Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir

18.11.2008
70
22 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Datadisk k Neverwinter Nights 2 sa vracia ku koreňom všetkých počítačových RP hier. Ku koreňom, v ktorých si hráč vytvoril kompletnú družinu a následne s ňou putoval po krajine, preliezal rôzne kobky, plnil úlohy. S takýmto zložením družiny prichádza i voľnejšie poňatie hrateľnosti a mapa, po ktorej bude hráč putovať.

Príbehom datadisk predchádza udalostiam 4. edície D&D, a odohráva sa po udalostiach druhého Neverwinter Nights – teda po porazení Kráľa Tieňov.

Okrem nového príbehu prináša datadisk – ako každý – nový systém mapy/cestovania po svete, množstvo nových kúziel, príšer a nových mechanizmov – ako napríklad väčší dôraz na skupinové skilly a pod.


Poslední diskuzní příspěvek

Koncept volnějšího putování Faerunem od hospody k hospodě mi je hodně sympatický. Kapitalistické vyznění, jak obchodníci přinášejí mír a prosperitu, by dnes už asi neprošlo:) Je to bohužel opět rozbitý a nedodělaný,

Bugy mi znemožnily několik úkolů dokončit:
Západní zátoku jsem osvobodil, no její brány se zavřely a i když jsem se tam třeba přesunul přes obchod tak město bylo vylidněný a brána nepropustě zavřená. Port Last jsem taky nedokončil, uložil jsem hru během hádanky Umberlee a tím jsem si znemožnil její vyřešení. Hned několik úkolů zůstalo otevřených, protože jsem vyřešil nějaký úkolový a zadavatel už na mě nereagoval.

Nové prvky otravovaly:
Pohyb na mapě, hledání a skrývání, vše se odvíjí od vedoucí postavy. Hra neustále přitom při změně lokace překlikává na tu vedoucí - vás. Takže buď budete pořád přepínat postavy, zastavovat a loadovat nebo jste nucení hrát za hraničáře:)
Aréna náhodných setkání(soubojů) je nesmyslně veliká. Prakticky vždy nepřátele zabijete dřív než se dostanete o okraji mapy. A proč tady třeba není autolooting a musím to brát fyzicky? A to ještě k tomu patří loading zase všech lokací při návratu....
Ekonomika hry je naprosto nevyrovnaná, což je smutné pro hru kde hrajete za obchodní společnost. Přesun z trhana na multimilonáře je skokový. I když vedete dominující obchodní společnost a máte miliardy peněz, nemáte jak sehnat druhý beljuril potřebný na crafting lepšího pláště nymf...
Crafting opět je závislý na vedoucí postavě. Všechny postavy maj craftovací knihy které zabírají polovinu inventáře, no všechny předměty musím přehazovat na vedoucí a zase zpátky.

Vytvořil jsem si čtyři postavy, které jsem si držel. Vedla je služebkyně Torma Lilee Milkina, jejíž lore mám asi nejvíc propracovaný a snažím se za ní ve hrách občas hrát. V mém příběhu před událostmi hry prostě navštívila podtemno a nabrala tam drowí čarodějku, co chtěla navštívit Candlekeep a její dlužníky duaregaří trpasličí strážkyni a tieflingovou zlodějku. Tak jsem měl docela vyrovnanou partu, chyběl mi jen ten přírodní putovací prvek, který je ale ve hře stěžejní.... tak se moje tiefling zlodějka nechala okouzlit venkovem a legendárním Drizztem a nabírala si úrovně hraničáře a dual-wielding :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Hráno v co-opu:

Tak co tohle bylo?

Mám bandu přátel, se kterou hrajeme v co-opu všechno, co se v rámci cRPG žánru namane. Ano, občas se stane, že nějaká hra někomu nesedne a dohráváme pak bez něj/ní, ale že bychom se všichni po pár herních sessionách shodli, že tohle hrát nechceme, tak to tu ještě nebylo. A přitom to na internetech docela chválí, jsou lidé, co tomu narvou 10/10. Proboha proč? Ano, asi si to nezaslouží úplně červený čísla, je to jenom DLCčko, nemůže tak úplně za nedostatky enginu, hra nedostala ani remaster a autoři nejspíš chtěli vyzkoušet více sandboxový styl hry místo příběhového railroadu, ale nedopadlo to.

První problém nastal už při vytváření družiny. Hráči si naimportovali postavy podobně jako při hraní předchozího rozšíření, Mask of the Betrayer, abychom zjistili, že tentokrát se postava pro účely kampaně nijak neupraví. Zůstane jí level, veškeré vybavení, dokonce i schopnosti příběhově vázané k jiné kampani. Postavy se tak musí vytvářet přes lodní deník posádky. Ale to byl zatím jen úsměvný zádrhel. Pro jistotu jen upřesním, že tato kampaň dějově nenavazuje na žádnou jinou hru či rozšíření.

Následně nás překvapila otevřená mapa světa. Storm of Zehir se snaží lehce vrátit ke kořenům žánru, trochu připomíná důkladné prozkoumávání lokací v prvním Baldur's Gate. Příběh samotný vlastně nepůsobí nijak důležitě a družina dobrodruhů jej řeší jen tak mimochodem, zatímco získává bohatství a slávu na Chultanském poloostrově. Hlavní úkolová linie se zabývá obchodnicí Sa'Sani, která se snaží rozšířit vliv své obchodní společnosti. Naše družina tak také dostala možnost zajímat se o obchod, ale se spoluhráči jsme se shodli, že nás více baví zabíjení monster a procházení dungeonů než převážení surovin z města do města. Nabídka šla jednoduše odmítnout a v této části hry, která byla z počátku poměrně zábavná, už o ní nebyla ani zmínka.

