Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Je to tady! Dneska slavím své malé jubileum, jelikož jsem na DH už více než 200 dní a právě píši svůj 100. komentář! Původně jsem si toto čestné místo nechával pro Dead Space, ale díky technickým problémům to jednoduše nevyšlo. Po Deus Ex jsem si vybral hru Project Snowblind, jež je známa jako duchovní nástupce této série. Je to pravda?

Začněme prostředím. Místem dění jsou si obě hry velmi podobné. Biotechnicky upravený voják ve válce proti nepřátelům, dnes tentokrát jsou jimi Číňané. Hra se DE podobá ještě v několika ohledech, jako jsou podobné technické vychytávky a vzhled levelů. To je ale vesměs vše. Narozdíl od DE, je PS čistokrevnou akcí velmi podobnou známé válečné sérii Call of Duty. Atmosféra boje je opravdu místy velmi intenzivní, design je vesměs lineární a popravdě mi sedl lépe, než to nudné pobíhání v DE2. Přestřelky jsou, vcelku zábavné, ale vadila mi jedna věc, na rok 2005 neobvykle nedomrlá fyzika. Sklo se tříští, bedny se rozbíjejí, itemy padají, ale nechápu, proč jsou ve hře při zabití nepřítele použity jen 2-3 nudné animace a fyzika zde není. Je to škoda, trošku to kazí požitek ze střelby.

Po grafické stránce není moc co vytýkat. Není to žádná pastva pro oči, ale hra běží hezky plynule a spadlo mi to všehovšudy jednou. Popravdě to šlape lépe než celý Deus Ex 2. Animace mezi misemi jsou skvělé, dialogy jsou hezky napsané. Pouze jsem měl trošku bordel v postavách, jelikož na hru není žádná čeština. Textu tam moc není, takže to nijak výrazně nerušilo.

Trochu nevyužitý mi přišel stealth prvek, protože nepřátele jsou dost bystří a ve hře není vyklánění, takže jsem u většiny pokusů skončil odhalen. Hodně mě bavily jízdy autem, protože jejich fyzika je výborně navržena, škoda jen, že takových částí není ve hře více. Dále pochválím povedenou hudbu, která jen podtrhuje „hollywoodské“ vyznění hry.

Verdikt: Project Snowblind je řemeslně dobře udělaná střílečka, přeci mi tam ale chybělo něco navíc. Něco co hru udělá více zapamatovatelnou. Dobře jsem se ale pobavil, těch 7-8 hodin hry hodně rychle uteklo. Nadprůměr, 75%.

Pro: filmová atmosféra jak z hollywoodského trháku, jízda vozidly, animace, slušná grafika, schopnosti, originálně pojaté závěrečné titulky

Proti: stealth moc nefunguje, slabší fyzika, kratší herní doba

+18
  • PC 80
To je přesně, co jsem potřeboval. Přímočarou střílečky, kde se můžu zvysoka vykašlat na přemýšlení. Prostě jenom vzít kvér a pořádně si zastřílet. Kde všechno pěkně odsýpá. Kde je design úrovní jenom čistý postup vpřed jen s pár odbočkami na stealth úlet.

Na stealth jsem se zvysoka vykašlal. Hra mě nedonutila. Proč bych se měl zdlouhavě vyhýbat skupince vojáků, když můžu do ruky vzít bouchačku, vykouzlit štít, naběhnout přímo doprostřed a pěkně je všechny zblízka postřílet. Jo, je to hodně jednoduchý. Dokonce tu nejde ani navolit obtížnost. Někdy jsem si fakt připadal jak nezničitelný bůh.

Zbraně jsou hodně vydařený. Pocit ze střelby výborný. Dokonce jsem i všechny zbraně využil. Hra mi hodně stylem připomněla Red Faction II. I délkou. Je to teda hodně krátký. Příběh o spáse lidstva plný patosu taky nestojí za nic. Mizernou AI tu alespoň zachraňuje počet nepřátel. Na odstřel je jich tu víc než dost.

Grafika teda nic moc. Je to rozmazaný a neostrý. Nejhůř dopadly animace, kde je těch šmouh opravdu moc. To nic nemění na tom, že mě hra za celou dobu hraní nepřestavila bavit. Naprosto ideální odreagovačka s dostatkem nábojů a tupých stojících cílů.

Jenom funkce nabití by nemusela být spojena s funkcí použít.

Pro: oddychová rubačka, pocit ze střelby, spousta nepřátel, zábavné zbraně

Proti: grafika, hnusný patos v příběhu, malá obtížnost, UI

+18
  • PC 70
Project Snowblind byla pro mě úplně neznámá FPS od které jsem si toho raději dopředu moc nesliboval a nakonec to bylo asi dobře protože hra mě vyloženě nezklamala ale ani nějak výrazně nenadchla. O špatném titulu se ale rozhodně mluvit nedá.

První co mě doslova praštilo do očí byla grafika které je podle mého na vysoké úrovni a příjemně potěšila. Dalším ale ne už tak příjemným překvapením bylo ovládání které je trochu netradičně rozložené a chvíli trvalo než jsem si na něj zvyknul. Po první misi Snowblind vypadal na pouhou frenetickou akci což mě trochu zklamalo ale ne na dlouho. Postupem času totiž došlo i na slušné stealth pasáže, nějaké to odstřelování či honičky. Dobré jsou i postupně se odemykající schopnosti a zbraně nebo dokonce vozidla, také počty protivníků a solidní úroveň AI. Přestože se posléze jedná prakticky o koridorovku byla to místy docela i výzva. Škoda že tyto přednosti pak srážejí příliš krátké mise a neúplně využitý potenciál některých herních postupů a ke konci trochu stereotyp. I když jistá gradace se titulu upřít nedá.

