Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Hru jsem sledoval již od oznámení a demoverze uvedená během E3 mě definitivně přesvědčila. Hru jsem začal hrát hned od prvního dne a už na začátek prozradím, že jsem nadšen. Lake je povedenou kombinací Firewatch s trochou Death Stranding. Hlavní hrdinka Meredith opustí na dva týdny velkoměsto a zaskočí ve svém rodném městečku za otce v roli pošťačky. Každý den tak musíte rozvézt dopisy a balíky, což se neobejde bez interakce s místními obyvateli. Mezi nimi jsou staří známí i nové tváře a postupem času si s nimi začnete budovat vztahy. Několik významnějších nabízí celkem dlouhé rozhovory ve kterých je možné domluvit interakce po pracovní době. Můžete se spřátelit, pomoci s jejich problémy a vše postupně vede k jednomu ze tří možných konců. Každý večer ještě probíhá v domě rodičů volná činnost jako čtení nebo televize, často je také nutné zvednou telefon. Od rodičů se dozvídáte podrobnosti o některých obyvatelích, od šéfa zase pokroky ve firmě.

Dějištěm hry je městečko Providence Oaks ležící na břehu jezera. Některé usedlosti jsou trochu vzdáleny a hra nabízí naprostou volnost ve způsobu i času rozvážení. Nic tak nebrání průzkumu okolí a klidně několikanásobnému objetí jezera. Krajina je opravdu pěkná a často jsem se jen tak kochal nebo dělal fotky (jeden z vedlejších úkolů). V autě máte i rádio, ze kterého hraje skvělý soundtrack. Sice nejde o hudbu jakou obvykle poslouchám, ale k prostředí a období 80. let se skvěle hodí. Grafika je stylizovaná a i když technicky na tom mohla být lépe, atmosféru zvládne vykouzlit perfektní. Technicky hra funguje bez problémů, sice není začištěná jako AAA tituly, ale hratelnostně to nijak nevadí.

Hra vyšla prvního září a v tomto datu začíná i děj hry. Hrál jsem tak hezky vždy večer den napřed a takhle jsem vlastně s hlavní hrdinkou prožil první dva týdny. Konec jsem bohužel nestíhal a poslední dva dny dohrával opožděně. Přesto šlo o zajímavou a vtipnou zkušenost. Najde se i několik negativ, ale nejde o nic vážného. Auto se mohlo ovládat podrobněji (blinkry, světla, tachometr), snažil jsem se dodržovat předpisy pro lepší zážitek, ale hra tomu nijak nepomáhá (ale ani nepenalizuje). Při delších pěších výletech do lesa by se zase hodila rychlejší chůze. Hru mohu doporučit každému, kdo si u hraní rád relaxuje nebo si chce užít civilní příběh z malého města. Já se opravdu dobře bavil a doufám, že autoři hru rozšíří nebo budou pokračovat podobným titulem. Rád bych se dozvěděl další osudy některých postav nebo poznal další obyvatele, místo pro rozšíření tu určitě je.
+35
  • PC 80
Poklidná slice of life adventura bez fantastických prvků, s volným pohybem, z období 80. let, z prostředí podzimního amerického maloměsta uprostřed lesů kdesi v Oregonu. Bez přehánění, tohle je na papíře v podstatě moje vysněná hra.

Hráč se chopí úspěšné ajťačky Meredith, která se vrací do svého rodného městečka Providence Oaks, aby zaskočila na 14 dní za svého otce u lokální poštovní služby. A zatímco rozváží zásilky, potkává nejen své staré známé, ale navazuje vztahy i úplně nové.

Lake je snad ta nejvíc relaxační hra, jakou jsem kdy hrál. Hratelnost je vlastně strašně jednoduchá. Každý den rozvézt po městě zásilky a poznávat jednotlivé postavičky, které Providence Oaks obývají. Původně jsem chtěl napsat cosi o "rozvíjení příběhu," ale to bych vlastně docela kecal, protože Lake příběh jako takový vlastně nemá. Je to skutečně skromný nostalgický slice of life titul. A i když pochopitelně Providence Oaks neznám a nemůžu znát, musím říct, že taková ta melancholie jakoby z návratu do starých známých míst na mě padla okamžitě. To se tvůrcům podařilo navodit dokonale. Hlavní náměstíčko, potulující se lidé, typická maloměstská americká zástavba, okolo lesy s již barvícím se listím, šumění větru, na jedné straně jezero, na druhé straně v dáli zasněžené vrcholky hor. Opravdu jsem měl pocit, jako kdybych byl na dovolené. Jako kdybych se vrátil po letech domů.

