Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (21.08.2017 23:45): Nemůžu odolat - Mass Effecty a Dragon Age byly jen kvílením větru už od vydání .-)

Jinak mé nejoblíbenější hlasy byly Cerys a Zoltan. Vůbec škoda, že tam měl Zoltan tak málo prostoru.

@Paul (21.08.2017 23:45): Samozřejmě bych do toho šel, ale nějak se mi nechce pořizovat PS4 a OLED TV (málo místa a pochybuji, že bych to moc využil). Hmm, četl jsem spíš kritiky na vousy (plnovous v reálu zpravidla nevypadá tak "hebce"). Vlasy mi přišly v pohodě (ale je fakt, že jsem to neporovnával, můžu někdy zkusit).
@7c (21.08.2017 23:40): Mě přišlo že hairworks vypadaj jak nudle, bez toho jsou ty vlasty roztřepenější a realističtější. Na vousy jsou hairworks dobrý. Jestli se ti líbilo ROTR, tak si zahraj ten Horizon či Uncharted 4, ty jsou ještě o kus dál (ikdyž, ne tedy zrovna nutně v oblasti vlasů).
Btw Ciri a imp agentku v SWTOR dabovala stejná osoba. Agentka je pro mě jedním z vrcholů dabingu.

Jinak do Witchera 3 je móda si šťouchnout. Na tu hru se ale budu vzpomínat dávno potom, kdy Mass Effecty a Dragon Age budou jen kvílením větru.

@pajmič (21.08.2017 22:24): Žádný loading mezi ostrovy není. To si blbě pamatuješ.
@Paul (21.08.2017 21:04): Mně HW na Geraltovi vyhovoval (podivné to bylo pouze s hodně dlouhými vousy, což jsem ale nevedl), na většině NPC bych ho taktéž ocenil (v těch dialozích).

Ciri bych klidně vypustil.

Jinak je pravda, že jsem se asi hodně "namlsal" při hraní Rise of the Tomb Raider (jasně, že nejde - zatím - o open world ani RPG, ale z hlediska ovládání a visuálu bylo dost drsné "downgradovat", když teď vidím některé jen o pár let starší hry).
@pajmič (21.08.2017 23:18): Tvle, Geralt suchej a bez charismatu. To se opravdu neshodneme. Zábavnějšího protagonistu jsem za 25 let hraní nepotkal, a že jich bylo.
"souboje, akci" - to je v podstatě synonymum. Souboje mě v Horizonu a TW3 bavily tak nastejno. Ikdyž mám raději melee než range, takže ve Witcherovi asi víc, hlavně proti skupinkám lidí. "Volnost" - eh, ok. Je fakt že v TW3 byly občas nešikovný okraje mapy.
Ciri je supr a další hra s ní by mi nevadilo, ale raději bych aby Geralta vytáhli z důchodu a namočili ho do další patálie. Jinak hezkej offtopic.
Abych to obrátil zpět k Mass Effectu, tak jsem si teď zas poslech skladbu z Citadely a nostalgia overload. Proč proboha nemohli najmout aspoň na tu muziku zas Walla s Hulickem? Resp. vůbec někoho. Ten Nexus působí dost mrtvě a bez atmosféry.
@Paul (21.08.2017 22:31): Nepovídej, to je teda solidně vyčůraný:)

Já měl na mysli gameplay jako souboje, akci, volnost. Side questy je jiná kategorie, kterou teda měl Wichter lepší.

Eh, Geralt je takovej suchej, bez emocí (chápu, je to lore) nebo většího charismatu, ale přitom hobluje jedno mladý prkno za druhym :) Taková Ciri, kdyby udělali hru jen o ní vůbec bych se nehněval. Zajímavá, inteligentní, sympatická a hlavně výborně zahraná. Geraltův herec a Geralt sám je jako robot, jehož primárním úkolem je hloubková inspekce co největšího počtu různorodých pochev pro jeho meč :))
@pajmič (21.08.2017 22:24): Witcher má loading screen mezi Skellige, Velenem atd z důvodu geografický vzdálenosti, bylo by hloupě lore breaking dávat to na souvislou mapu. Není to technická limitace. Stejně tak to původně plánovali Warhorse když ještě chtěli mít víc lokací co jsou od sebe vzdáleny stovky kilometrů v KCD. Horizon tohle nemusí řešit.
Jinak tedy s gameplayem nesouhlasím, hlavně questy jsou v Horizonu dost na jedno brdo, opak variabilnosti. Ve Witcherovi nezapomenu účast v divadelní hře, lov ledového obra, vyšetřování sériových vražd a mnoho dalších, z Horizonu, jež jsem dohrál nedávno, si z hlediska sidequestů prakticky na nic nevzpomenu. Bylo to samý "sleduj stopy a najdi mojí kamarádku". Ale main quest byl solidní. Na Aloy se hezky kouká, ale v dialozích se Geraltovi nehrabe ani po podrážky :)
@Paul (21.08.2017 22:14): Osobně se domnívám, že Horizon je celkově nejlépe vypadající open world hra. Wicther 3 svět má load screen mezi ostrovy, což Horizon nemá, ale s tou mimikou souhlasim.

