Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tulareanus (09.08.2021 11:35): To jo, tam bylo více duchů jak živých postav :), ale vím, že v jednom z těch live chatů Corey a Lori říkali, že mají hodně rádi Halloween, že je to snad jejich nejoblíbenější část roku (viz. i ty 3 "duchařské noci" v Hero-U) + samozřejmě ten Harry Potter.

Já se docela také většinu času bavil, až ke konci už mi přišlo, že se to dost vleklo... ale prostě po dohrání jsem z toho měl takové strašně rozporuplné pocity, jako kdybych hrál jen nějakou ne úplně dodělanou beta verzi či jak bych to lépe popsal (nebo něco na úrovni ne úplně dodělaného předběžného přístupu). Jinač ten koncept (jak už jsem níže psal) se mi vážně líbil, kdyby udělali druhý díl, který by o něco lépe odladili a více propracovali, asi bych byl vážně nadšený, ale určitě bych si druhý díl koupil, i kdyby vypadal podobně jako ten první, zase ona to špatná hra, i přes všechny nedostatky, fakt není. A hlavně to působí (v rámci herní tvorby) příjemně jedinečným dojmem, což je určitě také velké plus.
@Isair (07.08.2021 22:11): V podstate súhlasím takmer vo všetkom, čo si za hranie napísal, len som si možno odniesol o čosi lepší zážitok napriek tým nedostatkom a preto o čosi vyššie hodnotenie. Pamätám sa, ako som to minulý rok hrával a hra ma dokázala na niekoľko hodín večer vždy prikovať a baviť a to je pre mňa samo o sebe kritérium, ktoré mi hodnotenie dvíha.

Inak tie neprístupné dvere ma nahnevali. Pretože to pôsobilo, že niečo mám urobiť, len možno nemám ešte príslušný predmet alebo znalosť. Predsalen viacero momentov, ktoré hýbali dejom v hre sa tak odohrávali - ty si na to prišiel, ale až keď nastal ten správny okamih, ti to hra dovolila vyriešiť. Podľa mňa ak to chceli použiť ako foreshadowing, mali to nejak odlíšiť a zdôrazniť. Takto som si chvíľu myslel, že som sa zasekol.

Hre by určite prospelo viac postáv, hoci ako len jednodialógové kulisy, aby to celé pôsobilo živšie. Hlavne ak sa jednalo o väčšie udalosti. + mi prišlo divné, že hra mala až tak veľa duchov. :D Ale to je tiež taká Harrypotterovská vec, ktorá sa silno prejavuje v knihách, ale len okrajovo vo filmoch.
@Tulareanus (07.08.2021 12:11): Některé lokace vážně byly prázdné a nic se v nich nedělo a u té zahrady na věži to byla vyloženě škoda. Stejně jako třebas Hall of Heroes, ta hala, kde můžeš chodit do školy magie či do laboratoří nebo ta místnost paladinů (před vstupem do té věžní zahrady) by si vyloženě zasloužily nějaké postavy, jakkoliv by nemusely být nikterak důležité či nabízet kdovíjaké množství dialogů.

V dungeonu pak byly ty nepřístupné dveře v místnosti s golemem , se kterými asi také plánovali až v pokračování a působí to dost utnutým dojmem.

