Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@HELLER (27.08.2020 08:28): Ten úvod byl divný, ale všichni se do toho rychle dostali, Vašut o něco později... Kdyby byl celou hru tak, jako na začátku, hned bych ho přeobsadila, protože mi to přišlo fakt špatné a bála jsem se, že ten dabing i přes své jméno a hlas potáhne dolů. Naštěstí se rozjel a musím říct, že dabing třeba Výletu do přírody je luxusní záležitost, jak v cutscénách, tak v akci.
@Bursoft (27.08.2020 14:38): Doufám. Ale ono jde i o to, že to byla jediná honička taková. Je otázka, jak moc lineární gameplay bude a vzhledem ke směšným ukazatelům "vrať se za 10 sekund", to bude hodně sklíčený gameplay. Já si třeba pamatuju jak mezi poslední misí, jsem si zajel, myslím že se jmenoval Žlutej Pít pro bouchačky do galerie. Totéž třeba platilo u GTA III, kde jsem třeba mohl nepřátelé obejít z různých úhlů apod a nic mě nelimitovalo.
@David_Cravford (27.08.2020 13:59): To s tím spawnutim byl očividně blbě spuštěný skript, jelikož tou dobou už meli jet na druhou stranu k mostu, tudíž to auto by se správně nejspíš objevilo za nima a spawnulo se jen, aby pak mohlo zabrzdit před mostem :D .. jiný podobný situace už tam za zbytek gameplaye nebyly.. nebo jsem si jich nevšiml.
@Marci (27.08.2020 13:42): Setřesení těch mafiánů, bylo na úrovni Need For Speed feat Burnout. Jakože oni tam maj zátarasu a po nárazu do toho jednoho auto, to druhé vylítne do vzduchu? Ale nejvíc mě dostalo, jak mu to spawnulo na mini mapě před Zdeňkem (sledoval jsem Vortex) jiný mafiánský auto. To prostě...se děje v Need For Speed: Rivals, nechci aby to bylo tady. Je to naprosto otřesný a další případ toho, jak AI vyloženě podvádí. Já si pod klasickou obtížností představuju, že AI bude prostě inteligentní, chytřejší, né že si bude pomáhat teleportama a bude mít nějaký boosty :D
@David_Cravford (27.08.2020 11:14): No ale tím pádem nejsou zase tak fajn... To je to co jsem myslel, jak je to na sílu tlačené ty dialogy ve hře, jakoby některé části rozhovoru byly dohrávány a jen vloženy, jak říkáš, někdy to prostě vůbec nezapadá do situace. Hratelnost těžko soudit, ale přišlo mi to, že se auta chovají věrohodně na 30. léta, to setřesení pronásledovatelů je přinejmenším zvláštní a vlastně už u druhé animace nuda. Horší je třeba animace běhu atd. Nicméně obecně to vypadá na hezký nový kabát a třeba ten Ralph mně zase tak trapný nepřišel, taky si úplně nemyslím, že v nějaké té misi navíc dostane Ralph nějakou backstory. Je to prvoplánová snaha o to vyvolat otázky, takže to nevidím jako mínus, i kdyby to mělo zůstat jen u tohoto, že si lidi řeknou "aha on to je hraje, aby si mysleli, že je magor". Sára je třeba taky úplně jiná osobnost než v jedničce.
@Marci (27.08.2020 09:44): Dabing i dialogy působí zatím fajn, jen mě občas zarazila velká nekonzistence během několika momentů. Něco v tom smyslu, že sem tam rozhovory působí naslepeně - jakože postava skončí dialog a hned na to druhá odpovídá, je znát že to je takové poslepené hodně. A třeba i něco v tom smyslu, že třeba Paulie je postřelen a Petr vydává jakože zvuky raněného, kdežto Vašut na to poví klidným hlasem něco, i když by měl působit rozrušeně a takovýdle prkotiny. Ale víc podle mě samotná hratelnost a scripty hodně nabourávají hratelnost. Jo a malej detail, to jak SPOILER: Ralph řekne něco v tom smyslu, že Pauliemu přeřízne brzdy, mi přišlo vyloženě trapný a naprosto to zabilo pro mě unikátnost toho charakteru. Protože naprosto pochybuji, že se dozvíme víc kolem toho, proč koktá apod., nyní to akorát vyvolá otázky, zda to jen nehraje.
@Marci (27.08.2020 09:44): tak logicky, český dabing je dneska už prostě takové zjevení a pro mnohé je to neskutečné plus, já to třeba taky nějak zvlášť neocením, ačkoliv právě české hry s českým dabingem kolem roku 2002, jsou pro mě dodnes top a dost možná v tom hraje roli i samotný dabing (který je dnes z technického hlediska fakt špatný), hlášky mám v hlavě ukotvené a něco to pro mě znamená... Prostě, když dáš český dabing do hry, tak to bude u nás vždy sbírat kladné body, s tím se smiř :)
