Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Možná trochu risk zařadit tuhle hru do herní výzvy. Všechny recenze strašili, jak je tenhle datáč těžký. Skoro až na hraně frustrace. Po dohrání musím říct, že tihle lidé asi nezažili pravé hardcore datadisky z devadesátek. Red Hammer není tak těžký. Dá se dohrát úplně v pohodě bez větší frustrace. Obtížnost je jen o málo vyšší, než v původní hře. Taky ale moc negraduje. Všechno je od začátku do konce podobně obtížné. Samozřejmě mluvím o obtížnosti Kadet.

Poznávací znak Red Hammeru je strášná prezentace. Technicky špatné a nic neříkající animace trochu zabíjejí válečnou atmosféru Flashpointu. Až jsem se ptal, proč to tam vůbec je? Vždyť by ty filmečky stačilo trochu rozepsat v deníčku a dojem by to udělalo mnohem lepší. Naštěstí, stavba misí je provedená na jedničku. Jejich hratelnost je hodně různorodá. Ve 20 misích si vyzkoušíte (až na let stíhačkou) všechno, co Flashpoint nabízí. Posloucháte rozkazy. Vedete jednotku. Jste vlk samotář. Řídíte tanky, helikoptéry. Bráníte vesnici. Útočíte na vesnici. atd, atd.. Tady opravdu nehrozí stereotyp.

Ve většině misích máte naprostou volnost a neomezeně času, jak se s tou šílenou přesilou vypořádat. Přesila pěšáků a tanků bývá značná. Někdy se může zdát, že to snad ani nejde. Po chvíli mi ale došlo, že můžu k postupu využívat tupou inteligenci, která nedokáže opětovat střelbu na větší dálku a než vojáček někam doběhne aby zamířil a vystřelil, je dvakrát po smrti. A je jedno čím střílíte, jestli kalachem nebo M16. Samozřejmě jsem často chcípal, ale to v původní hře také.

Red Hammer mě chytil a nepustil. Opět jsem si připoměl geniální hratelnost Flashpointu, kde spoustu misí můžete vyřešit jiným, svobodným postupem. Jakou jsem měl jako pěšák radost z každého zničeného tanku nebo splnění mise beze ztrát na životech. Pěkný datáč.

Doporučuju hrát čerstvě po dohrání hlavního Flashpointu. Já jsem to naposledy hrál před pěti lety a ovládání trochu zapoměl. To hra neodpouští už od samého začátku.

"Barevný Svět"

Pro: pestré a zábavné mise, chytlavé plánování, zvýšená obtížnost, radost z postupu ve hře

Proti: hrozná prezentace, atmosféra se trochu vytratila, vojáčci občas ignorují rozkazy

+16
  • PC 90
Třetí a v pořadí můj poslední komentář k Operaci Flashpoint. Red Hammer měl tu nevýhodu, že u nás nikdy oficiálně nevyšel. Jedni můžou namitnout, že se snažil jen vydělat peníze a u nás by si nezískal podporu, druzí (jako já) namítnou, že ukázkově doplňuje sadu OPF.

Red Hammer doplňuje předchozí datadisk Resistance a umožňuje tak hráčovi poprvé hrát za matičku Rus. Už když jsem hrál původní Flashpoint, mrzelo mě, že hra je sice pěkná, ale můžete hrát pouze za jednu stranu. I přestože protistrana má stejně bohatou techniku, tanky, vrtulníky, stejné specializace, akorát s jinými názvy a jinou vizáží Pro toho, kdo si přál (jako já) zažít i tu třetí stranu a alespoň na chvíli virutálně hájit Srp a kladivo, Red Hammer právě tohle přináší.

Hra má tu výhodu, že je obtížnost "optimálně" nastavená, tj. pokud jste odehráli všechny oficiální verze a datadisky, pak je Red Hammer právě pro Vás (pokud jste předchozí neodehráli, ani to nezkoušejte). Proč? Red Hammer staví na obtížnosti tam, kde Resistance skončila. Hra od Vás očekává veškeré předchozí zkušenosti a určitou taktiku. Nezapomenutelný je zážitek, kdy prvně dostáváte pokyny velitele týmu (s ruským přízvukem!) a to zahřeje na srdci autentičnosti.

Velkým plusem je originalita misí. Zatímco v první obsazujete coby nevítání okupanti ostrov, v několika dalších velíte týmu, který se prohání BVP-čkem a má za úkol obsadit vesnici (jo, konečně BVP, které je pouze a jenom Vaše!!!). V jiné misi jste naopak zakempovaní v centru jiné vesničky, na kterou se připravuje tuhá invaze ze strany spojenců, tudíž rychle zaminovat, připravit barikády, schovat se s těžkýma zbraněma a čekat, až se první US tanky objeví. Problém je, že jakmile zničíte první vlnu, přijde další... a pokud zvládnete i tohle, ejhle... ještě není konec a je na cestě další podpora. Pokud zvládnete i tohle, stanete se ruským vlastencem a mate zaplacenou vstupenku do...

