Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Včera večer jsem dal PC2 ještě jednu šanci. Dle custom profile níže jsem na FF v nastavení volantu vypnul obě volby, tzn. Spring a Damper ze 100 na 0. V menu hry zapnul bloom na high a celkově se tak zlepšilo nejen chování vozu, respektive FF odezva, ale i pocit rychlosti spolu se zapnutým třesením v kokpitu při vyšších rychlostech.

OK uznávám, že PC2 jsem nejspíš realističtější než FM7/GT7, protože třeba rozjezd s některými GT vozy BMW, Lamborghini, apod. vyžaduje nejprve plyn a až pak zařadit jedničku aby se auto vůbec rozjelo. Také jsem dosud ignoroval celou řadu voleb po výběru tratě, auta, kdy těsně před závodem se dá na autě upravit celá řada věcí.

Co se mi nelíbí je grafika. Líbivá na první pohled, diváci až na pár výjimek u trati jako technici, kameramani, apod. jsou 2D textury, vzdálené okolí tratě bída - někdo by řekl alá GT7 :) , samotná trať a nejbližší objekty vypadají dobře (pokud pominu pár detailů), nasvícení dle světelných podmínek je také fajn. Co už není fajn je zimní verze tratě, která vypadá jakoby někdo přidal bílé textury na původní trať. Dojem, že bych jel skutečně na sněhu vizuálně není žádný.

Nejspíš si hra svoje fanoušky najde, osobně pokud jde o okruhy zůstávám u FM7/GT7 a ACC. Je čas začíst jezdit pořádně rally, tam je to větší zábava.
@Widl (04.04.2022 13:09): dík za link! Tohle vůbec neznám. Každopádně nemyslím si, že je to problém FOV. Jezdím v QHD na 32" wide (nikoliv ultrawide) monitoru, sedím od něj cca 1,5 metru vzhledem k šíře stolu (80 cm). Tohle má Forza i GT opravdu lépe zmáknuto.

Já fakt nevím čím to je, ale jízda v PC2 mi přijde hrozně arkádová v porovnání GT7/FM7. Svým způsobem se na tom podílí zvuky, které mě v PC2 přijdou slabší. Měl jsem zapnutý max. realismus simulace co se dal nastavit.

Dnes odpoledne jsem jezdil WRC10 s default FOV a to je úplně jiná liga, pocit rychlosti tam rozhodně je! Až na FF nastavení jsem nic neměnil.
Jen bych upozornil, že pokud nemáš opravdu velkou obrazovku velmi blízko, ten vypočítanej FoV bude velmi nízkej a s běžným setupem stěží dosažitelnej bez obětování velký části periferního vidění a toho pocitu z rychlosti. Pokud hraješ na monitoru nějakejch standardních velikostí a nemáš ho úplně u obličeje, většinou je nutný zvolit mírnej kompromis.

Imho je hlavně důležitý mít to jakž takž konzistentně nastavený napříč všemi simulátory, protože to ovlivňuje nejen vnímání rychlosti, ale i vnímání šířky trati, vzdáleností od zatáčky apod. Pokud je člověk zvyklej na nízkej FoV a pak přeskočí do simulátoru se širším, na stejný trati bude brzdit později a přestřelovat zatáčky.
@Widl (04.04.2022 00:39): FOW mám ve všech hrách default, a jen zde prostě nemám pocit rychlosti. Mohl bych si s tím pohrát - nejspíš máte oba pravdu, ale v porovnání s ACC které jsem včera také testoval to paradoxně u mě ACC vyhrává na celé čáře.

Líbí se mi výběr tratí, vcelku slušný výběr aut, nicméně ta fyzika je nějaká divná. Chápu, že se jedná o simkádu alá GT a FM, ale ty vážně jezdí, dle mého názoru, lépe.
@Rapier (03.04.2022 20:56): Tak s tím, že je Forza nebo GT lepší sim rozhodně nesouhlas. Ti do toho mají pořád hodně daleko. A to jsem na GT kdysi pradávno začínal :)


Pocit rychlosti jak píše 47 níže. Na netu najdeš klidně i kalkulačku, která ti spočítá ideální FOV v závislosti na úhlopříčce a vzdálenosti monitoru. Kupodivu to funguje dost dobře :)


Přetáčivost je důsledek toho jak je celkově postavená fyzika. Není to úplný terno v přístupnosti protože to nic neodpouští a třeba obrubníky jsou tady fakt přepálený a kopou až to pěkný není. Odezva v FFB je, ale jsou to jen chvilky, kdy máš čas stihnout zareagovat :) Nicméně, pár kol a zvykneš si.


Taky se to, bohužel, docela liší auto od auta. Nekterý mě nebavily nikdy, což plati o většině modernějších silničních aut. Ale pak jsou tam třeba skvělý Caterhamy, Radical, všechny GT4 auta, starý DTM a kupa zábavných veteránů.


