skrýších kupujete lepší dražší vybavení nebo lepší dražší oblečení pro vaši postavu.. Po získání dostatečné částky respektu pak tedy můžete přikročit na plnění dalších příběhových misí,důležité je říci že dokud nezískáte všechny čtvrtě patřící tomu kterému gangu nemůžete přikročit k "deratizační" misi při níž musíte odstranit jejich vůdce.. K deratizaci protivníků pak slouží zbraně,těch je ve hře poměrně dost..Nějakých 10 od zbraní na blízko (nože,kladiva,pepřové spreje,takové ty elektrické mrchy a tp),4 pistole,asi 5 automatických pušek,1 raketomet,1 odstřelovací puška a pak nějaké ty bonusové zbraně které dostanete jako formu odměny za splnění nějaké mise (například rotační kulomet) Stejně tak jsou ve hře i bonusová vozidla a bonusové oblečení..
Při misích si můžete na pomoci vzít 1,2 a později i 3 členy gangu Saint´s ,ti moc nevydrží ale zase po jejich smrti máte 28 vteřin na to aby jste je "uzdravili" a opět postavili na nohy,uzdravovat je mimo jiné můžete do nekonečna a není to omezeno ničím,jen musíte dojít k ležícímu pomocníkovy a ošetřit ho (ošetření je okamžité) Vaše zdraví pak disponuje automatickým uzdravováním (takzvaný autoheal) kdy stačí aby jste se na chvíli schovali před střelbou a zdraví se doplní (zase,jde urychlit doplnění když splníte určitou vedlejší misi nebo pokud sníte nějaké jídlo z inventáře,vzhledem k autohealu to ovšem moc nevyužijete a jídlo budete pravděpodobně využívat jen při vedlejší misi s pěstními souboji kdy autoheal nefunguje) Ve hře se setkáte s pár známými postavami z předchozího dílu,také s několika novými z nichž nejlepší mě přišli Shaundi a hiphoper Pierce které vás doprovází v několika misích a většinu příběhových misí vám právě oni "zadají" (Shaundi zadává mise vztahujcí se k Synům Samediho,Pierce pak pár misí k bratrstvu a roninům..)

Herní mechanismy jsou poměrně snadné na pochopení a například helikoptéry a lodě se ovládají naprosto v pořádku..Zde se ale dostávám k prvnímu většímu problému a to je ovládání vozidel..Silniční vozidla jsou jak přilepené k vozovce,je jedno jakou rychlostí jedete stále zatáčí s neuvěřitelnou rychlostí,obvzláště je to problém u sportovních vozů či u motorek kdy je naprosto nemožné se s těmi vozidly pohybovat tak jak chcete vy,rovná jízda je neproveditelná a s každým malým ťuknutím do klávesy určené pro zatočení auto poskočí o obrovský kus)

Druhý problém vidím v samotných charakterech,konkrétně hlavního hrdiny a jeho pravé "ruky" Johnnyho Gata..Vy sice víte že hra není myšlena vážně přesto je prostě nemožné se nějak sžít s postavami či si je nějak oblíbit (až ke konci si na ně člověk možná trochu zvykne) .Tam kde jste u GTA věděli že hlavní postavy nejsou zas tak hrozné a ač vám nijak nebránily v zabíjení civilistů stále jste z videí věděli že nemají zrovna ve zvyku zabíjet nevinné civilisty tam vám Saint´s Row2 servíruje postavy J.Gata a hlavního hrdiny u nichž z videí ihned pochopíte že jsou to prostě svině které naopak zabíjejí až moc rádi a je jedno zda jde o mafiána či stařenu která brzdí dopravu ve městě pomalou jízdou.. Také jinak,hra v tomto směru podle mě již překročila jisté meze vkusu,a to že není myšlena vážně na tom nic nemění.. A jak jsem napsal,nejedná se jen o způsoby kterými zabijí své mafiánské oponenty (pravdou je že válku s nimi začnete právě vy takže vy jste vlastně ta nejhorší postava hry) Ale jde i o některé vedlejší mise-konkrétně jde o vedlejší mise při níž obléknete nehořlavou vestu,zapálíte se a jezdíte mezi civilisty s cílem co nejvíc jich zabít.. Nevím jak vy ale v tom zábavu nevidím a hlavní postava tím u mne naopak ztratila.Podobně "odporným" způsobem ukončuje životy i některých příběhových postav (to raději dám do spoileru) například vezmete stále živého nepřítele (syna šéfa Roninů) a pohřbíte ho za živa v rakvi (hra ještě ukáže i záběr na onoho pohřbeného křičícího nepřítele.Nebo jiný případ kdy do kufru auta vložíte přítelkyni jednoho z šéfů gangu a poté jí dopravíte i s vozidlem na "zápasy" monstertrucků kde zrovna jede onen šéf gangu,samosebou že ji rozdrtí a vaše postava mu jen hodí klíčky od onoho rozdrceného vozu a v klidu odejde.. prostě vaše postava je bezkonkurenčně největší svině v celé hře. Naopak vtipné jsou právě již zmíněné postavy Shaundi a Pierce které mají i vtipné dialogy Tím raději zakončím tuto část komentáře a přejdu k další..