Osobně preferuji Horizon. Má lepší a variabilnější gameplay a sympatičtějšího protagonistu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@pajmič (21.08.2017 22:06): se ptáš na kvalitu hry jako celku, nebo obličejů a mimiky? Pokud to druhý, tak xichty jsou tam technicky vymodelovaný dobře (ikdyž mi osobně nesedí že tam jsou všichni čisťouncí modelové), mimika je horší než v TW3. Rozsahem je to o dost menší hra (ale dost dobrá, dal bych jí tu 85).
@7c (21.08.2017 20:41): Obličeje vypadaj ve Witcher 3 mnohem líp než v jakékoliv hře podobného rozsahu. To že se občas opakují je pravda, je to holt daň za to že jsou dělaný ručně a ne generátorem. Taky mě to občas bilo do očí. Hairworks na Geraltovi vypadalo blbě, ale na zvířatech je to dobrý. A existuje mod kterej to zapne na zvířatech a vypne na Geraltovi.
@Paul (21.08.2017 19:42): Rozhovory mi po čase začaly docela vadit na Witcher 3 - moc velká recyklace obličejů a proč nemohli obličeje speciálně pro rozhovory vygenerovat ve vyšší kvalitě (mimo dialog by to nemělo na hru dopad). Vlastně nevím, jestli je možné zapnout HairWorks pouze pro dialogy (některé vlasy vypadaly obzvlášť hrozně).

A nebyl to jen W3 - tohle jsem si říkal v poslední době u víc her, které tuhle funkcionalitu (detailní obličeje pro rozhovory) používají. A na druhou stranu paradoxně třeba Evil Within mě fascinoval tím, jak dobře tam vypadaly vlasy postav (bez Hairworks, předpokládám).
@CrocoRay (21.08.2017 19:32): Ono důležitá vlastnost je doporučovat lidem hry na základě toho, co je baví. A ne na základě toho, co baví mě. A kór prodejce her by se tím řídit mohl.

Mě u těch třech titulů (Fallout 4, Andromeda, Inquisition) nejvíc vadí ten potenciál, který to mělo. A že to byly mé oblíbené série. Rád bych hraní omezil až při prckovi, ne tím, že se tak moc zhorší kvalita her. Tyto hry ve mě zabíjejí chuť hrát. Kdyby letos nebyl Vampyr, Evil Within 2 a Warhammer 2, tak bych si asi zahrál své tři guilty pleasures (AC: Origins, Battlefront 2, Shadow at War) a možná bych přestal hrát úplně. Protože co si budeme nalhávat - příběhově beztak nic z toho nebude stát za dohrání.

Co jsem letos dohrál? Prey, Resi 7... na jednu stranu je to asi dobře, ale já hry mám stále rád, rád bych je dál hrál a mrzí mě tento stav.

Zřejmě nejslabší díl série DA, dvojku, jsem hrál asi 4x. Měla své chyby, ale stačilo to. Hra může mít chyby a může jich mít tunu. Pokud ale nemá "duši" tak je to v háji. A je to můj pohled na věc a nikomu to cpát určitě nebudu. :D
Zatím se potuluju po tom nexusu a plním první questy, a co mi přijde že tý hře hodně ubližuje je taky absence hudby (wtf?) a ty statický necinematický dialogy. Obojí je těžkej step back oproti původní trilogii.

@CrocoRay (21.08.2017 19:32): opět, nejde o "nereálnost" (ikdyž to působí hloupě), ale o to, že takovej quest, tak jak je v DAI nadesignovanej, hráči kromě zabití času nic nedá, nemá žádnou přidanou hodnotu, je to jen filler.

Teď v Andromedě už jsem dostal nějakej quest "scan planets, 0/50", což vypadá že bude podobnej bullshit, takže se s těmito questy asi ani namáhat nebudu.
Mě nejvíce u hry zarazila jen ta animace postav při rozhovorech. Ta mimika a všechno mi prostě nesedlo a to je hlavní důvod, proč jsem si to teď ještě nechtěl koupit, když to furt stojí tisícovku.

