Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Magic Carpet: Hidden Worlds


Diskuze

< >
@Chark (08.06.2015 14:13): jj, Magic Carpet je naprostý unikát (akce&strategie). Nedávno jsem se dokonce setkal s názorem, že Sacrifice je v podstatě duchovní nástupce série Magic Carpet.

Magic Carpet 2 se mi hodně líbil tím, že byl proti jedničce nápaditější (prostředí, úkoly) a tím působil takovým dotaženějším dojmem, ale jednička byla zase úplně ultimátní herní zážitek (délka&obtížnost). Datadisku je škoda, ačkoli se v některých misích opět skvěle bavím, tak jinde to skutečně kazí nemožnost hraní bez cheatů. Takže na devadesát to určitě nebude, vidím to tak na 60-70.
@Phoenix (08.06.2015 00:39): Přesně tak, obtížnost daná pouze tím, že je spousta monster se mi nikdy moc nelíbila. A hlavně engine to vůbec nezvládá. Přemýšlím, jestli to tehdy v Bullfrogu někdo vůbec testoval až do konce.

Ale Magic Carpet je přes to všechno unikátem, který dokonale kombinuje akci a taktickou strategii. Asi si znova dám druhý díl.
@mazar1234 (07.06.2015 22:44): To by právě moc jít nemělo, drak se pokud vím pomalu regeneruje.

Jinak jsem v patnáctém kole, ovšem bez cheatů je to díky bugům nehratelné. Občas jsem si musel pomoct tím, že jsem na dálku zabil ostatní kouzelníky, tím dočasně klesla populace, takže bylo možné sesílat kouzla a pak to chtělo rychle zmasakrovat dostatečný počet civilistů nebo lučištníků, než se kouzelníci zase objeví (protože tím pádem opět nikdo nemohl kouzlit, ani nepřátelé střílet). Navíc je opravdu úžasné to, že díky dalšímu bugu se lučistníci občas objevují pořád dokola, stejně jako civilové.

Ta hra je pořád geniální, ale tady se jim těžce vymstilo tlačení na pilu kvůli obtížnosti. Protože to co vyrobili je velmi za hranou enginu a skončilo to gamebreaking bugy.
Moc si to už nepamatuji, ale asi jsem to popletl. Spíš to bylo ohledně rozšiřování zámku, tím jak mi ho drak ničil, tak jsem ho zas budoval zpět a po nějaké době drak padl. Jinak nejjednodušší je Global Death, ale ta na začátku mise rozhodně není dostupná. Chce to pevné nervy.
@mazar1234 (07.06.2015 17:54): On je problém už v tom, že na začátku dá člověk cast/Shift-L a znovu už cast nedá, protože nemá manu (mana kouzelníkovi stoupá i "obarvováním" zlaté many). A v pokročilejší části hry je samozřejmě riskantní rozbít zámek "do zmizena", za normálních okolností prostě draka upálí patnácti meteory.

Sopka je také dost nevypočitatelná, opravdu hodně funkční je jen v případě, že ji použije někdo jiný proti Tobě (a v datadisku se také často stává, že díky sopce uvnitř zámku tento nejde upgradovat nebo zničit, což si z původní hry příliš nepamatuju). Takže zbývá meteor, lightning storm a global death (to jsem hojně používal v levelu v 49 v původní hře).
@Phoenix (07.06.2015 14:37): Prave ze mi to zmysluplne neslo, preto som to ani nepouzival. Asi by to malo ist cast/ctrl+l, cast/ctrl+l ale ktovie kolko krat by si sa musel trafit aby ho to zabilo.
Cize z praktickeho hladiska to moc realne pouzitelne nie je.
Rozsirovanim hradu na vyssi stupen to asi nejde, lebo takto som drakov hitoval vela krat ked mi utocili na hrad a rozbili mi ho o stupen dole, ja som ho naspat upgradol a tak niekolko krat a nikdy z toho ziadny neskapal.

Bez silnych kuziel ako Meteor, Global death ci Lightning storm to moc nejde. Teoreticky by mala byt pouzitelna aj sopka ale s tym som tiez nikdy moc neuspel.
@Chark (07.06.2015 13:47), @mazar1234 (07.06.2015 13:53): Úplně mi není jasné jak to myslíte. Postavit dvakrát za sebou jedničkový zámek pod drakem (postavit - zbořit - postavit)? Nebo povýšit zámek o stupeň - snížit - zvýšit zpět (pokud by to fungovalo takto, tak bych ty čtveřice draků musel mydlit jedna báseň, protože během pár sekund jsem měl zámek o dvě úrovně nižší a pak zase vyšší)?
@Chark (07.06.2015 13:47): Myslim ze na jeden zasah to nie je mozne, viem ze som s tym svojho casu experimentoval a vysledky neboli velmi uspokojive. Osobne som tuto metodu prakticky vobec na draky nepouzival. Ale chapem ze niektore misie datadisku su tak vyslovene nadizajnovane a nie je ina moznost ako uspiet - co len dokazuje ze je zvoleny sposob vytvarania obtiaznosti apriorne debilny.

