Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hero-U: Rogue to Redemption

09.07.2018
09.02.2021
81
5 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Hero-U: Rogue to Redemption je duchovný nástupca série Quest for Glory, ktorý sa snaží presvedčiť hráčov, že mix RPG a adventúry môže fungovať aj v modernej ére. Pod hrou sú priamo podpísaní tvorcovia tejto nesmrteľnej série, manželia Lori a Corey Coleovci, ktorí ju úspešne zafinancovali cez Kickstarter ešte v roku 2012. Na trh sa však dostala pod záštitou ich štúdia Transolar Games až po dlhých šiestich rokoch vývoja a to už mala za sebou aj druhú úspešnú kickstarterovú kampaň.

Hlavným hrdinom je mladík Shawn O’Conner, túžiaci sa stať členom gildy zlodejov, no lúpež, ktorou sa má preukázať, nevychádza podľa plánu. Pri pokuse o odchod z miesta činu ho totiž zastaví tajomná osoba s páskou cez oko a ponúkne mu alternatívu, spočívajúcu štúdiu na univerzite pre hrdinov. Osud má však zvláštny zmysel pre humor a z ašpiranta na zlodeja sa tak stáva študent v odbore zlodejíček, ktorý nemá dovolené kradnúť, inak na tomto mieste končí.

Samotná hrateľnosť pozostáva z prieskumu jednotlivých zákutí tajomne pôsobiaceho starého hradu, riešenia adventúrnych úkonov a návštev pravidelných prednášok, v rámci ktorých sa môžete zdokonaľovať vo viacerých činnostiach. Tak ako v sérii Quest for Glory každopádne platí, že čím pravidelnejšie niečo vykonávate, tým ste v tom v konečnom dôsledku lepší. Súboje sú ťahové, no dá sa im úplne vyhnúť, pokiaľ ste dostatočne vytrénovaný v zakrádaní.


Poslední diskuzní příspěvek

@Tulareanus (09.08.2021 11:35): To jo, tam bylo více duchů jak živých postav :), ale vím, že v jednom z těch live chatů Corey a Lori říkali, že mají hodně rádi Halloween, že je to snad jejich nejoblíbenější část roku (viz. i ty 3 "duchařské noci" v Hero-U) + samozřejmě ten Harry Potter.

Já se docela také většinu času bavil, až ke konci už mi přišlo, že se to dost vleklo... ale prostě po dohrání jsem z toho měl takové strašně rozporuplné pocity, jako kdybych hrál jen nějakou ne úplně dodělanou beta verzi či jak bych to lépe popsal (nebo něco na úrovni ne úplně dodělaného předběžného přístupu). Jinač ten koncept (jak už jsem níže psal) se mi vážně líbil, kdyby udělali druhý díl, který by o něco lépe odladili a více propracovali, asi bych byl vážně nadšený, ale určitě bych si druhý díl koupil, i kdyby vypadal podobně jako ten první, zase ona to špatná hra, i přes všechny nedostatky, fakt není. A hlavně to působí (v rámci herní tvorby) příjemně jedinečným dojmem, což je určitě také velké plus.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Lori a Corey Coleovi jsou herní vývojáři, kteří se výrazně zapsali do dějin herního průmyslu především dávnou sérií Quest for Glory. Šlo o unikátní mix point-and-click adventury a RPGčka. Coleovi tak prakticky založili nový herní styl a je jen s podivem, že podobných her vzniklo jen hrstka, a to vesměs až relativně nedávno.

V roce 2018, přesně po dvaceti letech od posledního dílu, vyšlo Hero-U coby duchovní nástupce legendárních titulů a definitivně se ukázalo, že obavy z nepříliš impresivních ranných náhledů hry a obecně z oprašování dávno zašlých titulů nebyly na místě. Hero-U totiž pamětníkům nabízí podobný zážitek jako původní série a k tomu přidává nové elementy.

