Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

DX11? To jsi celkem hodně omezený... Btw, jak jsi mohl dohrát Mass Effecty?
Není nějakej mod co by Mafii graficky omlazoval? Jsem namlsanej DX11 už prostě no, ale docela bych si jí po těch letech zas jednou dal...
@Walome (30.01.2012 21:56): S tým som mal zo začiatku problém, ale teraz sa to chystám hrať po dohraní Mafie (ak sa do nej tento rok pustím :)) a potom by to mohol byť o čosi menší problém.
Pokud mě to chytne (zatím 3.mise) tak se o tom literárně vyplodím na svým webu... Zatím normálka, žadné oslnění ale špatný to taky nejní.
Podařilo se mi rozchodit Mission pack. Problém byl jen v tom, že bylo nutné hru spustit jako správce. Hurá do hraní.
Mobygames rating 8.8/4.2 a Metacritic user rating 9.0 předpokládám z toho samého důvodu. :-) V roce 2002 opravdu nebyla většina her anglicky. Fanouškovská tvorba češtin byla na vrcholu a nejen Mrazík valil jeden překlad za druhým. Fakt, že dabing Mafie byl na české poměry něčím naprosto nevídaným, je sice pravda, ale na druhou stranu nevidím důvod, proč to do hodnocení taky nezahrnout. Legendární status Mafii nespadl jen tak do klína, vysloužila si ho.
Ono to platí přinejmenším ve smyslu, že za dobrý příběh se považoval ten, jemuž hráč rozuměl...přece jenom většina her byla anglicky (případně s nějakou mrazíkovskou češtinou) a AAA titulů s českým dabingem bylo jako šafránu.

Zejména u mladších hráčů zvyklejch na odklikávání cizojazyčnejch cutscén to mohlo vyvolat dojem, že je ten příběh něco extra, když se ve skutečnosti o žádný veledílo fakt nejedná.
Do ringu diskuze o kvalitách Mafie raději vstupovat nebudu, ale Scorpionovo prohlášení, že v roce 2002 "se jako dobrý příběh bral ten, který aspoň dával smysl", by se mělo dát zarámovat. :-) Velmi duchaplné.
Inak toto mi pripomenulo, že v hre sa mi nepáčilo, ako je Sam tlačený do pozície "strašného kamoša", keď tak v hre vôbec nepôsobí a nedáva hráčovi dôvod, myslieť si, že je to tak, narozdiel od Paulieho. Príde mi ako postava veľmi málo vykreslený.
@Scorpion (23.01.2012 23:31): No, prakticky na to ani nemohu odpovědět jinak, než že s tím komentářem osobně nesouhlasím. Dobrák od kosti Tommy je sympatická postava a zobrazuje běžného člověka, jak žije jako mafián. Mafián, který není zbytečně parchant. Paulie jako cholerik bez vážnosti, který život a práci bere jako hru, ale dobrý plánovač. Sam uzavřenější, takže není nacpaný v každé misi, když přátelé jsou hlavně Tommy a Paulie, a je v rodině vysoko na to, aby šel na konci odklidit bývalé parťáky. Sam není výrazná postava, ale Paulie ano a Tommy nejvíc, když se dozvídáme o jeho životě a myšlenkách.
A sled mafiánských epizod je snad logický, když je to o mafii. Příběh je dobře rámován vyprávěním v kavárně a návaznosti dávají smysl a odpovídají situaci.

Rozhodně nechci někomu upírat to, že se mu to nelíbí. Víc k tomu asi nemáme co napsat jednomu se to dnes již nelíbí a myslí si o druhém, že má nízké nároky, ten druhý naopak.
Každopádně, tady tedy píši, že existuje i názor, že hra má dobrý příběh i při hraní po letech.
@Walome (23.01.2012 20:36): Teraz neviem či si robíš srandu alebo.... :D :D :D :D

