Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
Tahle hra má neuvěřitelně špatně optimalizovaný engine.

Když vyšla hrál jsem ji v roce 2003 na high-end sestavě (AMD Barton 2500+ 1,9Ghz taktovaný na 3200+ tzn. 2,33 Ghz + ATI Radeon 9800 PRO 128DDR a pravděpodobně 768 MB - 1 GB RAM) a hra se sekala v rozlišení 1024*768 a medium detailech (navíc ještě notně optimalizovaných různými mody co zmenšovaly rozlišení textur mraků, speciálních efektů, povrchu, apod.)

O pár let jsem ji hrál na lepší sestavě s CPU AMD Athlon 64 3000+ 2Ghz taktovaný na 3400+ tzn. 2,4 Ghz + ATI X1950 GT 256 GDDR3, 2GB RAM, rozlišení 1280x1024, medium - high detaily s notnou dávkou optimalizace viz výše.

O hodně let později jsem ji zkoušel na Intel Core i5-2400 taktovaným na 3,8Ghz na 1 core + ATI HD 5750 1GB + 12 GB RAM a hra se stejně ve FullHD na max. možných detailech bez jakékoliv optimalizace nad zemí opět sekala.

Dokonce i když dám k sestavě číslo dvě s AMD Athlon 64 výkonnou GPU jakou je AGP verze ATI HD 3850 512 GDDR3, hra se stejně na max. možné detaily a bez ohledu na rozlišení seká. Při průletu nad zemí nad městem klidně i pod 10 fps. Dogfigt se nepřátelskými stíhačkami v 10-15 fps fakt nejde.

Takže opět, tentokrát bez módů upravujících rozlišení textur apod., nicméně pro rozumné FPS bylo nutno:
1. kompletně vypnout Fog quality s high na low protože tato volba je schopna vzít skoro polovinu FPS
2. snížit kvalitu Water z Ultra na High (mraky stále mají stín na vodní hladině)
3. snížit Effects a Shadow z High na Medium
4. v sekci Optimalization v programu FOCFG (Lock On Flaming Cliffs' Configurator) na záložkách Clipping/Lod + Object Density obě volby snížit z High na Medium. Sice se mi pozemní objekty vykreslují později ale nad městy mám okolo 20+ fps.

Až poté mám v nativním rozlišení LCD 1600x1200 dostatek výkonu. Zkoušeno na Lock On s datadiskem Flaming Cliffs který zde na DH není a bez kterého dle mého názoru nemá ani smysl Lock On hrát.

Na to že se jedná o tzv. study sim (hardcore) letecký simulátor je avionika až příliš zjednodušena. Datadisk Flaming Cliffs (2005) přinesl vylepšení avioniky (radaru především kde chyběly základní režimy a funkce) které sice stále nemá na komplexitu Falcon 4.0 od Microprose ale alespoň se k tomu přibližuje.
I tak mě chybí ty detaily co znám z Falcon BMS 4, kde prostě nejde např. náhodně odpálit raketa pouhým stisknutím tlačítka pickle. Tam musíte podržet tlačítko 3 sec. jako v reálu. U Lock On FC stačí omylel stisknou spoušť a hned mám o jednu AA raketu méně.
tak to je to ještě krvavější než psali! obecně mě tadle tendence podcenovat HW nároky dost vadí. koupím si plnou, na krabičce je optimum PII 233, a pak se mi to seká - to bych do toho kop! a rozhodně na minimální detaily už nákej pátek nehraju, to prostě ne. plynulost je na prvním místě, ale musí to taky vypadat. jsou výjimky, většinou adventury, nebo žánrově hodně silný hry, třeba ted mě napadlo VTM: Bloodlines, který jsem rozjel minulej rok (a příští ho dorazím) a nepodařilo se mi tam nastavit grafiku jako na vobrázcích, vím a vidím, že je to engine HL2 (takže hodně slušnej, zvlášt pro potřeby týhle skoro cartoonový hry), ale mám to vybledlý a barvy nejsou vubec hluboký, natož abych to mohl nastavit do widescreen, nicméně ve hře mi to nikdy zvlášt nevadilo. (jo a mám tam patche, je to z Levelu a karta je nějakej Radeon 512MB, takže...) nějakýho Athlona jsem tedka sehnal taky, dají se na tom spustit starší hry, co potřebují ještě pomalejší jádro, ale nepřipravil jsem bios a je to zase v hajzlu, ani neškytne. zlatej penták M s Xpéčkama! (du se v tom hrabat, mám ještě jednu desku..)
@vodkasesemtexem (15.03.2015 17:03): Když Lock On vyšel hrál jsem ho na AMD Barton 3200+ a highend GPU ATI Radeon 9800 PRO = ve své době nadprůměrná sestava a Lock On se steží hýbal na max. detailech na 15 fps v 1024*1280.

Později jsem to vyměnil za Athlon 64 3000 + přetaktovaný z 2Ghz na 2,4Ghz, 2GB DDR, X-Fi Gamer a ATI X1950GT a Lock On s datadiskem Flamming Cliffs se v kampani místy propadal i k 20 fps v 1024*1280 (17" LCD).

Tolik ke krvavým HW nárokům.