Journal je třetím titulem autora Richarda Perrina (dřívější The White Chamber a Kairo). Jedná se o příběhovou malou adventuru prostou větších puzzlů a jiných úkolů, ovšem nabízející rozličné volby v určování směru děje. Vizuální zpracování těží z ruční malby od Melissy Royall.
Příběh sleduje malou dívku, která "prochází" vlastním deníkem a tedy důležitými událostmi svého života - které může do jistě míry pozměnit.
Mám pocit, že se tyhle interaktivní omalovánky ani nesnaží. Přes několik jakoby fixkami namalovaných scén pobíhá holčička, která má být teenager, ale přitom nevysvětlitelně sahá své matce jen po pás. S každou postavou musíte promluvit a připravit se na čtení jejích dlouhých a velmi nerealistických replik - například všichni dospělí jsou neuvěřitelně chápaví a rozumní - které jsou navíc napsané tím otravným ručně psaným fontem, který se špatně čte. Sbíráte totiž stránky holčiččina deníku za účelem odhalení toho, proč vás odpovědi, které máte na výběr, nutí se ke všem chovat tak hnusně. Prvotní idea neprozrazení hráči toho, co holčičku nejvíc trápí, byla možná dobrá, to oceňuji, ale její realizace se dle mého příliš nezdařila. Intermezza s cirkusem navíc nedávají příliš smysl (tedy mimo jejich odkaz na pointu příběhu).
Pro: několik desítek minut vás hra drží, protože jste zvědaví, co se děje
Proti: nezaujalo mě to, že je nějaký příběh hrozně tragický ještě neznamená, že je dobrý