Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 25
Nablejt. Do ksichtu nejlíp. Tfuj! Mor na ty vaše rody! Pokud někdy vznikne legenda, je prostě jasné, že občas vznikne i odpornost. Ale co hůř, pokud taková zkaženost vznikne v sérii her, založené na jedné z nejznámějších fantasy značek, které si vedly setsakramentsky dobře, tak člověk ví, že je to konec. Že už to nikdy nebude jako dřív. A nebylo. Herní čtvrtý díl Harryho Pottera je takový Joker. Přišel, zničil, zkazil. Pak byl odšoupnut do pozadí, ale následky jeho činů si bude město Gotham lízat ještě dlouho.

Minulé herní tituly vynikaly především jednou úžasnou a charakteristickou věcí - prozkoumáváním. Hledání karet, fazolek a tajemství po celém komplexu čarodějných Bradavic. Čas od času nějaká ta minihra, občas ten souboj. Čtvrtý Harry Potter ale tohle všechno vzal, hodil to do koše, do kterého se následně vysral, polil to benzínem a zapálil. Žádný průzkum, milánkové. Pouze tupé přímočaré mise, kde se z bodu A musíte dostat do bodu B. Navíc jsou neskutečně nudný a nepěkně navržený. Z celé hry se tedy stává pouze takový akční Eragon. ERAGON! Z HARRYHO POTTERA! To je konec! Navíc je to tak strašně nevyužitý potenciál. Příběhová stránka čtyřky, tedy interakce s dalšími studenty kruvalské a krásnohůlské školy by fungovala krásně, pokud by tedy hra zůstala v duchu předešlých třech dílů. A ty mezi scény... ty vole jako... co to je? To je jako nějaký zpodobnění manifestu lenosti? "Draci. To je první úkol". A konec. Čtyř sekundová ukázka, po které následuje další tupá mise. Ani z toho už není cítit ten pravej charakteristickej feeling, kterým herní Potter sršel. I hudba zklamala. Promiň Jeremy Soule, miluju tě, ale tohle se ti nepovedlo. Ale možná úplně nejhorší věc, co takhle odpornost, takhle zvrácenost, tahle hříčka přírody, tahle chodící Pandořina skříňka udělala je ten fakt, že vychází pouze podle filmové verze. To, co bylo super na předešlých dílech bylo hlavně to, že se v nich vyskytovaly aspekty i ze samotných knížek! (Protiva, lektvarová zkouška,...) Tady už je to ale čistě převzatý pouze podle filmu. A následkem toho se to taktéž opakovalo i v dalších dílech...

Hra má ale i pár dobrých faktorů, efekty kouzel jsou celkem cool a občasné kombinování taky někdy vypadá hezky. A závěrečný souboj s Voldemortem byl fakt dobrej. Napínavej, obtížnej, uspokojující. Aspoň v tomhle se hra krapet zachraňuje.

No co říct? Je to hnus. Nehrát! Ruce pryč! Zahrajte si předešlé tři díly, tam se alespoň nebudete cítit, jako byste měli celou dobu ruce v řetězech. Puberta no... I ty hry jí musí projít...

Pro: Efekty kouzel, finální souboj

Proti: Hnusný design, nudný opakující se mise, prozkoumávání je ta tam, idiotské mezi-scény, odklon od knížek

+22
  • PC 30
První tři díly videoherní ságy se nesly ve znamení sympatické 3rd person hopsačky, která když už nic jiného, tak dovolila hráči/fanouškovi relativně svobodný pohyb po Bradavicích s velmi příjemným ovládáním.

To ve čtvrtém díle mizí. Hra se ovládá výhradně na klávesnici, což je peklo. Pryč je pohodlný mouselook prvních třech dílů. Pohled se zvedl do ptačí perspektivy, což dává jasné vodítko k tomu, že kamera bude naprosto otřesná a v polovině případů hráč nebude tušit, kam jde. A je tomu skutečně tak.

Hra je rozdělena do deseti oddělených kapitol (plus prolog), které si musíte postupně odemknout. Zároveň s výjimkou turnajových kapitol a samotného závěru s Voldemortem se musíte pokaždé trápit s trojicí Harry, Ron a Hermiona. Jednoho z nich si vždy vyberete a zbylí dva putují s vámi. Bohužel je nemůžete někde nechat, protože na celou řadu kouzel potřebujete spojit síly.

Je jasné, jak tohle dopadne. Počítačem ovládané postavy neustále do něčeho naráží, nechají se v klidu zabíjet, pletou se vám pod nohy, ne a ne s vámi zakouzlit kouzlo, ke kterému potřebujete jejich pomoc atd.. Hra umožňuje hru v kooperativním módu, kdy spolu hrají až tři živí hráči, což může být jistě lepší. Pro singleplayer je to však opět peklo.