Ale ona celkově na mě hra občas působila takovým nedodělaným, skoro až beta version dojmem (viz. likvidace golema, animace běhu postavy, záchrana Joela či i likvidace té přerostlé olihně v Sea caves) měly sice fajn nápady, ale zpracování bylo imo fakt špatné (v případě Joela byla třebas celá událost odbytá jen dvěma obrázky a textem).
@Isair (07.08.2021 01:32): Ja by som do hádaniek rátal aj tie špeciálne pasce napríklad. Ale inak súhlasím. Hlavne ku koncu človek čaká, že sa niečo väčšie začne riešiť ohľadom toho historického pozadia toho hradu...ale ono nie... A niektoré lokácie mi prišli nevyužité. Vlastne neviem, či záhrada na streche veže vlastne k niečomu slúžila. A bolo mi ľúto, že do mesta sa nedalo ísť pozrieť aspoň v nejakom obmedzenom priestore.
Tak dohrané, je pravdou, že poslední dny už nebylo moc co dělat, i když sem tam se stala nějaká zajímavá událost, kterou mohl hráč řešit.
Ale teda nemůžu říci, že bych z toho byl nějak na větvi, působí to celé takovým nedotaženým polovičatým dojmem (asi si fakt připravovali až moc prostoru na případná pokračování) a ke konci už jsem to fakt chtěl mít za sebou, už se to celkem vleklo.
Navíc mi tam trochu chyběla ta "adventurní" rovina, na rozdíl od Questů for Glory tu totiž moc neřešíte hádanky a nepoužíváte itemy na správných místech jako v klasických adventurách, nýbrž to působí spíše jako nějaké Obsidian/Bioware RPG, tj. pokud u sebe item máte, hra vám jej sama nabídne, pokud jde použít na konkrétním místě. Za celou hru tu jsou tak 2-3 hádanky (tajná chodba při hledání Kwirka, puzzle v dungeonu a dejme tomu to hledání pokladu v Sea Caves ), jinak je to spíše o pozorném naslouchání a čtení dialogů- řešení vám hra časem sama nabídne (beztak to mnohdy ani nejde řešit jinak, než prostě počkat)... na druhou stranu to chce vážně všechny čas od času prokecnout, protože jakkoliv vám hra vše časem vyslepičí, za ručičku zase vyloženě nevede, takže toho jistě lze celkem dost minout (pokud hráč přeskakuje dialogy či si čas od času nedá kolečko a neprokecne všechny na hradě :)).

Jako koncept se mi to líbí, jen by to chtělo přeci jen více propracovat... je pravda, že jsem vzhledem k tomu, kolikrát hra byla předělávána a jak v určitých fázích vypadala, čekal asi větší průser... na druhou stranu od výrobců Questů For Glory mohlo přijít i něco lepšího... naštěstí tu pořád máme skvělý Quest for Infamy a Heroine's Quest .... a uvidíme, jak na tom bude Mage's Initiation, na který se asi co nevidět vrhnu.
Ale zase třebas Sea Caves, nevypadají po vizuální stránce tak marně.

Ale s tím časem je to ještě horší, když si přiberete druhý předmět, já si vzal magii a po vyučování musím běžet ještě na výuku magie, která trvá do pěti hodin, tudíž do večeře... ale naučil jsem se využít každou hodinu, vyučování magie začíná ve tři, tudíž máte čas si natrénovat jeden skill po vyučování, poté jdete na magii, pak sice odezní gong na večeři, ale hráč má ještě hodinu, to může využít k dalšímu tréninku/čtení/pokecu etc. a po večeři se většinou vydávám do dungeonů, kde zůstávám až do jedné hodiny (nebo do vyčerpání healing lektvarů), než postava usoudí, že je na čase jít spát.
V podstatě ospalost zde nic moc neznamená, snad jen trochu sníží "charm", ale to nestojí ani za řeč.
Teď budu mít prý 3 dny volna, tak konečně bude více času na protrénování skillů.

Je pravda, že ty jednotlivé lokace jsou menší než jsem čekal, vesměs hrad už mám prozkoumaný (vykradl jsem asi už i všechny sejfy, které jsem mohl) a zde nic moc dělat nejde, trochu mě štve, že jsem Kwirka chytil do pasti, čili se s ním už nemohu spřátelit, tohle autoři také mohli vyřešit elegantněji, či na to nějak předem upozornit, takže tohle si bude muset počkat na opakované hraní. A k průzkumu mi zbývají ještě katakomby a sea caves a nevím. jestli se objeví něco dalšího... ale jakmile si už vytrénujete trochu postavu, získáte finance na lektvary a nebrzdí vás tudíž až tolik souboje, dají se projít celkem rychle.