Příběh se tentokrát odehrává v ostrovním království Sardonia ve škole rogueů (není tu na výběr z různých povolání jako v původní sérii), kde se ocitáte jako sirotek díky penězům tajemného patrona. Každodenní rutina tedy sestává z vyučování, stolování, navazování vztahů se spolužáky, opakování látky, psaní testů apod. Pokud máte zrovna volno, můžete třeba trénovat celkem 15 schopností a dovedností, k čemuž mimo jiné slouží příslušné školní prostory. Platí zde, že opakovaným prováděním různých činností zvyšujete příslušné atributy.

Školné máte sice zaplaceno, ale potřebujete peníze na školní uniformu a nejrůznější rogueovské vybavení, pročež je pro začátek nejlepší vyrazit do hradního sklepení na lov přemnožených krys, za které od místního obchodníka dostanete nějaké drobné. I v tomto díle je tedy nutno bojovat, tentokrát však na tahy, což byl od vývojářů dobrý nápad a souboje jsou zábavnější, a také četnější, než ve starších dílech. Ve sklepení se nachází také spousta zajímavých zákoutí a časem zjistíte, že podzemí hradu tvoří několik rozsáhlých komplexů s různými obyvateli a příběhy. Právě tady mi hra nejvíce připomínala předchozí díly.

Zajímavé je pojetí času. Klasicky se střídá den a noc (ačkoli nejpozději v jednu v noci vás hra pošle do postele, abyste mohli další den vstát do školy). Hra je ovšem rozdělena do 50 dnů po dvou semestrech, takže teoreticky můžete proflákat celé dny a dostanete se na (neúspěšný) konec, ale koho by tohle bavilo! Věřím, že raději budete běhat po extrémně detailně(!!!) popsaném prostředí a hledat různá vodítka či vykecávat ostatní postavy, protože hra vás příliš nevede za ručičku a na vše si musíte přijít sami, což je celkem sympatický, řekněme old school přístup. Při tom hodně záleží, co během hry děláte: jaké máte vztahy s ostatními, jestli jste někomu pomohli či co jste dokázali. To vše se sčítá. Ačkoli stačilo pohořet na úplně posledním školním testu, i když jinak jsem měl splněno, takže nezbývalo než nahrát pozici, napsat správně test a až poté hru úspěšně uzavřít. Veškeré dění je výrazně dynamické a situace se během školního roku průběžně mění. To bohužel znamená i spoustu běhání, i když to k sérii QfG tak trochu patří.

A když jsme u toho běhání, lokace mi přišly až extrémně nepřehledné. Že by staromilští vývojáři pomyslně pomrkávali na hráče, aby zase po letech vytáhli čtverečkovaný papír a jali se mapovat? Žádná mapa totiž ve hře není, což považuji za velké minus, nebo přinejmenším zbytečnost. Mimo to mě odrazoval zdlouhavý začátek. Než jsem se trochu vytrénoval, tak byly souboje docela peklo. Ale uznávám, na začátku jsem se celkem neumětelsky plácal a s vědomostmi, které mám po dohrání hry, bych si zřejmě počínal poněkud obratněji (nebo možná stačilo přečíst manuál). Doporučuju po každém vyučování zajít trochu zaposilovat s činkami.

Další old school odér hře dodalo její minimální zmapování na internetu. Najdete sice hrstku video návodů, ale ty jsou poněkud nepraktické, když v poměrně nelineární hře řešíte nějaký konkrétní problém. Psaný návod jsem nikde věru nenašel, takže je hráč většinou odsouzen na vlastní důvtip, což je jen dobře.

Co jsem ještě nezmínil? Grafika a (především) hudba neurazí, úroveň hromady a hromady textů je velmi vysoká, postavy a situace hodné pamatování, herní doba na adventuru velice slušná, vlastně takové kratší RPG. Povedené. Klasické. Adventurní.

P.S.: Omlouvám se za prapodivné patvary, které vznikly při pokusech o skloňování slova „rogue“ :-)

Pro: Unikátní herní styl, kvalitní texty, pamětihodné postavy a situace

Proti: Místy zdlouhavé a repetitivní, nepřehledné prostředí, přespříliš běhání po lokacích

+15