Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Jelikož jsem hloupý a nečtu informace na obalu (asi) Levelového CDčka, ze kterého původní hru mám, velice dlouhou dobu jsem si myslel, že BDtS není DLC, ale normální klasická část původní hry. Tenhle fakt taky možná dost ovlivnil rozhodnutí o hodnocení, které jsem přídavku nakonec dal. Ale tak co. Jak to člověk cítí, tak to pálí ven.

Rasa Batarianů očividně lidstvo fakt moc v lásce nemá. Když se snaží svrhnout mega asteroid na jednu z největších lidských kolonií, to musí být důkaz jak hrom.
Von samozřejmě člověk nesmí moc přemýšlet o tom, že ve skutečnosti žádné časové omezení nemá, že Shepard si klidně může v Maku dát maraton všech Jacksonovo filmů ze Středozemě s prodlouženou verzí, a na konci všeho bude asteroid stále na tom samém místě. Takže i kdyby ona potenciální srážka s kolonií byla ve hře reálná, možná by to bylo logické, ale hru bych hrál za hroznýho stresu, což fakt nechci. Naštěstí tomu tak není, přičemž jsem si velice užíval bitkaření s teroristickými Batariany, manévrování s Makem při palbě na ty stupidní turrety, nebo přecházení toho minové pole, kde ti Batariani byli z nějakého důvodu nejtvrdší. A i celkově ta asteroidová atmosféra je pěkná. Jako finále se nám navíc dostane podle mého názoru vynikající bitka s poslední skupinou teroristů a jejich vůdcem, který vás postaví do zapeklité situace, ze které lze opravdu pouze vyjít cestou "buď a nebo". A i ta hudba během konfliktů se dobře poslouchá.

Za mě velice povedené DLC, byť někdy to ježdění Makem po asteroidu není kdo ví jak zábavné, plus mohla tu být větší rozmanitost interierních lokací, přesto jsem se velice bavil.

Pro: Atmosféra, souboje, hudba, hratelnost

Proti: S Makem někdy nuda, malá rozmanitost interieru

+22
  • PC 40
Tenhle přídavek měl být předzvěstí velkého množství DLC, ale skutek utekl. Alespoň že je zajímavý. Nedosahuje sice kvalit původních příběhových misí, ale o mnoho stupňů převyšuje kterýkoliv vedlejší úkol netýkající se příběhové linie. Alespoň takhle měly vypadat všechny vedlejší mise.

I když i tady se najde pár relativně nepodstatných nelogičností. Trysky, které uvádí asteroid do pohybu, jsou umístěny jen na jedné jeho straně, jak se tedy může asteroid pohybovat vpřed, namísto aby rotoval? A jak to, že po vypnutí těchto trysek onen obří steroid již vstupující do atmosféry planety (viz jeho hořící čelní strana) zázračně změní kurz a planetě se vyhne? To v BioWare nikdo neposlouchal při fyzice na základní škole?

Průšvih ale nastal opět v uspěchanosti. Přídavek vyžaduje patch 1.01, který údajně něco opravuje, ale ve skutečnosti přináší mnoho nepěkných problémů. Mimo častějšího zamrzání ve výtazích (které prý odstranil) se v některých případech stává, že zmizí textury lávy. Jízda v černočerné krajině umí pořádně otrávit atmosféru. Ale jde to přežít, hlavně díky bloomu (nebo možná HDR nasvícení scény), kdy větší výškové rozdíly v terénu trochu září. Atmosféra oné mise je ale nenávratně v tahu.

Takže má cenu si jej zahrát? Nemá, sice jsou tu náznaky napojení na hlavní dění ve hře, ale ty jsou hned utnuté, jako by je někdo zapomněl dodělat. Jinak jde vlastně jen o další planetu, kterých jsou v ME desítky.

Pro: nová rasa, minové pole, místní rádio, je zdarma (platí se jen nutností instalovat patch)

Proti: krátké, nedoladěné, velmi podobné již existujícím misím, fyzikální nesmysly

+19 +21 −2
  • PC 75
Toto dílko je prvním DLC, které jsem hrál a určitě jsem nebyl zklamaný. Celá mise je celkem zábavná a trvala mi něco přes hodinu, navíc zadarmo, takže "investice" se na peněžence nepodepíše. Projíždět se po asteroidu bylo mým snem už od prvního zhlédnutí filmu Armageddon, splnil jsem si ho až nyní po více než 10 letech.

Celé zpracování značně převyšuje kvalitu vedlejších misí ve hře a celkově se mi líbilo více než zhruba polovina DLC k ME2. Příběh je tuctový, ale přesto zajímavý, lokace vyhovující, ale největším kladem je nová rasa Batarianů, která se dočkala většího využití až v ME2, doufám, že by se nějaký Batarian mohl zatoulat i do vaší party ve trojce.

Instalací DLC se podle mě nedá nic zkazit, pokud vás hra baví, tak proč si ji neprodloužit.

