Datadisk k Neverwinter Nights 2 sa vracia ku koreňom všetkých počítačových RP hier. Ku koreňom, v ktorých si hráč vytvoril kompletnú družinu a následne s ňou putoval po krajine, preliezal rôzne kobky, plnil úlohy. S takýmto zložením družiny prichádza i voľnejšie poňatie hrateľnosti a mapa, po ktorej bude hráč putovať.
Príbehom datadisk predchádza udalostiam 4. edície D&D, a odohráva sa po udalostiach druhého Neverwinter Nights – teda po porazení Kráľa Tieňov.
Okrem nového príbehu prináša datadisk – ako každý – nový systém mapy/cestovania po svete, množstvo nových kúziel, príšer a nových mechanizmov – ako napríklad väčší dôraz na skupinové skilly a pod.
Koncept volnějšího putování Faerunem od hospody k hospodě mi je hodně sympatický. Kapitalistické vyznění, jak obchodníci přinášejí mír a prosperitu, by dnes už asi neprošlo:) Je to bohužel opět rozbitý a nedodělaný,
Bugy mi znemožnily několik úkolů dokončit:
Západní zátoku jsem osvobodil, no její brány se zavřely a i když jsem se tam třeba přesunul přes obchod tak město bylo vylidněný a brána nepropustě zavřená. Port Last jsem taky nedokončil, uložil jsem hru během hádanky Umberlee a tím jsem si znemožnil její vyřešení. Hned několik úkolů zůstalo otevřených, protože jsem vyřešil nějaký úkolový a zadavatel už na mě nereagoval.
Nové prvky otravovaly:
Pohyb na mapě, hledání a skrývání, vše se odvíjí od vedoucí postavy. Hra neustále přitom při změně lokace překlikává na tu vedoucí - vás. Takže buď budete pořád přepínat postavy, zastavovat a loadovat nebo jste nucení hrát za hraničáře:)
Aréna náhodných setkání(soubojů) je nesmyslně veliká. Prakticky vždy nepřátele zabijete dřív než se dostanete o okraji mapy. A proč tady třeba není autolooting a musím to brát fyzicky? A to ještě k tomu patří loading zase všech lokací při návratu....
Ekonomika hry je naprosto nevyrovnaná, což je smutné pro hru kde hrajete za obchodní společnost. Přesun z trhana na multimilonáře je skokový. I když vedete dominující obchodní společnost a máte miliardy peněz, nemáte jak sehnat druhý beljuril potřebný na crafting lepšího pláště nymf...
Crafting opět je závislý na vedoucí postavě. Všechny postavy maj craftovací knihy které zabírají polovinu inventáře, no všechny předměty musím přehazovat na vedoucí a zase zpátky.
Vytvořil jsem si čtyři postavy, které jsem si držel. Vedla je služebkyně Torma Lilee Milkina, jejíž lore mám asi nejvíc propracovaný a snažím se za ní ve hrách občas hrát. V mém příběhu před událostmi hry prostě navštívila podtemno a nabrala tam drowí čarodějku, co chtěla navštívit Candlekeep a její dlužníky duaregaří trpasličí strážkyni a tieflingovou zlodějku. Tak jsem měl docela vyrovnanou partu, chyběl mi jen ten přírodní putovací prvek, který je ale ve hře stěžejní.... tak se moje tiefling zlodějka nechala okouzlit venkovem a legendárním Drizztem a nabírala si úrovně hraničáře a dual-wielding :)
Bugy mi znemožnily několik úkolů dokončit:
Západní zátoku jsem osvobodil, no její brány se zavřely a i když jsem se tam třeba přesunul přes obchod tak město bylo vylidněný a brána nepropustě zavřená. Port Last jsem taky nedokončil, uložil jsem hru během hádanky Umberlee a tím jsem si znemožnil její vyřešení. Hned několik úkolů zůstalo otevřených, protože jsem vyřešil nějaký úkolový a zadavatel už na mě nereagoval.
Nové prvky otravovaly:
Pohyb na mapě, hledání a skrývání, vše se odvíjí od vedoucí postavy. Hra neustále přitom při změně lokace překlikává na tu vedoucí - vás. Takže buď budete pořád přepínat postavy, zastavovat a loadovat nebo jste nucení hrát za hraničáře:)
Aréna náhodných setkání(soubojů) je nesmyslně veliká. Prakticky vždy nepřátele zabijete dřív než se dostanete o okraji mapy. A proč tady třeba není autolooting a musím to brát fyzicky? A to ještě k tomu patří loading zase všech lokací při návratu....
Ekonomika hry je naprosto nevyrovnaná, což je smutné pro hru kde hrajete za obchodní společnost. Přesun z trhana na multimilonáře je skokový. I když vedete dominující obchodní společnost a máte miliardy peněz, nemáte jak sehnat druhý beljuril potřebný na crafting lepšího pláště nymf...
Crafting opět je závislý na vedoucí postavě. Všechny postavy maj craftovací knihy které zabírají polovinu inventáře, no všechny předměty musím přehazovat na vedoucí a zase zpátky.
Vytvořil jsem si čtyři postavy, které jsem si držel. Vedla je služebkyně Torma Lilee Milkina, jejíž lore mám asi nejvíc propracovaný a snažím se za ní ve hrách občas hrát. V mém příběhu před událostmi hry prostě navštívila podtemno a nabrala tam drowí čarodějku, co chtěla navštívit Candlekeep a její dlužníky duaregaří trpasličí strážkyni a tieflingovou zlodějku. Tak jsem měl docela vyrovnanou partu, chyběl mi jen ten přírodní putovací prvek, který je ale ve hře stěžejní.... tak se moje tiefling zlodějka nechala okouzlit venkovem a legendárním Drizztem a nabírala si úrovně hraničáře a dual-wielding :)
Pro: Zpracování mapy světa je docela fajn, byť by pohyb po ní mohl být trochu rychlejší
Proti: Systém obchodování, nutnost společníků na jeden moment ve hře, naprosto nezajímavý příběh