Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 35
Čas od času mě popadne chuť pustit si čistě na odreagování nějaký naprostý trash. Dělám to tak u filmů, u her méně, jelikož ty vyžadují více času a není to vždycky taková zábava, ale když jsem na Steamu objevil 2 tituly z dílny City Interactive, řekl jsem si, why the f*** not. Nějaké tupé béčkové postříleníčko čas od času bodne - tak proč ne od mistrů v oboru. Ačkoli se Operation Thunderstorm tváří jako pokračování série Mortyr, tak nějak jsem během hraní pochopil, že je to tah čistě marketingový. S touto nelegendárně legendární retro střílečkou to nemá nic společného.

Cíl je prostý: zlikvidovat 3 velké osobnosti Třetí říše, občas něco vyhodit do luftu a retardovaně u toho hláškovat. Hrou provází voice-over při načítacích obrazovkách a 3 kraťoučké předrenderované animace. Toť vše. Hra neobsahuje ani animačku na závěr, jen jednoduchý nenadabovaný text shrnující předchozí dění. Ale ne že bych od hry od City Interactive čekal víc.

Jejich tituly se ani tak nedělí na hry dobré a na hry špatné. Jejich hry se dělí na ty hratelné a nehratelné, kde více záleží na použitém enginu, než na umu vývojářů. A tady jsem měl jakožto hráč štěstí, že kluci použili LithTech ve verzi Jupiter EX, známý ze hry F.E.A.R.. Takže to zásadní, tedy gunplay, tady funguje výborně a kdo hledá nedlouhou tupou střílečku na odreagování, najde si tu své. Ale není všechno zlato, co se třpytí. Díky použitému enginu jsou mise šedé, prostředí nezáživná - čistě interiérová - prostě jakoby z oka vypadla prvnímu F.E.A.R.u. Akorát tu a tam visí na zdi zcenzurovaný hakenkreuz nebo dobový obraz. Nepřátele jsou tupí, jejich reakce zoufale pomalé a ani jich moc není, takže se to dá projet za dvě hodiny a je vymalováno. Pokud to budu brát jako čistě spotřební kousek, tak za cenu ani ne jednoho pivka je to snesitelný deal.

Pro: gunplay, oddychová hratelnost, obal hry

Proti: je to samozřejmě špatná hra, takže skoro všechno

+13
  • PC 25
Kdybych se sérii Mortyr nevěnoval trochu více, nezjistil bych ani, že existuje nějaké čtvrté pokračování. Ten mají opět na svědomí polští City Interactive, kteří stojí již za třetím dílem. Hodně lidí může zmást, jak to že se Mortyr IV nejmenuje Mortyr IV. Vysvětlení je jednoduché. Už třetí díl se prodával pod dvěma názvy, z nichž jeden byl Battlestrike: Force of Resistance. Nyní to máme Mortyra IV ala Operation Thunderstorm.

Jak tomu bylo i v předchozích dílech, ujímáme se opět role Johna Mortyra, který je vyslán do srdce Německa, aby zlikvidoval tři předáky Třetí Říše. Těmi jsou Joseph Goebbels, Heinrich Himmler a Herman Göring. Hra je tak rozdělena do tří, průběhově naprosto totožných kapitol, ve kterých vždy na konci odpravíte jednoho z vůdců. Někdo by si pomyslel, že půjde o nějaké bossfighty, ale kdepak. Dokonce jsem ani jednou nepoznamenal, že jedna mrtvola mezi stovkami mrtvých nácků za mnou byl právě Himmler. Nutno podotknout, že herní dobu tvoří pouhé dvě hodiny hraní, a to na vysokou obtížnost. Primitivní děj je vyprávěn prostřednictvím dopisů při loadingu a třech krátkých, celkem povedených filmečků.

Hratelnost jako taková by byla zábavná, nebýt extrémní jednoduchosti a naprosto tupé umělé inteligence. Někdo by si i řekl, že se dočká stealth akce, když máte co nejméně nápadně odpravit vysoko postavené nacisty přímo v srdci Říše. A ono to tak dokonce i z úvodu vypadá, než zjistíte, že jedna smrt vojáka, který při smrti ani nepípne, spustí řetězec scriptů a na vás začnou vybíhat desítky tupích vojáků, jakoby jste odpálili dynamit. Potěšila mě přítomnost secret roomu, ve kterém jsem získal Bazuku... kterou než jsem ovšem stačil použít, objevili se závěrečné titulky.

Grafické zpracování je pěkné. Překvapila mě zničitelnost prostředí, fyzika i efekty při střelbě. Co technickou úroveň snižuje jsou bugy (propadávání zkrz podlahu) nebo rychlé mizení mrtvol před očima.
Ozvučení je průměrné a těch pár skladeb, které vás ve hře občas doprovází, jsou vykradené ze třetího dílu Mortyra.

Celá série her Mortyr měla být zakončena třetím dílem (recenze). Čtvrtý díl s názvem Operation Thunderstorm už se ani pořádně za Mortyra považovat nedá, jelikož se ničím neliší od většiny budgetových stříleček od City Interactive. Kdo si chce primitivně zastřílet v dvouhodinové odreagovačce, může pro něj být právě Operation Thunderstorm řešením na zažehnání nudy. Ostatní se ovšem vyhněte titulu obloukem.

Pro: Grafika, povedené filmečky, odreagovačka

Proti: Herní doba, jednotvárnost kapitol, tupá umělá inteligence, jednoduchost, bugy

+6