Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

MIND: Path to Thalamus

05.08.2014
13.12.2018
65
16 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

MIND: Path to Thalamus je z prvního pohledu viděnou explorativní adventurou s velkým počtem puzzlů zakomponovaných do prostředí (více jak třicet). Samotnou podstatou v nich je interakce s počasím a jeho vlivy na prostředí. Je tak třeba měnit den za noc, vyvolat mlhu nebo i střídat roční období. Skrze tyto akce se před hráčem rozvíjí příběh muže uvězněného ve své vlastní mysli. Pacient v komatu vytváří různé prostředí a eventuality, a tak jeho probuzení bude značně obtížným úkolem.

Počin Carlose Coronada a jeho týmu má ambice vyprávět silný příběh podobně jako Dear Esther nebo Gone Home (více jak jedna hodina monologu s kvalitním dabingem) za přítomnosti větší interaktivity s prostředím v podobě řešení jednoduchých i obtížnějších problémů. Hráč také navštíví v MIND: Path to Thalamus 20 rozdílných prostředí.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Hra mi byla dvakrát doporučována, a tak zatímco napoprvé jsem odolala, neboť mě popis a videa ze hry až tak nezaujaly, tak napodruhé, kdy hra stála méně jak jedno euro, jsem hru zakoupila s tím, že ji tedy zkusím.

Logické hry nepatří k těm hrám, které bych často hrála, a tak jsem se docela těšila, že vyzkouším po delší době něco nového. Z popisu hry jsem se těšila na enviromentální hádanky, nějaké to cestování časem a na příběh pacienta v kómatu, který hráče chytne za srdce. Zde mi ovšem uškodila moje fantazie, a tak jsem se těšila a byla zvědavá na něco, co jsem vlastně nedostala. Snažím se nemít nějaká očekávání u her a přistupovat k nim s čistou myslí, ale čas od času to zklamání někdy přijde.

Vyzdvihla bych surrealistické prostředí, které bylo tvořeno nevědomím onoho hlavního hrdiny ležícího v kómatu. V průběhu hry jsem se pořád těšila a byla zvědavá, co přijde dál. Logické hádanky nebyly nijak těžké, vcelku rychle jsem přišla na to, co se po mně chce, jen to chtělo provést správně a někdy i s dobrým načasováním. Po chvíli jsem zjistila, že princip hádanek se velmi často opakuje a nejsou zrovna nápadité. Je také škoda, že hru nepodkreslovala nějaká lepší hudba, která by hrála častěji než párkrát za hru. Na druhou stranu chápu, že to asi dělalo malé studio, a tak asi nebylo peněz nazbyt.

Co mi ale už opravdu vadilo, tak byl save systém. Nemám ráda ve hře checkpointy, pokud se hra nedá uložit jinak. Vyhovuje mi možnost uložit hru, kdy já chci. Pokud to nejde, tak alespoň dojdu k checkpointu a hru ukončím. Tady byl problém v tom, že nešlo dost dobře poznat, kde je daný checkpoint (žádná vizuální nápověda), kde končí kapitola. Ještě že hra není moc dlouhá.

Také jsem moc nepochopila, proč musím podržet ESC, abych se dostala do menu a proč se hra okamžitě ukončí, když náhodou zmáčknu ESC v nastavení. Ale to jsou spíše jen drobnosti, nad kterými kroutím hlavou.

Hra byla zajímavá svým prostředím, ale ke konci již zdlouhavá, protože se logické prvky opakovaly a příběh mě u hry zrovna také nedržel.

Pro: prostředí, zpočátku logické hádanky

Proti: opakující se hádanky, nevýrazná hudba, save systém

+12