Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Zhovadilost. Pochopím, že tomu někod dá dejme tomu osmičku, desítka v levelu je projev slabomyslnosti redakce. Tahle hra má perfektní mimiku obličejů. Ta jediná by zasloužila desítku. Ještě rozhovory a profily posádky jsou tak na osmičku a poslední dvě části hry by byly na lepší sedm.
Ale jinak? Mise se opakují, lokace se kopírují, minihra prakticky jedna stejná všude a pořád, práce s inventářem tak zmrvená, že by autora návrhu měli pověsit za koule do průvanu, akce sice taky mizerná, ale pokud nejde o přes kopírak robené výsadkové mise, zábavnější než skoro všechno ostatní. Příběh ujde, ale podaný je nezáživně, propírání rasismu celkem dobře zpracované, ale hratelnosti nepřidá, questy jakoby přes kopírák z kotoru.

Zklamání roku, ne úplně blbá hra, ale od bioware a tolik propagovaného titulu jsem čekal MNOHEM víc. Úvod a Citadela by byli tak za 80, poslední části 85. Náplň mezi tímhle (tak 2/3 hry) je v případě hlavní dějové linky jen nezáživná, v případě vedlejších questů hrůza a designérský hnus, na místě autorů bych se styděl něco takového vydat.
Ale v EA stačí, že můžou ukázat, že mají kulervoucí obličeje a zástupy idiotů se už budou moct přerazit, aby si tu hru koupili.
A abych nezapoměl, krom obličejů je jinak grafika několik let pozadu co do textur tak i do detailnosti prostředí.
no, kompletní zjebání tady. (Na blogu hodnotím s příhlednutím na čtenáře, tady se snažím čistě za sebe, proto jiné číslo.)

Pro: obličeje, rozhovory

Proti: neoriginalita, nuda, mizerná a odfláknutá grafika, většina hry jede přes kopírák

+12 +22 −10
  • PC 80
Hra s velkým množstvím malých nedokonalostí, které jsou zde již bohatě popsány, přesto hra, která rozhodně nezaslouží nezelené hodnocení. Pro mne je u tohoto typu her vždy klíčová kombinace hratelnosti a příběhu a tato kombinace zde funguje.

Pro: Příběh, soubojový systém, univerzum, dialogy a možnost volby

Proti: vedlejší mise, lokace, mako

+12 +15 −3
  • PC 95
Pre mna toto bola prva hra z novej generacie Bioware hier (po Baldursgatova doba).

Mal som kupeny KOTOR 2, ku ktoremu som sa ale vyse 2 rokov nevedel dostat a ked som si kupil Mass effect tak som ho hned rozbehol naplno. Bolo to super, postavy, partia na vyber, zlepsovanie skillov, sposob managementu druziny.... Ked som potom asi rok po dohrani ME rozbehol KOTOR2 zazil som akesi Deja-vu. Potom pri hrani Dragon Age som pochopil ze to je proste Bioware system manazmentu druziny a systemu hry. Je celkom dobry tak naco ho nejako v zakladoch menit ze ano.

Mna osobne hra bavila cely cas a presiel som ju 2 krat, ako Paragon a Renegade. Tak som mal aj savegamy do ME2 s roznymi rozhodnutiami. Pri prvej hre som obetoval pri bombe zensku, pri druhej toho manika a tak podobne takze bolo to fajn. Aj ked arachnidsku kralovnu som zabil vzdy to sa proste nedalo nechat na zive :-).

