Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Bez jediného hintu dohráno. Ne, že by to bylo lehké, měl jsem dva celodenní zákysy, takže mi hraní trvalo týden s tím, že ne každý den jsem se tomu věnoval celý den, spíše většinou po večerech, celkový čas mi STEAM ukazuje 14 hodin, ale párkrát jsem od toho třeba na hoďku odběhl.

Konec byl sice podobně divný jako v Monkey Islandu 2, nicméně zvláštní, tentokráte mi to nevadilo tak hodně. Člověk už je asi starší a už to nebere tak tragicky, že mu jako někdo nějak vzal dobrodružství :-) Hlavní bylo, že to byla do samého konce naprosto strhující zábava a po herní stránce to nemělo herně slabou žádnou z kapitol, jako tomu bylo u té poslední v Monkey Islandu 2.

Jinak celkové zhodnocení hry, asi takhle: https://ringohrani.blogspot.com/2022/09/return-to-monkey-island.html
Return to Monkey Island doslova přeprogramovává můj žebříček oblíbenosti jednotlivých dílů. Konec Monkey Islandu 2 už nevidím coby čuňárnu, jako dříve a Gilbertovské díly jasně určují, co je Monkey Island a co je to ostatní. A to říkám i s ohledem na to, že jsem The Curse of Monkey Island, tedy trojku, stavěl z adventurního hlediska v oblíbenosti hned za první díl.
@Red (25.09.2022 23:49): Jo já to napsal a poté se k opravě dostal až teď, tak už to teď průběžně dávám do pořádku :D Díky, hele trojku minimálně zkus, je hodně lidí kterým sedl právě jen tento díl :D
@jones1240 (25.09.2022 18:23): MI jsem nikdy nepochopil ale docela jsi mě nalákal na ten třetí. Thimblewood park mě taky docela zklamal. Máš tam hodně pravopisných chyb, pro příště si to projeď nějakou kontrolou.
Na mým herním blogu, jsem si dovolil takový krátký povídání o tom proč jsem se tu tak kontroverzně vlastně vyjádřil k Returnu :D Je to spíš docela s nadsázkou a zabývám se tam i takovými absurdními zajímavostmi, které kolovali v době kdy se netušilo že nějaký MI vyjde!
@jones1240 (24.09.2022 03:04): Taky jsem to nemyslel zle, jen mi uniknul kontext, protože jsem nechtěl číst recenze, než to dohraju a šel jsem rovnou po diskuzi :) Svého času mi nevadilo hrát na klávesnici Grim Fandango, ale stejně jsem si ho s chutí znovu zahrál v point-and-click remasteru. Remasterovaný Tales asi jen tak nevyjde, ale třeba to ještě někdy zkusím.
@jones1240 (24.09.2022 02:52): Celé je to moje chyba, protože jsem ten tvůj komentář předtím nečetl, až teď jsem začal a už vidím, že v komentech ses vyjadřoval dle komentáře :) A máš svůj pohled, který mě zajímá, protože jsem hrál jen první tři díly a Tales nebo Escape jsem jen zkoušel, ale celé to provedení, ovládání na klávesnici a 3D mi nesedělo, ale stejně jako ty miluju frančízu MI
@MickTheMage (komentář): Jasně, celou dobu haha komedie a v poslední minutě se z toho Gilbert snaží udělat Lynchovský konec o cestě hrdiny, kdyby to tak bylo po celou dobu hry beru, jenze on to udelal jen v poslední minutě. Ja treba chtel vedet co postavy? Jak dopadli? Jak dospěli? Co nejaky payoff? Vubec :D

