Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 100
Hra na věky věkův.
Pokud bych měl zvolit svou nejoblíbenější tahovou strategii, pak to bude určitě Heroes 3. A to i přesto, že první setkání s touto hrou (legendární omezená demoverze) ve mě vyvolalo spíš špatné pocity. Nevím proč, ale nemohl jsem si zvyknout na "realistickou" grafiku, která tolik kontrastovala s předchozími (výbornými a již tehdy oblíbenými) díly.

Sejde z očí, sejde z mysli.
Demo odvál čas a já se postupem času dostal k plné hře. Na staré zážitky jsem ani nevzpomněl a do hry se okamžitě zažral. Zpracování bylo náhle takřka dokonalé a grafika byla jen třešnička na dortu (jak paradoxní, co s člověkem dělá čas).

S H3 na věčnost
Ať už to je spoustou kampaní, datadisků či přídavků (WoG!), ta kHeroes 3 se dá hrát dodnes. A taky tomu tak činím. Hrady jsou neuvěřitelně vyvážené a to by v tom byl čert, aby si každý nenašel to svoje. A to klidně i v každém hradu. Co je ale opravdu dokonalost sama, to je mód Hot Seat, který zabil půl mé puberty. :-D

Pro: vše :-)

Proti: nic :-)

+17 +18 −1
  • PC 100
U téhle hry jsem strávila neuvěřitelně času,buď s kámošema a nebo sama u kampaní.Veliký výběr hradů,hrdinů,kouzel a hlavně nadpřirozených postav. Patří už mezi klasiku,kterou si vždycky ráda zahraju. Mapy vymyšlené do detailů a krásná města. K tomu všemu pervektní hudba typická pro každý hrad a nebo dungeon.
Grafika mi přijde krásná a je to všechno takové snové.
Hra mě vždy pohltí a můžu jí krát pořád. Pokaždé vždy jinak a to mě na tom baví. :)

Pro: Vlastní tvorba mapy,hra pro více hráčů,krásný svět propracovaný do detailů,hudba a způsob boje

Proti: některé nedohratelné scénáře viz. pandora box

+16 +18 −2
  • PC 90
Tahové strategie to jsou alespoň pro mě Heroes. A není větší pecka a legenda v tahových strategiich než je Heroes III (snad jen této úrovni se blíží Civilization). Heroes III má skvěle propracovaný systém budování hradu, kde si můžete vybrat z několika odlišných a graficky nádherně udělených hradů. Ve výstavbě města je i určitá posloupnost. Tak třeba abyste mohli postavit klášter, musíte už mít postavenou magickou věž a jakmile budete mít klášter, tak můžete postavit nebeský portál. V hradě můžete svoje jednotky i vylepšovat třeba anděly na archanděly.

Mapa na které hrajete je přehledná a vyskytují se na ní kromě hradů i doly pro těžbu surovin, artefakty, jednotky a hrdinové. Obrovským + Heroes III oproti Heroes IV je, že pokud máte už prochozený všechny mapy, tak si můžeš vygenerovat vlastní mapu. Po mapě se pohybujete s hrdinou, který musí mít jednotky. Hrdina se může naučit kouzla ze čtyř magických škol vzduchu,vody,země,ohně a může sebrat artefkty, které jsou na mapě.
V Heroes III. se mi velmi líbila možnost sestavování artefaktů z předmětů nalezených na mapě. Tak jste si mohli z několika předmětů, které zvedají nerkromancii sestavit siný artefakt.

Na závěr Heroes III je pro mě hra která neztrácí na zajmavosti ani po tolika letech. Žádný z dalších pokračování her Heroes nemá takový velký výběr hradů jako má Heroes III. A žádná nedosáhla takové popularity u hráčů jako právě Heroes III.

Pro: Velký výběr hradů,sestavování artefaktů,nostalgie po hodinách hraní Heroes III.

+16 +17 −1
  • PC 80
Tak jsem se k tomu konečně dokopal. Takové strategie moc nemusím, takhle staré mě už vůbec nelákají, protože mám obavy z toho, jak si zvyknu na ovládání.