Ostatní věci soudit nemůžu a do vaší hádky nechci zasahovat. Ale celkově proti inkvizitorovi lovícímu zvěř pro maso nic nemám, pokud si to umí zdůvodnit a je to ve hře dobře zakomponované :-) Záleží na celkové situaci a konkrétním charakteru, jestli to k němu sedí. Zase nereálné bych to za každou cenu neviděl.
@Charllize (21.08.2017 18:17): Delas to same - soudis lidi podle internetu, tak kde je problem? Ke vsemu jsi troll - jak ses sam zaradil. Nevadi ti nudna vypln her, protoze je to v podstate jedine co delas - narozdil od tebe dokazu prijmout kritiku na mou osobu. Ty prijmout kritiku nedokazes. Protoze je ti 50, delas ze sebe nadrazeneho. Debil muze byt 25 lety i 50 lety.

Ale mohl by sis priznat, ze ne kazdeho bude bavit behat ve hre sem a tam s masem. Tebe to bavi, ok, je ti 50 a nechces uz od zivota nic. Pokud s tim smireny nejsi, tak delej neco jineho - pokud jo, tak to vsem necpi jako nejlepsi zpusob traveni zivota. Ostatni tve preference budou akceptovat, ale nepredhazuj to vsem jako nejlepsi zpusob hrani her a neponizuj ostatni.

Pro me hry nejsou to nejdulezitejsi a pokud mam byt hodnocen na zaklade mych preferenci her, budu klidne cimkoliv, cim me kdo na internetu oznaci. To mi zily netrha. Me se nelibi tvuj nadrazeny nazor vuci vsem tady obecne.

Ja si dokazu uzit hru, udelat z ni mou GOTY a nikomu ji nedoporucovat, protoze vim, ze se mi jen trefila do noty. Ty tu mas tu svou inkvizici o jednom blbovi s omezenym pohledem a cpes vsemu ze mas patent na to, co to znamena dobra hra.
@SilentWolf (21.08.2017 18:07): odnauc se soudit lidi podle internetu, mohlo by se ti stat ze na to doplatis. Jinak spis ty si hlidej aby jsi to neprehnal. O me se neboj ja v zivote uz zazil tolik ze i kdybych do konce zivota hral jen hry bude to porad vic nez vetsina lidi co jakoby ziji ty plmohodnotne zivoty. Takze, na rozdil od tebe si to uz muzu dovolit:)
@Charllize (21.08.2017 16:57): Protože má inkvizice pod sebou stovky lidí, sám jsi to napsal. Aby bylo platné to tvé tvrzení o nedostatku času, tak by měl inkvizitor převážně řešit věci jen pomocí ostatních lidí. A nepsal jsem nic o lovení draků a dobrodružství pouze o rozsahu pána prstenů - máš velmi omezený pohled na věc. Zrovna ten nápad inkvizice toho nabízí tak hodně - tak je škoda že z toho vzniklo SP MMO.
@Charllize (21.08.2017 13:09): Je aj nie je. V prvom rade by tam tie zbytočné questy vôbec nemuseli byť a Inkvizítor by sa mal venovať podstatnejším veciam ako nejakým roľníkom :P

Čo sa týka prieskumu ako takého, povedal by som, že DAI má svojim spôsobom bližšie k Falloutu, takže ... asi rozumiem :)
@M.a.t.t. (21.08.2017 12:19): no super, s tim se da skoro i souhlasit. To ze v baleni ukolu je rozdil vim taky. jenze podle me je rozdil v tom kdyz ses zaklinac a jedes jaksi sam na sebe a v tom kdyz ses inkvizice ktera ma pod sebou stovky lidi a snazi se rozsirovat svuj vliv a vyhrat vzasade globalni konflikt. To pak prostor na to aby ses vykecaval s kazdym chasnikem co mel k obedu moc neni a proste prijdes do lokace kde jsou nejaky problemy a nektery z nich resis aniz by ses zajimal do hloubky co k tomu vedlo. Desitky lidi ve vesnici maj hlad, tak jim jdes sehnat jidlo atd. Podle me to taky pusobi prirozene. Proste obvinovat Inkvizici z MMO ukolu neni moc fer, obvzlast kdyz treba duraz na vykresleni hlavnich postav je mozna jeste vetsi nez ma W3. Samozrejme u DA:I je hlavni pribeh trosku debilni, ale to v Zaklinaci 3 taky, ale tu omacku kolem ma kazda hra na uplne jinem principu a podle me odpovida presne tomu jak by to melo byt.

me jen prislo ze v DA:I jsme mel daleko lepsi pocit z pruzkumu sveta a prisel mi vic motivujici a mel ten pocit toho ze ten svet nejak ovlivnuju a menim pro sve potreby ve W3 mi ten svet sice mozna prisel uveritelnejsi ale herne mnohem vic nudnejsi.
@Charllize (20.08.2017 18:17): S tebou je to občas márny boj, ale skúsim to ešte v slovenčine.