Ve zkratce jde o uplné hovno :D A ne neschazuji tim tvuj koment, ja te chapu.
Do istej miery musím súhlasiť s Jonesom - ten záver vo mne vyvolal asi také dojmy ako svojho času dvojka -tj rozporuplné. Na rozdiel od viacerých sklamaných hráčov, ktorí proste čakali tradičné grand finále a preto je to podľa nich zlé, viac-menej chápem, čo tým chcel Gilbert povedať - akurát mám, bohužiaľ, problém so samotným podaním a to i z dôvodov, ktoré Jones uviedol v komentári. Čo je škoda, pretože inak je hra bezosporu kvalitná, príjemne nostalgická a aj ten vizuál, z ktorého som bol po oznámení na vážkach, mi v konečnom dôsledku vonkoncom nevadil. No ako niekto, kto má taktiež radšej Curse či Tales ako pôvodné Gilbertove diely, môžem iba skonštatovať, že na trojku, či päťku budem určite spomínať radšej :)
Mě to baví neskutečně (ještě jsem teda nedohrál, včera jsem vůbec neměl bohužel čas, tak jsem se k tomu nedostal) a jako pro fanouška nejvíce prvního dílu je to dar z nebes. Cítím se ve hře jako doma, Meelee Island je moje nejoblíbenější lokalita z celé série, z grafiky jsem nakonec nadšen a jak mám rád atmosféru exteriérů a panoramanta, tak tady jsem navíc neskutečně nadšen z interiérů a detailů v nich. A je to neuvěřitelné, ale hraji novou hru, což u mě není obvyklý jev :-)
@MickTheMage (21.09.2022 13:16): Jak píšu v komentu, úplně to chápu, já prostě chtěl trochu citlivější a dramatičtější viz Tales či Curse... Ale jak říkám, úplně chápu nadšené recenze a vím že tohle je spíše můj osobní problém.
@NikoCZ (21.09.2022 12:49): Já nevím, o tom bude koment, já tu sérii mám prostě rád od mala a fakt od vydání Tales jsem čekal na další díl a doufal, ale teď po dohrání jsem prostě takovej, to vlastně vůbec nemuselo vyjít :D Je to prostě naprosto zbytečný.
Dohráno a jsem zklamaný, já prostě jsem mega fanda a i když ze začátku jsem byl nadšený že po 12 letech mé dětšství je zpátky, tak krom jednoho okamžiku jsem necítil vůbec žádný emoce, nic, konec je naprosto debilní a bez emocí a já nevím, jdu napsat koment, prostě já jsem jen fakt z toho smutnej, začátek fajn od čtvrtý kapitoly mě to vyloženě začlo nudit. Tales nepřekonán, tohle samý se mi stalo u Timbleweedu od Gilberta, proto jsem nechtěl ať se vrátí. A na konci jsem se vyloženě rozbrečel kvůli tomu že to semnou za celou hru nehlo až po skončení co jsem si uvědomil že to vlastně byl úplně zbytečný díl...prdele...
Hmm, skoro 8 hodin (7,7 podla Steamu) a som momentalne v kapitole 4, to mozno bude aj dlhsie ako MI2 :)
Musim se opravit, on se ten scrapbook postupem sam aktualizuje a ctyrka je uznána taky :)
@jones1240 (20.09.2022 01:55): Imo to bol od zaciatku bull shit, podla mna, pozri sa teraz len na Return. Pozri sa na jeho zaciatko, hovori za seba. A zhrnutie predchadzajuich Guybrushovych dobrodruzstiev v scarpbooku, tiez naznacuje, ze vsetko nevyhodili von oknom,

@Tulareanus (19.09.2022 22:31): Mna po prvych ukazka tiez ten umelecky styl nenadchol, ale teraz ked to vidim v pohybe a hram to - vyzera to bajecne, imo. Vyhralis a s tym velmi pekne.
@jones1240 (20.09.2022 01:55): Jasné, ja viem, že štvorka je LucasArts - len ten diel je verejnosťou považovaný za zlý, pre niekoho kvôli ovládaniu, pre niekoho kvôli tomu, čo som písal nižšie, preto by som relatívne pochopil ešte nejaké jeho "vytlačenie z pamäte".