@Bursoft (27.08.2020 09:53): Já věděl, že se nemám zase pouštět do diskuze v tomhle vláknu :D Jak říkám... Nečtu všechno a nečtu všechno na DH, moje pocity jsou obecně od hráčské komunity, takže do toho neberu ani Jirku se Zdeňkem atd, ok?
@stepankoby1 (27.08.2020 09:51): jak píšu, "nejen zde na DH", neprojíždím komentář po komentáři, ale třeba na yt jsou nejvíc vidět komentáře buď glorifikující dabing a nebo komentáře ohledně toho, jak nechápou to, že se ten dabing nelíbí
@Marci (27.08.2020 09:44): No myslím, že zrovna tady na DH je tato úvaha mimo. Většina lidí je tu k dabingu skeptická a pokud se někomu líbí, tak tím spíš výhra pro něj. A nevím co youtubeři nebo novináři, ale na Vortexu z toho dabingu byli oba dva taky dost zaražení a moc se jim nelíbil.
Já nemám rád hype ohledně tohoto remaku Mafie, už jen z toho důvodu, že aspoň tedy u nás, stojí z velký části na dabingu, který je prostě... zkrátka je to česky... tím to podle mě končí... a přehlíží se ostatní klady. Zkrátka mě doráží, jak někdo po 6 misí napíše "Dabing je užasnej"a to mu stačí k tomu, aby to byla skvělá hra? Mě třeba nijak z těch 6 nebo kolika misí neuchvátil, ty dialogy přímo ve hře jsou takové na sílu (nemluvím o cutscénách). Podle toho co šlo včera vidět, jediná postava, která má "na prdel sednoucí" dabing je Frank. Já mám pro fanboy(girl)ství :) pochopení, ale dejte s tím v nejlepším případě průměrným dabingem pokoj. Hra vypadá pěkně, jízdní model vy-padá zábavně, chování a pohyby postavy ...no... hodnotit nemá cenu..., ale overall to vypadá zajímavě. Člověk nesmí dát na nikoho než sám na sebe a hlavně až to VYJDE, protože jak na to tak koukám, tak vidím ty stejné lidi (nejen zde na DH), kteří by tomu dali v rozmezí 90-100% už nejradši teď :D
@Bursoft (26.08.2020 19:44): S vašutem souhlasím, je to naprosto nehodící se hlas.
Hlavně, že si ho všichni vyřvali.
Ty markery mi také vadí, pak ještě ty animaci se zbraněmi, ty jsou otřesný.
@HELLER (27.08.2020 08:28): Po úvodní honičce to jde nahoru určitě, občas se sice nějaký zádrhel pořád najde (pro mě třeba Molotov Party, kde nedávají hráči samotnému svobodu možnosti objevovat), ale povětšinou je to fajn, hlavně teda závod, ten je přímo špičkový.
Koukam, ze se tady neshodnete v podstate na nicem, takze jako obvykle si to budu muset zahrat sam ;)
Já, jelikož s tím nemám zkušenosti, bych se rád zeptal na jednu věc. Pokud je hra koupená na Steamu, je možné ji stáhnout den před vydáním, nebo až v den vydání?
Já se na to nedíval, protože si to nechci nechat ujít, jak vyjde plná verze. Nicméně úvod jsem viděl a ten mě dost zklamal, ať kvalitou dabingu, tak grafika postav (nejvíc mě nesedí hlas Vašut x Tommy ... ač mám hlas pana Vašuta rád) ... město zase naopak parádní. A ta úvodní honička v taxiku, to jsem měl dost wtf výraz ... pak jsem to vypnul a doufám, že to byl jen nic moc rozjezd hry a pak už to bude jen a jen dobré :D
Mám spoustu poznatků, ale nechám si to asi pro finále... Řeknu jen tři slova: Miluju ten dabing!
Je opravdu fascinující že Dalimil Klapka zní pořád naprosto shodně jako před dvaceti lety. Obzvlášť na to kolik mu je let (všechna úcta) Jeho hlas nezestárnul absolutně vůbec. V podstatě to samé se dá říct i Rychlému a Čtvrtlíkovi. Vašut na Tommyho přece jenom trošku zestárl ale vzhledem k tomu jak legendární hlas pro českého fandu Mafie to je tak se to dá zcela odpustit a jsem rád že se role zhostil. Nový dabing Sáry a Salieriho je perfektní. Celkový dojem mám velmi pozitivní. Technická stránka hry výborná. Světelné efekty, špičkové modely aut a postav. Jsem rád že byla hra rozšířena obsahově, více různých drobných činností navíc v misích. Hlavně kvituju výrazně přepsané a rozšířené dialogy. To je velký krok kupředu proti originálu - ať si Vávra říká co chce.
https://www.youtube.com/watch?v=N2zxafYuCoo

