Hero-U: Rogue to Redemption je duchovný nástupca série Quest for Glory, ktorý sa snaží presvedčiť hráčov, že mix RPG a adventúry môže fungovať aj v modernej ére. Pod hrou sú priamo podpísaní tvorcovia tejto nesmrteľnej série, manželia Lori a Corey Coleovci, ktorí ju úspešne zafinancovali cez Kickstarter ešte v roku 2012. Na trh sa však dostala pod záštitou ich štúdia Transolar Games až po dlhých šiestich rokoch vývoja a to už mala za sebou aj druhú úspešnú kickstarterovú kampaň.
Hlavným hrdinom je mladík Shawn O’Conner, túžiaci sa stať členom gildy zlodejov, no lúpež, ktorou sa má preukázať, nevychádza podľa plánu. Pri pokuse o odchod z miesta činu ho totiž zastaví tajomná osoba s páskou cez oko a ponúkne mu alternatívu, spočívajúcu štúdiu na univerzite pre hrdinov. Osud má však zvláštny zmysel pre humor a z ašpiranta na zlodeja sa tak stáva študent v odbore zlodejíček, ktorý nemá dovolené kradnúť, inak na tomto mieste končí.
Samotná hrateľnosť pozostáva z prieskumu jednotlivých zákutí tajomne pôsobiaceho starého hradu, riešenia adventúrnych úkonov a návštev pravidelných prednášok, v rámci ktorých sa môžete zdokonaľovať vo viacerých činnostiach. Tak ako v sérii Quest for Glory každopádne platí, že čím pravidelnejšie niečo vykonávate, tým ste v tom v konečnom dôsledku lepší. Súboje sú ťahové, no dá sa im úplne vyhnúť, pokiaľ ste dostatočne vytrénovaný v zakrádaní.
@Tulareanus (09.08.2021 11:35): To jo, tam bylo více duchů jak živých postav :), ale vím, že v jednom z těch live chatů Corey a Lori říkali, že mají hodně rádi Halloween, že je to snad jejich nejoblíbenější část roku (viz. i ty 3 "duchařské noci" v Hero-U) + samozřejmě ten Harry Potter.
Já se docela také většinu času bavil, až ke konci už mi přišlo, že se to dost vleklo... ale prostě po dohrání jsem z toho měl takové strašně rozporuplné pocity, jako kdybych hrál jen nějakou ne úplně dodělanou beta verzi či jak bych to lépe popsal (nebo něco na úrovni ne úplně dodělaného předběžného přístupu). Jinač ten koncept (jak už jsem níže psal) se mi vážně líbil, kdyby udělali druhý díl, který by o něco lépe odladili a více propracovali, asi bych byl vážně nadšený, ale určitě bych si druhý díl koupil, i kdyby vypadal podobně jako ten první, zase ona to špatná hra, i přes všechny nedostatky, fakt není. A hlavně to působí (v rámci herní tvorby) příjemně jedinečným dojmem, což je určitě také velké plus.
Já se docela také většinu času bavil, až ke konci už mi přišlo, že se to dost vleklo... ale prostě po dohrání jsem z toho měl takové strašně rozporuplné pocity, jako kdybych hrál jen nějakou ne úplně dodělanou beta verzi či jak bych to lépe popsal (nebo něco na úrovni ne úplně dodělaného předběžného přístupu). Jinač ten koncept (jak už jsem níže psal) se mi vážně líbil, kdyby udělali druhý díl, který by o něco lépe odladili a více propracovali, asi bych byl vážně nadšený, ale určitě bych si druhý díl koupil, i kdyby vypadal podobně jako ten první, zase ona to špatná hra, i přes všechny nedostatky, fakt není. A hlavně to působí (v rámci herní tvorby) příjemně jedinečným dojmem, což je určitě také velké plus.
Pro: Unikátní herní styl, kvalitní texty, pamětihodné postavy a situace
Proti: Místy zdlouhavé a repetitivní, nepřehledné prostředí, přespříliš běhání po lokacích