Ve hře je editor postavy takže na začátku hry při prvních vteřinách příběhu máte možnost si postavu upravit přesně podle svého vkusu..Na výběr máte klasicky muž/žena ,rasu,barvu pleti (od nezdravě bledých po nezdravě opálené) a pak velice široký výběr možnosti upravení vzhledu který je velice obsáhlý (tvar každičké části obličeje a někde i těla) a vytvořit tak lze téměř kohokoli..Editor vám dokonce umožňuje vybrat na kolik je vaše postava muž a na kolik žena což už je poměrně extrém.Můžete si vybrat i hlas,styl chůze nebo posunky ( ve hře pak lze navštívit plastického chirurga a znovu postavu kompletně předělat) Problém je že hra vaši postavu bere stále jako muže i když je to žena od počátku hry takže to mnohdy vypadá dosti podivně když se ženská postava chová jako nějaký chlapský rváč..

Dále a zkráceně- Grafická stránka byla již v době svého vydání poměrně zastaralá,rozhodně se nedá rovnat s GTA4 které je o světelné roky hezčí,celkově bych souhlasil s uživatelem H34D že grafika je jako lepší GTA San Andreas.. Ozvučení je takové normální,v rádiích ve vozidlech lze pustit několik rádiových stanic (různé hudební styly) ovšem celkové pojetí je převážně hip hopové a rapové..Komu ona hudba vadí (třeba mě) je to značně otravné.. Hledání cdček a tagování je podle mne k ničemu a pravděpodobně se nebudete po městě pídit po dalších cd a budete je sbírat jen pokud vám přímo "vlezou" do cesty Hra jako taková tedy není hratelně vůbec špatná problém je že jí musíte dát šanci a prokousat se k tomu přes ohavnosti typu ovládání vozidel a nechutné chování hlavního hrdiny,když vám ale kruťas hrdina nevadí a ovládání moc neřešíte pak mohu hru doporučit a hodnocení dávám mezi 75-80 Pokud jste ale v jádru duše pacifisté pravděpodobně se vám hra nebude moc líbit a hodnocení pro vás bude spíše někde u 50-60

Upozornění na závěr-titulky na konci hry lze urychlit tlačítkem "nahoru" a naopak pozastavit (silně zpomalit) tlačítkem dolů..

A pokud by vás to zajímalo píseň jež hraje v titulkách hry je skladba Women od kapely Wolfmother ..:D:D A to bude vše.

Pro: Nebere se vážně,humor není špatný,editor hrdiny,zábavné mise a poměrně zábavné vedlejší mise

Proti: Trochu moc přehnané v oblasti násilností ale to je podle vkusu hráče,grafika a náročnost na hw,ovládání automobilů a motorek

+10 +12 −2
  • PC 70
Že prý je na světě kopie San Andreas? Sem s ní! Plagiátorství mě v tuto chvíli nezajímá, já si chci hrát! A skutečně, hra má pár výborných nápadů, koncept San Andreas vykrádá sice mohutně, ale v závěrečném verdiktu jí to vůbec nevyčítám. O výtky se totiž postarají úplně jiné věci, ale nepředbíhejme...

