Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
Tahle hra snad nestárne:-D Jak píší ostatní, pohybová animace hlavní postavy byla výborná. Hra měla takovou temnou atmosféru, inu dostala mě mrcha. Hraju ji i dneska, nějaký freeware klon, který je ale úplně stejný jako původní hra. Jediné co musím vytknout, je rychlost reagování postavy. Prostě člověk zmáčkl skoč a on princ skočil až za půl hodiny (obrazně řečeno), nicméně, celkem rychle se na to dá zvyknout. No a mě osobně teda nebavily souboje. Klidně bych se bez nich obešel.

Proti: Reakce ovl.

+18
  • PC 85
Jak jsem vůbec mohl na tuto další legendu zapomenout? Je to ostuda, takže jsem každopádně prostě musel tuto hru znovu zahrát. A i po těch letech to byla pocta, si tuto krásu připomenout

Hratelné to je stále i po letech, takže super. Rozběhy, skrčení, souboje a tak dále se prostě stále skvěle ovládá a neměl jsem s ovládáním jediný problém. Ale abych opět nehodnotil jen to, co většina, tak zde opět vypíchnu své pocity.

Když jsem hru poprvé zapnul, byl jsem ještě snad ve druhé třídě a v družině jsem náhodou poprvé zahlédl Prince of Persia. A já hned: Ty jo, to vypadá skvěle a hned mě to samozřejmě chytilo. Když si vybavuji, jak dlouho jsem u této hry strávil, tak by se marně dopočítával. Poněvadž jsem měl ze začátku problémy s ovládáním jako většina lidí. A tím jsem měl problém s propastmi, skákáním a tak podobně.

A pak mám i horší zkušenosti, o což se postaraly pro mě v té době obávané bodáky, ale hlavně pily. Když se mi náhodou přihodilo, že mě nějaká pila zabila, tak se mi v tu chvíli dělalo špatně. Uvědomil jsem si, jak v některých situacích tato hra škaredá. Ale to byla ta doba mých začátků s touto hrou.

Bylo mi ctí, že jsem si mohl připomenout další skvělou legendu! :)
+18
  • PC 90
Prince of Persia byla první hra co jsem hrál na svém úplně prvním počítači. Tehdy ještě na černobílém monitoru jsem dostal pod kontrolu svého hrdinu. Procházet všech 12 levelů mělo i ve své kostičkované grafice své kouzlo. Jednoduché ovládání napomáhalo k dobré hratelnosti. Líbilo se mi jak se i měnilo prostředí a soupeři v jednotlivých levelech. Nejzajímavější byl "tlustý" šermíř, císař a šeřmíř, který vyčkával na váš tah. Také jsem se dočkali některých překvapení jako, když vám přiběhla myška otevřít dveře - bez ní by jste se nikam nehli. V Princovi byly i pasti (sekací dveře, bodáky a propadla). S pomocí cheatů se dalo udělat hodně zajímavých věcí a dokonce i dostat do tajných levelů, které sice nebyli dotažené do konce, ale nebylo od věci se do nich podívat. Prince odstartoval celou sérii úspěšně a rovněž díky vysokým kvalitám svých dílů se vydobil i na filmové plátno.

Pro: hratelnost, exotické prostředí, skvěle vykonstruované levely

Proti: grafika, mohlo být více levelů

+17
  • PC 90
Prolést dungeonem a zabít hlavního padoucha (a zachránit princeznu) to je dnes námět mnoha her, které mají svůj počátek v Pricovi of Persia. Obtížnost není nějak těžká a vezíři se po několika seznámení s principem boje, který vlastně obsahuje jen bodnout nebo se bránit, se dají porazit (až na několik vyjímek jako tlusťoch v 6. levlelu, vezír na začátku 8. levelu a samozřejmě hlavní vezir Jaffar). Co ovšem přidává Princi of Persia na obtížnosti je časový limit do kterého musíte zabít velkovezíra Jaffara a zachránit princeznu. Grafika sice trochu pokulhává a princ vypadá jak kdyby byl v pyžamu to se dá ale odpustit při prolézání dungeonem a bojem s vezíry a kostlivcem.