I tak bych asi uvítal, kdyby dny plynuly o něco pomaleji (popř. kdyby bylo kratší vyučování, více dnů volna), takhle se ty dny točí vážně až příliš rychle a nepůsobí to příliš dobrým dojmem. Nadto jsou ty komnaty hradu občas až příliš prázdné, tím mám na mysli, že by tu mohlo být vícero postav, i takových, které s hráčem třebas nemusejí mít příliš interakcí, ale působilo to určitě živějším dojmem, než těch pár spolužáků, kuchařka, léčitelka-paladinka, ředitel, popř. sekretářka a knihovník a hotovo... jinak všechny ostatní místnosti v podstatě prázdné.

Ale jako je to příjemně chytlavé, o tom žádná, docela rád bych viděl druhý, propracovanější a vyladěnější díl, ten koncept se mi fakt dost zamlouvá... žel, asi se ho hned tak nedočkáme. Navíc místo toho dělají na nějaké blbosti Summer Daze...
@Tulareanus (01.08.2021 18:48): Jo, ty medium boje mi zatím přijdou ok, nepřátelé dokážou být dostatečně smrtící (třebas teď tam přibylo i dost kudlanek, které dokáží s hráčem takhle na začátku zatočit), ale zároveň to není nic extrémně hardcore a je mi jasné, že podobně jako v Questech for Glory, se i zde hráč vytrénuje tak dostatečně, že bude většinu procházet prstem v nose, ale ten trénink to i tak chce, nejsou to nějaké Final Fantasy like easy vatovky... takže jsem spokojen, vlastně je to zatím asi tak na úrovni těch Questů for Glory.

Je pravda, že teď příliš ani fyzické skilly netrénuji, spíše páčení zámků, chci si totiž v noci hrad pořádně prozkoumat :) (navíc i některé dveře v dungeonech to vyžadují), takže do dungeonů chodím spíše na lov krys a nyní kudlanek, což ale taky trochu combat vytrénuje.

Btw, hp zvyšuje to "fitness", že?
@Isair (01.08.2021 17:08): Mne na tom príde divné, ako to pôsobí tak "nešpecificky". Na jednej strane ako pre deti, na druhej strane sú použitý jazyk a referencie príliš komplexné pre deti. A je to o to zvláštnejšie, ako keby ani nemysleli na to, že ich cieľovka sú predovšetkým ľudia cca 35+.

Mne celkom pomohlo zo začiatku trénovať vlastnosti, ktoré mi zvyšovali počet HP, to znížilo aj potrebu používať liečiacie potiony + tie boli aj efektívnejšie, keďže pre začiatok toho vyliečia celkom dosť, a vyliečili by aj viac, keby mal hráč viac život než jeho počiatočný max.

Ja si myslím, že ten hard za to nestojí, ten boj má ďaleko od nejakej sofistikovanosti a nijako to hráča ani za tú snahu naviac neodmeňuje a boj nie je ani tak veľmi taktický. Zároveň je v dungeonoch neskôr aj backtracking (hlavne v druhom a treťom) a tie boje by len zbytočne otravovali a spomalovali hráčov postup.
@Tulareanus (01.08.2021 17:00): Tak on Corey a Lori mají za sebou i několik her pro děti (například Castle of Dr. Brain), tak možná je to zčásti i tím. Čert ví, jak to fungovalo při tvorbě Quest for Glory, kdy to bylo pod dohledem Sierry + jiný vývojářský tým, čili tam dialogy působily trochu jinak (více King's Questovsky). U Hero-U mám také někdy pocit jako při čtení nějaké knížky cílené na děti (popř. něčeho jako Harry Potter), není to vyloženě špatně, writing je jinak docela fajn a má to takové své naivní, pohádkové kouzlo, ale máš pravdu, že to občas působí zvláštně.

