Snadné vítězství USA a klientských států západního bloku nad východním, vedeným Sovětským svazem za Studené války, v níž se "Tábor míru" náhle vzdal bez boje a která tak nikdy nedospěla do své "horké fáze", ukolébalo průmyslníky a politiky do té míry, že snížili po roce 1990 zbrojní výdaje na minimum. Čínští představitelé udělali přesný opak a na prahu nového tisíciletí pak dala přezbrojená země s hrstkou spojenců průchod svým dobyvačným ambicím anexemi na korejském poloostrově, ruském dálném východě a v jihovýchodní Asii.
O tom, že je 21. století stoletím čínským, už dnes pochybuje málokdo. V devadesátých letech minulého století však ještě zdaleka ne každý sázel na rychlý velmocenský vzestup ČLR. Ti, kteří ano, se pak nedokázali shodnout na tom, zda se tak stane mírovými prostředky, nebo následkem ničivé války. Vývojáři ze Strategic Simulations v roce 1998 předpokládali tu horší eventualitu, a tak podle této hry měla v letech 2000-2004 vypuknout 3. světová válka. Dokáže se okolní svět, vedený USA ubránit, nebo se stane celý součástí říše středu?
To se dozvíte během 9 kampaní za různé účastníky konfliktu v pokračování Panzer General II (1997). Kromě nich tu je ještě 103 samostatných scénáriích a fanoušci během let následujících po vydání vytvořili spoustu dalších prostřednictvím přiloženého editoru úrovní. Titul si kladl za cíl nalákat na tahové hry z dílny SSI širší publikum, a tak je UI jednodušší než u většiny tahových strategií té doby. V původním vydání dosahovala vojenská technika počtu 370 druhů, díky moderům poté přesáhla tisícovku a pokryla éru let 1946-2030.
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ano