@Hrdlodus (23.01.2012 21:34): Už chápem čo tým chceš povedať. Takto som to mal kedysi pri čítavaní recenzii, že boli určití autori, u ktorých som vedel, že mi to nielen dostatočne popíšu, ale i ten názor na hru bude reflektovať to, ako by som to asi aj ja bral. Problém ale vidím v tom, že kvalitní autori sa proste neopakovali. Ak si mal dvoch kvalitných autorov, čo sa ti páčili, tak som jednoducho videl, že nepíšu rovnako a skôr na tých banálnejších/obyčajnejších, som vnímal, že sa opakujú, že ich štýl nie je osobný, ale generickejší. Chápem, že ľudia majú rôzne nároky, ale nízke nároky nie sú riešením, či odobrením.
Nic moc příběh? Proč?
Jeden argument tu byl, že Tommy není uvěřitelný oproti třeba hlavnímu hrdinovi dvojky, který není tak hodný. Mně Tommy přišel v pohodě. Mafii 2 jsem nehrál, ale u GTA IV (rozehráno) mě příběh ani hlavní hrdina vůbec netáhne a hra mě nebaví.
@USER47 (23.01.2012 20:48): To, že je Mafie "naivní gangsterka s úsměvným scénářem, kterej je snesitelnej jen proto, že v tý době na tom 99% akcí po týhle stránce bylo ještě hůř" nevylučuje to, co jsem napsal.

Dobrou kucí ;)
@Tulareanus (23.01.2012 18:36): Tou dvojkou jsem myslel, že Tulareanus si oblíbil Hrdloduse a souhlasí s jeho komentáři ke hrám. Jiné komentáře prakticky nečte, ale Hrdlodusův komentář si vždy najde.
Hrdlodus to ví, že má své věrné čtenáře, tak ke každé hře napíše vše, co si o ní myslí. Ví, že jiní stejnou hru hodnotili stejnými slovy, ale aby podal ucelený obraz svým čtenářům, napíše to stejně. (A bohužel v oblasti stylistiky nevyniká, takže svůj komentář nenapíše ani nějak extra zajímavě.)
Tulareanusovi, který čte pouze Hrdlodusovy komentáře je to jedno, protože od Hrdloduse se vždy dozví o hře vše.
Zatímco jiní Hrdlodusův komentář ignorují, protože to samé četli již od někoho jiného.
To jsem chtěl tou dvojkou vyjádřit.
Však ani závěrečnej monolog není nic jinýho než klišé blábolení na téma "když chceš všechno, nedostaneš nic", aneb Icarus po stodvacátéosmé.. Fakt bych z Mafie nedělal nějaký hluboký dílo, je to prostě taková naivní gangsterka s úsměvným scénářem, kterej je snesitelnej jen proto, že v tý době na tom 99% akcí po týhle stránce bylo ještě hůř.
Tul: filosofickou vsuvku nelze popsat, tu tam musíš najít. Řeknu jen, že závěrečný monolog Tomyho Angela je směrnice, kterou se řídím. A ne kvůli tomu, že byla v Mafii, ale kvůli tomu, že Vašut má prostě pravdu.

Fg: to víš, to jsem prostě já ;)

Chuck: chceš jít na férovku? Vezmi Vita, já vezmu Tomyho a dáme souboj. Zatímco Vito bude stát a máchat pěstí, Tomy ho obejde a sejme pálkou :)
"Vito je bezskurpulozní hajzlík a hráč si tak může konečně jednou zahrát za opravdu morálně nejednoznačnou postavu"

Ježišmarja no právě! Takovýdleho dementa potkáš v každým gta. Tomy je hodně nereálnej, ale o to víc je Mafia jiná a (ano, řeknu to na plnou hubu), lepší. Protože má v sobě na hru neskutečnou filosofii. V Mafii 2 je to jen "kurva, prásk prásk, já sem ale drsnej, děvky kouřící péra, to je fakt drsný, to dostane každýho patnáctiletýho do kolen, kurva".