Mé obavy byly ale zbytečné, neboť tutoriál i způsob ovládání je dobře zmáknutý, takže jsem se do hry rychle dostal. Díky své jednoduchosti a zábavnému fantasy námětu je hra velmi návyková a nutila mě stále pokračovat dál v kampani a jednotlivých scénáří.

Do hry je možné nainstalovat HD patch, ale i bez něj hra dobře vypadá. Animovaným hrám stáří nevadí, a právě stavění měst mě bavila nejvíce. Technicky zvládnuté je ale i cestování po mapě, kde jsem strávil nejvíce času. Na výběr je mnoho stran, z níž každá má své vlastní hrdiny a jednotky. Ty jdou kombinovat, takže po obsazení nepřítelova hradu můžete používat i jeho.

Jednotlivé souboje jsem většinou přeskakoval, ale díky RPG systému hrdinů, kouzlům a rychlosti jednotek může být dalším zpestřením hry.

Verdikt: Není třeba se rozepisovat, vše bylo napsané již předtím. HoMaM III je legenda, která jen tak nezestárne.

Pro: Grafika, jednoduché ovládání, velké množství ras a jednotek

Proti: Po delším hraní stereotyp

+16 +17 −1
  • PC 90
Heroes III... i v dobe kdy tato "pecka" vysla jsem jej odmital. Hraval jsem Heroes II jeste roky potom co uz vsichni parili trojku, ale nevim, proste se mi ta krasna grafika ve dvojce libila daleko vice... ale i ja jsem dospel a zjistil, ze Heroes III je proste kralovna Heroesu!

To cim ale heroes dela heroes jsou, dle meho nazoru, az rozsireni ktere prinesli "stavitelne" artefakty! a to se pak promenila honba za kazdym super artefaktem abych mohl slozit pro mne ten nejlepsi! Kampane (Dohral jsem vsechny, ale pouze ta s Andelskou alianci mi utkvela v pameti) byly dokonale, presne to co jsem ocekaval- mix strategie trosku riznute RPG... ono v posledni bitve proti Sandrovi mit hrdinu s hodnotami 50+ byla nadhera!

Dodnes si s kamarady zahrajem Heroese po siti a ztahujem cim dal tim vice tezsi mapy. Bohuzel, jak uz to ve vetsine her byva, je jedna vec ktera hru ulehcuje a tou je Logistika. Dodnes hrajem pouze s hrdiny, kteri maji tuto vlastnost (Zdravim Te Desso The Battle mage:) a hra je o 80% lehci. ale co uz, hratelnost zustava i dodnes, grafika byla nadcasova (libi se i dodnes) a Ty dily co prisli potom... radeji nekomentovat!

Pro: Hratelnost, skladani artefaktu, HUDBA!

Proti: bez logistiky ani ranu

+15 +16 −1
  • PC 100
Prvni hra které dávám 100%. Jak píše Karasman, Heroes III je totální pařba. Kdo má rád tahové strategie, pravděpodobně ví své o desítkách, stovkách hodin u ní strávené. Heroes III je jak nová přítelkyně. Krásná, inteligentní, plná tajemství které toužíte objevit. Chcete si s ní hrát a plnými doušky hltat co vám nabízí. Pouze ona vás zajímá a žádná jiná. Nevnímáte v její přítomnosti čas, cítíte se štastný a mnohdy zjistíte, že už není noc, ale je ráno. Společnost v podobě hry Heroes of Might and Magic III vám ale vysvětlí, že spánek zas tak důležitý není. :-) 8 typu hradů, perfektně vyvážené jednotky, nádherná pohádková grafika, hezká hudba a hlavně, micromanagement měst a následné boje na hexovém poli je něco neuvěřitelně zábavného. Vzpomínky typu, kdy na mě kamarád zaútočil s podstatně silnější armádou, vymlátil mi celou army, abych jej poté umlátil hromadou upírů, kteří se sami regenerovali a k tomu jsem jim ještě pomáhal kouzlem oživení, jsou perfektní. Originálka Heroes of Might and Magic III u mě má čestné místo, hru mám v image na HDD s NoCD, protože zničit si takový poklad nehodlám. Dodnes mám hru totiž nainstalovanou (vyšla v roce 1999!!) a stále jí hraji. Žádná jiná hra mě nedržela dlouhých 9 let! Smekám před New World Computing, protože s Heroes III mě zasáhli přesně do středu srdce. Tuhle hru jsem si prostě zamiloval.