První věcí je zastaralá grafika, která jen tak tak překonává San Andreas díky lepším světlům/stínům a detailnějšímu destrukčnímu modelu, ovšem HW nároky se rovnají GTA IV a to jsou, prosím, nebe a dudy... Další, co udeří každému nezdrogovanému hráči do očí je naprosto (excuse my french) domrdané ovládání - auta jsou jak z gumy, ale jaksi "neelastické" gumy - velice podivně se zatáčí, brzdění je nerealistické a fyzika taktéž dostává na zadek.

Zvyknout se však na to dá a to hlavně proto, že Saints Row 2 není hra dělaná pro detail (není propracovaná), to se tady prostě neřeší. Na veselé brouzdání po městě zapomeňte, v Saints Row 2 se frčí jen z jednoho místa na druhé a plní úkoly, jinak to skutečně nemá smysl. Město působí na první pohled vcelku pěkné, ale je povrchní, neměl jsem naprosto žádnou motivaci v hledání skrytých CD (ekvivalent balíčků), či sprejování nápisů apod. A vzhledem k nezajímavému a trapnému příběhu jsem po chvíli začal přeskakovat i in-game videa. Pro ochutnávku: (a nebudu to dávat do spoileru, protože tím fakt o nic nepřijdete) v jedné z finálních misí máte zabít určité šikmoočko, prostřílíte se k němu přes hromady stráží, načež vám zmizí všechny zbraně a hra po vás chce, abyste ho zabili katanou. Bohužel enemy je schopen vás porazit bez jediného zásahu mečem pouze tím, že vás bude neustále přehazovat přes rameno. Ok, přijdete na určitý systém, rozsekáte ho na párky a pak se objeví video, kde katanový souboj PROHRAJETE a těsně před smrtí ho zastřelíte pistolí...

Obecně hlavní mise jsou dost slabé, všechny se odehrávají v identickém schématu: někam zajít a vystřílet určitý a neskromně velký počet nepřátel, žádná nápaditost. Navíc přestřelky jsou strašně triviální, může do vás střílet i 5-6 vojáků najednou a nestihnou vám ubrat zdraví na nulu dřív, než je bez krytí odděláte 1 ranou do hlavy. Pak stačí zalézt za rok a během pár sekund jste zregenerovaní na max... Alternativní úkoly, to už je jiná, ty pokrývají stupnici od slušné zábavy až po nečekaný záblesk geniality. Mým favoritem je určitě Insurance Fraud, kde se vrháte pod koly aut s cílem vytahat co nejvíc penízků z pojišťovny. Pak jsem si královsky užil jízdu v hořícím obleku ve snaze zapalovat okolní lidi a v neposlední řadě také stříkání sraček z hovnocucu, které je vtipně doplňováno o super hlášky vašeho řidiče.

Celkově tedy nemohu říct, že bych se nudil, to bych hru asi nedohrál a fakt, že tento žánr a herní styl mám moc rád (viz moje herní topka, kde z 15 her jsou 4 GTAčka) hraje také nesmírně velkou roli, ostatní si však z mého hodnocení klidně 10-15% uberte...

HW: Minimum: Dual-Core 2 GHZ, 1 GB RAM, GF 7600/Ati X1300 / Doporučeno: C2D 2.5 GHZ CPU, 2 GB RAM, GF 8800/Ati 3850

Pro: Koncept GTA, alternativní úkoly, relativní možnost se vyřádit

Proti: Grafika, ovládání aut, stupidní příběh, sem tam nějaký menší bug, i GTA 3 je lepší

+8
  • PC 100
  • PS3 --
  • X360 --
  • XOne --
Saints Row 2 nevypadá vůbec špatně. PC verze je v základu sice problematická, ale popasoval jsem se s ní dobře. Gentlemen of the Row mod, speciální SweetFX, Improved Vehicles Mod, kvalitnější muzika. To je vše, co jsem si do hry dal. Na své stáří fakt obdivuhodný kousek. Ze značky se během dekády stal fenomén, co dávno narostl do neuvěřitelných rozměrů. K nestabilitě hry, nakupování oblečení, načtení pozice a cutscén, shození hry na lištu. To je popis specifických případů, kdy může dojít k proklamovanému padání a náhlému ukončení aplikace, ale rozhodně lze hrát mnoho hodin nerušeně. A řekl bych, že se mi to dost zlepšilo poté, co jsem dal kompatibilitu na Windows Vista.

