Wolfenstein, Doom, Hexen, Heretic... Všechny tyhle klasické 3D řežby se mi vybavily po spuštění Hrotu. A ač by se tenhle koncept mohl zdát překonaný, tak je to stále skvělá zábava. A Hrot je extrémně povedený, u nás i zásluhou toho, že odkazuje na relikty ne až tak vzdálené minulosti, kterou člověk nemusel ani zažít, ale i tak jsou známé. A Hrot si z nich utahuje svým sarkastickým způsobem. A když i vezmu v potaz, že tohle je dílo jediného člověka, co si komplet všechno napsal v Pascalu, tak prostě klobouk dolů. Bez dlouhých řečí, je to prostě skvělá oddechovka.
Komentáře
Hele je to prostě celkem mid boomer shooter. Odkazy na ČSSR jsou fajn, autor se na lecčems vyblbnul a jedná se o celkem solidní a v kontextu díla jednoho muže i obdivuhodný výkon, ale na konci dne... Not great, not terrible.
Rychlá akce jako Quake s hromadou odkazů na české prostředí. Důkazem kvalit HROTu z mého pohledu bylo i to, že vyhrál u mě jako frenetická akce oproti Doom Eternal.
Nejvíc mě na HROTu však překvapilo, jak mnoho maličkostí, které dávají smysl, ale přitom by se daly přehlédnout - netopýr se probudí, když rozsvítíte, level design dává smysl a kromě menších výjimek se vlastně ani nemotáte (gorilu jsem ale třeba hledal dost dlouho), bossové jsou rozdílní i vtipní (u vozové hradby jsem se vyloženě smál), dobrý zvukový design (často mi ladil přesněji na akci než ze zmiňovaného DE). A překvapivě mi často HROT fungoval i po horrorové stránce.
Za mě asi nejlepší hra ze staré školy a těším se na třetí epizodu. Něco malého mi tam chybí, ale nedokáži na to poukázat (možná výraznější zvuk vlastních zbraní, nevím). Z moderních her jsem i navykl na užívání útoku na blízko přes tlačítko, ale to to není.
Nejvíc mě na HROTu však překvapilo, jak mnoho maličkostí, které dávají smysl, ale přitom by se daly přehlédnout - netopýr se probudí, když rozsvítíte, level design dává smysl a kromě menších výjimek se vlastně ani nemotáte (gorilu jsem ale třeba hledal dost dlouho), bossové jsou rozdílní i vtipní (u vozové hradby jsem se vyloženě smál), dobrý zvukový design (často mi ladil přesněji na akci než ze zmiňovaného DE). A překvapivě mi často HROT fungoval i po horrorové stránce.
Za mě asi nejlepší hra ze staré školy a těším se na třetí epizodu. Něco malého mi tam chybí, ale nedokáži na to poukázat (možná výraznější zvuk vlastních zbraní, nevím). Z moderních her jsem i navykl na užívání útoku na blízko přes tlačítko, ale to to není.
Takové to jemné brnění v břiše z čisté radosti. Přesně takový jsem měl pocit při hraní Quake před 23ti lety a přesně takový jsem měl pocit po spuštění HROT. Melancholie, vzpomínky… všechno se mi vrátilo zpět a já byl HROTem naprosto unešený. Snad jediná slabší část – skákání na jezdících pásech – mě mírně štvala a nudila, ale jinak se jedná o maximální nářez od začátku až po hodně vzdálený konec.
Užil jsem si každou vteřinu tohoto mistrovského kousku. HROT dokáže vzbudit napětí, emoce. Dokáže vybudovat atmosféru, chytnout hráče a tlačit jej dál a dál v hraní, nenásilně, ale přitom tak návykově.
Příběh je velice přehledně a chytře servírován z pohledů několika kapitol, má drive a zaujme každou svou částí. Neexistují v něm slabé momenty. Ač jsem měl pocit, že mám nad hrou navrch a že znám odpovědi už od začátku, opak byl pravdou. Herní zvraty byly tak nečekané, že jsem jen seděl s otevřenou pusou v údivu.