No a k tomu Gilbertovi - netuším, kedysi dávno som čítal jeden rozhovor, ktorý bol vyslovene len o Monkey Island, ale chápem a tiež trochu gúľam očami nad tým, že niekto by "vymazal" zo série časti, len preto, že ich nerobil, aj keď na Tales sa trochu podielal na začiatku ako konzultant.
@jones1240 (19.09.2022 22:58): Mne inak Tales neprišiel vážnejší, len dramatickejší. Inak neviem prečo by mal trojku retconovať, bol to LucasArts a bolo to aj úspešné, štvorka išla cestou príliš modernej popkultúry, čo už bolo divné a hodiace sa viac do iných hier (napr. Sam and Max).
@jones1240 (19.09.2022 18:13): Dúfam, že sa to aj mne tak bude páčiť. Ja som teda síce nenaskočil na vlnu hejtu a ten grafický štýl mi nevadí, len som bol trochu sklamaný z toho, že grafický štýl Monkey Islandu býval bohatší. A ak Gilbert neretconoval (inak ani si nepamätám, kde naposledy nejaký retcon vlastne bol dobrý), tak je to fajn. Tales of Monkey Island považujem za to najlepšie, čo Telltale games v rámci point and click kedy urobili a práve Morgana a Marquis De Singe sú podľa mňa super prírastky do série. Naopak nerozumiem tomu dlhoročnému nadšeniu zo Stana, ktorý mi prišiel minimálne v MI 1 a 2 vyslovene trápny.
@Ringo (19.09.2022 20:06): Tak to já marně vzpomínám, kdy jsem něco začal hrát v den vydání. Pokud nepočítám kousky, které jsem hrál ještě před vydáním v rámci beta-testu (ať už hry samotné nebo češtiny), tak si na žádnou day one hru nemůžu vzpomenout. Ale už se těším na další dojmy z nového MI. Jsem rád, že se to líbí, protože zkazky od lidí, co to měli už možnost doposud hrát, nebyly úplně nejpozitivnější.
Jo, prave som sa to chystal tiez napisat, vyzera to uplne bozsky. Vobec nechapem tie reakcia po oznameni. Proste ludia su kreteni :(
Nechci spamovat, ale teď vběhu ta vizuální stránka mě naprosto odkopla, nemůžu z toho zpustit oči, to je tak nádherný, wow, tleskám!
Takové Monkey islandovské by bylo, kdyby to vyšlo minutu před půlnocí :-)
Nemohu se už dneska dočkat :D Jak jsem si znovu nakoukával trailer, tak jsem si všiml že ve scrapbooku na začátku je Morgana z Tales, takže Tales of Monkey Island je cánon! :D Jsem rád že to Gilbert neretconoval, i když se chystal :D
@Ringo (18.09.2022 21:03): Veľké díky, mal som v pláne si to kúpiť v predobjednávke, ale nejak mi to vyšumelo z hlavy...nebyť tohto tvojho príspevku v diskusii, tak si na to ani nespomeniem :-D
Posledních pár hodin, kdy můžete předobjednávkou získat lukrativní vzácnou featuru do sbírky, Free Horse Armor :-)
Ja si to ako veľký fanúšik série chcem určite zahrať. Aj keby mi grafika nesadla, ak budú kvalitné dialógy, dobré adventúrčenie, humor a hudba, tak to bude presne to, čo od tejto série očakávam. Monkey Island 2 je moja najobľúbenejšia adventúra.
@TaryhoFigurka (01.09.2022 14:54): Já si to myslel ze začátku, pak jsem si pustil více videí z gameplaye a oblíbil jsem si to dost. Já byl ten co to tady hanil, ale mě se ta grafická stránka teď fakt líbila, když jsem viděl zasněžené hory či bar a tak, má to fakt dobrou atmosféru, jen ty postavy se museli překousnout, ale ve výsledku si myslím že po zahrání ta kritika docela dost opadne.

O to více že jsi neutrální si myslím že tohle má tak 10% tě oslovit :D Hlavně i pokud nemáš k point and click hrám vztah. Proto si myslím že lidi co k sérii nemají žádný vztah, tak se přesto nedostanou, mě se teď ten grafický kabátek líbí a přes prvotní skepsi, se teď upřímně těším a bude to podle mě fakt pecka.
Když se ta hra ukázala, tak schytala hodně kritiky za vzhled. Já jsem si napřed říkal, že to jsou jenom skalní fanoušci, kteří nedokážou překousnout nový grafický sty. A pak jsem to uviděl. Odpornější a nevkusnější grafiku jsem ještě neviděl. fakt to nevypadá dobře a stylizace je nesympatická a nepříjemná. A ještě ty prkenné animace. Podotýkám, že nejsem žádný fanoušek, ale víceméně neutrální ke vztahu k sérii.