Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Police Quest: In Pursuit of the Death Angel

1992
72
7 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Oficiální remake prvního dílu ze série Police Quest. Hlavním hrdinou je policejní vyšetřovatel Sonny Bonds, který ve fiktivním městě Lytton v Kalifornii, tentokrát v roce 1992, vyšetřuje drogové zločiny a postupně se dostává až k nebezpečnému drogovému dealerovi a vrahovi zvanému "Death Angel".

Remake přináší několik změn oproti původní verzi. Tou první je přenesení příběhu do roku 1992, oproti původnímu roku 1983. Další změny jsou technického rázu. Grafická stránka doznala zlepšení a již používá VGA rozlišení, stejně tak byla vylepšena hudba. Podobně jako u ostatních remaků od Sierry z počátku 90. let (Leisure Suit Larry 1: In the Land of the Lounge Lizards, Space Quest I: Roger Wilco in the Sarien Encounter a další) je kompletně změněn interface, kdy odpadl příkazový řádek a veškerá interakce probíhá prostřednictvím myši.


Poslední diskuzní příspěvek

@jvempire (13.04.2021 11:05): No tak mít čas, tak taky vůbec neřeším verze a hraji všechny :-) Já si už vlastně ani nepamatuji, jestli jsem Kings Quest dohrál jen v tom EGA remaku nebo jsem hrál i tu pravěkou verzi. Z těch pravěkých verzí si pamatuji, že jsem dojel určitě King´s Quest 2 a Space Quest 2. V podstatě jsem si u toho říkal, že jsem za tou pomyslnou hranicí, kterou jsem graficky ochoten snést. Ale to bylo ještě v době, kdy jsem si ohledně stáří her kladl přísnější limity. Ty už vlastně dávno padly a jsem ochoten sáhnout i do pravěku k pár barevným hrám :-)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Do hraní jsem se pustil bezprostředně po dokončení originálu a je překvapivé, jak odlišně se tato verze hraje. Velkou roli v tom má samozřejmě změna ovládání, ale mnoho důsledků použití myši mě předem nenapadlo. Množství činností, na které bylo nutné přijít a popsat je, se nyní stane automaticky kliknutím. Kliknete na zatčeného a postava ho automaticky prohledá, další klik a jde se k vozu. Mizí tak část hratelnosti, kterou jsem si předtím chválil. Naopak pár drobností je navíc a pěkně udělané je i propojení s přiloženými novinami Gazette (takový manuál). Zjednodušení pokeru ani nejde popsat, žádný tu vlastně není.  Příběh a jednotlivé události jsou beze změn. Jen konec je pro Sonnyho trochu chudší. I když jsem díky originálu věděl co kdy udělat, občas dalo zabrat přijít na to jak.

Největší katastrofou je řízení. V originále bylo zvláštní, ale šlo si na něj zvyknout. Tady je otravné od začátku do konce, jde o ovládání pedálů a blinkrů, auto jede samo. Je to nepřehledné, každé špatné odbočení znamená zdlouhavou objížďku. Pochválit musím změny na mapě města. Grafika má samozřejmě vyšší rozlišení a více barev, ale osobně považuji za hezčí originál. Zestárl příjemněji. Některé lokace se povedly a vypadají pěkně, ale především postavy to táhnou dolů. Naopak musím pochválit hudbu a zvuky, ty urazily pěkný kus cesty a už jen kvůli nim jsem to rád odehrál. Zasazení do modernější doby tvoří zajímavý kontrast, především změny oblečení bylo fajn sledovat. Modernější zasazení je pěkně vidět u ovládání policejního počítače. Hra rozhodně není špatná, ale původní verze se mi hrála mnohem příjemněji. Pokud nejste zapřisáhlým odpůrcem EGA grafiky nebo parseru, bude originál lepší volbou.
+26
  • PC 60
Stejně jako u ostatních Sierra adventur je tu neoslňující, ale pěkná dobová grafika, velké množství způsobů jak ve hře náhle skončit a nepříliš přívětivé ovládání. Na rozdíl od konkurence ve stáji (a i v porovnání s původní verzí) se však Police Quest v mnohém bere vážně, není to primárně vtipná adventura (i když vtipy tu pořád jsou). Dokonce jsem i četl v jednom ohlédnutí nad sérií pojednání o mýtu, že se aspiranti na policistu učili z materiálů ke hře:)

Ať už je to čistá fikce nebo ne, je tu obrovský důraz na policejní postupy a pravomoci. Svou pistoli pořád musíte dávat do určených přihrádek, všem ukazovat svůj policejní odznak, vyplňovat potřebné formuláře. Vedle toho je ale hlavní příběh točící se kolem případu drogového dealera hrozně hloupý a naivní. Přeci jen mnohé adventury si vystačí s vtípky, ale málokterá s rutinními postupy. Já prostě policejní prostředí, ať už ve hrách nebo filmech miluji a užíval jsem si i jen takové šmejdění v policejní stanici.

Co se týče samotného adventuření, není to zas tak těžká hra. Předmětů tu mnoho není a většinou je jejich použití logické (nebo aspoň nevybočující z dobových standardů). Největší problém jsou právě striktní policejní postupy, třeba zadání správného přestupku do formuláře. Vlastně tu jedna zákeřnost prodlužující herní dobu je – řízení. Velkou část hry strávíte cestováním v autě městem. Je to tak špatně udělané, že mnohdy přejedete odbočku nebo místo zastavení a radši uděláte druhý "nálet" objetím celého města než se do místa dostat vícero odbočování . Město je víceméně mřížka pojmenovaných ulic, proto je užitečné si vedle manuálu stáhnout i mapu města a vytisknout si ji pro lepší a hlavně rychlejší orientaci.

VGA verze prvního Police Questu už sice není dnes jenom pro masochisty jako původní EGA verze, i tak má mnoho úskalí. K tomu aby si ho dnešní hráč užil musí mít několik předpokladů. 1)Musí skousnout hratelnost adventur od Sierry 2)Musí mít opravdu rád americkou cop kulturu 80. a 90. let 3)Musí mít toleranci ke kombinaci rutinního realismu s příběhovou naivitou.

Pro: grafika, policejní prostředí, přechod 80. a 90. let

Proti: příběh, řízení, zastaralost ovládání

+16
  • PC 55
Před nějakými dvaceti lety jsem si řekl (oslněn fenomenální sérií Quest for Glory), že bych si rád vyzkoušel i všechny ostatní sierrácké "questy" a jejich vícedílné série. PQ zůstal až na chvostu (mám kompletně dohrané QFG, GK, KQ kromě osmičky a nedávných epizod, tři SQ, obě Phantasmagorie i EQ a prvního Larryho).

I já se pral s řízením a nakonec jsem to jakž takž zvládl až ke konci hry (kdy jsem se naučil najíždět i na tu policejní stanici ze západu a ne z východu). Orientace ve městě mi zas tolik problémů nedělala (snad jen jednou jsem si spletl kvadrant mapy), spíš mi pily krev časové limity. A zámek v šatně, čekal bych, že po prvním vyřešení puzzlu už se bude otevírat automaticky.
+9