"Preplacame to ako sa len da nech je to tazke" - IMO najhlupejsi sposob ako vytvarat obtiaznost.
@Chark (07.06.2015 13:23): Takže moderní železo + DOSBox. Já to hraju z placky (Carpet +), většinou ve vyšším rozlišení (R), protože v defaultním nižším je hra příliš rychlá i s 10 % výkonu DOSBoxu. To vyložené zaseknutí zámku se mi stalo taky (nejde "zlepšit" ani zbourat přes Shift-L), ale tohle je ještě něco jiného. A mělo by to souviset právě s tím počtem objektů (čím větší zámek, tím je na něm více lučišníků, to je možná ten problém).

BTW Jak se dá drak zabít zámkem? Mně se to nikdy nepodařilo.
Tak jsem nějakou haluzí asi na dvacátý pokus dohrál šesté kolo, sedmé bylo lehoučké (devět minut a první pokus). V osmém mě hra přestava bavit, protože opět všichni proti mně a vesele si se čtverkovými zámky hážou meteory, což samozřejmě podle pravidel není možné. Ta obtížnost je naprosto zbytečně přestřelená, pro ostatní kouzelníky platí evidentně úplně jiná pravidla.

@Chark (07.06.2015 12:44): Džina zámkem zabiju, draka ne, stejně jako třeba Griffiny (nevím, jak se Ti podařilo zabít draka zámkem). Nevím, jaké je na to pravidlo, protože třeba létající červ se dá bez problémů zabít prostým zvětšením zámku, když se nachází uvnitř nového půdorysu. Také se mi často stávalo, že mi nešel zvětšit zámek (ne kvůli terénní překážce, hlavní hrdina prostě odmítal kouzlo seslat, ozval se jen takový jednotónový zvuk), za nějakou dobu to zase šlo (nemá to nic společného s tím, že kouzlo se musí chvíli "nabíjet"). Třeba v momentě, kdy se mi nad zámkem takto producíruje vícero draků, jeho snížení mi "vypne" meteor a já je tak nemám čím zabít, je to na rozkousání monitoru. A v šestém kole mi taky hra občas padala kvůli množství objektů. Začínám trochu podezřívat DOSBox (případně HW) z toho, že se hra chová jinak než na starém železe (není to zase úplně nesmyslná paranoia, třeba v Red Faction na jednom místě způsobí příliš rychlý procesor okamžitý výbuch ponorky a konec hry). Na čem a v čem (nativ, DOSBox) jsi to hrál?
Postavit zámek pod džinem, zničit džina, zbořit zámek, postavit zámek pod drakem (klidně i dvěma draky), zabít tak draky, zbořit zámek. Atd. Jde to. Dohrál jsem to, ale občas je to o nervy.

EDIT: a pak jsou tam paradoxy, kdy asi 22 level jsem dohrál cca za 2 minuty. Je to hra plná paradoxů a taky chyb. V asi 3 levelech to bez cheatů nešlo, protože to chybovalo kvůli množství civilistů na mapě.
Hm, doteď bez problémů, ovšem šesté kolo je krystalická nehratelnost. Začnu, mám klasicky prd, čtyři ostatní kouzelníci sedmičkové zámky (takže už je problém vůbec s místem na postavení). Samozřejmě mě od první sekundy honí džin a v momentě, kdy postavím jakž takž slušný zámek (ale ne dost slušný na meteor), tak mě neustále prudí několik draků (klidně čtyři najednou, kteří mi pořád dokola zámek boří) a nepřátelští kouzelníci se baví tím, že mi doprostřed zámku hážou jednu sopku za druhou. Co mi uniká?

Toho džina samozřejmě můžu zabít se štěstím zámkem (a tak z něj hned udělat snad čtverkový), ale neřeší to hlavně přehršel draků a agresivitu ostatních kouzelníků.

EDIT: Tak podle staženého guide je v levelu 14 draků, což je veselé. Autoři mají za to, že se budou tak nějak kouzelníci kočkovat mezi sebou a bořit si zámky, což je přesně to, co se vůbec neděje. Nemůže na to mít nějaký vliv hraní v DOSBoxu?
@mazar1234 (12.05.2015 17:26): Aha, možná jsem měl na mysli 32. level, prostě něco po 30. Podle Tvého popisu si dané kolo vybavuju a je to něco jiného, než jsem měl na mysli já.

Co se týče dvojky, co s Tebou :-)
@Phoenix (12.05.2015 16:13): Pockaj, 31. bola ta povestna misia kde si zacinal bez kuzla zamku a s iba s fireballmi, na vode cely level. A potom po zabiti vsetkych priseriek na mape okrem pegasov (nesmrtelny fireballom) sa tam naspawnovalo kuzlo blesku a potom po zabiti vsetkych pegasov sa naspawnoval hrad a potom uz bol rychly koniec.

