Další díl zajeté série, která se na západě a v Evropě prosadila zejména díky Monster Hunter: World (2018). V novém dobrodružství se hráč zhostí Lovce, který se v doprovodu dalších postav vydává na expedici do oblasti Forbidden Lands. Ta měla být podle původních poznatků neobydlená, ale přeživší útoku obrovského monstra, přezdívaného domorodci "White Wraith", chlapec jménem Nata, přesvědčí věhlasnou gildu lovců monster o opaku. Cílem výpravy je tak prozkoumat nehostinnou oblast a vypátrat vesnici, odkud Nata pochází.
Stěžejním konceptem hry jsou souboje s obřími monstry a to samostatně, s dalšími hráči či v doprovodu počítačem řízených parťáků. Hra adekvátně upravuje výzvu k celkovému počtu lovců. K dispozici je opět 14 diametrálně odlišných tříd zbraní, mezi kterými nechybí obří meče či kladiva, ale i komplexní luk či agilní dýky. Dostupné třídy zbraní se shodují s předchozími díly, ale některé se dočkaly značného přepracování a nových druhů útoků. Vedle zcela nových druhů monster se do hry vrátili i někteří oblíbenci z předchozích dílů jako je třeba drak Rathalos.
Stěžejní pro boj je mechanika zranění. Pokud tak utočíte na určité místo na těle monstra, daná oblast zrudne, a způsobené poškození do této oblasti je ničivější. Některé části monster lze dokonce přímo oddělit a omezit tak útočné schopnosti nepřítele. Monstra samotná poté slouží jako zdroj pro suroviny, ze kterých si vaše postava vyrábí nejen nové zbraně, ale i zbroj. I po dohrání hlavní příběhové linky se objevují nová monstra a zcela nové výzvy a zábava tak se závěrečnými titulky nekončí.
10 milionů prodáno.
V děkovném dopise ředitel Tokuda ubezpečuje, že vývojáři naslouchají fanouškům hry. Dále je nastíněno, že se pokusí vyladit stabilitu hry, dokonce by se mohlo zlepšit hrozivé UI/UX, oslabit poněkud OP Corrupted Mantle, dojde k rebalancu Hammeru, které zatím doznalo asi nejhorších změn, co se týče zbraní, čeká nás nový kruh pekla v podobě Tempered Gore Magaly 8* (ten se do teď pyšní největším hřbitovem), přidají Layered Weapons (hurá) a vůbec se máme na co těšit. Čeká nás zářná budoucnost.
V děkovném dopise ředitel Tokuda ubezpečuje, že vývojáři naslouchají fanouškům hry. Dále je nastíněno, že se pokusí vyladit stabilitu hry, dokonce by se mohlo zlepšit hrozivé UI/UX, oslabit poněkud OP Corrupted Mantle, dojde k rebalancu Hammeru, které zatím doznalo asi nejhorších změn, co se týče zbraní, čeká nás nový kruh pekla v podobě Tempered Gore Magaly 8* (ten se do teď pyšní největším hřbitovem), přidají Layered Weapons (hurá) a vůbec se máme na co těšit. Čeká nás zářná budoucnost.
Pro: Soubojový systém je unikátní (pro sérii); povedená monstra; pestré zbraně; hudba
Proti: Zbytečně neintuitivní rozhraní, mechaniky i ovládání; mizerně napsaný příběh jen otravuje; postavy; vyjma monster samotných nepříliš pohledná grafika (minimálně na původní PS5); herní smyčka zabij>ušij kaťata>zabij to samé jen silnější rychle omrzela