Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Význačným prvkem hry je princip vracení času. Ten vymyslel vývojář Patrice Désilets (pozdější zakladatel studia Panache Digital Games) ovšem ne pro tuto hru, ale pro předchozí projekt studia Ubisoft Montreal. Tím byla akční hra pro děti Disney’s Donald Duck: Goin’ Quackers. Nápad s přetáčením času ale neprošel přes vedení a Patrice Désilets s ním uspěl právě až při vývoji Prince of Persia.

Zdroj: Z Afriky do Kanady a zase zpátky - rozhovor Pavla Dobrovského s vývojářem Patricem Désilets v časopisu Level č. 287

Tvůrci

V českém znění:
František Strnad (princ)
Jana Zajacová (Farah)
Jiří Sedláček (Vezír)

Vyrobilo Studio Wind v roce 2004

Hardware

Minimální konfigurace:

CPU: 800 MHz Pentium III, AMD Athlon or equivalent
RAM: 256 MB RAM
GPU: NVIDIA GeForce 3 or higher (excluding NVIDIA GeForce 4 MX), ATI Radeon 8500
DX: DirectX 9.0b
OS: Win 98 SE/ME/2000/XP Only
HDD: 1.4 GB hard drive space

Doporučená konfigurace:

CPU: 1.2 GHz Pentium 4, AMD Athlon or equivalent
RAM: 256 MB RAM
GPU: NVIDIA GeForce 4 or ATI Radeon 9500
DX: DirectX 9.0b
OS: Win 98 SE/ME/2000/XP Only
HDD: 1.4 GB hard drive space

Ostatní

Na základě herní předlohy byl natočen film Princ z Persie: Písky času (2010) s Jakem Gyllenhaalem v hlavní roli. Na filmu také spolupracoval tvůrce původní hry Prince of Persia Jordan Mechner.
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu, 31 minut a 49 vteřin.