Ale já Ti to neberu, mé předsevzetí bylo nehádat se o tom, jestli je nějaká hra dobrá nebo špatná.
@Hrdlodus (23.01.2012 01:12): Zabudol som odpísať k tomu nižšie. Chcel som napísať, že komentár je proste komentár. Tak ako je recenzia recenziou, noticka notickou, recenzia recenziou. Je to verejné, je to subjektívne, je to hodnotiteľné. Rôzne nemajú rôzny účel.
Tým druhým bodom som úplne nepochopil čo chceš povedať. Ak narážaš na autorský štýl jedného uživateľa, ktorý sa premieta do jeho viacerých komentárov, tak na tom nie je nič zlé, či nelogické. Ja som narážal na to, že 10 ľudí napíše v podstate ten istý komentár, ktorý navyše nespĺňa moje subjektívne kvalitatívne kritéria.
@Walome (23.01.2012 17:42): Přiznávám, že dvojku do konce dohranou nemám, ale to, co jsem zatím odehrál, na mě působí vyspěleji, hlavně to, že Vito je bezskurpulozní hajzlík a hráč si tak může konečně jednou zahrát za opravdu morálně nejednoznačnou postavu. Postavy ve dvojce mi přijdou zajímavě napsané, narozdíl od „figurek“ v jedničce.
.. všecky vyhoď! A spomeň aj bugy, úbohé Arcanum si vôbec nešetril. :-))
@valcik (23.01.2012 09:05): Your trolling is not unnoticed. :) Vidím tam 4 superlatívy v inak opisnom texte a nie nekonkrétnom. Z čoho si praješ vyhodiť superlatív, z toho obdivu voči nočnej oblohe či voči melancholickej hudbe Jeremyho Soula? :D
1. Někdo má DH jako svůj herní deník. Napíše si ke hře, kterou hrál, co sám chce pro sebe.
2. Někdo má své oblíbené uživatele, jejichž názory na hry čte, protože s ním souhlasí. Potom může být ten komentář stejný jako většina ostatních. Pro toho uživatele, který ten komentář čte, to bude mít plný užitek, protože si vybírá vždy stejného autora.
3. To, na co Tulareanus narazil při své prvním příspěvku k tomuto tématu, bylo, že nejlépe hodnocené komentáře mu nedali to, co čekal. Že si udělá obrázek o hře, podle hodnocení jiných uživatelů. Člověk by čekal, že nejlépe hodnocené komentáře budou také informačně nejhodnotnější.
Takže bych nikomu nevyčítal, co si do svých komentářů píše. Záleží pak, jak kvalitní jsou komentáře, které jsou nejlépe hodnocené, což má to hodnocení zaručit.
(Nevím, zda hodnocení odpovídá kvalitě komentářů - moc je nečtu. Já hodnotím pouze ty hry, kde mohu připsat nějakou informaci pro jiné hráče - takže mne by měl Tulareanus rád.)
@Bursoft (23.01.2012 00:09): Samozrejme to nemôžem čakať od každého. To by tak nikdy nemohli byť, lebo potom by sa opäť kritéria kvality posunili vyššie atď, atď...

V tom druhom odstavci to ale pôsobí, ako by bol potom jednooký kráľom slepých, keď stačí, aby mal správnu gramatiku a vetnú konštrukciu. To sú na môj vkus strašne malé požiadavky na dobrý komentár. Slohová stránka by mala byť samozrejmosťou, nie špeciálnym privilégiom.
@Tulareanus (22.01.2012 21:27): Já si prostě jen myslím, že nemůžeš od každýho uživatele čekat originální umělecká díla (jak krásný by to přitom bylo, jasně) a potom, když někdo není dostatečně originální, tak ho mínuskovat, toť vše. Každej nad komentářem očividně nepřemýšlí jak ty (ani já ne), prostě píšu co mě napadá, tak, jak jsem zvyklej a třebas se to někomu zalíbí, přitom to ale neřeším. Tečka.

A tím "řešením" jsem myslel to, že originalita komentářů se tu řešila už x-krát. Jedna věc je napsat dementní komentář ve smyslu "neumým česki/slowenski", bez hlavy a paty a další napsat sice stejnej (neoriginální) komentář, který se ale pěkně čte.