Pro: je to RPG aj naozaj nie len marketingove keci, Zabavne od zaciatku az do konca

Proti: Prislis otravne donekonecna zdlhave zmeny komponentov v inventary, az moc nastavene na sniper-rifle, ktora sa da v podstate pouzivat stale a vsade na vsetko

+11 +13 −2
  • PC 85
Začnu napřed záporama. Co mi hodně vadilo, byly pořád stejné levely stanic a kosmických lodí. Inventář taky není zrovna user friendly a díky tomu prodávat milion položek po jedné, to je dost otrava. Akční část je někdy zábava, jindy dobíváte stanici plnou malých létacích robotů, jejich jediný zásah raketou vás zabije.
Teď co se mi líbilo. Samozřejmě rozhovory, i když občas je divné, že s váma nově potkaná postava hodlá dvě hodiny debatovat o vesmíru a jejích problémech. Zpracování obličejů je samozřejmostí. Na grafiku se velmi pěkně kouká. Hlavní příběh je opravdu napínavý a dokonce mě párkrát donutil použít v reálu několik sprostých slov k tomu šmejdovi Sarenovi. Vedlejší mise jsou zábavné taky jak kdy a jak které. Zábavné je hrát za zlouna, protože většinu konverzací řešíte pistolí v obličeji. :)
Shrnu to, hra se mi líbila, ale ne tolik, abych jí reskeptoval jako jiné klasiky. Uvidíme čase, jestli hodnocení zvýším.

Pro: grafika, obličeje, rozhovory, příběh

Proti: inventář, akce (místama) a odfláknuté dungeony

+10 +11 −1
  • PC 85
Konečně jsem dohrál ten dlouho očekávaný a extra extra hypovaný Mass Effect.Hráno za Vanguarda, splněny všechny vedlejší questy (kromě typu najdi 20 různejch plynů), celková hrací doba (kterou ukazuje poslední savegame) 25 hodin.Takže to celkem ujde, pár dnů jsem u toho strávil (ikdyž na Witchera nebo G3 to nemá ani náhodou).
Dojmy? Výborné RPG ála Bioware, takže kdo hrál KOTOR, je jako doma.Nyní je to okořeněné jinak zpracovanými rozhovory, jež díky super grafice a mimice vypadají místy jak film, realtime souboji ála Gears of War (které dost bavily, brokovnice a carnage je prostě super), a možností prozkoumávat mnoho planet.Škoda jen, že jsou všechny identické s občas vyměněnou texturou.Ale ten pocit být na Měsíci a vidět Zemi byl příjemný : ).Příběh je celkově jedno velké klišé, nicméně strhnout mě dokázal solidně a bavil mě až do konce, takže dobrý.Celkově prostě v pohodě RPG, žádná revoluce, ale pro fandy žánru to rozhodně doporučuju.
A Ashley nebyla špatná (ikdyž její beliefs zrovan nesdílim : )).
+10 +11 −1
  • PC 70
Takže: rozhovory nejsou revoluční, soubojový systém není revoluční, jízdy v transportéru nejsou revoluční, prázdná galaxie po které můžete cestovat není revoluční, opakující se design planet a staveb není revoluční, možnost volby dobro/zlo bez viditelných následků není revoluční a klišoidní příběh taky není revoluční. Ale i přesto se to docela dobře hraje.
+9 +12 −3
  • PC 80
Je tady znát obrovská inspirace světem Star Wars (Kotor), jak v příběhu, tak v designu celé hry. Příběh a celkové historické pozadí jsou opravdu propracované do detailů. Technická stránka neurazí, nenadchne - některé pasáže působí dost ošunťele, naproti tomu obličejová mimika a celkové filmové vyznění rozhovorů je velice působivé. Obrovská škoda hromady bugů, místama nudné souboje. Na Bioware docela krátké.
+9 +10 −1
  • PC 100
V mode niesu dlhe komentare, tak sa pokusim aj ten moj nejako skorigovat.

Tvorba postavy: kedze som netusil ako to chodi v ME, stvoril som si zensku postavu, ktora bola zamerana primarne na biotics a tech, nez na strielanie.

Grafika: velmi pekna, oproti takmer rovnako staremu Fo3 je neporovnatelna. Filmove zrnenie som mal konsatne zapnute, naozaj to pridavalo na atmosfere.

Pozadie, atmosfera: Cela hra by sa dala vlastne zkopnut do skatulky "Filmova hra", cize hranie za hlavneho hrdinu filmu, ktory sa vam odvija pomedzi prstami.

