Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Na hře je znát zkrácený rozpočet, a to hlavně v tom, že končí násilně zhruba v půlce, kdy se příběh teprve začíná rozjíždět a obtížnost slibuje přitvrzení. Jinak je to veskrze sympatická záležitost, kterou jsem hrál s libým úsměvem na tváři. Jistě, příběh není originální, stejně jako herní principy. Rake in grass jsou ale zajímaví právě zaměřením na žánrovky a myslm, že i citem pro ně. Zkrátka vezmou osvědčené ingredience, které jim šmakují, a udělají z nich přímočaře zábavnou pařbu, na které si pak pošmákne hráč. Alespoň u mě to tak funguje. Mám rád jejich lehkost, nadsázku, sebeironii a nenucený humor, který mi ozvláštní i jinak banální story. A užiju si také prosté herní principy - v tomto případě keretně-strategické. Okořeněno tradičně pěknou grafikou a plynulým technickým zpracováním to pro mě rozhodně nevychází zle.

Jen doufám, že se někdy povede hru dodělat do pořádného konce.

Pro: nadsázka, zábava, "béčkovost", grafika

Proti: krátkost, malá obtížnost

+21
  • PC 70
Hrábě v trávě znám především díky tomu, že jejich tituly byly často součástí přílohy herních časopisů. Jen u jubilejního dvoustého SCORE je pět z dvaceti her právě od Rake in Grass. Přesto, že jsem dříve hry z příloh hojně zkoušel, doposud jsem od těchto vývojářů nic nehrál, protože mě nic nezaujalo. To se změnilo se hrou Northmark: Hour of the Wolf.

Příběh mi přišel jako mix významných fantasy ság v čele s Pánem prstenů (Hobiti), Hrou o trůny (zmíněný příchod nemrtvých ze severu) nebo Zaklínačem (nepřátelství lidí vůči elfům a trpaslíkům), a i když je dost otřepaný, mě se celkem líbil. Karetní souboje mě bavily hodně. Jejich princip jsem pochopil za chvilku a nejsou moc těžké, což mi vcelku vyhovovalo.

Největší chybou Northmarku je to, že kvůli neúspěšné Kickstarter kampani působí trochu nedodělaně. Příběh končí asi v polovině, mapa je poloprázdná a nesedí některé statistiky. Třeba skrýší jsem našel 17 z 15, otevřel jsem šest truhel a statistiky mi hlásí sedm a nejvíce mě mrzí, že nemohu zkompletovat všechny karty. Ze 196 jsem jich nasbíral 110, vím o dalších šesti, na které jsem neměl peníze, ale kde je těch zbylých 80 netuším.

S nedostatkem financí na vývoj souvisí i herní doba, která měla být dvojnásobná. Rád bych pokračoval dále, poslouchal příjemný hudební podkres a přečetl další kupu rozhovorů, v nichž nechybí humor všeho druhu. Vývojáři si v nich dělají srandu dokonce i sami ze sebe, že používají stejné postavy, aby ušetřili. Bohužel žádný přídavek nikdy nebude.

Pro: příběh, souboje, hudba, rozhovory, humor

Proti: nekompletní, krátká herní doba

+19
  • PC 70
Tato hra je pro mě příjemným překvapením, protože jsem o ni donedávna nevěděl. A už vůbec jsem netušil o tom, že pochází od českých vývojářů.

Příběh hry mi přišel v prvních okamžicích celkem zajímavý, avšak po chvíli celkem předvídatelný. Prakticky hned při prvním setkání s poradcem Eclanem mi bylo už podle jeho vzhledu jasné, že se jedná o černokněžníka či necromancera a i jeho následné chování tomu pak stále nasvědčovalo. No a nakonec to tak skutečně je. Zbytek ale byl celkem fajn. Návštěvy měst různých ras, shledávání se se starými známými, atd. Občas pobavily i dialogy a jejich narážky na filmy a knihy jako Pán Prstenů či Stopařův průvodce po Galaxii nebo i prolomení čtvrté stěny. 