Mně na tom nejvíc sedl ten pocit toho, že to není jen tak. Vzít nějaký starý přemotorovaný auto a pokusit se jet rychle je tu fakt dřina a soustředění. Po pár kolečkách třeba v Sauberu C9 jsem regulérně spocený :)
Pocit rychlosti je vázanej především na FoV, případně pohyb kamery a motion blur. Nejspíš jsi měl nastavenej nižší FoV než v jinejch simulátorech, proto ti chyběl pocit rychlosti.
PC2 jde z disku, rychleji než bych čekal. Pro rozhodnutí mě stačilo projet se v takové normální civilní audině, podruhé s Diablo GTx na oblíbené trati Nürburgring Nordschleife, samozřejmě s upraveným profil níže, s max. realismem abych pochopil, že i Gran Turismo 7 a Forza Motorsport 7 jsou výrazně lepší automobilové závody a dokonce i lepší simulátory. Nedělám si srandu, GT7 a FM7 na max. realismus jsou dle mého názoru daleko větší výzva a zábava, než PC2.

Nemluvě o grafice, na první pohled skvělá. Vím, je to postarší hra a to jsem hrál na max. grafiku v QHD, každopádně žádné grafické orgie se nekonají. FM7 (stará hra) i GT7 (vzhledem k datu vydání pochopitelně) vypadají rozhodně lépe!
Čert vem grafiku, je jiná (jdou vidět špatně zakřivené tratě - přechody v zatáčce, ploty, apod.. žádné plynulé jak bych čekal) zvykl bych si, ale co je horší v PC2 absolutně chybí pocit rychlosti. Pokud jedu 100km/h nebo 250 km/h přijde mi to subjektivně úplně stejné. Nechápu. Mám pocit jako bych jen tak 50 km/h.

Fyzika na volantu je fakt divná (i přes stažený profil). S manuálním řazením, respektive pod-řazením jdou auta do smyku (!), je to poměrně uklouzané v zatáčkách právě při manuálním podražení, nebo výrazném tlaku na brzdu, není zde vůbec žádný zvuk (nebo velmi slabý), chybí odezva v FF, že dojde ke ztrátě adheze pneumatiky s vozovou a jde se do smyku. :(

Tohle vážně není dobrá automobilová hra. Vcelku líbivá grafika nemůže zastřít nedostatky ze samotného pocitu z jízdy. AMS2 je možná uklouzané, ale tak o třídu lepší, a nejen v grafice.

Lituji utracených peněz. Zklamání. Zlaté ACC, iRacing, nebo AMS2. Dokonce i GT7 a FM7 jsou lepší, a to bych původně nečekal.
FFB mi přišel na hovno s defaultním profilem i všema custom profilama, co jsem zkoušel. PC2 imho přestalo bejt relevantní s releasem AMS2. Ačkoli AMS2 nemusím, pořád mi přijde výrazně lepší než PC2 a vyplňuje stejnej simracing segment (důraz na pěknou grafiku, počasí, uživatelskou přívětivost).

PC2 jsem měl rád na gamepadu, ale od doby, co jsem koupil volant, jsem ho v podstatě zavrhl, protože prakticky všechny ostatní simulátory jsou na volantu lepší.
Jaký používáte custom FF profile pro PC2? S tím default je to prý na FF volantu velmi špatně hratelné.
@USER47 (27.06.2020 12:18): No nic, tak to vypouštím z hledáčku. Škoda, s prvními dvěma razili poměrně zajímavou vlastní cestu.

S tím odlehčením mezi simy bych byl opatrný. Obrubníky a přetáčivost jsou snad nejvíc hardcore napříč vším :D
Otázkou je, zda arkádový okruhový závodění osloví víc lidí než jakž takž simulátorový okruhový závodění. Když budu chtít arkádu, radši si zahraju něco jako Crew 2 nebo FH4, kde jsou arkádový mechaniky podporovaný mapou apod. Jezdit dokolečka na Hockenheimu s arkádovejma mechanikama by mě asi moc nebavilo. Už PC2 byl v rámci simulátorů dost odlehčenej titul, nic moc extra hardcore. Nemyslím, že ještě větší odklon od realismu jim pomůže nalákat víc lidí, tím spíš v době kdy i Forza či Gran Turismo mají základní sim aspekty jako palivo, opotřebení pneumatik a pit stop.

