Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Lost Chronicles of Zerzura

11.10.2012
78
12 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Píše se rok 1514 a v západní Evropě vrcholí renesance. Je to doba velkých vynálezů, ale také nelítostných praktik inkvizice. V Barceloně té doby vedou bratři Feodor a Ramon jednu z všestranných dílen, ve které se pokoušejí o sestrojení létajícího prostředku, i o jiné více či méně praktické vynálezy. To však přitahuje pozornost španělské inkvizice, jež jednoho dne zatkne Ramona z blíže neznámých důvodů. Jisté je jen to, že se zatčení týká jednoho z nalezených artefaktů. Feodor se vydává na cestu za záchranou svého bratra, jenž ho zavede až do bájného města Zerzura.

Lost Chronicles of Zerzura je adventura od tvůrců Black Mirror II a III, a zároveň nová značka německých tvůrců, zasazená do období 16. století. Podíváte se do Španělska, africké pouště nebo na ostrov Malta. Počet interaktivních charakterů přesahuje číslici padesát.

Verze v německém jazyce vyšla v únoru roku 2012, zatímco anglická verze byla dokončena o sedm měsíců později. Na Steam se pak hra dostala až v roce 2014.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
The Lost Chronicles of Zerzura je, jak se dočtete v popisku zde, od tvůrců, kteří mají na svědomí dvě pokračování českého adventurního klenotu Posel smrti. Když si odmyslím silnou národnostní zaujatost k těmto hrám (kvůli místu vzniku prvního dílu), tak je musím zhodnotit jako více než slušné. Díky tomu jsem se na Lost chronicles dost těšil a doufal, když ne v úžasnou adventuru tak alespoň ve slušně odvedenou práci na oblíbeném žánru. A to jsem se určitě dočkal, ale ne tak rychle.

K této hře jsem se dostal spíš náhodou. Díky tomu, že uživatel Ivan vložil na server abcgames svoji češtinu k této hře. A díky němu jsem si mohl, tento pro mě nově objevený, adventurní rest z minulého roku odškrtnout.

Hlavní hrdina Feodor je vynálezce a se svým bratrem vlastní vylepšovací firmu. Feodor je představitelem hlavní postavy, ze začátku nevinné a přímo předurčené k vývoji v hrdinu. Takový mladý vyvolený.
Bratr hl. hrdiny vypadá tak na 70 let a ne na 25 a na 70 se i chová.
Jamila je typická představitelka drsňačky navenek, ukrývající uvnitř silné city. To jsou ty nejhlavnější postavy, které budete vídat nejčastěji.

Osoby, které se k vám během cesty připojí, jsou trapně předvídatelné a ikonicky napsané tak, že nechybí ani jeden obvyklý charakter. Postavy procházejí během dobrodružství i nějakým tím vývojem (některé znatelněji jiné méně), ale charakterové rysy jim zůstávají.

Děj je dobrodružná cesta se vším co k tomu patří: Láska, boj, přátelství, piráti, z nuly hrdinou, velké tajemství,.... Hlavní dějová linka se občas schová za ty vedlejší, ale právě teď důležitější, linky. Vytváří to dojem jisté rozvětvenosti příběhu. Silně vnucená je třeba i hollywoodská romantická linka kdy nesmělý mladík okouzlí drsnou dračici. Scénáristé si samozřejmě nemohli odpustit narážky na Piráty z Karibiku nebo Ostrov pokladů.

Hra je opravdu výpravná a procestujete téměř vše, co stálo ve středověku za vidění. Obsahuje i skrytou výuku dějepisu tou nejzábavnější dnes dostupnou formou a to formou videohry.

Na příběhu je vidět snaha autorů za každou cenu překvapit hráče a to i za cenu jistých nelogičností, hra proto obsahuje také spoustu očekávaných odhalení, které jsou jasné i bez silnějšího zaměstnání synapsí v mozku. Hra dost často mění své tempo a to podlé mého dost narušuje herní zážitek z vyprávění příběhu. Taky se nejde na autory zlobit za popcornový konec, k takovému příběhu prostě patřil.

Hra obsahu spoustu slepých uliček v řešení problémů. Nějaký předmět se má zcela jasně použít na jiný, ale Feodor musí nejdřív vědět proč a pak na to přijít sám. Vše co máte udělat, potřebuje důvod. Na nic nemůžete přijít náhodně a i kdyby ano tak vás hra nepustí, dokud neodpovíte na otázku Proč?

Ovládaní a interface je prostě čisté „adventuření“. Ve hře nechybí nic, co dělá adventuru adventurou. Na ovládaní vám bude stačit jen levé myšítko, pravé využijete pouze v inventáři pro více informací o předmětech. Nepotřebné aktivní body v lokacích mizí a to je super.

Mini hry jsou příjemným zpestřením. Nejsou nijak složité spíš naopak a tak se u nich moc nezapotíte. Jinak je můžete přeskočit téměř ihned, pokud je nechcete plnit. Většina hádanek je zajímavých a jejich vyřešení vás zahřeje u srdce (jde přece o hledání pokladu, sen každého dítěte). Hra v kostky mě bavila a stejně jako podobná mini-hra v Zaklínači bych je obě bral jako Flash hry pro ukrácení dlouhé chvíle v práci.

Ve hře si hrdina píše i deník, ten funguje jako příjemné zpestření a můžete si v něm počíst o vaší cestě a co máte udělat a pro koho.

Překvapivě můžete ve hře zemřít, ale hra vám hned nabídne repete a můžete pokračovat.

Grafika je nádherná. Lokace do posledního detailu propracované, tu se ze země zdvihne písek poháněný větrem, tu padá listí a tu létají ptáčci nebo vlna naráží na skalisko. Kreslená videa překlenující jednotlivé kapitoly jsou velice pěkné. Možnost přeskočit jak videa, tak i animace do kterých už nezasáhnete, mi v adventuře přijde zbytečná (kvůli ztrátě kontextu příběhu). Animace pohybu jsou perfektní. Předmět, který postava používá, se jí skutečně zobrazí v rukou a manipuluje s ním velmi realisticky (ne žádné kroucení prázdnýma rukama jako v jiných hrách) Je hned vidět, že si na tom vývojáři daly záležet. Na stejné úrovni je i gestikulace při rozhovorech.

Hudba rozhodně stojí za to, není rušivá a krásně doplňuje vizuál každé lokace. To samé platí i o zvucích. Dabing hry je spíše průměrný a mě osobně moc nezaujal.

Lost Chronicles není takovým filmovým zážitkem jako Lost Horizon. V tomto ohledu se snaží být spíš střídmější.

Lost Chronicles mě i přes výše zmíněné nedostatky bavila každou minutu hraní (přibližně 11 hodin) a získala si mě svou poctivostí. Nemá sice nic navíc, ale zase jí nic nechybí.

Pro: Animace, Grafika, Hudba, Lokace

Proti: Dabing, klišovitost, předvídatelnost děje, jednoduchost některých postav

+10