Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Tím, že jsem dohrál Magic Carpet Hidden Worlds a jeho 25 světů, jsem konečně dorazil všechny díly Magic Carpet, který jsem poprvé začal hrát někdy v roce 1996. A pořád mě to, i přes všechny technické nedostatky, bavilo.

Datadisk k prvnímu Magic Carpet se nese v duchu všech datadisků od Bullfrogu. Znamená to, že je pekelně těžký. Ať už v Dungeon Keeper: The Deeper Dungeons nebo v Syndicate: American Revolt, je i tady obtížnost vytažená někdy až neúnosně vysoko. Od začátku každé mise je to doslova boj o přežití. Když jsem byl od první vteřiny pod palbou dvou velkých draků, do toho mi vysávali manu čtyři džinové naráz a já měl jen obyčejný fireball a kouzlo na postavení zámku, bylo to opravdu o nervy. Některé mise jsem začínal i sedmkrát. Ale když jsem přežil prvních cca 5-10 minut každé mise, byla to už tradiční rutina, kdy stačilo oslabovat ostatní kouzelníky a likvidovat všechny nepřátele.

Co mi hru hodně kazilo, a to bylo i v případě původní hry, je špatná optimalizace. V okamžiku, kdy se ve hře objevilo město se spoustou civilistů, hra začala dělat nesmysly. Například nešel zničit nepřátelský zámek a s ním i jeho kouzelníka. Naopak nešlo rozšířit můj zámek apod. Prostě věci, díky kterým některé levely nešly vůbec dohrát a musely se začínat pořád znova. Dokonce jsem v jedné z misí byl nucen použít cheaty a zničit tak všechny potvory včetně civilistů, protože jinak by se hra zasekávala a nešlo by se posunout dál.

V samotné hře se změnilo jen málo. Nejvýraznější změnou je přenesení prostředí do země sněhu. Mezi další změny patří jiný design zámků a nové kouzlo v podobě meteoritu, který se sám navádí, který nahradil původní ohnivou zeď. Mimochodem obě dvě kouzla jsou použil za celou hru asi jednou.

Za ty roky, co je Magic Carpet na světě se ještě neobjevil žádný jeho nástupce, který by tak úžasně spojil zběsilou střílečku s taktickou strategií. Na obzoru se rýsuje Arcane Worlds, který má ale pořád do atmosféry Magic Carpet hodně daleko. Magic Carpet je tak unikátem, který (zatím) nemá žádného důstojného nástupce. A ono je to možná dobře.

Pro: atmosféra, kombinace fps a taktické strategie

Proti: technické nedostatky

+12
  • PC 100
Co jsem na hrách od Bulfrogu miloval, byla často jejich komičnost, nadsázka a ujetost. Mezi tyto rozhodně Magic Carpet patří, ostatně jak již název napovídá vaším dopravním prostředkem v rozlehlých lokacích je právě létající koberec, jak se pro správného mága sluší a patří! Jako mág soupeříte s ostatními o naprostou nadvládu k čemuž vám slouží získávání many a nakonec zničení hradu konkurence. Ve hře lze spatřovat jisté projevy a podobnosti s hrou populos, avšak to jen jako okrajový jev. Kouzli podobně jako v Populos můžete měnit i terén krajiny, šikanovat obyvatelstvo měst, které se neváhá proti vám primitivními zbraněmi bránit. Mnoho vzpomínek na tuto hru a datadisk, se již ztratilo ve sladové šedi, ale co mi zůstalo utkvělé hlavě je pár obrazů a skvělý pocit z té zábavy. Budete se divit, ale jak šíleně to zní (létat na koberci kosit kouzli konkurenci), tak šíleně zabavné to bylo.

Pro: hratelnost, grafika(svého času), pestrost map

Proti: rozpad Bullfrogu a jeho zlatých hochů

+5 +6 −1