A takovej poslední Grid, kterej se tomuhle podobá asi nejvíc, byl vcelku fiasko.
Codemasters je koupili nedávno, 99% PC3 designovejch rozhodnutí podle mě padá na hlavu SMS.
Tak ta ukázka je viditelně hraná na gamepadu a jistojistě tam bude i spousta asistů. Nedělal bych z toho žádnou vědu, video cílí jasně na mainstreamový hráče. Já si v klidu počkám na záběry z volantu s normálním nastavením. Takhle se totiž dalo jezdit i PC2...
Přesně proto jsem to psal .. a taky jsem za to dal smajlík, protože jsem zatím nad věcí. A když to bude fajn, bude to zábava, tak proč ne !
Ale mám obavy, že to dopadne podobně, jako s novým GRIDem ... ale to si povíme, až jak vyjdou.
Všichni maj milion keců, protože viděli gameplay, kterej vypadá jak NFS.
Chopte se někdo vytvoření nové hry , Project Cars 3, co má vyjít v létě letos :) at to tam můžeme hejtit :D
@Rapier (27.12.2017 12:42): Tyhle žabomyší války o to co je a co není sim je potřeba brát hodně s nadhledem. Obzvlášť kolem Assetta se postupně vyvynula aura toho, že je to něco víc. Každá z těch her je jiná, jde na tu simulaci jinak, počítá hodnoty jinak a tak je to i dobře. Byla by to přeci nuda, kdyby to bylo šechno stejný :)

Chce to všechno vyzkoušet a jezdit to co člověku padne nejlíp do ruky. Pro mě je to momentálně právě PC2 na kterým mě baví počasí a pneumatiky. Ale na Assetto nedám dopustit s ohledem na spoustu skvělých modů, užil jsem si tam taky spoustu hodin plných zábavy. A tak bych mohl pokračovat i s ostatními... žádný ideální sim pro každého prostě podle mě neexistuje.
@USER47 (27.12.2017 13:24): já mám letmé srovnání jen mezi PC1 a FM6. Ale od doby co mi vypršelo 14 denní GOLD členství na XOne tak PC1 ani nepustím, což je fakt bezva. Docela se mi to líbilo.
Srovnání s Forzama či GT nemám, ale PCars2 hraju na Xone S ovladači v pohodě.

Fanboyové okolo AC. Raceroomu či Rfactoru budou přísahat na to, že jakákoli jiná hra kromě jejich volby je arkáda, na to bych moc nehleděl. PCars 2 je sim, něco dělá líp, něco dělá hůř než ostatní, ale nijak zásadně odlišný zaměření to nemá.

Z toho, co jsem četl, tak AC má dobrej FFB, ale celkem jednoduchej fyzikální model založenej na lookup tabulkách, zatímco PCars 2 se snaží simulovat všechno možný v rámci skutečnýho modelu, což ne vždy vychází podle představ ale je to trochu univerzálnější. Každá hra působí trochu jinak, ale určitě bych PCars 1-2 neoznačil za simkádu.
Dobře, a jak to vidíte pokud porovnáte řekněme Gran Turismo Sport, Forza Motorsport 6 nebo 7 a Project Cars z hlediska fyziky? Zajímal by mě názor na ovladači a pochopitelně i volantu, který nicméně nevlastním.
BTW lze smysluplně hrát PC2 na Xone S controlleru nebo se prostě bez volantu neobejdu?

@Hoonza (25.12.2017 09:43): mám tomu rozumět tak, že AC nemá lepší fyziku než PC2? Na jiném foru jsem byl upozorněn, že PC2 je simkáda jako GT Sport nebo FM6/7.
Tak možná je to pro někoho vtipný, ale já bych z toho zase nedělal takový drámo. Mně zase nedavno přišlo vtipný, jak se někdo trápí tim, že některá trať v nějakym simulátoru neni lejzrově naskenovaná :D
Určitě se najdou fajnšmekří s vymakanym volantem, kteří se vyžívaj hlavně v klábosení na téma, jak moc se fyzika všelijakejch závodních her přibližuje reálu, ale já patřim mezi ty, kteří závodní hru berou jen jako zábavu pro volný čas... prostě buď mě ve hře fyzika baví, nebo nebaví a z tohohle pohledu jsem i vyjádřil svuj názor na fyziku PC2 - prostě při porovnání AC vs. PC2 u mě vyhrává fyzika AC. Ale to vůbec neznamená, že bych chtěl tvrdit něco o propracovanosti AC fyziky jako takový... kdysi možná, ale od tý doby, co v AC bohužel funguje "tyre model 10", mam čim dál víc rád Automobilistu od Reizy. Takže kdyby mě někdo mermomocí tlačil do rozhodnutí, abych vybral jen JEDNU hru, u který mě fyzika baví nejvíc, aktuálně by to byl sim Automobilista.
Ono je docela vtipné, jak spousta lidí žije v iluzi, že AC má nějakou extra propracovanou fyziku. Zkuste si úplně vypnout FFB a pak porovnávejte :-) Jiinak Fun pack je super, ale Audi S1 by si zasloužilo lepší zvuk
Jsem to zase po nějaký době (kvuli Fun Packu) znovu vyzkoušel a pořád mi z toho vychází toto: P.CARS2 neni špatný, líbí se mi, jak je udělaný menu, jak funguje "kariéra", jaký auta vydávaj zvuky, nebo třeba nastavení měnícího se počasí při závodě... a kdyby to mělo grafiku a fyziku jako třeba Assetto Corsa nebo Dirt Rally, byla by to dobrá závodní hra.
Já to ještě nekoupil, ale docela mě láká to Ekströmovo Audi a Solbergova DS3. Rallycross je obecně v PCars 2 udělanej velmi slušně, až na problémy s AI, který budou asi muset ještě chvíli odlaďovat.
Zkoušel jsem všechno. Nelíbil se mi žádnej z těch postprocesovej. Přitom FXAA přímo z Nvidia ovladače používám často.
Na GTX660 demo na max? Nu proč ne. Ale stejně je ta grafika taková divná. Nelíbí se mi žádný vyhlazování a je to příliš kontrastní. Vypaluje to zrak.
@USER47 (19.10.2017 00:17): To už je holt stav snad všech autíčkových her. Pokud nejezdíš na nějakým uzavřeným serveru, tak to stojí v první zatáčce za prd :D Ale od vydání se to hodně zlepšilo, hlavní nápor nejezdců už opadl.
Nejnovější WRC jede líp než PCars 2 imho.