Pro: Strategické možnosti, grafika, hudba, perfektní mapy, nádherně odlišené národy, Hot Seat.

Proti: Chyba ve vyváženosti, kdy našlapaný kouzelník s kouzlem Městská brána a Teleportem je extrémně nebezpečný a jedinečný, opravdu megazávislost!!

+14 +17 −3
  • PC 100
Myslím, že zcela oprávněně je HOMAM III považován za nejlepší díl série a jednu z nejvydařenějších Turn based strategií. Může za to až návyková hratelnost, opravdu pestrá různorodost hrdinů, hradů, kreatur, kouzel, zkušenosti, artefaktů a všeho ostatního, co dělá z Heroesu epické dobrodružství. Krom toho zkoušeli jste někdy vytvořit mapu, aby dávala smysl a měla příběh? Obdivuju scénáristy, protože každá mapa má svůj příběh a smysl proč ji hrát. Orchestrální soundtrack jsem až na pár výjimek neslyšel v takové podobě - už ta úvodní skladba ze které mě mrazilo! Tahle hra je propracovaná do nejmenšího detailů a je vidět opravdu, ale opravdu velká snaha stvořit nikoliv hru, ale dílo. Smekám klobouk, tleskám!! Pro hráče počítačových her patří série HOMAM mezi kult.

Pro: nejlepší díl série, návyková hratelnost, hudba, různorodost, učení taktické myšlení

Proti: nemám výhrady

+14 +15 −1
  • PC 100
Absolutně nejlepší hra mého dětství, ke které se rád vracím i v dnešní době hypermoderních her. Tahle stará klasika ve mě zanechala něco, co jsem našel jen u málo jiných her. Vzpomínám na ty časy, kdy se seběhli kamarádi z ulice a u mě doma jsme hráli HoMaM 3 klidně celé odpoledne. Dokonce i venku jsme si na tuhletu tahovku hráli ...
To velké množství nahraných hodin v random mapách a kampaních které jsem měl dohrané několikrát a k tomu i spousta hodin strávených na multiplayeru činí pro mě tuto hru jednou z nejlepších všech dob.

Pro: Grafika, příběh, balanc jednotlivých "hradů", a hlavně vysoká návykovost!

+12 +14 −2
  • PC 90
Tak moc a rychle jsem se zabral do hraní čtvrtého dílu, že jsem zapomněl okomentovat a ohodnotit ten třetí. Ten vyšel v roce 1999, já ho poprvé sehnat někdy v době, kdy jsem hry sháněl pomocí různých levných edicí CD Projektu a jiných firem a byla to opět bomba.

Na nic si není potřeba zvykat, grafika totiž vypadá přesně jak by měla vypadat v roce 1999 a přitom si stále drží styl i zobrazení prvních dvou dílů. Je detailní, propracovaná, kouzelně barevná, pohádková. Nic se nezměnilo ani na tom, jak vypadá celý svět, jediná změna tak přišla ve městech. Tady toho můžete postavit opravdu spoustu včetně sedmi druhů jednotek a autoři ty budovy prostě házej halabala bez větší logiky, takže je problém občas najít, co chcete koupit. Naštěstí to tvůrcům došlo, takže vše řeší jedna budovat hrad, ve které si souhrnně nakoupíte všechny jednotky.