Pro: Konstelace hry, pohádkový příběh

Proti: Grafika

+17
  • PC 90
Taktéž jedna z prvních her na PC. Koukali jsme na to jako blázni. Největší vodlet byl načasovat úkony co jste chtěli s postavou provést, protože jak jistě všichni známe, bylo tam asi půl sekundové spoždění mezi stiskem klávesy a reakcí postavy. Takže nabodávání se na ostny, padání do propastí, nestíhání krytí nebo útoku na denním pořádku. Ale PC hry byli takříkajíc ještě v plenkách. A prostě jsme to tak brali a byla to super zábava. Dnes bych takovou hru hodil tvůrcům na hlavu.

Takže hodnotím originalitu (ikdyž tehdy bylo originální asi skoro všechno) a provedení, grafiku. Šílený zvuky (asi 4?) a dobrou tématickou hudbu. Dál se mi líbilo objevování tajných chodeb a místností a hlavně lektvary, u kterých člověk nikdy nevěděl, jestli ho otráví, nebo vyléčí, hehe. Dále animace skoků, šplhání a vůbec celková pohybová stránka hrdiny. A jak během hraní přibývaly barvičky-začíná se v šedých chodbách a konec je zlatě červený, občas do modra-to jak se hrdina dostává ze zatuchlých kobek až do paláce. A abych nezapomněl ATMOSFÉRA!!! Prostě hromada vesměs naprosto kladných zážitků.

Pro: Grafika, hudba, originalita, animace postavy, tajné skrýše

Proti: Prodleva mezi zmáčknutím klávesy a reakcí postavy

+16
  • PC 75
Putování Perského prince labyrintem chodeb až k vytouženému objetí s lepou děvou bylo nedílnou součástí každé 286 nebo 386 v devadesátkách a můj stroj nebyl výjimkou.

Hodina času byl limit na splnění tohoto úkolu, samozřejmě jednotlivé levely bez možnosti save game, takže stačil jeden chybný skok do neznáma, nebo propadliště či ostrý výpad strážce a veškerá snaha vyšla vniveč a vzteky by jeden tu klávesnici rozmlátil naprdť - hlavně díky opožděné reakci tlačítek na dění na obrazovce.

Jedna z těch nezapomenutelných záležitostí i po desítkách let kupodivu hratelná a zábavná, jakmile se rozjede úvodní level, hned se vybaví všechny vzpomínky - 75 %
+13
  • PC --
to je s tou myší a přesýpacíma hodinama, jak se nakonec milujou? tak to bude pak asi moje první gamesa, kterou jsem rozjel - na 486, samozřejmě u fotra v práci (kde taky jinde)! za tu hodinu, než se vyhrabal z papíru a odtrhnul mě od klávesnice, se to dalo zmáknout (byl jsem geniální dítě), když už jste věděli, který padací dveře přeskočit, kam vylézt, nebo koho probodnout tím mečíkem, a hlavně jak - ještě ted si myslim vzpomenu na ten jednoduchej qrif, který při pozorování zkušeného hráče musel vypadat strašně složitě! všechny ty bossy jsme měli ve školce dokonce pojmenovaný, takže označení "sultán na konci" mi nic neříká, byl to Černokněžník a hotovo! před ním tam byli ještě dva - Tlustoch a na toho třetího si už nevzpomenu kostra!!. a to bude asi tak celý, vlastně ne, začíná se mi to vracet - byl tam taky váš duch, kterého jste nesměli zabít (!), skoky do prázdna a zrcadlo, které se pojilo asi s tím vaším druhým já. info pro Ducana - kdyby tě to nebavilo, tak bys ty levly nevopakoval, pak byste si zase stěžovali, že je to moc krátký - ta hra byla časově omezená, protože měla vysokou znovuhratelnost díky právě těm questum, který se logicky nedaly všechny vyřešit napoprvý. kolikrát neska nedohraju mnohem komplexnější hru jen proto, že mě v pulce začne nudit, ale Prince bych si určitě ještě jednou někdy zopakoval!