A on je mezi normal a max. (hard) dost slušný skok, na normal nemám už od začátku problém porazit třeba 5 krysy naráz (s dostatečným léčením během souboje), na max. je problém porazit i tři, ale horší je, že ti tam hodně brzo začnou cpát drsnější varianty, na které se prostě dlouhou dobu nechytáš (mají mnohem více životů než ty, dávají větší dmg než ty, ani po těch jedenácti dnech jsem se ani zdaleka nechytal už asi ve třetí místnosti v tom dungeonu a to jsem trénoval především combat a defense a throwing). Čili jsem se tam pak spíše plížil, ale to zase nemáš prostor pro průzkum okolí (sběr itemů apod.), protože pak tě většinou během toho napadnou.

Kdyby tam nebyl ten časový limit, tak je hard dost slušná výzva, ale takhle... asi to chce tu hru fakt dobře znát a nebo možná se to časem zlomí a bude z tebe ultra superman, který nemá s ničím problém, ale jak říkám, na hard by to chtělo fakt spoustu dní se vytrénovat tak, abys jen prošel ty úvodní místnosti, přičemž nezbývá čas na trénování ostatních skillů.
@Isair (01.08.2021 16:27): Ja som to hral rovno na médium a tam bol ten boj taký, že v momente ako človek trochu potrénoval, tak to nebolo ťažké. Inak súhlasím s tým, čo si popísal, tá hra má v sebe dosť kontrastov, ale po technickej stránke naozaj často pôsobí veľmi amatérsky a miestami až odpudivo, čo je škoda, pretože veľa toho obsahu je veľmi zábavného, hoci aj na ten štýl dialógov si bolo treba trochu zvyknúť, lebo občas tie dialógy pôsobili nie témou, ale podaním tak divne infantilne. V zmysle, že žiaden teenager by tak nerozprával.
@Tulareanus (01.08.2021 00:02): Minimálně ale nedoporučuji nastavit obtížnost combatu na max. (alespoň ne na první hraní), protože hra krom většího dmg nepřátel už do prvních místností dává docela drsné protivníky (Warrior Drats s 50 životy a docela vysokým dmg), čili pak strávíš spoustu času tréninkem combat/defense, aby ses vůbec dostal přes pár úvodních místností v dungeonu (a nebo to prostealthuješ, ale dost často tě pak nepřátelé napadají na cestě zpátky apod. a je to takové otravnější), přičemž na nějaké pokročilejší pasti nemáš prachy, protože tím, že jsou combaty o dost drsnější, je i logicky o dost méně peněz.

Včera jsem to rozehrál znova s medium souboji a jsem zhruba tam, kde jsem byl předtím a za těch 11 dní jsem toho nyní stihnul mnohem více a působí to celé mnohem vyváženějším dojmem (na hard bych se asi plácal celé dny v nějakých úvodních lokacích, když už mi dávala na hubu jen nějaká Warrior Drats, tak se silnějšími protivníky bych už asi na dostatek tréninku neměl ani čas, kdyby však nebyl časový deadline, byla by max. obtížnost dost fajn volba).

Jo oproti těm záběrům z druhého kickstarteru to vypadá o moc lépe, také mě to po tom prvním převedení do 3D kdysi úplně odradilo, protože to vypadalo jako nějaké divné low end, laciné RPG cosi...
Ale pořád je tam cítit kus určitého amatérismu či jak to popsat, ono na tom také dělalo dost lidí, které má na svědomí Jolly Rover či MacGuffins Curse, které také působí jako spíše takové low endovější kousky. Už třebas jen když vidím to flash like logo firmy nebo třebas ty portréty postav při dialozích, některé opravdu nepěkné lokace (viz. dungeony či některé strohé místnosti) s čímž občas kontrastují, jak píšeš níže, různé zahrady nebo třebas občas opravdu pěkně nakreslené obrazy, které mi graficky připomínají QFG 1 VGA (imo asi graficky nejzdařilejší QfG).