RPG system: Velmi zaujimavy. Zozaciatku mate 3 body na level, ktore vam postupom casu ubudaju az na 1 bod, pricom vasi partaci maju stale o jeden bod menej. Body v zbranovych dovednostiach je naozaj vidiet, a takisto aj body v dialogovych odchylkach charm/intimidate.

Dialogy: najdokonalejsi system dialogov - uz bolo na case. Prava polovica vas posuva dalej v dialogu/pribehu, lava polovica sluzi na "investigate". Ked som obcas pritlacil na nejaku postavu, bolo to aj vidiet v animacii mojej psotavy, bud zamierila zbranou, pritlacila danu psotavu k muru, atp. Taksito animacie pocas dialogov uz boli nacase, pretoze na tie paskvily z Oblivionu a Fo3 a podobne sa uz nedalo divat.

Boje: Trochu slabsia cast hry, ak vezmeme do uvahy intenzitu, repetitivnost apod. Vacsina subojov bola len rychlou prestrelkou, ktora zrejme nemala obmedzovat, ci nejako zdrzovat hlavny pribeh, co je len plus. Samotny system strielania je klasicky, cize strielate a vzhladom na vasu dovednost v zbrani cakate ze sa trafite aspon priblizne kde ste zamierili. Bohuzial som az niekde za polovicou hry prisiel na to, ako sa "kuzli", kedze stlacenie cisla quickslotu na nejaky skill proste nefungovalo pocas hry. Len spomeniem, ze sa hra dala pomocou medzerniku zastavit, vydat prikazy, "zakuzlit", ci ziskat prehlad o situacii.

SQ(sidequests): Zpociatku jednoduche, originalne a nezazivne. SQ na galaxymap tiez, ale bohuzial len zozaciatku. Takze, ked som siel uz nejaky 15ty, ci 20 SQ na galaxymape, modlil soms a nech skonci co najskor :/

MQ(mainquest): Nadherny pribeh, plny zvratov, intrig, zrady, lasky, akcie. Proste klasicky hollywoodsky trhak, ktoreho ste hlavnou sucastou. Pribeh ma strhol so sebou ako lavina, a zanechal len skvely pocit z tejto hry.

Aj napriek niektorym minusom, si tato hra zasluzi 100%. Preco? Pretoze to je po dlhych osmych rokoch prve RPG.

Tak a nakoniec sa mi predsalen nepodarilo skorigovat tento koment. co uz :P

Pro: pribeh, questy, dialogy, atmosfera, suhra s hlavnym hrdinom - vsetko co robi RPG tym cim RPG je.

Proti: obcas nudne questy na galaxy map

+9 +16 −7
  • PC 65
V Bioware byli po Kotoru hrozně smutní že nevlastní značku Star Wars a nemohou si ji ohýbat dle své chuti, a tak si vymysleli jej kopii. A protože tehdy bylo na vrcholu popularity Halo, tak ho vybrakovali taky. Na to plácnout příběh který velmi silně připomene Starcraft, a hitová hra je hotová...

Což zní tragicky, ale naštěstí to až tak zlé není, i když se hra místy vehementně snaží přesvědčit o opaku a hlavně zezačátku chrlí to nejhorší co může. Mám pocit že v Bioware měli checklist s tím co vše se dá v akční části hry udělat špatně, a systematicky ho proškrtávali: mnozí nepřátelé jsou vrcholně otravní, bulletsponge a občas se respawnují, AI tragická, ovládání nepřesné, cover systém nezřídka nefunguje, obtížnost nevyvážená, a akce je celkově nepřehledná. A k tomu nekonečné chodby šedivější než v Halo, a subquesty a jejich mapy tak generické jako by je snad vyvíjela Bethesda.