Pro: Batariani, zdarma, asteroid

Proti: omletý příběh

+18 +19 −1
  • PS4 70
Takhle odděleně se Bring Down the Sky vlastně poměrně těžko hodnotí. V rámci Legendary Edition bych ani nepostřehl, že se nejedná o standardní obsah původní hry, navíc jsem se na asteroid X57 vydal hned po úvodní povýšení mezi Spektry a hlavní herní náplň jsem si tak pamatoval vlastně jen z průchodu hrou před nějakými 10-12 lety.

Hratelnost DLC je přeci jen až příliš zaměnitelná s ostatními výsadky kosmického tanku MAKO. Interiéry několika málo stavení na asteroidu jsou až na jednu výjimku dokonce shodné s jinými navštívenými planetkami, což zavání leností. Teroristé z řad Batarianů také co do možností boje nepřináší příliš nového. Vzhledem k povaze úkolu by možná neškodilo řešení ohraničit časovým limitem. Co do příběhu jde však o příjemný přídavek, který za skvělou hlavní hrou nezaostává a i přes nižší hodnocení jde o rozsáhlejší misi, jež v rámci hry rozhodně nezapadá. Jen nepřináší tolik zajímavého či nového, aby obstál jako samostatné DLC.

Hodnocení v době dohrání: 68 %; 117. hodnotící; digitální verze PSN od webu Game Press

Pro: Zajímavý nápad s padajícím asteroidem; příběh je slušný standard skvělé série

Proti: Prvky hratelnosti jako z obyčejných výsadků; chybí přidaná hodnota oproti základní hře

+15
  • PC 70
"ME: Bring Down the Sky" jsem hrál s posledním patchem, zhruba v první čtvrtině hry celého ME. Vedle několika slabších vedlejších úkolů, na mě zapůsobila tato mise velice pozitivně. Intenzita děje - asteroid letí proti planetě a arogantní otrokářští Batariané, jen tak zabijí, nebo prodají kohokoli. Ačkoli, kromě konce, toto DLC není časově omezeno - pocit spěchu je cítit všude.

Mise jako taková, mi ale přišla dost krátká a je škoda, že toto DLC nepřináší ještě něco navíc. Intenzita - vztek a agrese spojené s počínáním Batarianů - mě však dostala.
Při volbě jestli zachránit zbytek výzkumníků, nebo sejmout zbytek Batariánských pirátů - no váhal jsem..

70% - jo, zas tak moc tato mise nevybočuje. Jo, na DLC je toho tam docela málo, ale co naplat, já se "sakra" bavil.

Pro: Proč si lehce neprodloužit hru, o kvalitnější vedlejší misi.

Proti: Na DLC je toho trochu málo...

+14 +15 −1
  • PS4 75
Vracet se po delší době k fandomu, který čas natřikrát obalil nostalgií, je vždy ošemetná záležitost. Mass Effect se ke mně dostal už před dlouhými deseti lety a dodneška pravidelně říkám, že jde o moji nejoblíbenější herní sérii. Strávil jsem u ní ale mraky hodin a dlouho jsem trval na tom, že nemá cenu mělnit zážitek, když stejně ten pravý "kánon" zůstane takový, jaký byl při prvním hraní. Když ale byla oznámena Legendary Edition a trailer na ni vyzobal všechny ikonické momenty, zůstalo mi v hlavě semínko nejistoty. A když jsem o nějaký ten měsíc či rok později přemýšlel, co budu hrát, došlo mi, že i přes krásné kousky v knihovně nebo desítky zajímavých titulů v obchodě myslím jen na to, jaké by to bylo na Normandy, když jsem o pár vrásek a hráčských zkušeností bohatší. Nemá cenu si nic nalhávat, nostalgie funguje jako blázen a přestože jsem první díl vždy vnímal jako ten nejslabší, překvapilo mě, jak moc mě přesto dostal. Tentokrát v kůži mužského Sheparda (aneb vsadil jsem všechno na roleplay kartu) jsem se podíval na Eden Prime, zakousl se poprvé do opatrně košatícího příběhu a jakmile jsem se poprvé dostal na Citadelu a začala hrát povědomá hudba, nebylo obrany. Místo jedné dvou hodin hraní jsem pro ten den odpískal docházku v zaměstnání a seděl u konzole až do večera.

Paradox je, že právě DLC s výpravným podtitulem Bring Down the Sky dělá hře trochu medvědí službu. Vybírá z ní a zdůrazňuje to ne snad nejhorší, ale nejméně aktualizované a z dnešního pohledu atraktivní. Zaprvé se jedná o oblast, kam se dostanu jenom Makem. Mám to vozítko rád, baví mě, že se ne a ne převrátit, baví mě, že umí skákat, ale ty chvíle, kdy není schopné vyjet na skálu, i když těsně za ní se skrývá můj cíl, mě budily ze sna a teď budou budit znovu. Není to vyloženě k vzteku, ale občas už to hraničí s frustrací a BDtS je opravdu o tom, že ke všem důležitým lokacím se bez Maka putuje tři roky. Druhým zklamáním je to, že kolegové, které s sebou na asteroid vezmete, toho moc nenamluví, což vždycky zamrzí. No a konečně - je to rozšíření akční, bez nějakého atraktivnějšího interiérového zasazení. Opět šedé chodby s výjimkou závěrečného atria, kde se ale hráč nestačí otáčet vzhledem k počtu nepřátel.