Je však velká škoda, že je příběh dost krátký a to nejspíše z důvodu neúspěšné crowdfundingové kampaně. Na mapě světa tak zůstala spousta míst bez interakce. Dokážu si představit klidně trojnásobnou délku, ale také by to chtělo propracovanější příběh, aby po čase nenudil.

Samotné karetní souboje mi ze začátku připadaly celkem komplikované. Nejspíše proto, že moc karetní hry tohoto typu nehraji. Stačilo ale pár cvičných soubojů v aréně, abych rychle pochopil většinu potřebných mechanismů a věděl tak, jakou strategii v soubojích používat. Nakonec mi ty souboje přišly i celkem snadné. Nevím, jestli to bylo kvůli ne moc dobré umělé inteligenci počítače a nebo tím, že jsem měl prostě lepší karty, ale za celou hru jsem nakonec prohrál asi jen 3x. A to 2x jen kvůli tomu, že jsem si v aréně troufl na silnějšího protivníka. Dokázal bych si tak představit, že by ty boje mohly být minimálně v závěru hry těžší.

Hraní pro mě bylo zábavné, avšak hra působí značně nedodělaným dojmem. Bohužel nemám moc jak porovnávat s jinými hrami tohoto žánru, protože s nimi nemám moc zkušeností, tak snad nehodnotím příliš vysoko.
+19
  • PC 75
Další hra ze série rychlých a nenáročných jednohubek českého vývojáře Rake In Grass. Nebudu zde hodnotit, jak Northmark: Hour of the Wolf měl vypadat, ale to, jaký doopravdy je. To, že autoři zkusili štěstí prostřednictvím moderního virtuálního žebračení formou Kickstarteru, trošku jim to nevyšlo a dopláceli podstatnou část ze svého, bohužel není můj problém.

Northmark je, minimálně na pochopení, opravdu velmi lehoučký a již od počátku víte, co vás v budoucích (až) několika hodinkách čeká. Jedná se primárně o karetní hru s prvky RPG ve formě plnění zadaných úkolů a nákupu nových karet. Na pozadí běží klasický příběh o znepřátelených rasách a zradě, jako obvykle v pěkné jednoduché kreslené grafice se špetičkou neurážejícího humoru.

Herní mapa je celkem rozlehlá, ale je zde vidět ještě velký nevyužitý potenciál k jejímu rozšíření. S pajduláčkem chodíte od jedné lokace ke druhé, od druhé ke čtvrté a nakonec zase od čtrvté přes třetí, první a zpátky ke druhé. Neustále dostáváte další a další úkoly, které téměř vždy spočívají v poražení nepřátelské skupiny někde na druhém konci vyobrazeného světa. Za splnění inkasujete odměnu, kterou použijete samozřejmě na co jiného, než nákup nových karet a vylepšení. U každého města nebo osady oceňuji minihru ve formě hledání tajných skrýší.

Samotné karetní souboje, tedy ta nejpodstatnější část hry, jsou z velké míry ovlivněny faktorem náhody. Což je v pořádku, neznám snad jinou karetní hru, kde by to tak alespoň z části nebylo. Za celou dobu se mi nestalo, že bych musel některý z konfliktů opakovat. Pouze u posledního zúčtování mi Northmark spadl, a to bohužel těsně na konci duelu, kde jsem již měl málem vyhráno. Nevadí, na podruhé už to vyšlo a po pár hodinách solidní stereotypní zábavy byl konec. 75%.

Pro: grafika, obtížnost, ovládání, skrýše, počet lokací

Proti: stereotyp, málo herních možností, od začátku je jasné, kdo je padouch

+17
  • PC 50
 Herní výzva 2023 - 1. Karbaník 

Hrabání v mé rozsáhlé Steam knihovničce mě přivedlo až k této české karetce. Nevěděl jsem o ní zhola nic, podle screenů nebo videí mě nijak zvlášť nezaujala, ale když už se něco hodí do Herní výzvy, není radno to podceňovat... :-)

Ve finále jsem dostal jednoduchou hříčku asi na dva večery (Steam hlásí 3,4 hodiny se splněním všech achievů) s nic moc grafikou, prázdným světem, předvídatelným (a hlavně nedokončeným) příběhem a primitivní obtížností. Hratelnostně to ale tak špatné není a musím uznat, že mě to vcelku bavilo a zkoušení různých karetních kombinací s různými postavami v družině mělo něco do sebe.