Ale musím říci, že čím hráč hraji, tím více to vtahuje, oblíbil jsem si postupem času čím dál více některé postavy, objevuji více a více tajemství, začnou se dít zajímavější události... má to něco do sebe, ale nepůsobí to příliš profesionálním dojmem... takové Quest for Infamy mi třebas přišla jako na míle propracovanější hra (byť také s určitými gameplay nedomyšlenostmi), jakkoliv Hero-U působí zase originálněji a určitě to má solidní potenciál.
@Isair (31.07.2021 23:38): Ono je to stále celkom dosť QFG, len ako píšeš, striktnejší. Časových limitov a prieskumu sa neboj. Mne sa vo výsledku stávalo, že som mal všetko preskúmané, čo som mal do tej fáze hry odomknuté (napr. ďalšie dungeony a niektoré lokácie sú viazané na príbeh a je možnosť ich odomknúť až po určitých udalostiach) a vo výsledku sa mi tak už pred cca polkou hry stávalo, že som okrem tréningu skillov vlastne nemal čo robiť, lebo neboli ďalšie dungeony alebo udalosti odomknuté a posledných cca 8 dní som fakt už len trénoval, lebo som mal všetko, čo sa dalo, hotové. To bol pre mňa určitý mínus, napr. jedna z prvých výraznejších udalostí je v hre určité pátranie a ja som mal v podstate riešenie vypátrané do cca dvoch dní, ale hra ti umožní to vyriešiť až v posledný deň tej udalosti, aby to malo väčší dramatický efekt, hoci na to hra vôbec nemá logický dôvod a v tomto to pôsobí dizajnovo strašne zastaralo. O to viac, ak na to neprídeš prvé dni sám, tak sa ti to hra snaží sama napovedať a aj tak ti to neumožní, čiže som mal pocit, že mi stále nejaká informácia alebo predmet chýba, hoci to tak nebolo. To bol pre mňa celkom mínus.

Inak je dobré sledovať dialógy s učiteľmi a spolužiakmi vo voľnom čase, majú ich celkom dosť a postupom času sa menia. A to slúži aj na budovanie obľúbenosti.

Súhlasím s tým, že grafika je strohá, niektoré lokácie sú nakreslené celkom pekne (hala hrdinov, záhrada a niektoré ďalšie), ale najmä tie dungeony sú extrémne strohé a nezaujímavé, ale je to i tak pokrok oproti tomu, ako hra mala vyzerať v predposlednej verzii. Veľký problém hry vidím v dvoch veciach: autori si odhryzli priveľké sústo, boli to vyslovene autori príbehu a dialógu atď... ale vidno, že ohľadom funkčného dizajnu nemajú veľké znalosti a hlavne vypadli z herného priemyslu na dlhé roky a hra tak miestami pôsobí naozaj ťažkopádne...alebo paradoxne sa to kombinuje aj s tým, že pôsobí extra jednoducho.

Druhý problém stále súvisí s tým veľkým sústom - pôvodne chceli z toho urobiť sériu, to som čítal na ich webe. Prvý diel za rogue, druhý diel za kúzelníčku, potom bojovníka a potom neviem či ešte štvrté povolanie alebo sa malo ísť do "finále". Preto je aj hlavný príbeh extrémne pomaly dávkovaný a vlastne sa až tak veľa toho nestane, lebo si to priveľmi ambiciózne šetrili na pokračovania. Hmmm mal by som už niekedy napísať ten komentár. :D
Tedy, zatím z toho mám trochu rozporuplné pocity, hraje se to tedy dobře, takové to QfG kouzlo tam je, ale mnohem blíže ke QfG má tedy Heroine's Quest nebo Quest for Infamy, tohle je spíše hratelností jako mix. Princess Makeru a QfG, vlastně dost zajímavá hra se zajímavým konceptem, avšak je tam dost věcí, co mi vadí.