K tej dvojke, ja ti vobec neviem, proste som to hral a nudil som sa a vobec ma to nebavilo hrat tak som sa na to vykaslal. Nic blizsie (zdovodnenie vymenovanim konkretnych faktov) ti k tomu neviem povedat.
@mazar1234 (12.05.2015 14:27): V 31. levelu bylo správné umístění zámku (a počáteční likvidace nepřátel právě pomocí kombinace zámek -> rozbití -> zámek ...) stěžejní. Akorát tam dost otravovaly včely a hned ze začátku pár draků (nejsem si jistý, jestli se mi vůbec někdy podařilo zabít draka zámkem). Takže jsem už párkrát měl kolo slušně rozjeté, pak přivalili dva draci a bylo po zámku i po mně.

Zámek na vodě byl strategicky dobře umístěný (pozemní havět k němu nemůže a obránce je těžké překvapit).

Magic Carpet 2 byl už díky důrazu na "mise" poměrně jiný než jednička, ale bavil mě také. Co se Ti na něm nelíbilo?
@Phoenix (12.05.2015 13:23): No 31. bol konecny level pre vela ludi co to vtedy hrali, hoci v skutocnosti vobec nebol nejako extra tazky, skor len pomerne zdlhavy a narocnejsi na pozornost do coho strielas.
Ale smotny fakt neexistencie hradu na zaciatku vela ludi automaticky odradil od hrania a daval vzniknut pocitu ze "to je uz nehratelna blbost".

V niektorych leveloch bol zaciatocne dobre streleny hrad ultimatnou zbranou, kde sa dalo instantne vylevelovat kludne aj na 5 uroven. Idealne bolo na to tucne hejno vciel, ale pri troche stastia sa dalo naharvestovat aj na pocetnejsej skupinke krakenov.

Osobne som ale Magic Carpet nedohral cely, bol som niekde v 40+ level, potom uz ani neviem preco som skoncil, snad upgrade na nove PC a v dosledku toho hranie novsich hier a zabudnutie na MC, ani presne neviem. Hidden Worlds som uz vobec nehral.

Ale napr. Magic Carpet 2 som odohral nejakych 5-6 levelov a prestal som, pac ma to nejako vobec nebavilo hrat.
@Chark (12.05.2015 13:29): To savování nebylo snad popsané ani v manuálu, a dle GoGu bylo opravdu až od datadisku.

Ničení vlastního zámku jsem občas také používal, nejen kvůli bugům, ale i jako útočnou (byť poměrně riskantní) strategii (spolu s likvidací monster stavěním/dostavováním zámku). A v jedničce mi přišel 49. level snad i těžší než 50., ale tuším že patch na původní hru upravoval právě "winning conditions" u 50. levelu a já jsem to hrál opatchované.
Jedničku jsem hrál cca 13 let, zejména díky tomu, že jsem pořád přicházel o savy při sesypání disku a pod. Jo a to savování je Alt+S a Alt+L. Shift+L se ničí zámek (což byla jediná možnost jak dohrát jednu misi v jedničce, tedy stavěním zámku do zdi bludiště a pak ho zničit a znovu, dokud jsem se nedostal z bludiště). Jinak 50. level v jedničce je mazec. Obtížností bych Hidden W přirovnal k misím 40+ z jedničky.
@Chark (12.05.2015 13:14): jj, já jsem měl dost dlouho pocit, že se v původním Magic Carpetu savovat nedá (možná to šlo až v Plus verzi, kde je původní hra a Hidden Worlds) a dohrál jsem tak původní Carpet až do nějakého 31. kola, kde už to opravdu dost nešlo :-))

Dvojka je proti jedničce úplně casual ;-) Zase se v ní borci snažili oživit hratelnost pomocí specifických úkolů, kdežto jednička byla principielně pořád stejná (byť se úrovně lišily geografií, dostupnými kouzly, zastoupením nepřátel a dalších kouzelníků). Na druhou stranu z dohrání jedničky jsem měl výrazně vyšší radost (protože byla těžší a hrál jsem ji s přestávkami asi osm let).
Akorát ta chybovost je tam chvílemi šílená. Engine ten nápor postaviček a příšer občas nezvládá. Není to moc známé, ale v misi se dá savovat, sice jen jednou, ale dá. Shift+S a Shift+L. Tím se toho dá taky hodně zachránit. Ale i tak, pokud jsem třikrát po sobě loadnul, tak to taky docela házelo chyby ve hře. Ale i přes to všechno jsem si to užil a na závěr maratonu si dám znova dvojku.
@Chark (komentář): Jsem na tom podobně, rozehrál jsem jedničku, pak dohrál na jeden zátah dvojku, po letech dorazil jedničku a teď se chystám na datadisk. Chvíli jsem jej kdysi zkoušel, ale odradila mě (i v porovnání s ne úplně jednoduchou jedničkou) opravdu vysoká obtížnost. Ale v dohledné době se do něj chci pustit pořádně, nic podobného IMHO neexistuje.