První den hraní zprvu bezcílně jezdím po městě, seznamují se s tím světem, jak co funguje a vypadá. Objevuji mnohé vedlejší mise, kde je odměna 1000 dolarů, případně i desetinásobek uvedené sumy. To mě přivede k myšlence o vydělaném miliónu, aniž bych se vrhl na příběhovou kampaň. Ona to navíc byla fakt hodně chytlavá kratochvíle, ve čtyřkolce projíždět obchodním centrem vytyčenými checkpointy. Tak neustálým opakováním mého cíle dosaženo. Prostě jen pro ten pocit snadno vydělaných peněz a naučené trasy, kdy byla uplatněna ta nejefektivnější místa projetí. Takto jezdit bych chtěl i v reálu. Až potom následovalo to ostatní, co tu ukryté čeká k prozkoumání a zevrubnému využití.

Lhal bych, kdybych tvrdil, že na grafickém vzhledu nezáleží, je to víceméně to nejdůležitější u her obecně. To bychom je jinak nehráli. Jen v případě velkého stáří pak přimhouřím oči a odpustím hodně. To není případ Saints Row 2, který s mnou použitým SweetFX vypadá opravdu úchvatně. Byť nastaveny i barvy přes OSD monitoru, čímž se tím víc projevovala upravená vizuální stránka . Celé město tak rázem ožije. V základu vývojáři nezvládají u novějších her saturaci odstínů, pokaždé je tam nějaký mlžný opar určité barvy. Aby to bylo projasněné, nepotřebuji HDR efekty, ale vyvážené schéma, co nebude oplývat vybledlou, nevýraznou či příliš tmavou paletou. A právě proto vznikly ty neoficiální korekce vzhledu, ty při správném nastavení pak dopomáhají k vyhovujícímu vnímání propírané věci.

Překvapení mě potkalo, když osedlána loď. Rázem se úplně změnila perspektiva, s níž jsem dosud na hru pohlížel. Ono to vlastně jde vzít po vodě, zemi a vzduchu. Třpyt odrážejících se slunečních paprsků na hladině vody navozoval uspokojující pocit, stejně jako zrcadlový odraz panorama města. Síť nadjezdů, silnic, dálničních tahů a mostů. Poskládáno tak, že jde jezdit dokola. Je to odklonění nahuštěné dopravy nad město. Architektura staveb a jejich komplexnost tvoří vyspěle působící metropoli, v níž se snoubí několikero odlišných stylů. Radost pohledět. Hra je hodně v asijském duchu, vesměs různorodá etnika. Ačkoli já dal přednost typickému bělochovi. Postupně mu oblékl svršky ve fialové barvě, slušivou koženou bundu, výraznější řasy, stylovou obuv. Na hlavě měl svěží šátek.

Respekt se cení, neboť na něm záleží, kdy mi dá hra šanci pokračovat v příběhové linii. Chce to mít sklony k násilí, choutky na všelijaké činnosti, plnit vedlejší úkoly. Po nějaké době upřednostněn Prodejce s auty, co mi prodá, to mám trvale v garáži. A od něj získaná vozidla zvyšují můj styl, mající vliv na zvýšení úrovně respektu. Např. vozidlo za 8900 bodů stylu stojící kolem sto tisíc dolarů. Stačí jich nakoupit několikero kusů, jak vychází propočty, rázem se ten součet bodů promění ve vyšší úroveň prestižního respektu. Ten obecně neustále skáče za jakýmkoli způsobem zajímavě koncipovanou jízdu. Na HUDu je v horním rohu jeho ukazatel. Do levelu 99 se neustále znovu naplňuje a pokračuje dál, při překročení hranice je již zaplněn trvale. Zkompletování Aktivit odemkne možnost se dostat k misím.

Hra neumí oficiální cestou rozlišení 2560x1440, přičemž v době vydání širokoúhlé monitory už začínaly. Pravda, s nižším počtem pixelů. Abych docílil nativního zobrazení, posloužil mi k tomu určený editor. Je k dispozici na Steamu. Vše nalinkováno v diskuzi u hry na DH. Nevyplácí se mít jinak danou konfiguraci než popisuji. Stinnou stránkou by totiž bylo špatné vykreslování kompletního světa, jeho načítání za chodu, průhlednost textur. Dohlednost zvládá dostatečně navozovat pohled, kam jen mé oko pohlédne. Není tudíž důvod ke snižování viditelnosti, či k onomu nenačtení objektů daleko ode mě. Je to tak co nejblíže realitě. Střechy nejsou duté. Ano, tady mám snad poprvé dojem z prostorových budov se vším, co se s nimi pojí. Obcházím je, objíždím, vstupuji do nich, a stoupám na ně. Lepší splynutí s okolím dosud mé chabé znalosti z městských akcí neměly tu čest někde vidět. A fakt si tohoto aspektu cením.