Třebas z Princess Makeru (nebo podobných her) to převzalo až moc striktní rozvrh a deadline, při kterém hra končí a co nestihnete, tak smůla... zde je to 50 dní. Vlastně to pak funguje tak, že do 2 hodin máte vyučování, pak si většinou trénujete v tréninkových místnostech nějaký skill, pak večeře a pak buďto práce či hurá do dungeonu pod hradem (popř. můžete jít i dále trénovat) v 10 večerka, spát a zase znova, přičemž, dny plynou dost rychle a tak si to chce fakt skvěle rozhvrhnout, abyste stihli vše potrénovat a prozkoumat. Ještě je tedy možnost se proplížit ven i po večerce a prozkoumat hrad o něco více, nicméně v jednu vás hra stejně pošle do postele. Z QfG si to pak bere určitou "živost" světa a interakci s postavami (postavy nejsou jen na jedno prokecnutí za účelem získání informací k postupu dále, jako je to v jiných adventurách, ale vážně s nimi navazujete nějaké vztahy), nejvíce mi to asi připomíná QfG 2, kde se odvíjejí různé události podle dní.
Nicméně Questy for Glory hráči dávají v podstatě neomezenou svobodu, nehoní ho žádný časový deadline (tedy až na pár výjimek možná především ve dvojce, ale to se týká jen několika událostí, které musíte stihnout včas a toho času je dostatek) a nemá tak striktně nastavený rozvrh (což sice vzhledem k zasazení Hero-U dává smysl, ale i tak) a může si dělat v podstatě co chce, prozkoumávat svět svým vlastním tempem, celý den, může probdít i celou noc a nemusí spěchat, aby rychle netrénoval to či ono, rychle se vydal do katakomb a prošel zase určitou část, než bude muset zase do postele.

Jako nevím, jestli je to nutně dobře či špatně... je to takové své, ale jak jsem psal, něco bych asi trochu více vyladil... třebas by dny nemusely plynout tak rychle, aby měl hráč více času k exploraci a nemusel tak spěchat. Nemožnost natočit kameru v dungeonech (alespoň jsem na tu možnost zatím nepřišel) je také celkem fail, protože v některých místnostech hra při boji hodí dost debilní úhel pohledu a tak třebas nevidíte na útočící nepřátele přicházející z dolní části obrazovky a musíte tak čekat, až přijdou až k vám, přičemž byste je už mohli dávno "odstřelovat" vrhacími dýkami. A vizuální zpracování je také takové rozporuplné, příliš strohé a jednoduché, rozhodně se nechytá na malebné, detailní, plně ručně kreslené obrazovky v Questech For Glory či jejich klonů (QfI, Heroine's Quest), na druhou stranu to není ani žádná tragédie (byť některé místnosti působí až příliš stroze a účelově). Hudba je naopak perfektní a možná i na úrovní QfG série.