Spetz Natz! Přesně tak. Postupně se vypracujete v profesionála s šátkem na hlavě a stanete se elitou Rudé armády. Od teď žádné mainstreamové mise, teď jste profi specialista na čisté práce. Na jednu stranu to zní jako pocta a výhoda, na stranu druhou, vrhne Vás to pár stovek metrů od vesnice, kde se má odehrát US briefing a Váš úkol je zabít 3 velitele jednotlivých okrsků, kteří se briefingu mají zúčastnit. Problém je, že jakmile přijde na akci, půjde po Vás všechno co má ruce a nohy, což je doslova celá vesnice a zdolání takové mise si žádá nesčetnou trpělivost a desítky opakování. Přesto ale, dá se zvládnout.

Jinde máte za úkol odstranit dva transportéry, které jsou schopné sestřelit protivdušnou obranu. To zvedne učitou pozornost amerikánů a ve výsledku musíte obsadit (sám!) celé letiště. Vaše věrnost vlasti stoupá a stoupá do momentu, kdy máte v jedné misi vyvraždit civilisty, což svým způsobem mění další příběh ve hře a Vaše postavení v ní.

Red Hammer je kvalitním doplňkem OPF, problém je, že je určen spíše "odchovancům" a tomu je nastavená obtížnost. Já osobně jsem se dostal prakticky na konec hry, který jsem, bohužel, přes mnohačetné pokusy, nebyl schopnej dát. Velíte jednotce a proti Vám je celý Kolgujev a to doslova. Stovky pěšátků, desítky a desítky těžké techniky a pro mě osobně, kdo tohle je schopen dát, tak je prostě borec.

Obtížnost je hodně vysoká, ale ne natolik, aby odratila i ty lepší hráče a fanoušky. Právě tady můžete zužitkovat veškeré zkušenosti, znalosti a prohánět se v BVP-čku, Shilkách nebo utíkat před spojenci, kteří ovládají teritorium, abyste pak obsadili Everon a zříceninu hradu. Tohle je tak trochu paradox, protože to dokonale dokresluje dějovou linii původního Flashopointu akorát s tím rozdílem, že teď jste protistrana Vy a teď máte za úkol dělat opak. Kdo si srovná původní Flashpoint a Red Hammer, doplní tak mozaiku, která do sebe krásně zapadá.

Pro: Originalita misí, doplnění příběhu původního Flashpointu ze strany matičky Rus. Poprvé se Vám rudá vlajka líbí víc než ta americká :)

Proti: Obtížnost, pokud nejste zběhlí, nechytáte se.

+11
  • PC 80
Ačkoli se jedná o poměrně slušnej přídavek, na kvalitu původní hry nedosahuje. Nejspíš je to způsobeno faktem, že se na tomto datadisku nepodíleli BI, nicméně snažil jsem se na tento fakt při hraní nesoustředit.

Máme tady novou kampaň za SSSR. Mise ostudu nedělají, ale nějak to už není ono. Především nemastně zpracovaný intra a vůbec chování hlavního ultratvrďáckýho Lukina atmosféru hry posouvají úplně někam jinam - škoda!

Nicméně nemůžu upřít, že mě většina misí bavila – obrovská volnost a příjemná obtížnost. Frustraci jsem snad pocítil jen jednou v misi předposlední, kde je omezení času a člověk tak musí vyloženě spěchat, aby se to stihlo. Opravdu celkem podpásovka – všude tanky, minový pole a dokonce MI17!

Potěšilo mě pár novejch kousků ve výzbroji +konečně i podpora kolimátoru.

Moc se nepovedly zvuky – tedy dabing nebo třeba neustále se po 10 vteřinách opakující stejný výstřely a dávky z neexistujícího kulometu znějící odnikud (plný stereo) při kooperaci s vyloďujícími se američany na pláži Kolgujevu byly až trapný. Muzika tentokráte většinou nesedne tak jak by měla. Někdy jsem dokonce vyloženě čekal až skladba skončí a přestane mě rušit při pokusu lokalizovat odkud ty výstřely kurva dou?
Za mě 80% Více v komentáři k původní hře.

Pro: Svět a rozloha, skutečná vojenská technika a zbraně, možnost hrát bez HUDU, zaměřovací optika zbraní bez zaměřovacího kříže, náplň misí, taktika, volnost, otevřenost, uživatelské mise, multiplayer

Proti: Grafika některých objektů, bugy, engine, nemastná kampaň, zvuky

+3