Tady není moc co vyčítat. Množství práce, kterou autor za celou dobu odvedl, je naprosto ohromné a nechce se mi věřit, že za to nechtěl ani korunu (taky, že chce 3 kila, pyčo!). Všechno je předělané a upravené tak, aby to, s přihlédnutím k dnešním standardům, nepůsobilo legračně. Od propracovaného designu levelů až po detaily jako ovládací konzole a tlačítka (všimli jste si těch klíčků?). Zvuky, hudba, profi dabing, nesmrtelný Pascal engine… nemám slov, tleskám, klaním se a hledám Contribute button.
Drobné chybky rád přehlédnu a shledávám tuto hru, kterou je urážka nazývat nehotovu verzí, naprostou povinností pro všechny fps positivní.
Hodnocení: ✰✰✰✰
Užil jsem si každou vteřinu tohoto mistrovského kousku. HROT dokáže vzbudit napětí, emoce. Dokáže vybudovat atmosféru, chytnout hráče a tlačit jej dál a dál v hraní, nenásilně, ale přitom tak návykově.
Příběh je velice přehledně a chytře servírován z pohledů několika kapitol, má drive a zaujme každou svou částí. Neexistují v něm slabé momenty. Ač jsem měl pocit, že mám nad hrou navrch a že znám odpovědi už od začátku, opak byl pravdou. Herní zvraty byly tak nečekané, že jsem jen seděl s otevřenou pusou v údivu.
Tady není moc co vyčítat. Množství práce, kterou autor za celou dobu odvedl, je naprosto ohromné a nechce se mi věřit, že za to nechtěl ani korunu (taky, že chce 3 kila, pyčo!). Všechno je předělané a upravené tak, aby to, s přihlédnutím k dnešním standardům, nepůsobilo legračně. Od propracovaného designu levelů až po detaily jako ovládací konzole a tlačítka (všimli jste si těch klíčků?). Zvuky, hudba, profi dabing, nesmrtelný Pascal engine… nemám slov, tleskám, klaním se a hledám Contribute button.
Drobné chybky rád přehlédnu a shledávám tuto hru, kterou je urážka nazývat nehotovu verzí, naprostou povinností pro všechny fps positivní.
Hodnocení: ✰✰✰✰
Drazí soudruzi, drahé soudružky - scházíme se dnes, v tento úžasný den, aby jsem spolu oslavili monumentální úspěch, kterým je jedním z mnoha v historii naší socialistické vlasti. Vydání nové hry HROT otřáslo samotnými základy známého světa. A už nyní o ní mluví i neschopní demokratičtí vůdci. Není tomu již tak dávno, co soudruzi z Ukrajinského Action Forms naprosto zdecimovali fenomenálním dílem Chasm: The Rift výtvor podřadné nesocialistické země - Žvejk byl pouze ukázkou chudobné kreativity, která byla pohlcena mocným stínem designové sovětské mašinérie.
Historie se opakuje - HROT je dalším čistočistým příkladem naší vytrvalosti, kreativity a technické dokonalosti. Vynikající soudruh, Spitihněv, dokázal s pomocí našeho lidu vytvořit dílo, jehož půvab uchvátí všechny vaše smysly. Hrot ukazuje krásy města Prahy v nevídaném detailu, kde zejména náš pokrokový kanalizační systém a fenomenální monumenty neuniknou pozornosti nikoho.
Zbraně, jež třímá JEDEN ze členů naší neohrožené armády jsou další ukázkou nezpochybnitelné dokonalosti naší armádní výbavy. Každá zbraň je vyobrazena s naprostou akurátností a střelba z nich evokuje pocit rozzuřeného boha hromu - každý soudruh nyní může tuto sílu okusit z pohodlí svého domova!. Nikdo a nic nezastaví odvahu a bojeschopnost našeho vojska! Ani celý batalion Spojených států by nedokázal zbrzdit, natož zastavit útok vetřelců.
