Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Outcry: The Dawn

Sublustrum

29.05.2008
66
16 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Outcry: The Dawn je - dle vývojářů - experimentální projekt snažící se o ukázku nových směrů. Obecně bývá přirovnáván k sérii Myst. 2.5D grafika ve formě panoramatických fotografií, omezený pohyb ve stylu nejstarších pecek jako Zork Nemesis: The Forbidden Lands nebo Obsidian, ponurá muzika a spíše artově než realisticky zpracované surrealisticky renesanční prostředí rozpadlého Třpytosvěta navozuje lehce hororovou atmosféru.

Svým pojetím, puzzly a zastřeným příběhem hra připomíná právě již výše zmíněnou sérii Zork, již ale zdaleka nedostihuje rozsahem. Sublustrum je spíše příjemným zpestřením večera, než zdrojem nočních můr po následující měsíc. Připravte se na jednoduchý příběh o experimentu oddělení duše od těla, jenž budete bezdůvodně následovat přese všechna varování. Hra je vhodná pro fanoušky příběhových point'n'click adventur s atmosférou.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Pokud pro vás adventury znamenají zábavu, kterou zprostředkuje spousta pestrých postav, rozvětvených dialogů, nečekaných situací a příběh valící se divoce vpřed, tahle hra nebude pro Vás. Přesně tohle herní náplní není.

Obsah hry vyniká v jiných parametrech. Především je nutno vyzdvihnout silnou atmosféru. Která je umocněna tím, že ve hře se prakticky nemluví. Prostředí se stane vaším jediným společníkem a je nutno podotknout, že často jde proti vám.

Na každém kroku, tedy obrazovce, se setkáte se surrealistickými výjevy, které pracují s vaším podvědomím a dokážou vám rozhodit základní orientaci v prostoru a čase. Často nevíte, kde je nahoře, kde je dole. Pokud si u her libujete v uměleckém přesahu, budete si každou lokaci vychutnávat.

Herní náplní je interakce s různými stroji a objevování skrytých mechanismů. Přirovnal bych ji ke hrám jako je "Myst", "Riven", "Sentinel", "Obduction", "Uru", které také nemají dějové hádanky, ale jedná se o řetězec nepřetržitých puzzlů. Hra je hodně těžká a často dlouho trvá, než pochopíte princip provázanosti interaktivních prvků a napadne vás řešení.

Pokud hledáte oddech od akce, nebaví vás stále se opakující klišovité příběhy ve hrách a přejete si zažít poklidný a netradiční zážitek, kdy využijete hlavně svoji fantazii, logiku, abstraktní myšlení, hravost a přejete si zapojit mozkové závity, je "Outcry", nebo-li "Sublustrum" právě pro vás.

P.S.: Hra vyšla po půl roce s názvem "Sublustrum" v edici CD projektu s Českou lokalizací. Což chválím jako velmi odvážný krok, protože pochybuji, že takto netradiční hra přinesla nějak závratné zisky.

Pro: Atmosféra, netradiční prostředí, abstraktní řešení problémů

Proti: Hra je určena pro VELICE úzkou skupinu hráčů.

+11