Aspoň že hlavní příběhové mise jsou mnohem lepší než ty méně důležité planety, ale je jich maličko - což ale na druhou stranu potěší, na speed run může být i ME1 zábavná rychlá hra, jen se opravdu nijak nezdržovat u toho zbytku. A nezbytně nutně si ho doupravit pár základními mody.

I mimo akci celá hra působí nedotaženě, celou ji prostupuje zjevná nerozhodnost zda dělat v prvé řadě střílečku a nebo RPG, což skončilo torzem z obou - takže i podáním příběhu, osekanými RPG prvky, a minimalistickými vedlejšími příběhy různých NPC je hra podřadná ve srovnání s KotoRy a jinými RPG (na poměry stříleček je to rozhodně velký nadprůměr... ale překonat laťku her jako Call of Duty a Halo v tomhle fakt není těžké).
I cutscény působí jako levná produkce na úrovni o pět let starších her a ne jako dynamický hollywoodský blockbuster jak předvedly následující díly.

Až dvojka a trojka solidně obstojí i po letech jako vyspělé AAA hry, byť zdaleka ne bezchybné. Jednička ale i přes svůj potenciál trpí tolika porodními bolestmi, že by si zasloužila ne jen lehké oprášení jak je vidět tady v Legendary edici, ale kompletní remake, s přepsaným scénářem, smysluplným level designem a dotaženou hratelností.
+9 +13 −4
  • PC 95
Mass Effect je velmi povedenou hrou se skvele podanym, az filmovym pribehem, ktery opravdu dokaze hrace vtahnout a zaujmout. Hlavne diky vyborne zpracovynym rozhovorum a postavam. ME se hodne podoba KotORu (coz je u me velke +), ktery me nesmirne bavil, jen co jsem prezil trosku nudnejsi zacatek, ktery se nachazi bohuzel i tady (Citadela).
Co se graficke stranky tyce, je hra velmi dobre optimalizovana a grafika neni vubec spatna, i kdyz exteriery jsou trosku chudsi. Graficky prim patri zpracovani obliceju postav. Takhle detailni a "realne" obliceje plne emoci, jsem jeste v zadne hre nevidel.
Celkove nemam Mass Effectu co vytknout, snad jen lokace vedlejsich misi, ktere se stale opakuji a usporadani inventare, na ktery se da ale rychle zvyknout.
Pokud tehle par nedostatku zkousnete a mate radi akcni RPG se skvelym pribehem, tak si nenechte ME ujit.

Pro: pribeh, postavy, dialogy, celkovy design

Proti: stereotypni vedlejsi mise, inventar

+6 +9 −3
  • PC 90
S napětím jsem očekával PC verzi excelentního RPG Mass Effect a když konečně toto epické dobrodružství vyšlo, poprvé jsem pochopil, co na něm majitelé X-Box 360 vidí. Takový filmový nádech, jaký na vás okamžitě dolehne hned při úvodním videu, má málokterá hra a sám si ani nepamatuji, zda jsem něco takového v herním průmyslu vůbec někdy zažil. V neuvěřitelně chytlavých dialozích jsem doslova hltal každou větu a střídání kamery tomu dodává ten správný šmrnc. Vězte, že rozhovory v Mass Effect dělají z ostatních hotovou frašku. Opomenout nesmím ani povedený hudební podkres, jenž v určitých chvílích dokáže danou situaci pořádně vyburcovat.

Neuvěřitelně propracovaný vesmír, naprosto originální dialogy či dobře zvládnutý bojový systém (až na ty občasné výkyvy) dělají z Mass Effect opravdovou pecku. A pánové z BioWare, na KotOR 3 už čekáme pěkně dlouho!