Chytrost a elegance s jakou jsou místnosti ve hře konstruovány, je dokumentace neobvyklého umu naší dělnické třídy. Nikdy se neztratíte! Každá místnost překypuje objekty a detaily, rovněž konstrukce chodeb a místností je logická a poukazuje na pokročilé logistické smýšlení našich konstruktérů a inženýrů.
HROT je též kulturně založeným dílem, které obohatí mysl a zahřeje srdce. Připravte se na emoce - zradu, přátelství, soudržnost a lásku ke vlasti.
HROT je obrazem lidu, HROT je ukázkou moci - sociální, ekonomické a technologické nadřazenosti. Sláva Svazu Sovětských Socialistických republik!!!!
Historie se opakuje - HROT je dalším čistočistým příkladem naší vytrvalosti, kreativity a technické dokonalosti. Vynikající soudruh, Spitihněv, dokázal s pomocí našeho lidu vytvořit dílo, jehož půvab uchvátí všechny vaše smysly. Hrot ukazuje krásy města Prahy v nevídaném detailu, kde zejména náš pokrokový kanalizační systém a fenomenální monumenty neuniknou pozornosti nikoho.
Zbraně, jež třímá JEDEN ze členů naší neohrožené armády jsou další ukázkou nezpochybnitelné dokonalosti naší armádní výbavy. Každá zbraň je vyobrazena s naprostou akurátností a střelba z nich evokuje pocit rozzuřeného boha hromu - každý soudruh nyní může tuto sílu okusit z pohodlí svého domova!. Nikdo a nic nezastaví odvahu a bojeschopnost našeho vojska! Ani celý batalion Spojených států by nedokázal zbrzdit, natož zastavit útok vetřelců.
Chytrost a elegance s jakou jsou místnosti ve hře konstruovány, je dokumentace neobvyklého umu naší dělnické třídy. Nikdy se neztratíte! Každá místnost překypuje objekty a detaily, rovněž konstrukce chodeb a místností je logická a poukazuje na pokročilé logistické smýšlení našich konstruktérů a inženýrů.
HROT je též kulturně založeným dílem, které obohatí mysl a zahřeje srdce. Připravte se na emoce - zradu, přátelství, soudržnost a lásku ke vlasti.
HROT je obrazem lidu, HROT je ukázkou moci - sociální, ekonomické a technologické nadřazenosti. Sláva Svazu Sovětských Socialistických republik!!!!
Jak příjemné je býti hrdý na svou vlast... A díky HROTu na ni můžou být hrdí i všichni počítačoví hráči. Zatímco Cyberpunk 2077 kraloval o Vánocích, HROT uzmul naše hráčské duše po Novém roce a zejména svým neuvěřitelně silným, věrohodným a emocionálním zpracováním totality zanechal krásné vzpomínky určitě v každém hráči, který měl tu čest HROT dohrát. HROT sice neoplývá volností Cyberpunku 2077 a nedisponuje ani tak zábavným městem, tudíž není tak trvanlivý, ale za to jeho hlavní příběhová linie a náplň misí nemá konkurenci. A v neposlední řadě mě také přijemně překvapilo velmi pěkné a věrohodné grafické zpracování, které by našincům mohlo závidět leckteré megalomanské, zámořské studio... zkrátka nezapomenutelná hra.
HW: OS: Windows XP
Procesor: 2.5 GHz Dual Core
Paměť: 2 GB RAM
Grafická karta: Intel HD 4400
Pevný disk: 200 MB volného místa
HW: OS: Windows XP
Procesor: 2.5 GHz Dual Core
Paměť: 2 GB RAM
Grafická karta: Intel HD 4400
Pevný disk: 200 MB volného místa
Pro: Singleplayerová kampaň, příběh, náplň misí, grafika, design.
Proti: Absence multiplayeru, po delším čase může sáhodlouhé procházení městem začít lehce nudit.
Pro: hudba, levely, české odkazy a lokace