Ruyn HD je FPS vyvedená v retro stylu, připomínající Doom či Quake, ale i spoustu dalších her podobného ražení.
Podstatou hry je eliminace nepřátel, jakmile dojde k jejich zneškodnění, zobrazí se informace o tom, že se otevřel východ. Čím rychleji to hráč zvládne, tím více bodů získá. Ke sbírání slouží zbraně, diamanty, lékárničky a klíče. Design úrovní je poplatný klasické éře žánru. Dovoluje provádět větší skoky a objevovat ukrytá tajemství. A nesmí samozřejmě chybět i nepřístupné sekce, označené barvou daného klíče.
Pohání to Unreal Engine 5, jsou implementovány achievementy. Absentuje Quick Save a Quick Load. Ukládají se starty momentálních úrovní, které lze načíst z dostupných slotů. Dosažení exitu zobrazí statistiky a umístění v žebříčku, kterého hráč dosáhl. K atmosféře přispívá rytmická muzika.
Je to dost obtížné. Design se mi líbí. Je nutné neustále měnit pozice. Frenetičnost se časem zvyšuje, ale to jen kvůli absenci klasického ukládání. Každá sekce je tak o opatrném postupu, krytí. Postupně dojdou zdroje. Jeden úsek jsem opakoval asi desetkrát, ale vždy na zhruba stejném místě konec.
Jsou tam oblasti s ohněm, láva, nesmí se jich hráč dotýkat. Skoro to vypadalo, že je tam neviditelný nepřítel, ale jen jsem se spálil.
Hra má asi 15 úrovní, které na hráče k projití čekají. Součet bodů v žebříčku se objeví, nejspíše, až se zkompletováním celé hry. V průměru je za jednu úroveň 20 až 30 tisíc bodů. To bude odpovídat těm hodnotám, co tam někteří nahráli. Zvláštní je, že úroveň č. 12 jsem dokončil, aniž bych potřeboval modrý klíč. Neměl jsem jej, byl někde u exitu, a ejhle, rázem docíleno exitu.
Jsou zde průchozí portály, ty si lze představit jako jakési sloupy v bílo černé podobě. Těmi se dá projít. Jdou přeskakovat. A vedou na odlišnou cestu, jestliže se projdou v obou směrech. Prostě vír má oba směry, každý na jiné místo.
Level 14 - čistá plošinovka, v níž se skáče a dává pozor, aby si hráč neublížil. Není to v principu složité, jen se špatně trefuje protivníky, bez možnosti stabilně někde stát. Podpěrné nižší plošiny sice přítomny jsou, ale ten velký skok pak příliš nepomůže. A před exitem je již málo zdraví. tam to v rozích hlídají. Cílem je si nechat nějaké lékárničky na konec a vrátit se k nim.
Je to skvěle vyvážené a hraje se to jedna radost. Design je krapet odlišný, než byl k vidění v Doom Eternal.
Jsou tam oblasti s ohněm, láva, nesmí se jich hráč dotýkat. Skoro to vypadalo, že je tam neviditelný nepřítel, ale jen jsem se spálil.
Hra má asi 15 úrovní, které na hráče k projití čekají. Součet bodů v žebříčku se objeví, nejspíše, až se zkompletováním celé hry. V průměru je za jednu úroveň 20 až 30 tisíc bodů. To bude odpovídat těm hodnotám, co tam někteří nahráli. Zvláštní je, že úroveň č. 12 jsem dokončil, aniž bych potřeboval modrý klíč. Neměl jsem jej, byl někde u exitu, a ejhle, rázem docíleno exitu.
Jsou zde průchozí portály, ty si lze představit jako jakési sloupy v bílo černé podobě. Těmi se dá projít. Jdou přeskakovat. A vedou na odlišnou cestu, jestliže se projdou v obou směrech. Prostě vír má oba směry, každý na jiné místo.
Level 14 - čistá plošinovka, v níž se skáče a dává pozor, aby si hráč neublížil. Není to v principu složité, jen se špatně trefuje protivníky, bez možnosti stabilně někde stát. Podpěrné nižší plošiny sice přítomny jsou, ale ten velký skok pak příliš nepomůže. A před exitem je již málo zdraví. tam to v rozích hlídají. Cílem je si nechat nějaké lékárničky na konec a vrátit se k nim.
Je to skvěle vyvážené a hraje se to jedna radost. Design je krapet odlišný, než byl k vidění v Doom Eternal.