Je rozdiel, ak ti NPC, o ktorom dokopy nič nevieš, zadá quest zabiť pár vlkov, ako keď si autori dajú prácu s tým, aby ti aj v zdanlivo obyčajnom queste načrtli trochu bližšie zadávateľa questu a jeho problém a následne požiadavka tak pôsobí úplne prirodzene. Rozdiel je práve v tom balení. Druhý datadisk tretieho Zaklínača už mal pár úloh, ktoré čiastočne evokovali MMO - napríklad zápleka okolo Wine Wars, kde bol hráč nútený pobehovať z jednej lokality do druhej a čistiť ju od nepriateľov. Čo mi v priamom porovnaní s trojkou úplne nesedelo, ale CD PR si i tak našli čas na to, aby okolo toho rozvinuli plnohodnotný minipríbeh a tým to povýšili na inú úroveň. Žiadne plácanie blbostí, čo nás naučil internet, ale realita. Fetch questy, či "MMO" questy ako také mi zo zásady nevadia, ale pokiaľ by hra obsahovala iba tie, len ťažko by som to mohol brať ako plus.

Dragon Age: Inquistion ma bavil dosť a našlo sa tam viacero kvalitných vedľajších úloh, ale je pravdou, že niektoré mapy pôsobili trochu MMO dojmom bez výraznejšieho opodstatnenia. Pritom na papieri to pôsobí takmer identicky Wild Hunt - máš otvorené mapy s miestami na preskúmavanie, monštrami rôznych levelov, ale svet Witchera 3 predsa vo výsledku pôsobí o niečo živšie a uveriteľnejšie. Lepšiemu dojmu pomáhajú aj cutscény pri konverzáciách s NPC, kým DAI bol prvou hrou od Bioware, ktorá ich už na viacerých miestach zvykla nahrádzať jednoduchým zazoomovaním na postavy z diaľky.

Avšak čo sa týka Andromedy - Iste, na prvý pohľad obsahuje mnoho úloh typu skenovania, zbierania minerálov a podobne (čo nakoniec bolo aj v jednotke), ale pri hre za prieskumníka mi skrátka podobné úlohy dávajú zmysel a nepotrebujem k nim dejové opodstatnenie. Osobne som ich plnil skôr tak bokom a určite nie všetky, no chápem že pre tých, čo chcú za každú cenu dosiahnuť 100%, to môže byť nočná mora. Páčilo sa mi však presne to, čo napísal pajmič, že mnohé jednoduchšie questy boli aspoň príjemne prepojené.
@7c (21.08.2017 00:10): no, neřekl bych že ty potato postavy jsou tvůrčí záměr :) Spíš měli hodně špatnej generátor xichtů a nedostatek času to opravit. Ten problém s writingem není kvůli tomu že se dá hrát i po konci.

@Charllize (20.08.2017 23:56): nechci po nich aby z toho dělali W3, chci po nich aby z toho dělali Fallout. Těch 30% sis vycucal z análu, pro ostatní je to třeba 70% nebo i 100%. Neomlouvej furt nedostatky, nijak by ti neublížilo kdyby FO4 mělo scénář co dává logiku a je dobře napsanej.

@pajmič (21.08.2017 00:29): jo, četl jsem ten článek o vývoji...byl to jeden velkej clusterfuck. Hlavně neměli mít velký voči a chtít z mass effectu dělat no mans sky :)
@Paul (20.08.2017 23:43): Andromedu si opravdu BW Montreal podělali sami času jim EA na to dalo dost. Ale zbytek her pod starým vedením EA měli hrozný deadlajny. Pamatuju si, že původní datum pro ME2 bylo jaro 2010, EA tu utnuli na leden. Snad se tentokrát vše povede u Anthem. 6 letý cyklus a nikdo jim zatím od toho jako od Andromedy neutek :D
@Paul (20.08.2017 22:50): No, fotorealismus to není (hlavně vlasy ve druhém screenu), ale zase na druhou stranu nemusí v každé hře postavy vypadat jako parta modelů na dovolené .-)