Pro: schválně, jesli tady najdu i Golden Axe, ale kdybych měl srovnávat objektivně, tak na Prince nemá!

+11 +12 −1
  • PC 100
Opravdu ještě nikdo nehrál tuhle legendu 2D plošinovek? Pokud ano, na nic nečekejte a vrhněte se do dobrodružství, které je tak jedinečné a hratelné i po tolika letech. Obtížnost vás sice může na chvíli zabrzdit, ale i amatér se dokáže dostat do zdárného konce a zažít pohádkový konec. Jako malý jsem v zaprděném pokoji zkrášleném plakáty her a hudby hrával na 386tce tuhle parádu, která mi dávala zabrat na hodně večerních hodin. A co víc k tomu říct? Nostalgie a zároveň hra, která se stala inspirací pro mnohé tituly. Tady nejde jinak než to ohodnotit nejvíc jak to jde.

Pro: legendární hra

Proti: obtížnost

+11
  • PC 75
Ako malý som toto hral a nikdy som ani neprešiel prvý level, lebo som nechápal herné mechaniky a čo a ako. O 30 rokov neskôr to nebolo iné, ale už som si dal aspoň čas sa tomu povenovať. Potom som ešte zistil, že v celej hre je časový limit jedna hodina, ale ten nebol ani tak obmedzujúci ako moje nekonečné pokusy a omyly.

Veľa krát som mal skôr pocit, že hra je to skôr logická než plošinovka a aj navzdory časového limitu, čo ja v hrách nemusím som si to zvládol celkom užiť.

Pro: nostalgia, uspokojivá zvučka za porazenie nepriateľa

Proti: časový limit, väčšia obtiažnosť kým sa to naučíte

+7
  • PC 85
Tohle jsem hrál kdysi po evoluci v jednom z prvních počítačových obchodů na jakémsi notebooku s čb obrazovkou. Prodavač asi nevěděl, jak mě vyhnat, takže jsem tam s kámošem na nějakou dobu zkejsnul. Připadalo mi to fantasticky dokonale animované, plynulé realistické pohyby hlavního hrdiny, zajímavé pasti a nástrahy. Myslím, že od té doby jsem tu hru snad ani moc nehrál. Možná v mobilu.

Pro: Zajímavá nostalgie, ve své době slušná grafika a hratelnost.

+2 +7 −5
  • PC --
Prince of Persia je pro mě nejlepší hra. Hezká animace postav a příběh. Jordan Mechnerem tvůrce hry Prince of Persia si dal opravdu záležet.

Pro: Skvělá grafika a příběh. Hezká animace postav.

Proti: Nic jsem nenašel. Ani nechci. Prince of persia je nejlepší hra na světě.

+1 +9 −8
  • PC 55
Hra, kterou dnes najdete na každém herním serveru na světě, snad kromě několika výjimek. Legenda kterou dnes rozchodíte díky úděsnému zpracování z předminulého desetiletí skoro na každé staré kraksně. Na svou dobu triumf techniky a tvořivosti, který je ovšem zoufale jednoduchý a stereotypní. Každý kdo ji hrál jestě ví že ve hře můžete jen: chodit-běhat, šermovat, pít lektvary ( pozitivní vám dodá život- negativní vám he naopak ubere, což může naštvat), skákat přez díry plné kostí nebo bodáků, brát meč na šermování, otevírat si dveře, a proskakovat skrz kovové čelisti. Zní to sice lákavě, ovšem představa že to děláte 60 minut v kuse je ubíjející. Prostory bludiště pod Vezírovým palácem jsou zoufale podobné avšak všechny cesty vedou do jednoho místa. Ovšem 60 minut rychle uběhne a alesponˇ je to zadarmo.

Pro: Legenda

Proti: stereotyp

-25 +7 −32