Rozmazávání v pohledu z helmy vypnout jde, hledej položku "helmet depth of field" v nastavení kamery.
Teprve jen tak zkoušim možnosti hry a jejího nastavení, takže zatim jen drobný dotaz: netušíte, proč když vezmu káru, která má v info uvedenou maximálku 330, třeba na ovál Indy, rozjede se maximálně na nějakejch 270? Jo a to rozmazávání obrazu při rychlejší jízdě při tom druhym pohledu z kokpitu (jakože z helmy)? Tohle "vylepšení" se vypnout nejspíš nenechá, že? Jinak to vypadá nadějně, u jedničky fyzika aut smrděla po fyzice z NFS Shift, kde auta "držely" stopu asi jako vznášedla, ale u týhle dvojky z toho mam lepší pocit, vodí se to celkem dobře. A co se grafiky týče - nemam ani i7, ani 16GB RAM, ani "1080-ku", takže nastavení grafiky je třeba trochu zkrouhnout, ale dá se to a neni to až takovej průser, jako třeba Wé-eR-Céčka.
@USER47 (24.09.2017 19:39): Na volantu je ten rozdíl docela velký. Alespoň pro mě. FFB je jasnější, je v něm teď cítit přesně ten okamžik kdy pneumatika ztrácí grip, kdy se děje něco důležitýho. V jedničce mě tohle štvalo a obzvlášť u starých historiků mně to vadilo. Takže mě tam C9 vymáchalo v prvním esíčku a neměli jsme šanci si porozumět. Tady je to jinak. A není to tím, že by C9 ztratilo něco ze svý brutality a rychlosti, jenom víc komunikuje díky tomu lepšímu FFB.
PCars 2 mi nepřijde až tak zásadní upgrade oproti jedničce, která se mi sama o sobě dost líbila. Vypadá a hejbe se to plus mínus stejně, chování aut je mírně předvídatelnější, ale není to až takovej rozdíl (aspoň na gamepadu).

Gamepad je v základu použitelnější, zatímco v PCars 1 byl brutálně citlivej a člověk ho musel hodně utlumit, tady je to trochu naopak a v nastavení jsem odezvu musel mírně přiostřit. Je to tedy "out of the box" ovladatelnější, ale ono i v jedničce to šlo nastavit celkem slušně.

AI je divná, na tý budou muset hodně zapracovat. Bezohledná, na některejch tratích nesmyslně pomalá a zasekávající se do sebe/bariér apod.

Líbí se mi ty tuny obsahu, kvalitní interface, všechna nastavení jsou přehledná a ke každý položce je detailní popisek. Takhle to má vypadat.
Ta demo forzy mi přišlo fajn, ale na klávesnici/gamepadu závodní hrát tyhle polosimulátory mi připadá prostě divný a na volant jsem zase moc línej a nemám ho kam pořádně připácnout, ale s chutí bych si zajezdil.
Projel jsem se na okruhu v Brně s trojcí aut a smekám a těším se, jakmile otestuju hru více :) zatím jsem to jen tak na rychlo zkusil na klávesce
Ještě jsem to nezkusil, dostanu se k tomu během víkendu, ale podle videí se mi to taky moc líbí. Hlavně je tam konečně pořádná podpora triple screenu
Nezbývá než smeknout klobouček. Parádní evoluce plná vůně benzínu. Nový podvozek a pneumatiky dělají divy a je radost koukat na replay nebo jen tak na závodění někoho jiného. Auta se hýbou, naklání a "zakusují" od asfaltu jako živá :)