Naopak si cením bližšího seznámení s rasou batarianů, kteří jinak v prvním díle prostor nemají, překvapivě na pohled hezkého výhledu na blížící se Terra Novu nebo finálního dilematu, nad kterým jsem pár minut seděl. Nakonec jsem se rozhodl pro záchranu rukojmí a nutnost nechat hlavního teroristu jít, ale rozhodování to nebylo jednoduché a nebýt toho, že odměnou za onen krok je slušná porce bodů do Paragon snahy, tak... bych se asi rozhodl stejně, jen bych o tom přemýšlel ještě o pár minut déle.

Pro: Finální rozhodnutí, specifická depresivní atmosféra, prohloubení znalostí o Batarianech

Proti: Příliš podobné vedlejším misím, málo variability při průchodu

+14
  • PC 75
Jedna "planeta" pro vozítkový průzkum navíc (a docela dlouhá), tři základny podle staré šablony (vstup, velká hala, schody nahoru a ukončení vzadu) a jedna zajímavá hlavní báze. Průměrní nepřátelé (a to jak batariáni, tak věžičky), projíždění se sem/tam, několik menších morálních rozhodnutítch ... na výsadkovou misi je to dlouhé, ale jako DLC moc krátké.
+12
  • PC 70
Na tak zajímavé téma a uvedení nové rasy se mohlo BioWare víc zaměřit na příběh, než nám dát další kus šutru, kde mohlo mako přistát. Přesto má toto DLC jeden prvek, který vás dostane, a to výhled z meteoritu na blízkou planetu. Pokud vám ve vedlejších úkolech chyběla výzva, tak Bring Down the Sky je splnění vašeho snu. Doporučuji odehrát až s vyšším levelem.

Pro: nová rasa, strhující výhled, navýšení obtížnosti

Proti: málo příběhu, mako

+11 +12 −1
  • PS4 60
Přídavek do prvního Mass Effectu je vcelku podobný všem vedlejším misím: Ježdění makem na generické planetě z jednoho bodu do druhého, střílení, vyřešení problému. Příběh je o něco málo zajímavější než běžná vedlejší mise, to nelze upřít. I tak nedosahuje kvalit hlavního příběhu. Jako doplněk hry pro kompletáře je to však dostačující.

Pro: Batariani, krátké

Proti: Stejně generické jako většina vedlejších misí

+11
  • PC 80
Mass Effect 1 jsem si oblíbil, hraji je v angličtině na ségřině PC a s patchem 1.02. Bring down the sky byla poslední "mise", kterou jsem absolvoval před odletem na Virmire (vše ostatní už je hotové krome Pinnacle station, o kterou nemám zájem a ani ji nemám nainstalovanou - boj není hlavním důvodem, proč Mass Effect hraji).

Tento DLC se pohybuje mezi assignmentem a plnohodnotnou misí a (díky tomu?) obsahuje daleko větší množství rozhovorů, což je jen dobře. Na druhou stranu víceméně odpadá zkoumání krajiny (nejsou zde žádné sondy k vybrakování ani artefakty k sebrání či rudy k prospektování) a vše se de facto omezuje na tři stavby, kde se musí postřílet nepřátelé a deaktivovat tryska, základna s bombami a tři chatky s pozůstatky inženýrů, se kterými se pojí druhý místní quest. Třetím je pak deaktivování minového pole u vstupu do druhé budovy s ovladačem trysky.

Trochu otravné je hledání tří výbušnin v časovém limitu na třech různých patrech, stejně jako procházení minovým polem.


V zásadě se ale jedná o kvalitní přídavek už tak skvělé hry. Jo a Batariani jsou prasata, nejméně sympatická rasa v celém světě Mass Effectu. To i rachni jsou lepší.
+6 +7 −1
  • PC 70
Hru hodnotím jako DLC, se kterými to tedy nebylo u jedničky moc žhavé. BDtS je hrozně krátká věc a navíc jsme na českou verzi čekali dost dlouho. Škoda, že se to neobjevilo už v základní hře. Při tom oplývá tento přídavek pár dobrými nápady a takhle nějak se mělo zapracovat i u ostatních planetek, které se dají zkoumat pomocí Maka, protože v BDtS se něco děje a má to svůj příběh, zatímco zkoumání ostatních planetek je jen nuda, opakující se prostředí, základny a i minipříběhy se opakují. Neříkám, že by se BDtS nějak zásadně lišil, ale aspoň vás to baví. Takže jako u Pinnacle, přídavek není vůbec nutný si zahrát a je to jen takové zpestření pro fanoušky ME.
+1 +2 −1