Byla by to naprosto dokonale jednoduchá hra, nebýt těchto problémů, které si autoři pravděpodobně nepřáli. Čas od času se navíc přidá sem tam nějaký bug, který časově omezený úkol dělá těžším. (například zabijte deset nepřátel za minutu a půl, ovšem započítá se zhruba jen každý desátý) a někdy je obtížnostní laťka nastavena zcela nepochopitelně vysoko (viz první turnajový úkol, který na zlatou medaili snad zaletět ani nejde (můj čas jsem srazil na nějakých 2:13))

Projití jednotlivých kapitol není žádným problémem. Ke zdárnému postupu je však zapotřebí v každé kapitole nalézt schované "turnajové štíty", které vám odemknou kapitolu další. To je někdy věc vskutku zapeklitá a je jednoznačně nejnáročnějším prvkem celé hry, neboť je musíte nalézt skoro všechny, aby vás hra pustila dál. Bez turnajových štítů by dohrání Goblet of Fire trvalo asi dvě hodiny. S nimi se to může protáhnout klidně na hodin deset.

Jako v každém díle, i zde jsou fazolky, které sbíráte a za které kupujete fanouškovské karty. Ty tentokrát mají asi nejvýznamnější úlohu, protože poměrně značně vylepšují vaše schopnosti.

Grafika hry se moc nepovedla a je v lehkém podprůměru. Svoboda pohybu je takřka nulová (neviditelné stěny jsou opravdu všude), hudba Jeremyho Soula je jako standardně v této sérii velmi kvalitní. Dabing je v pořádku, dokonce se hra může pyšnit tím, že postavu Voldemorta nadaboval samotný Ralph Fiennes. Ostatní postavy jsou namluveny jinými herci, ale výsledek je dobrý.

Celkově se jedná o poměrně frustrující hru, která střídá jednoduché momenty s nehratelnými. Poměrně věrně se drží předlohy, ale je velmi kusá a samostatně nedává vůbec smysl. Už to není hezká arkáda, ale snaží se to neúspěšně o akční hru. Arkáda tomu přecijen slušela víc, ačkoliv dle mého by Harrymu nejvíce sedla adventura s lehce akčními prvky. To by však vyžadovalo nejspíše daleko delší výrobu.
+18
  • PC 55
Harry Potter a Ohnivý pár naprosto proměnil tvář herní série Harry Potter. Kouzelnické skákačky evolvovali do kooperativní akce vhodné na… no, cokoliv, jen ne PC :D

Ano, tohle je hlavní kámen úrazu celého čtvrtého dílu. Ona to není špatná hra – jen má naprosto šílené ovládání a navíc poměrně špatné AI. A výsledek je tak nekonečně frustrující, že dnes bych to už nedal, a jediný důvod proč mě to fakt bavilo bylo dětské nadšení. Na počítačích nehratelné, na konzolích jen o něco málo lepší.

Nic to ale nemění na tom, že nakonec kouzelnický svět působil dobře a jednotlivé úrovně nabídli i docela dobrou zábavu. Bylo výborné vidět zlaté trio jak hraje společně, provádí hromadná kouzla, spolupracuje a tak dále. Je úžasné, že nemusíme hrát nutně za Harryho, a můžeme se prohánět třeba v roli Hermiony. Bylo opět skvělé hledat tajemství. Když se nad tím zamyslíte, je neskutečná tragédie, že to ono ovládání a inteligence postav hru tak pohřbila, jinak by hodnocení mohlo být klidně kolem osmdesátky a ani bych nemrkl.

Tak či tak, neteskním, že se nám nedostalo další pestrobarevné 3D hry. Ve skutečnosti je poměrně hezké, že hry se měnili poměrně stejně jako knihy a filmy potterverse. Tento přerod z dětských her na něco více akčního byl nevyhnutelný, a ohnivý pohár je jen takový nepěkný prolog k Harry Potter a Fénixův Řád, což už byl velmi kvalitní titul.

Pro: Možnost hraní za více postav, hledání tajemství, poměrně zábavné úrovně.

Proti: Ovládání, AI, Ovládání, nevyužití plného příběhového potenciálu, OVLÁDÁNÍ.

+11
  • PC 20
Keď som pôvodne dal tejto hre hodnotenie, ktoré tu budete vidieť, bol som celkom slušne vypoklonkovaný ľuďmi, ktorí mi povedali, že to hrávali v minulosti a bavilo ich to s kamarátmi a užívali si na konzole solídnu kooperatívnu zábavu, ktorú táto hra vie priniesť. Čiže, nebudem nikomu brať jeho pozitívne spomienky na túto hru, a pokiaľ ste to hrali na PS2 alebo Xbox s dvomi kamarátmi, mohla byť situácia úplne iná. Teraz vám ale poviem spôsob, akým som túto hru hral ja a to je na PC s využívaním klávesnice a sám. A otvorene teraz hovorím, takýmto spôsobom túto hru nikdy nehrajte. Pretože hrať tento titul s PC ovládaním, bez myši (nakoľko ju hra nepodporuje) a spoliehať sa na umelú inteligenciu je absolútna, ničím nefalšovaná katastrofa, ktorú neodporúčam nikomu.