Každopádně jak psal Tul níže, působí to jako takový knižní Harry Potter, což je fajn a už po prvním ohlášení mě tenhle nápad (student na tajemné fantasy škole) docela zaujal. Ale zatím mám za sebou 11 dní a asi tuším, že na Quest for Glory sérii se to čapat nebude a vlastně ani na Heroine's Quest či Quest for Infamy... i když ten koncept se mi dost zamlouvá, klidně bych bral o něco gameplayově odladěnější druhý díl.
@Isair (13.09.2020 17:06): Vývoj som sledoval tiež, hlavne to prvotné plne kreslené a naozaj qfg-like spracovanie ma lákalo, ale ako píšeš, minimálne 3x počas vývoja menili. Neviem, ako na tom hra nakoniec bola s predajnosťou, ale asi nič moc. V čase vydania to fakt nebolo nič extra a až príliš sa to odlišovalo aj od toho, čo sľubovali počas kampane a aj priestory boli prázdnejšie. Tiež som rád, že sa tomu venovali a úprimne som bol z toho prekvapený. Smutné je, že o hre sa na internete skoro vôbec nepíše a ani v steam komunite. Všetky let's play videá, na ktoré som natrafil na prvej strane výsledkov YT sú z času vydania, čiže nereflektujú ani súčasný stav hry. Ono je dokonca aj pomerne ťažké natrafiť na nejaké tipy a triky k hre (existuje ich len pár a nie ku všetkému) a neviem, či návody vôbec existujú.
Som zvedavý aj na dĺžku hry, momentálne som v 20. dni, pričom príbehové udalosti sú práve evidentne predskriptované na konkrétne dni, ale sú robené tak, aby človek nemusel pátrať, kde sa čo zmení, ale hra mu buď sama dá "zadanie" scénou alebo rozhovorom či zápisom do denníka motivuje, aby šiel logicky niečo hľadať/riešiť. Každopádne hra má dosť pomalé tempo a ja som akurát vo fáze, kedy by som bral, aby sa stalo niečo ďalšie, lebo vedľajšie veci, ku ktorým som sa zatiaľ dostal mám už skoro všetky porobené a väčšinu času tak trávim tréningom skillov.
@Tulareanus (13.09.2020 17:01): O té inspiraci Harry Potterem psali Lori a Corey už během Kickstarter kampaně, je fajn, že se tomu ještě takhle věnovali po vydání. Ta hra prošla opravdu hodně změnami už během vývojové fáze, kdy se z docela atraktivní hry stala naprosto odpudivá a zase naopak. Když to zmiňuješ, tak jsem také rád, že jsem nakonec počkal, na GoGu už mi to nějaký ten pátek visí, ale plánuji si to zahrát někdy kolem vánoc a asi k tomu přihodím i Mage's Initiation: Reign of the Elements, které už mám zakoupené též.

Docela by mě zajímalo, jak to však bude vypadat s případnými pokračováními, původně to bylo plánováno jako trilogie a jakkoliv to má kladné ohlasy, bojím se, že se hra nestala více populární, aby si na pokračování vydělala (a už vývoj jedničky byl docela problematický, hodně se protáhl a prodražil).
Tak to teraz hrávam a som rád, že som počkal dva roky od vydania. Pôvodne som to pustil, ako fanúšik QFG, už v čase vydania, no bol som dosť sklamaný - hnusná 3D grafika, divné ovládanie a zlé UI a dosť slabý úvod ako z tech dema, po pol hodine som to vypol.
Dva roky neskôr som hru zapol, že tomu dám ešte šancu a pozerám, že hra je vo verzii 2.3 a naozaj urobili viacero zmien - user interface je konečne dobrý a hlavne zlepšili grafiku - 3D grafika postáv je zostrená a detailnejšia a kreslená grafika prostredí pôsobí bohatšie. Pre istotu som si to porovnal s let's play videami z roku 2018, aby to nebol len pocit, ale ono je to naozaj tak. Neviem koľko ďalších vecí bolo odlišných, keďže som to hral pôvodne len pol hodinu, ale za tých 14 hodín som, čo to teraz hrám, som nenarazil ani na žiadne bugy, len párkrát na pár sekúnd zlyhal pathfinding a postava šla do kruhu, ale nič, čo by ovplyvňovalo samotnú hru. Retrospektívne je najväčšia škoda, že z toho, čo som zatiaľ v her odohral je ten úvod naozaj najhoršou časťou celej hry a pôsobí ako niečo, čo sa snaží hráča odradiť od toho, aby tú hru hral, pretože v momente, ako sa dostane hráč na univerzitu, tak začína tá zábavná časť, kde to pôsobí ako mix qfg a knižného Harry Pottera - máte učiteľov, personál školy, spolužiakov, hrad, ktorý preskúmavate a snažíte sa nájsť skryté predmety, tajné chodby a tajomstvá hradu.