S téměř celým prozkoumaným poloostrovem jsme začali cítit, že nějaký výraznější příběh nám prostě chybí. Byla to docela nuda a když nás hlavní úkol poslal portálem (zas a znovu) na známé Mečové pobřeží, tak jsme doufali, že se začne něco dít. Nejenže se však příběh nijak nerozjel kromě nostalgických návštěv známých míst, dokonce nás hra vytrestala za odmítnutí stát se obchodníky. Pro pokračování v hlavní lince je totiž potřeba určité množství obchodních prutů, které se jinak ve hře získat nedají. No a to byla konečná. Dále jsem hru už dohrávala sama.

Jala jsem se tedy zjistit, jak funguje systém obchodování. Naštěstí obchodních prutů nebylo potřeba mnoho, je klidně možné, že jsme je i v nějaký moment hry měli jako odměnu z úkolů, ale některý ze spoluhráčů je prodal. Asi po dvou hodinách jsem pruty získala, aby mě hra naštvala ještě jednou. Přes deník hostů v hostinci jsem smazala postavy bývalých spoluhráčů a měla v plánu dokončit hru sólo, ale jeden z povinných puzzlů na cestě k dokončení hry vyžaduje společníky a nedá se nijak obejít. Naštěstí to už byla poslední překážka, vyřešena opětovným znovuvytvořením družiny, a pak už netrvalo dlouho a Zehirova bouře byla ukončena. Uf!

Pro: Zpracování mapy světa je docela fajn, byť by pohyb po ní mohl být trochu rychlejší

Proti: Systém obchodování, nutnost společníků na jeden moment ve hře, naprosto nezajímavý příběh

+11
  • PC 80
Storm of Zehir je skutočne zaujímavý počin. Málokedy sa vidí taký experiment v rámci zavedenej série, aj keď je to len datadisk. A tentoraz je to len ku prospechu veci. Keď si človek myslel, že hry, kde si môžem vytvoriť svoju vlastnú družinu už vymreli, príde Obsidian a podá mi ju na zlatom podnose. Takmer každá vlastnosť vašej postavy tu nájde využitie a hranie bez Rangera vás bude na hernej mape veľmi frustrovať :-) (teda môže to byť aj iné povolanie, ktoré ťaží zo skillov listen, spot, survival etc.) Rovnako v rozhovoroch sú skilly hojne využívané, i keď nemám ten pocit, že by mali nakoniec príliš veľký vplyv na výsledok - len vám prinesú nové informácie, či určitú menšiu výhodu.

Druhým odvážny krokom SoZ bolo predstavenie obchodného systému a zasadenie hráča do úlohy obchodníka. Veľkú rolu tu hrá objavovanie jednotlivých miest, zhánanie potrebných surovín a klasické obchodovanie z jedného mesta do druhého. Vysielanie karaván a management obchodu v rámci možností.

Netreba snáď dodávať, že príbeh tu nie je ťažiskovým faktorom, a preto je aj o hodne slabší ako vynikajúci Mask of the Betrayer. Na druhej strane však v závere, dostanete akési vyhodnotenie vašich úspechov a dosiahnutých cieľov (niečo podobné ako sme mohli vidieť v starých Falloutoch).

Nakoniec je treba dodať, že všetky neduhy pôvodného Neverwinter Nights 2 ostávajú a možno sú v tejto hre ešte znateľnejšie. Hovorím najmä o neustálom nahrávaní lokácií, interiérov, exteriérov, mapy...po čase to lezie riadne na nervy. Kameru tiež netreba zbytočne spomínať - zvyknúť sa na to dá, ale nikdy to nie je dobré.

Pro: možnosť vytvoriť si družinu, zaujímavý obchodný element, hudba, mapa

Proti: pôvodné chyby enginu NWN2

+8 +9 −1
  • PC 100
Na rozdiel od povodnej kampane je SoZ takmer dokonalou hrou. Ako je uz uvedene v popise, navrat ku korenom RP sa oplatil, ako v Icewind Dale 2(hral som len dvojku) si vytvorite kompletne novu partiu, kde mozete pouzit aj postavy uz rozohrate.

Novy system mapy je uzasny, kazda postava, ktoru si zvolite za prveho - veduceho clena tymu/partie vyuziva svoje skilly, alebo featy na najdenie skrytych pokladov, ukryvajucich sa priser, ci dokonca ukryvanim sa pred nimi. Uz len mapa herneho sveta by potopila legendy ako BG2 ci Ps:T. Snad ma za to neukamenuju skalni vanusikovia, ale toto je buducnost D&D hier.

Pribeh hodnotim Velmi kladne, od obycajnych cestovatelov, cez kupcov az po hrdinov sa vasa partia vypracuje uveritelne a snazivo.

Praca obchodnikov, a vybudovanie obchodneho imperia je takisto krasne spracovana, uz len budovanie imperia a zhananie surovin na upgrady, ci samotne objavovanie miest a nasledny nakup/predaj tovaru je tiez chytlavy.

Ked neviem co by som hre vytkol, jedien co mi ostava je dat cistu 100vku.

Pro: mapa, obchodne imperium, pribeh, featy obsiahnute len v datadisku

Proti: neviem o ziadnych.

+2