Pro: Příběh, epická výprava, grafika a mnoho dalšího

Proti: někdy AI spolubojovníků, pár maličkostí, vedlejší questy

+6 +7 −1
  • PC 90
Vemte KotOR, Star Wars reálie nahraďte originálním sci-fi světem a celé to obujte do Unreal 3 enginu. Dostane tak jednu z mála kvalitních next-gen her. Podobnost s KotORem je vážně až zarážející, ale proč se nedržet osvědčeného principu? Bioware prostě umí zaujmout a ví co hráči chtějí. Epicky vyprávěný příběh a dle mého názoru jedna z nejchytlavějších hlavních questových linií. Po dlouhé době jsem díky skvělému RPG opět neměl čas na jídlo ani na spánek. Postranní úkoly se časem sice zvrhnou do stereotypu, ale síla hlavní příběhové linie tento nedostatek bohatě vyváží.

Pro: Relantivně klasický, ale neuvěřetilně epicky podaný příběh, skvělá akce, relativní volnost volby, grafická a technologická stránka, hudba

Proti: Stereotypní postranní mise

+5 +7 −2
  • PC 95
Takže dohráno,čas kolem 20ti hodin a neprošel jsem rozhodně vše.Mé dojmy jsou veskrze velmi kladné.Na začátku jsem si vytvořil super odpudivý drsňácký a násilnický xicht s jizvou přes oko(povinnost).Schválně jsem hrál tou nejdrsnější cestou,což je velice zajimavý zážiteček,kladného hodnocení jsem měl opravdu poskromnu.A prý že to po zlém nejde:-)).Dialogy super,mimika super,příběh super,na konci nabere hra opravdový spád,závěr v Cytadele s Vládcem je uchvacující(promiňte,ale já si hry opravdu užívám).Vadilo mi jen pražádné viditelné upravení zbraně kromě barvy,nebo čísla 1,2,3.Prostředí vedlejších misí je opravdu téměř přes kopírák,což je největší mínus celé hry.Velká škoda.Mako,to Mako,dělá si co chce,ale i tak byli jízdy zábavné-nebo mě tedy alespoň bavily.Největší deviza je zřejmě příběhová stránka hry,kdy je celý Vesmír a fungování v něm perfektně do detailu vymyšleno a popsáno-vždy když mi něco nejasného vrtalo hlavou,bez vyjímky jsem dostal dřív nebo později odpověď.Krásně to do sebe zapadá.Rasové nuance jsou řešeny velice vkusně,nakonec mi přišlo,že největší rasisti a hladovci po moci jsou opět lidé-kdo jiný...Graficky jsem tedy na zadek nepadal,jak bylo v médiích proklamováno,to tedy ani omylem(vše na plno-viz moje sestava v profilu),chyběla mi ostrost,obraz je asi schválně projet zrnitým filtrem a nějak jsem si nevšiml hry stínů(myslím že nebyli vůbec),ale to mi třeba vůbec nevadí,kouzlo hry spočívá jinde a grafika je prostě hezká..No doufám že Bioware dodrží slovo a opravdu se dočkáme dalších dvou dílů,velmi by mě zajímalo,jak to bude pokračovat.Perfektně řemeslně provedená hra,RPG prvků tak akorát...Každému doporučím,stojí to opravdu za zahrání a cena je přátelé myslím příznivá.

Pro: Příběh,sci-fi,promyšlenost Vesmíru,hezká grafika,volnost v rozhodování.

Proti: Zbraně,stejné vedlejší mise,jinak asi nic vyloženě proti není.

+4 +7 −3
  • PC 75
Mass Effect je kvalitní hra co se týče příběhu. Skvěle byly provedeny obličeje postav a dialogy. A taky tu byla hodně zdařilá rozsáhlost vesmíru. Vedlejší úkoly většinou nudili. Ale jakmile došlo na přílet na planetu, která se týkala hlavního děje hry, tak se tam stalo vždycky něco převratného a byl z toho skvělý zážitek. Dohrál jsem to na dobré straně (ochránce) takže to pochopitelně skončilo dobře. Což už může být u her běžná záležitost, ale samozřejmě si to člověk může zahrát i za zlou stranu (odpadlík). Takže mě ten závěr nijak moc nenadchl, ale šlo taky o dobrou podívanou. Abych to schrnul Mass Effect je nadprůměrná sci-fi hra, ovšem podle mně se BioWare více povedl Star Wars: KOTOR.