Postavy a příběh se všemi zvraty mi přišly jako bych už je několikrát viděl ale určitě mi hru nekazily. Nicméně alespoň hlavní hrdina mohl pobrat trochu víc charizma a emocí. Jelikož jsem nehrál žádný Deus Ex připomíná mi Snowblind spíše slabšího a nedotaženého předchůdce Crysis. Jediná doslova otravná věc je skutečně malý počet ukládacích míst. Což mi ale přijde u každé druhé hry takže to berte s rezervou ;)

V rámci žánru se sice nejedná o vrchol ale rozhodně ani o propadák, zkrátka takový nadprůměr kterým se dobře dá vyplnit třeba nepříjemné herní sucho. I když potenciál pro něco lepšího tu určitě byl.
+15
  • PC 70
Nádych Deus Ex je cítiť na každom kroku, ale hra bohužiaľ nedosahuje ani len kvality druhého dielu. Napriek tomu nejde o zlú FPS-ku a stojí za to si ju zahrať.

Technické spracovanie po čase už asi neoslní, ale hra sa nemá za čo hanbiť a po grafickej ako zvukovej stránke hra spĺňa účel. Trochu mrzí, že hra má problémy s optimalizáciou a tak FPS sem tam radikálne padne aj na výkonnom počítači. Trochu zamrzí aj konzolový interface, na ktorý sa ale dá časom zvyknúť.

Príbeh je ako vystrihnutý ako z béčkového filmu a tvorí len akúsi kostru. Potešia sem tam zábavné hlášky alebo paródie na motivačné príhovory z vojnových filmov. Cut scény sú niekedy zbytočné ale niekedy naozaj kvalitné.

Samotná hrateľnosť je zábavná, hra ponúka viacero ciest a spolu z množstvom zbraní, augumentácií a doplnkov ponúka dosť zaujímavú možnosť znovuhrateľnosti. Hra je dosť obtiažna a dosť často stroskotáte ak sa budete snažiť používať rambo style. Inak je hrateľnosť dosť optimalizovaná a zábavná.

V celku ide o podarené fps-ku, bohužiaľ stroskotáva na maličkostiach.

Pro: široké možnosti hrateľnosti

Proti: technické problémy

+7
  • PC 60
Tentokrát jsem víkend zasvětil hře Snowblind.

Ve své podstatě se jedná o lineární 3d, který mě už od svého začátku nezaujalo ničím jiným, než skutečností, že jde o hru spjatou s mým oblíbeným DE. Nicméně hru jsem spouštěl jako scifi akci, takže nepodobnost s předlohou můj názor na hru příliš neovlivňuje.

S prostředím jsem spokojen nebyl. No, ze začátku to ještě šlo - na exteriérech se toho pokazit tolik nedá, ale interiéry jsou neosobní, pořád se opakující, sterilní. O architektonickém řešení vojenských základen uvedu několik příkladů: zbytečný chodby podélně s místnostmi, aby měl hráč pořád kde se motat – jejich bezúčel je doočíbijící až rozčilující. Nebo třeba když se hráč má vydat vpravo, nalevo je úplně stejná chodba, která po deseti metrech končí bez dveří! Jak potom přes tyhle uzoučký chodbičky natahali všechny ty obrovský stroje, reaktory, sudy s benzínem opravdu nevím. Fuj. Grafika je navíc taková rozplizlá, všechno je šedivý, bez kontrastu. Všemu dává korunu rušící, neustále se pohybující zaměřovadlo (není přes něj dobře vidět cíl) a HUD, kterej zabírá snad 25% obrazovky. Zamrzí i radar, kterej hráči ukazuje kam přesně jít, aby náhodou v 3 místnostech nezabloudil (nebo dokonce nemusel zapnout mozek!), samozřejmě i pozice nepřátel zde najdem. Jakýpak opatrný vyklánění, když mám tohle? Zkoušel jsem radar ignorovat a nekazit si hru, moc to bohužel nešlo.
Je takovej problém v nastavení udělat RADAR ON/OFF?

Arzenál přehnaně futuristickej - trapnej design. Takhle přece zbraně vypadat nebudou! Zvuk střelby nevyváženej – kroky jsou pomalu hlasitější než dávka z atomatické pušky. A vysvětlí mi někdo, proč všechny zbraně poblikávaj modrýma světýlkama? Aby na sebe střelec upozornil? Aby ho oslňovalo při zaměřování? Snad aby to hráči připadalo cool?

Příběh - trapnost, céčko. Všechny postavy jen lezou hlavnímu hrdinovi (ultra-tvrďo-správňák) jenom do prdele.

V nastavení nejde nastavit téměř nic krom kláves a titulků. Pravda - aspoň, že muzika šla díkybohu vypnout. Ze začátku nebyla špatná. Později nebyla ani tak horší, jako se spíš přestala k probíhajícím událostem (drcení vojáků po desítkách) hodit.

Abych jenom nehanil, místy slušná akce, užívání vozidel taky potěší. Co se potom vyloženě povedlo, je systém ukládání. To, že hra nemá možnost quicksavu alespoň malinko ztíží jinak velmi jednoduchý postup!

Hra vypadá na první pohled hezky, i po první misi jsem věřil ve slušnou akci.
Po dohrání tvrdím, že šlo jen o lehce nadprůměrnej počin, kterej skutečně nikomu nedoporučuju.

60%

Pro: Save terminály

Proti: Prostředí, HUD, příliš jednoduché, příběh, zbraně, zvuková nevyváženost, délka

+4 +5 −1