Příběhově je to o fous dál než předchozí díl, ale ne zas o moc. V intru sledujeme Catherine, manželku hrdiny Rolanda z druhého dílu. Ten se někam ztratil, její otec král Gryphonheart zemřel a tak se Catherine vydává udělat pořádek do Erathie sužované ničivými válkami. Tvůrci na to šli zajímavě - v sedmi kampaních se na válku podíváme z různých úhlů. Zatímco Catherine se snaží zemi osvobodit, z východu postupují ďábelští Nighoňané a Eofoňané. Na západě situace využívají barbarští a kočovní Krewlod a Talalia, kteří chtějí něco urvat a bojují i mezi sebou. Z jihu se na straně dobra zapojují čarodějové z Brakady a ze severu si armádu nemrtvých chtějí rozšířit nekromanti atd...

Je to slušný nápad, ale kampaně nejdou do hloubky, navíc po projití se nedočkáme žádných gratulaček, shrnutí. Hru provází opět rozanimované obrázky, jen intro a outro je plně animované a řekněme průměrné, když to srovnám s filmečky k Warcraftu nebo Command and Conquer.

Hratelnost se příliš nemění, jen doplňuje a vylepšuje. Jak jsem říkal, v každém městě je nyní 7 jednotek, které jdou všechny vylepšit. Na mapě stále probíhá sbírání artefaktů, boje s random monstry, zabírání dolů a měst a průzkum. U zabírání dolů přišli tvůrci s báječnou novinkou - k dolu se dají přiřadit jednotky, aby jej hlídali - halelujá!!

Samotný hrdina má nyní celkem logicky uspořádaný inventář ala RPG, kde si skládáte artefakty podle jejich vlastností a užitečnosti. A rovněž povyšování a vlastnosti jsou ve stylu RPG - několik schopností a postupné navyšování. Jednou z těchto báječných schopností je taktika, což Vám umožní umístit jednotky až 7 políček dopředu! Bohužel v rámci kampaní vědí tvůrci většinou sami, co hráč "potřebuje" a moc na výběr není. Navíc hrdina se do dalších misí přenáší jen výjimečně, takže ten RPG feeling moc nefunguje.

Co dál? Spousta nových jednotek, nejsilnější už nejsou draci, ale andělé. Náplně misí občas zpestří hledání nějakého artefaktu alias subquest. Bohužel pokud artefakt najde nepřítel, máte smůlu, protože soupeř z 90% bitev uteče a artefakt nikdy nezískáte. Kromě povrchu se můžete vydat i do podzemí (a samozřejmě i soupeř). Jsou tu časované mise, které jsou pekelné a nedají se stihnout bez podvádění - jako příklad bych uvedl nasbírat za tři měsíce 2500 kostlivců!!!

A jak už jsem zmínil je to peklo. Mapy jsou obrovské, navíc i v podzemí, na každé z nich má nepřítel spoustu hradů (v jedné misi jsem jich napočítal 16!), každá mise zabere hodiny. Nepřítel má nevyčerpatelné zásoby, posílá desítky hrdinů obsazovat doly, města a přestože boje jsou většino zvládnutelné, je jich moc a nakonec přijdete o všechno. Na většině map nepřátelé spolupracují a počítač nepokrytě cheatuje. Takové zásoby prostě není možné získat poctivě a tak jsem neodolal, napsal si cheat na neomezené kolo a tušení se mi potvrdilo - dojel jsem až na území nepřítele, který už mě první den bez jediného tahu obsazených většinu dolů.

A tak jsem začal cheatovat taky. Ke každému dobytému městu či dolu jsem přiřadil nacheatované anděly, čímž se z pekelné záležitosti, kdy by mise trvala i den stala jen slušná výzva. Mimochodem i přes to, že jsem soupeře postupně odřezával od zdrojů, ty mu nikdy nedocházely.

Každopádně Heroes 3 je opět fantastická hra, která zachovává vše dobré, přináší hezčí grafiku, pár novinek, jen ta obtížnost je opět šílená.

Pro: Stále skvělá hratelnost, grafika, principy, novinky jako podzemí, taktický mód či levelování a inventář hrdiny.