Stěžejní příběhová linka je fakt podařená, dost se toho v sekvencích děje. Samotné dění těch úkolů nepostrádá originalitu a nápaditost. Dá se to plnit variabilními řešeními, výhoda otevřených světů v městské zástavbě. Obyčejné vyřizování účtů, pomsta, převzetí dominantního postavení, obrana mého území, infiltrace. A to se vzájemně prolíná lokacemi z postranních úkonů, například demoliční derby, čtyřkolka v Nob Hill a podobně. Osobně mi to vše přišlo velmi strhující a atmosférické. Zadávací body ke spuštění se neustále mění, objevují se opakovaně, přibývají další, odvislé od dosavadního průběhu. Jištěno je to svědomitě řešenými záchytnými body, pročež nečiní potíže po všech jít, zneškodnit je. Pakliže se to zkombinuje neomezeným střelivem, silnými a dobře zvolenými zbraněmi i lepší schopností míření, nepředstavuje kompletování příběhu jakoukoliv nesnázi, s níž bych si neporadil.

Nachází se tu výstavní supersporty. Poptávka po nich je napříč několika oblastmi, není snadné je najít. Mají tendence při detekování na radaru hned zmizet, usnadňuje to natřískaná garáž či koupě u obchodníka. Odměnou je vyřádění se na exotických kouscích, co do běžného provozu normálně nepatří. Takový Kombajn je extrémně pomalý, objemný, snadno se otře do protijedoucího auta, z nějž zůstane kostra zbavená karosérie. Rozmanitou škálou barev jde dosáhnout víceré variace stejného modelu, to učiněno u těch nejikoničtějších z nich. Otevírání dveří stylem nahoru se mi nikdy neomrzí, považuji toto řešení za nejpřínosnější pro celé odvětí miláčků na čtyřech kolech. A jak už to u propracovanějších záležitostí bývá, neodpustili si vývojáři ani tajné lokace. Z mola se vydám na zapomenutý ostrov, na němž je co pozorovat i kam lézt. Projít jej dolní a horní stranou, dostat se na něj i z mého úkrytu. Cestou k němu minout pozůstatky jiného, potopeného ostrova. Prostě dokonalost.

Pro: S modifikacemi naprosto v pohodě, skvělá a podmanivá hratelnost. Profesionální design.

Proti: Může padat, ale mnohdy se toho dá vyvarovat. Plynulost se trošku zadrhává, ale nijak to nevadí.

+8
  • PC 80
Po celou dobu hraní jsem si kladl otázku, jak je sakra možné, že tu má hra tak nízké hodnocení. A vážně...nepřišel jsem na to.
Celkem mě mrzí, že jsme se nedočkali prvního dílu na PC. Takhle na vás hra vybalí hned několik faktů na začátku a vy se pouze můžete domnívat, co se asi dělo předtím. Nejdříve se ocitnete na vězeňské ošetřovně s obvázanou hlavou po 2 roky starém výbuchu, který jste sice přežili, ale určitě to nebylo jen s lehkými odřeninami. Hra vám dá možnost stvořit si postavu dle svých snů. Jsou vám nabídnuta všelijaká hejblátka, posunovátka, tvary, barvy... prostě opravdu dost na to, abyste se při tvorbě vyblbli. Kromě toho si zvolíte třeba i styl chůze nebo posměšků. The Sims 3 hadr. Po dobré půlhodině strávené v editoru se můžete pustit do hraní. Město se trochu změnilo, zatímco vy jste byli mimo a na scéně se objevili další tři gangy, z nichž jsem si nejvíce oblíbil Roniny - japonskou mafii. Plán je tedy prostý, obnovit gang Saints Row a získat své město zpět.