Celkem se mi to líbí. Hlavně předělaný dialogy působí trochu přirozeněji, přece jen Vávra není kdovíjak kvalitní spisovatel a originál šustil papírem až běda.

Redesign hlavní postavy imho nic moc, ale zbytek mi přijde dobrej.

Co se gameplay týče, tak to je dle očekávání. Poměrně standardní moderní mechaniky v tomhle typu hry, trochu se tam asi ztratí pár alternativních řešení věcí z originálu, vypadá to trochu svázanější.
Za mě celkem podle očekávání. Potěšilo, že původní auta zřejmě budou jezdit podobně jako v originálu.
Animace, akce, grafika a obličeje meh. Nejhorší jsou ale ty scripty v první misi, snad to byl jen renonc a ostatní honičky nebudou scriptovaný minihry. Na druhou stranu v originále nascriptovaný útěk postranními uličkami je tady naopak dost plochý, v originálu to mělo lepší atmosféru....asi hudba:)
Docela se mi líbí ty scény a konverzace navíc (pekař, sára,...), zaplňuje to ty místa kde jsem si už v originálu říkal, že tam něco chybí.
Dabing na úrovni originálu, trošku mi tam hapruje ta sprostá mluva, skoro bych řekl že je to stejný syndrom jako ve dvojce, v angličtině to může znít dobře, v češtině ne.
Je někde vidět užití nadzemky a tramvaje?
@JohnCZ (26.08.2020 21:13): Na Vortexu to ježdění měli na simulaci a i tak ty auta docela lítají, jakože ten realistickej styl z jedničky jsem ani nečekal. Za mě to ježdění vypadá na chlup stejně jako ve dvojce, ale nemám s tím problém. S těma markerama - kluci se to snažili vypnout a nikde na to nepřišli, takže já osobně doufám, že po nějakých reakcích tam dodělají options na HUD, toto je myslím to nejmenší, co by se dalo za ten měsíc dodělat..
@Bursoft (26.08.2020 19:44): Souhlas s tím dabingem. Po 20 letech jsem čekal asi trochu víc. Herecky je to často hodně mimo, hlavně v nepevných cutscénách.

Graficky to vypadá hezky a hrát se to bude určitě dobře. Osobně se mi ale úplně nelíbí ta přehnaná arkádovost, hlavně kamera při jízdě chovající se jak kdyby snímala závodní auta a ne těžkopádné krabice z 30. let. A taky ty šílené žluté markery jak z AC Odyssey. Ale prý tam bude nějaký simulační mód jízdy a markery snad půjdou taky vypnout, takže se na to i tak těším. Opatrně, ale těším. Hlavně na ten rozšířený příběh a upgradnuté město do moderního kabátu.
@Bursoft (26.08.2020 19:44): Do toho momentu, než se tam zjevila ta barikáda a to auto odlétlo po tom nárazu, se mi na to koukalo příjemně. A jinak, ty scripty jsou otřesný. "Zkusím teda bez pomocí scriptů utéct pronásledovatelům." "No to si fandíš, já ti tu respawnu před čumákem auto." Do tohohle momentu to bylo fajn a byl jsem nadšenej a pak přijde tohle a už nemám chuť na to koukat dál. :D
@Bursoft (26.08.2020 19:44): teď teda koukám na vortex, pokec Tommy a Norman a až mě překvapuje jak tam ten Pyško a Vašut po dvaceti letech sedí. Čekal jsem to mnohem horší. Co nesedí tak úplně dobře jsou ty animace, ale to se asi nedá nic dělat.

(přesto to minimálně poprvé budu hrát v en)
@Bursoft (26.08.2020 19:44): Mám to podobně. Moc jsem nečekal, zatím ale příjemné překvapení, a to včetně dabingu. Chybí mi akorát Molčík, ale to se dalo čekat. Dost se mi líbí cutscény a to jejich chvástání s rozšířeným příběhem skutečně bylo pravdivé. Nelíbí se mi snad jenom nedostatky v detailech, ale to se teď úplně nedá brát v potaz. Preview build je preview build.
Tak kdo sledoval nějaké streamy s preview verzí?