Proti: Stále ta naprosto šílená obtížnost.

+12 +16 −4
  • PC 100
Tak tadyta hra je úplňe super, když my jí pučil starší kamarád asi v roce 2001, on pak bral drogy a kradl rodičum peníze ale sem rád, že mi jí vypálil na cdčko a já sem ji pak hrál pořád.
Vždycky mně bavilo jak jezdím na koni a zbírám zlato a kameny a klády a kuličky a hrnce a pak si postavím ve měsťe rúzné stavby a hlavně nejlepší v Pekle byl čert a když sem mněl hodňe peňez tak tam byl i superčert s kosou a ten bojoval s anďelem. Ale všechny hrady sou super a kouzla třeba blesky, zlatý pohár nebo ohňe. Snažil sem se pozbírat dobré meče a oblečení ať sem pak silňejší.
Nejlepší bylo hrát s kamošema spolu v jedné mísnosti, ale každý mněl svůj počítač. Vždycky sme hrály tu první mapu a já sem byl nahoře a pak sem jel doprostřed a tam byla lepka kterou se chodilo pod zem a tam byla taky cesta a hrady.
Ten příběch se my nikdy nedařil dohrat do konce, ale pak už se to jednou povedlo, filmy se mi moc líbili a je to prostě moje nejoblíbeňejší počítačová hra a pak sem tam ještě hrál ty další Heroes 3 a tam byly super ti elementáli a pak to, jak to vypadalo jako Heroes 4 ale nebylo to Heroes 4, ale to sem tady nenašel.

Pro: superčert, filmy, hrady, mapy, hraní pořát dokola, lepší meče a oblečky

Proti: hnědý yety ze skalního hradu, troj hlavý drak z bažiny

+10 +15 −5
  • PC 100
Po legendární a geniální dvojce, se objevilo pokračování a bylo to ..... SUPER. Ještě lepší než dvojka, krásnější grafika, více funkcí a možností. Hra která nestárne a lze ji hrát stále dokola.
+5 +8 −3
  • PC 90
Jakožto obrovský fanoušek světa Heroes of Might and Magic nemůžu hodnit nijak jinak než stoprocentně. Jedná se o nejlepší díl celé série a již ho těžko něco překoná.

Pro: Kouzelná grafika, Poutavá hratelnost, Bohatý výběr hradů (+Heroes prvky :-

+4 +9 −5
  • PC 95
Podobně jako v případě druhého dílu Diabla, i tentokrát se hodnocení týká tak nějak celé hry, ne jen datadisku Restoration of Erathia. Ono hodnotit jen datadisk je občas velmi obtížné.

Grafika o něco uhlazenější než v druhém díle, jednotky většinou stejné, byť některé již nejsou tak silné jako v druhém díle, pár jednotek je nových - především díky nové frakci pohádkových bytostí. Tato frakce se mi líbila ze všech nejvíce, jen už ani nevím proč. Přeci jen je to již delší doba, co jsem třetí díl hrdinů hrál. A především, podobně jako u většiny (no, možná u všech) her, které je možné hrát mimo kampaň, tedy jen tak pro odreagování, jsem skončil právě u tohoto hraní, neboť tam se člověk může odreagovat nejvíce.

Soubojový systém je spíše velmi jednoduchý (pět jednotek o určitém útoku zaútočí na deset jednotek o nižším útoku - a někdo nepřežije), leč okořeněný zvláštními dovednostmi některých jednotek (dvojitý útok, útok bez obrany nepřítele apod.), takže není až tak moc nudný, přestože je možné (spíše více než méně) předpovědět výsledek jednotlivých soubojů, ne však celé bitvy.

Jednotlivé armády jsou vedeny svými hrdiny, kteří však (na rozdíl od Heroes of Might and Magic IV) do bitvy nezasahují, přestože svým jednotkám mohou propůjčit různé doplňující (a mnohdy rozhodné pro válku) vlastnosti a dovednosti. Prohraná bitva znamená konec hrdiny, vyhraná bitva samozřejmě umožňuje pokračování ve hře.