Nejde si ovšem nevšimnout, že hra připomíná jednu legendu - Grand Theft Auto: San Andreas. Saints Row 2 je klon, který si bere ze svého "předchůdce" jen to nejlepší a k tomu to ještě vypilovává do dokonalosti. Srdce každého fanouška nostalgií zapláče. Na druhou stranu se hra musí brát s nadsázkou, protože je plná humoru a zvráceností (i když asi ani zdaleka ne tak, jako její další nástupce). Co mě opravdu mile překvapilo, byl svým způsobem vlastně pitomý příběh, který byl ale dokonale vyprávěn a já ho scénáristovi sežral i s navijákem. To, jaký je hlavní hrdina badass, je hrozně cool. Je to hrdina, který je prostě sv*ně a nehraje si na to, že by to všechno dělal z jen nějakého dobrého úmyslu. Ve hře to funguje a jak postupujete hrou, nastanou okamžiky, jako třeba když necháte zemřít přítelkyni hlavy Bratrstva pod koli jeho vlastního monstertrucku. "Wow, to je tak brutálně hustý! Tohle jsem v žádný jiný hře ještě neviděl." řekl jsem si a byla to pravda. V žádné jiné podobné hře jsem neviděl, že by se s tím autoři prostě nesr*li a zároveň by se jim podařilo příběhu ponechat důstojnost, i když v jádru je zatraceně jednoduchý.

Abych ale stále jenom nechválil. Hra mé i své stinné stránky. Například jízdní model. Je to to jedno z nejhorších, co jsem ve hrách viděl. Na druhou stranu jsem si na to byl schopen poměrně brzy zvyknout (narozdíl třeba od Grand Theft Auto III z kterého mám ještě dneska noční můry). Pak jsou tu některé drobnosti, jako třeba když máte někoho zabít a zabijete ho stylem, že ho prostě "rozsekáte na kousíčky", tak se hned poté spustí cutscéna, kde je váš cíl zničehonic v pohodě a až v té cutscéně ho teprve odděláte. Nebo špatně fungující navigace, kdy jsou vámi objevené "zkratky" spíše na obtíž, než k užitku.

Sečteno podrženo, Saints Row 2 je pro mě velkým překvapením. Hra má super příběh, super mechanismy, super vedlejší úkoly. Ve hře se prostě nenudíte. Užijete si i lodí, letadel a vrtulníků. Hra obsahuje i bokovky jako nájemný vrah, kdy musíte svou oběť vystopovat, případně něco udělat, aby se objevila. U toho jsem si užil spoustu zábavy. Bonusem je i váš mobil, díky kterému si rychle obstaráte auto nebo pomoc.

A pro všechny, kteří dali míň jak 70%: Fekálního mstitele na Vás!!!

Pro: příběh, hlavní postava, mechanismy SA, humor

Proti: jízdní model, pár nedodělků

+7
  • PC 75
Jak moc je špatně, když jedna hra dokonale okopíruje hru jinou, která se však většiny věcí co jí dělaly zábavnou ve svém pokračování zřekla? Konkrétně: Saints Row 2 je perfektní pokračování San Andreas.
+4 +7 −3
  • PC 60
Tuto hru jsem hrál všehovšudy tak možná hodinu, déle jsem to prostě nevydržel (a to jsem si ještě tak 1/4 hodiny vyhrával s tvorbou postavy a oblíkáním). Dokonale zprzněná konverze se podepsala na strašné optimalizaci, díky které se hra seká i na výkonných strojích (podotýkám že GTA IV jsem bez sebemenších problémů dohrál).
Říkal jsem si, že to tedy překousnu, ale když jsem nasedl poprvé do auta a rozjel se, popadl mě záchvat zuřivosti, i v 6 let staré Mafii nebo GTA 3 se auta chovala normálněji a držela na silnici lépe. No hrůza, po hodině hraní prostě hra nenávratně zmizela z HDD.
Saints Row 2 si MOŽNÁ užijete na nadupaném PC, když překousnete hrůzné jízdní vlastnosti, ale proč to, když GTA IV je mnohem lepší volbou, která vás také zabaví a nic překousávat nemusíte.

Pro: Tvorba postavy a oblékání, různé vedlejší mise a minihry

Proti: Mizerná optimalizace, jízda v autě

+3 +7 −4