Library of Ruina je přímé pokračování předchozího titulu studia Project Moon, Lobotomy Corporation. Příběh následuje dvě hlavní postavy, průměrného fixera Rolanda a humanoidní AI z původní Lobotomy Corporation Angelu. Hra se odehrává z většiny v záhadné lokaci známé jako Knihovna. Poté, co se Roland zničehonic objeví v Knihovně, je donucen Angelou k tomu pomoct ji s jejím plánem získat dokonalou knihu, která ji umožní stát se člověkem. K tomuto plánu je ale nutné získat knihy od různých návštěvníků, kteří jsou zváni bojovat o svůj život do Knihovny se slibem možné odměny, pokud ji zvládnou pokořit.
Hlavní hratelnost probíhá při příjímání návštěvníků, tyto části jsou prezentovány jako karetní souboje maximálně pěti protivníků na každé straně. Samotné souboje se vyznačují unikátní mechanikou tzv. "clashů", při kterých se dvě karty střetnou, což může vést k unikátním interakcím s různými typy útočných a obranných mechanik. Po poražení návštěvníků dostává hráč možnost využít jejich karet a postupem hry se knihovně odemknou nové podlaží, které umožňují různé strategie hraní. Příběhové segmenty probíhají ve stylu podobném vizuálním románům a zaměřují se na život různých lidí ve městě, ve kterém se knihovna vyskytuje, a jaké místo v něm mají hlavní postavy.