Providence Oaks je vymodelováno skutečně kouzelně - přesně tak, jak si romantizuji typická americká městečka. Rozhodně doporučuju si alespoň jednou projít celé centrum pěšky, nasát atmosféru, sednout si třeba i na lavičku a prostě užívat si. Užívat si pocit pohody, který Lake umí navodit. Dopomáhá tomu i lehká pastelová stylizace připomínající např. sérii Life is Strange. Stejně jako ohromně příjemný soundtrack znící éterem, jehož jedinou slabinou je, že písní je málo a začnou se hodně rychle opakovat.

A tady bych plynule přešel k největším slabinám hry. Je tam poněkud málo všeho. Malá mapa, málo postav, málo dialogů, málo interakce. Jestli něco Lake skutečně ubližuje, tak je to viditelně nízký budget. Když pominu hodně omezené animace v podstatě u všeho, tak je to i poměrně monotónní gameplay, který mně osobně nevadil, ale dokážu si představit, že někdo, koho nechytne ten setting a nedokáže procítit onu melancholickou atmosféru, se bude u té hry úplně neskutečným způsobem nudit.

Druhá věc: hromada drobných, převážně grafických bugů. Centrum města je sice v podstatě bezchybné, ale běda jak se hráč začne zaměřovat na detaily a nebo se rovnou pokusí zabrousit někam dál od silnice. Chápu, že ukočírovat open world není pro takto malý tým žádný med, ale na herní mapě jsou místa, která by prostě potřebovala pořádně polishnout. A nejsou to vždycky úplně malé chybky: narazil jsem na díry v texturách podél hlavní silnice, různé poletující stromy, problikávání objektů nebo špatně napojené textury. V určité části mapy mají auta nepřesně naskriptovanou trasu a namísto po silnici jedou dobrých 50 metrů pangejtem. V jiné části mapy, nedaleko centra, zase poskakují v jednom místě na silnici, jako kdyby narazila na překážku či díru v textuře. A to nemluvím o nedodělaných částech mapy mimo hlavní zorné pole, např. za některými budovami nebo v lese, dál od cesty. Což by vlastně nemusel být vůbec problém, stačilo by zamezit hráči přístup tam, kam už není potřeba. Rovněž jsem při jedné z vedlejších aktivit narazil na bug (údajně problém výhradně gamepass verze), kdy se mi nezobrazovaly vyfocené fotky. Jsou to vesměs drobnosti, které by navíc šly vyřešit hot fixy, ale jsou to drobnosti, které úplně zbytečně narušují jinak libovou imerzi.

Lake má k dokonalosti daleko, v produkčních hodnotách mu cosi chybí a rozhodně to není hra pro všechny, ale mně tahle sympatická hříčka naprosto a zcela padla do noty. Kdo má slabost pro poklidné civilní melancholické hry se sympatickými lidskými postavami a nebo si chce alespoň odpočinout od všech těch souls mučíren a vesmírných mariňáků, dejte Lake šanci. Na léto a nebo možná ještě lépe podzim ideální hra.

Pro: imerze, melancholicky nostalgická atmosféra, pohodová relaxační hratelnost, postavy a jejich dabing, prostředí, hudba

Proti: nižší produkční kvality, mnoho drobných bugů, jednodušší dialogy, ke konci již trochu repetitivní - málo interakcí, málo písniček v rádiu, neustále se opakující hlášky

+24
  • PC 50
Poštovní simulace, která na pozadí vypráví příběh ženy, která řekněme stojí na hranici jakési osobní krize, mě bohužel vůbec neoslovil. 

Grafická stránka je jaksi naivní a odfláklá, hudebně je to vyloženě mdlé. Rozvážení pošty je nudný a repetivní. Obyvatelé městečka jsou často příliš vlezlí, některý postavy jsem vyloženě neměl rád.

I když do jisté míry lze hru označit za relaxační, já bych se nebál použít slovo "nudná". Ale jak se zdá, i tento žánr si někdo může oblíbit a já to chápu - je to prostě něco jinýho. Já jsem se ale, to be honest, docela těšil, až to skončí. :)

50%

Pro: Nadabování

Proti: Nudné, bez detailů, repetivní, naivní

+16