U mě převažují pozitivní pocity. Grafika i přes katastrofální YT kompresi vypadá dobře, hlavně auta vypadají fantasticky. Intro s původní hudbou mě potěšilo.

Nějaký drobnosti, snad do budoucna ještě řešitelný jako nevypnutelný markery nebo rychlost jenom v mílích. Nejvíc mi nešel přes uši dabing každopádně. Myslel jsem, že to vezmou trochu profesionálněji než před 20 lety, ale pořád to působí, jak kdyby herci nevěděli, jak pracovat s hrou. Některý random hlášky při jízdách na sebe vůbec nesedí, některý kecy jsou doslova pitomý. A Vašut, při vší úctě, se vůbec na ten novej ksicht nehodí. Naopak Paulie nebo Sam jsou pořád fajn, Saliery s Frankem zatím top.
@Paul (20.08.2020 10:24): Důležité prvky z původní hry zůstaly; i to šílené a originální přebíjení, že zmizí celý zásobník! :) Jo bude to sranda hrát. Trošku mě mrzí, že tu bude autoheal, ale těch slíbených 20% se dá snad odpustit. Už aby to vyšlo.
@Ross (20.08.2020 10:13): zní to velmi dobře, snad to bude dobře vybalancovaný. Mě první Mafia nikdy zas tak obtížná nepřišla, tedy kromě závodu u kterýho ano, pár hodin jsem strávil. Rozhodně si tam dám tu classic obtížnost.

Ale "Prakash Choraria, starší systémový návrhář" pobavil. Co si mám myslet o firmě jež si ani nepohlídá překlad oficiálního článku na webu. Senior system designer se fakt nepřekládá takto.
Představení klasické obtížnosti hry Mafia: Definitive Edition

Jedná se o podrobnější popis obtížnosti hry a její různé druhy. Osobně budu hrát hru na klasickou obtížnost, což bude evokovat původní hru :)

Jedna citace:
Minuli jste odbočku a teď se chcete dostat zpátky na cestu ke svému cíli pomocí nějakého nebezpečného manévru? Pak vězte, že v režimu klasické obtížnosti budou policisté k takovým přestupkům mnohem všímavější než jejich kolegové v rámci ostatních předvoleb obtížnosti.

To zní sakra dobře!
@Brasikona (05.08.2020 20:33): "„Velký důraz jsme kladli na detaily a autenticitu, aby hráč mohl jít do baru, do kuchyně, do dílny, do garáží, do Salieriho kanceláře a tak dále. Všechno tady pulzuje životem. Prakticky cítíte kolínskou, drahé parfémy a doutníky, které kouří elegantní muži ve smokingu, smíchané s vůní pneumatik a oleje z Ralphieho garáže.“

Na tohle se fakt těším strašně. Gameplay může bejt zmodernizovaně zdumbdownovitej jak chce, ale projít a projet se Lost Heaven a všemi těmi známými lokacemi v novém zpracování..už proto jsem rád že remake vzniká.
Bože, jsem úplně minul tu diskuzi o nábojnicovém logu, to byla dřenda. Zajímavé, kolik lidí není schopno pochopit, že logo je vizitka firmy. Ta sama o sobě vůbec nic nemusí znamenat, zvlášť v herním průmyslu, kde týmy velkých projektů tvoří kvanta lidí, ale také MŮŽE, protože odpovědnost. Proto se firmy snaží prezentovat kvalitně a kompetentně.
Další info:

Nadále platí, že veškeré lokality jsou přístupné k prozkoumání od úplného začátku, bez nutnosti pokroku v příběhu. Stavitelé města se opět řídili pravidlem, že v centru je více výškových budov díky stavebnímu boomu v poválečných letech.

Chinatown má být snáze rozpoznatelné díky specifické architektuře a novým chodcům na ulici. Změnit se měla topografie terénu, což vyústí v lepší výhledy na město a zajímavější navigaci městem.

Do Lost Heaven také přibyly nové boční uličky a zkratky, které vám poskytnou více možností při úprku před policií. Silnice a křižovatky jsou v remaku širší, aby se tam hráčům lépe zatáčelo.
:D
Zasazení určitých misí bylo v předělávce pozměněno, abyste neměli pocit, že pořád jezdíte těmi samými ulicemi co minule. Denní doba se v ruchu města projeví tak, že během dne jsou ulice zaplněny auty, zatímco v noci je provoz naprosto minimální a chodníky opuštěné.

porovnání map