Pro: Příběh, rozsáhlost vesmíru, obličeje postav, dialogy.

Proti: Nudné vedlejší úkoly.

+4 +5 −1
  • PC 100
Začátek úspešné trilogie.

Příběh
Jsem nadšenec příbehu, kde figuruje vlastní rozhodnutí pro postavy. Mass Effect stojí na zajímavém příběhu, jednotlivé postavy zde mají prostor pro vlastní růst a hlavní hrdina je zestrojen dle vaší libosti. Takže proč ne? Navíc je tu množství vedlejšího obsahu, takže to celé působí úpřimně.

Hratelnost
Dialogy. Střílečka. Dialogy. Je trošku unavující, ale naštěstí tempo příběhu nutí posouvat se vpřed. Mise jsou zajímavé a máte možnost je někdy řešit dle svého, co činí hru zajímavější.

Pro: příběh, hratelnost, grafika, Liara...

Proti: omezenost pohybu postavy v prostředí

+3 +4 −1
  • PC 95
Rozhodne jedna z najlepších hier aké som hral. Možnosti levelovania mi vyhovovali, neboli ani primalé ani príliš komplikované, hrateľnosť bola vyvážená. Skvelo sú napísané a nadabované dialógy, grafika tiež pekná, najmä zo zapnutým filmovým filtrom. Príbeh naprosto úžasný. Nedostatok môže pre niekoho byť, že celkovo je v hre asi 7 príbehových misií, zvyšok tvoria rôzne vedľajšie úlohy, ktoré sú ale v drvivej väčšine tiež veľmi dobré. Hracia doba okolo 40 hodín a skvelý záver.

Pro: príbeh, dialógy, dabing, možnosti voľby

Proti: málo príbehových misií

-1 +6 −7
  • PC 100
Jedna z nejlepsich her co jsem kdy hral. Velmi dobry pribeh.Rozhovory postav a hlavne zvraty v deji. Dobre vyvazeny pomer rozhovru a akce oproti kotoru kde se mluvilo mozna az moc. Hlavni dejova linie s tolika zvraty a momenty kdy clovek zapomene na to ze vlastne hraje jenom hru.Velmi dobre vymysleny cely vesmir. Hodne druhu povolani a skillu.Opravdu velke mnozstvi zbrani,panciru a hlavne spousty upgradu na cokoliv cim se muzete vybavit.

Pro: Pribeh,animace obliceju,desing vseho mozneho,atmosfera,grafika.

Proti: Slabsi hudba.Jinak asi nic.

-8 +1 −9
  • PC 100
Mass Effect, hra která mě pohltila snad od prvního kroku! Rozhodně teď bude patřit do mého "zlatého výběru". Proč jsem dal 100%? Protože takhle hra prostě nemá chybu! Je dělaná tak, aby Vás bavila, zabavila a vnesla Vás do příběhu jako takového, který se nehodí jen pro jednu hru! Oproti dílu 2 rozhodně nabitá!

Pro: Mass Effect! Dokonalost!

Proti: Nemá proti! Pro mě ne!

-9 +3 −12
  • PC 100
Jsem velmi přisný v hodnocení her, ale zde nelze udělit jinak než 100%. Pro mne osobně asi nejsilnější zážitek prožitý u počítače. Zvraty, emoce, zápletka, děj, nosná myšlenka, systém, sci-fi...no prostě, ten kdo to myslí s RPG vážně, tak musí alespoň vyzkoušet... Ale jakmile začne zkoušet, tak propadne....Vždyť já, zarputilý odpůrce topinkovačů a jiných k televizi připojitelných udělátek, jsem si koupil X360 :(
-15 +2 −17
  • PC 80

Pro: dnes cena, v poslední době jedno z nejlepších SCI FI

Proti: po čase značný stereotyp, ovládání Mako

-22 +2 −24