Bohužel, nezřídka se stává, že soupeřův hrdina prohranou bitvu přežije a vám tak nezbývá než se s daným hrdinou setkat v boji i několikrát za jednu hru - naprosto nepochopitelně, neboť váš hrdina prohranou bitvu vždy nepřežije. Tak snad proto ne plné hodnocení.

Ale jinak? Výborná hra na dlouhé zimní večery, přestože některé hry trvají až příliš dlouho - i na polární noc.

Pro: spíše jednodušší přehledná grafika, jednoduchý soubojový systém

Proti: kroky nepřítele hraničící s podváděním, pokud ne podvádění skutečné

+1 +5 −4
  • PC 85
Dle mého skromného, naprosto subjektivního názoru, nenapadnutelného, tedy i plně respektovaného(teď se z těch mínusu třeba pokakejte) a právně nenapadnutelného, neboť základní listina práv a svobod mi garantuje mimo jiné i právo na nenapadnutelný svobodný názor(slovo), je pro mně Heroes of Might and Magic III poslední hratelnou hrou celé série až dodnes.

Pro: Kampaň, hot and seat

Proti: její pokračování

-6 +8 −14
  • PC 100
Nejlepší hra tohoto typu, bohužel už znám všechny mapy i mise nazpaměť, takže bych uvítal další (nevíte o nějakých :D), ale fakt bomba hra. Velmi často jí hrajem s kamarádem na hot seat a řeknu vám - hrajem jí už asi 7 let a pořád nás baví. Díky NWC!!!
-7 +2 −9
  • PC 80

Heroes of Might and Magic První strategie kterou sem dohrál ,nepočítámli Pramáti a královnu tahových Strategii Civilizaci a hru Dunu která ale založila jiný žánr RTS ,a tu ještě s kodem:-) ALE ,mé vzpomínky nejsou tedy příliš čerstvé -)už sem ji nehrál drahnou dobu par let .
Nenašel sem ale jinou hru , kromě Spellforce která by mě tak bavila:) žánr Tahových RPG strategii prostě v mem světě sedí na zlatým truně ..a bohužel není moc podobných her k srovnání ,a nebo se mají k téhle Sáze asi tak jako Eragon k Panu Prstenu .. Nemá smysl tady psát principy hry ,jeji rozepisovat grafiku ,nebo hratelnost která byla ve své době u strategii revoluční vždyt sem jí hrál na pentiu 200mhz:D Máte hrdinu ,a králoství s hrdinou zabáráte doly a hledáte sním artefakty které vylepšují jeho schopnosti ,dobýváte města ,ve kterých děláte výstavbu dle toho jak sou blízko frontě ..do toho hraje melodická hudba a čas jde jako zrychleně najednou je venku tma :D ale vždycky je tu ještě poslední tah a nepřáteský Rod muže každou chvíly znovu zautočit -to mě na tom bavilo člověk musel být pořad v mirném napětí aby všechno rychle postavil a namakal avatara protože ,otálet se oplácelo vaší rychleu smrti při první navštěvě nepřítele,ale když ste ho porazili tak už bylo snadné dobýt jeho hrady prostě dával vždycky do utoku všechno
-8 +3 −11
  • PC 10
3 krát som sa pokúšal túto "legendu"rozohrať v singli a skončil som po cca hodine kvôli rozbujnenému a totálne neprehľadnému managementu mesta, kolovému presunu po mape , ktorý som buď to nepochopil, alebo mi prišiel smysluplný len v multiplayeri a nakoniec nezáživnym bitkám v zastaralej grafike. Keď túto hru porovnám napríklad so sériou King's Bounty , tá mi prijde omnoho zábavnejšia. Jednoducho nemám už 15 ani 25 aby som mal trpezlivosť s niečim takým fantasy geekovským.

Pro: je to legenda

Proti: ale len pre určitú skupinu hráčov

-17 +8 −25