Škoda, že je to celé takové nedokončené (v adresáři s hrou je i grafika, kterou jsem ve hře nikde neviděl) a nedotažené. Nápad byl ale dobrý.

Pro: Vcelku dobrá hratelnost.

Proti: Nedokončený příběh; primitivní obtížnost; směšně krátké.

+15
  • PC 80
Rake In Grass před rokem a půl oznámili práci na nové karetní hře s RPG prvky, Northmark: Hodina vlků. Ve fantasy titulu mohou hráči vzít roli bojovníka, pouštního muže, mága nebo druida, když se snaží vyšetřit záhadu, která ohrožuje jejich vlast.
Prozkoumejte každý kout království z ohnivých pouští do hlubokých lesů a chladných horských vrcholů, nebo cesta do království elfů a trpaslíků.Budete bojovat o "slávu" a přežití v aréně.

Ale mějte se na pozoru! Nebezpečí čeká na každém kroku, jak prozkoumávete mrazivé tajemství, které ohrožuje vaši vlast. Dokážete porazit vrahy, zloděje a příšery? A kdo je tajemný cizinec, známý jen jako vlk? Zjistěte ve hře Northmark: Hodina vlků.


Jak neštastné! Někdo vraždí na objednávku se vzacným jedem po vůni růže a vy máte za ůkol vypátrat vraha, kdy při hledání zjištujete, že jde o zločineckou sít, která těmi vraždami chce vyvolat válku mezi trpaslíky, lidmi a elfy.Při pátraní se dostanete k nekromacerovi kancléřovi, který má pádný důkazy vyvolat válku trpaslíkům a elfům.A jelikozte nechcete a nejste sám, aby byla válka mezi temi to rasami, tak se snažíte příjít na kloub celé té věci.

Tím chci říct, že příběh není zas tak banální, jak tu "někteří tvrdí"


postřehy: Hra klade důraz na humor. Nejvíc mě zarazila obtížnost.Jed byl ve hre nejúčinejší .Rasa, která byla takzvaně "op" vrahové, barbaři a nekromanti.Vylepšení hrdiny neměl moc vliv.Bylo nemožné získat všechny karty.A popravdě spousta jich tam byla zbytečných.Byla tam volba rozhodnutí dokonce myslím, že 3.Pri zavěrečné bitvě mi to 3x padlo..Kdybych to mel srovnat s karetníma hrama, tak do tehle jsem se opravdu zamiloval! K dohrání Vám stačí kolem 35% karet a záleží, jak moc rádi kombinujete.Já jich vyuzil 50

Par věcí:
Dobrodružství ve hře Northmark.
Užijte si "originální" bojový systém s více než 180 kartami.
Boje v aréně, za ktery ziskate zkusenosti a zlato, za ktere si budete moc koupit nove karty.
K prozkoumání je 31 oblastí, při kterých narazíte na 4 hádanky a několik skrýší .
Cesta z chladných horských vrcholů do pouště a hlubokých lesů
Prozkoumejte velká města, ztracené ruiny a staré mystické místa posvátné pro druidy a elfy.
Staňte se největším hrdinou Northmarku.

PS:Chci pokracovani!

Pro: lokalizace, humor, Alexandra, příběh, grafika, jednoduchost,spousta karet , cena.

Proti: Nevyváženost karet ,nevyužití karet, obtížnost nejtěžší byl začátek a konec.

+13 +15 −2
  • PC 40
Hra má velmi malou obtížnost a doba hratelnosti se pohybuje kolem 3 hodin. Příběh je velmi nenápaditý a už někdy v 1/4 hry víte jak to dopadne. Znovuhratelnost bohužel nulová. Pozitivum je že je i v češtině.

Pro: Lokalizace do CZ , pěkná grafika

Proti: Extrémně krátká , milionkát viděný příběh bez překvapení

+10 +11 −1