V prvom rade klávesnicové ovládanie tejto hry je na zaplakanie. Do tohto nešla absolútne žiadna inteligencia. Ako môže niekto vylúčiť v roku 2005 z počítačovej hry myš? Najmä takejto? Plus prečo musíme ovládať postavy šípkami a ľavou rukou zosielať kúzla a okrem toho pracovať s katastrofálnou kamerou, ktorá vás absolútne nepočúva. Robiť čokoľvek je celkom slušná fuška, pretože hra vôbec nikdy nevie, čo vlastne po nej chcete. Ísť rovno tak môže byť oveľa náročnejšie, než sa zdá. Pokiaľ by ste si to náhodou chceli upraviť podľa seba (ako to niektoré hry umožňujú) máte smolu. Jediná možnosť, ktorú nájdete v sekcii "Options" je vypnúť alebo zapnúť titulky. To je všetko. Čiže nielenže vám niekto vymyslel ovládanie, ktoré je nepoužiteľné, ale nemôžete si ho ani len zmeniť. Vlastne keby sa hra rozhodla, že titulky budú v hre nastálo, nepotrebovala by hra vôbec kolónku "Options".

Umelá inteligencia vašich partnerov je úplne hrozivá. Idú do nebezpečenstva, nezbierajú nič čo je okolo nich, často ignorujú aj príšery a musíte ich zachraňovať (pričom sa trápite s ovládaním) a keď chcete, aby ste zoslali niečo všetci traja, buďte radi ak sa vám podarí dostať Harryho Rona a Hermionu spolu, aby sa im to nejako podarilo. Jediný moment, kedy hra podľa mňa fungovala bolo počas tutoriálu, keď sa učíte jednotlivé veci. Mal som pocit, že to sa tvorcom podarilo celkom dobre sprogramovať a človek si postupne aj zvyká na jednotlivé aspekty. To však ešte neviete, že od toho momentu to pôjde len dole vodou.

Zosielanie kúziel je komplikované, nikdy neviete čo idete zosielať, hra vám nevie jednolitvé aspekty poriadne vysvetliť. Najmä si rozbíja sama svoje tempo tým, že je dokopy len rozčlenená do niekoľkých kapitol, ktoré budete musieť prechádzať znovu a znovu a znovu a znovu, kým nezískate dostatočný počet štítov, ktoré vám následne odblokujú ďalšie kapitoly. Primárne z toho plynie, že z jedného levelu nevedie iba jedna cesta. Je ich tu niekoľko. Môžete mať však potom často pocit, že nikam nenapredujete a nič z toho nefunguje tak, ako by malo.

Hru som nebol schopný dohrať, lebo s tým ovládaním som už bol tak frustrovaný, že som bol dokopy zvedavý len na to, ako spracuje táto hra let na metle počas prvej úlohy. Toto bol však moment, kedy som to s hrou jednoducho vzdal, lebo som pochopil, že toto nie je hra, ktorú som si tu sľuboval. Pričom mi vôbec nevadí, že sa tvorcovia rozhodli pre niečo iné a zbaviť sa konceptu, ktorý priniesli prvé 3 PC tituly. Mohlo to fungovať, keby to bolo spravené kompetentnejšie pre ľudí, ktorí majú radi singleplayer tituly a hrali predošlé HP hry. Pretože pokiaľ toto mal byť titul, ktorý v nás mal opäť prebudiť lásku k čarovnému svetu (pričom Ohnivá čaša mala potenciál na to priniesť niečo podobné ako PC verzia Tajomnej Komnaty a bolo by to úplne super), no dokázal presný opak.

Aby som ešte povedal pravdu, hra ma takýmto štýlom bavila možno prvých pár hodín, keď som nejako bol ešte pod vplyvom kúzla lásky k tomuto svetu a skutočnosti, že prvé 3 hry ma dostatočne bavili na to, aby som v sebe dokázal potlačiť tie negatívne emócie. No to nemohlo trvať večne a keď som pochopil, že hrať túto hru sám znamená robiť dokola tie isté veci, bojovať s tým príšerným ovládaním a kamerou, ktorá si robí čo chce, tak som to vzdal. Pretože som cítil, že keby budem pokračovať dlhšie, tak rozmlátim vlastný počítač alebo ho vyhodím von oknom. Čo možno by bolo lepšie urobiť iba s tým diskom.

Takže odporúčanie, ak milujete svet Harryho Pottera a máte záujem to skúsiť, nikdy nie na PC bez ovládača a nikdy nie sám. Takýmto spôsobom môžete odbúrať minimálne 2 veľmi vážne problémy, ktoré celú hru posielajú u mňa do hrobu. Potom si možno užijete zábavu s titulom, ktorý mi veľa ľudí v okolí chválilo ako solídny titul, ktorý som iba nepochopil. A možno majú pravdu. Viem však, že som to nebol schopný dohrať a nikdy to nechcem znovu skúšať hrať. Čo o predošlých troch tituloch v žiadnom prípade neplatí.

Pro: graficky sa to posunulo trošku vyššie oproti prvým trom titulom, možnosť vybrať si postavu, za ktorú chcete hrať

Proti: ovládanie, umelá inteligencia partnerov, treba sa neustále vracať do tých istých levelov, hrať to sám je frustrujúce

+8