@Paul (20.08.2017 23:43): Tohle je vcelku pochopitelné - ve W3 projdeš hru, splníš vše a je konec (potenciálně NG+, ale vzhledem k tomu, že je to to samé...). V F4 podobně třeba jako v Dying Light (ok, tam jde asi taky i o MP) je nejspíš víc možností, jak se bavit i po dokončení hry.
@Paul (20.08.2017 23:43): i kdyby byl ten scenar sebelepsi porad by to bylo jen treba 30% toho co ta hra nabizi, kvality F4 nejsou ve scenari ale jinde o muzu te ubezpecit ze jen staveni vesnicek to neni, ale holt na clovek musi mit herni naturu. nastesti plno lidi ji ma, coz je dobre. Uprimne kdyby z toho Bethesda udelal styl W3 asi bych umrel nestestim, doufam ze to nikdy neudelaj. :)
@Charllize (20.08.2017 23:33): Je to...decentní, lehce nadprůměrná hra, která mohla být o dost lepší než je. A pro někoho dobrá. Třeba když někdo rád staví vesničky a nezajímá ho kvalita scénáře. Jistě.
@Paul (20.08.2017 23:26): zrovna na PS4 bych ty mody moc nepodezrival, je to tam dost omezeny, pouze 1GB kapacita a ten vyber tam neni nic moc. Vetsina lidi to hraje bez modu, hlavne z duvodu ze jim to zrusi trofeje, a na PS4 to modem ojebat nejde aby fungovaly:) Ale samozrejme mody jsou pridana hodnota a jistou zasluhu na znovuhratelnosti maji.
F4 je dobra hra, kterou proste ma plno lidi a plno lidi ji hraje, takze to zrejme tak smutny nebude.
@Charllize (20.08.2017 23:15): ok, beru zpět. Dost sice pochybuju že s časem celkový prodeje FO4 předeženou Skyrim, ale ok, pokud Pete nelže (hoho) tak je FO4 zatím úspěšnější...což je smutný. Na původní pointě (že kdyby bylo FO4 a DAI kvalitnější, tak by jim to prodejně neublížilo) to ale nic nemění.
FO4 vyšlo o půl roku později než TW3 a má i na konzolích mody (pokud vím), takže mě nepřekvapuje že ho hraje víc lidí.
@Paul (20.08.2017 23:10): Special edici dostala vetsina lidi zadara na PC. Mimochodem kdyz se ted podivam na PS4 kolik streamuje lidi Zaklinace 3 a kolik F4 tak je to 38 ku 64..to se pak nabizi otazka co se vic hraje...prodeje neprodeje.

tady si pocti.
https://www.gamespot.com/articles/fallou ... as-mos/1100-6447621/
A tady mas pouze ps4 prodeje.
http://www.vgchartz.com/game/85599/fallout-4/
Spolu s Xone a Pc to bude k nejakym 15m prodanych F4. Skyrim ma k dnesku 20 + specialka.
Tedy ten kontrast grafiky prostředí a postav, zejména vedlejších, je fakt neuvěřitelně tristní :D
Nejde než se smát
https://abload.de/img/masseffectandromeda_2aabki.png
https://abload.de/img/masseffectandromeda_2u3a7y.png
https://abload.de/img/masseffectandromeda_2dpbqa.png
https://abload.de/img/masseffectandromeda_20va1e.png
To je vyloženě roztomilý :D Tam měli nějaký sabotéry v tom týmu. Nastavení ultra btw.
Ta paní my face is tired...ono to opravdu bylo tak cringy jak to z těch memů vypadalo :)

@7c (20.08.2017 21:50): Fallout 4 dle všech informací co máme prodal znatelně méně než Skyrim, takže by se o tom dalo polemizovat. Ale i tak je to mimo pointu, o prodejích se nikdo nebavil, a navíc zrovna CDP a třeba i New Vegas dokazují že je možný mít obrovský prodeje aniž by to znamenalo snížení kvality. FO4 ani DAI ani Andromeda fakt nejsou horší hry proto, protože si někdo v těch firmách řekl "hmm, špatný questy nám zvýšej prodejnost!"
@Paul (20.08.2017 21:32): Nevím jak BioWare, ale Bethesda je podle měřítek prodejnosti úspěšná v tom, co dělá (tedy, krom TESO) - sice se to ne každému líbí (taky nejsem zrovna fanoušek), ale podobně jako Rockstar (taktéž ne můj favorit) se "drží svého kopyta". Z mého pohledu na podobnou cestu (říkejme tomu třeba dálnice .-) vykročil i CD Projekt - rozhodně úspěch co se hodnocení a prodejů týká, určité zklamání pro některé hráče (protože AAA vyžadují zřejmě určité kompromisy).