Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (01.03.2025 11:16): Tak co se minimalistických dialogů a osobností NPC týče, je na tom Archolos výrazně lépe :) Je to vážně takový mix Gothica a Zaklínače. A drží si to kvalitní úkoly po celý gameplay, už odpadá to, že od třetí kapitoly dál se jedou výhradně akční úkoly.

@styeer (01.03.2025 13:44): Pro masochisty bezesporu :))
@John Mirra (28.02.2025 23:02): Asi nejlépe jak jsem to popsal před lety v komentu. Dvojka na jednu stranu už není tím neúprosným divokým světem. A přitom je přes barvy a velké město ještě... Více neúprosná a divoká? Co mi v jedničce přišlo jako problémy ospravedlnitelné logikou trestanecké kolonie (např. minimalistické dialogy a osobnosti NPC celkově) je ve dvojce stále. Jen už to doslova křičí jako důsledek druhého dílu narychlo spíchnutého za nějakých osmnáct měsíců.

Nechť si tím nikdo nenechá zkazit chuť. Pokud někomu sedí Gothic gameplay, tak pro něj dvojka bude skvělá. Ale mně ten nepřišel tak zábavný. Jen mi dobře pasoval do jedničky a ta tak pro mě byla konzistentní hrou. Ale ten samotný Gothic gameplay pro mě sám o sobě, bez toho settingu okolo, není žádná valná hodnota.
@Jab (27.02.2025 08:37): "Mimo ní už mi Gothic se svým gameplay smysl nedává." Jak to myslíš?

Archolos nejde s dvojkou Gothica vůbec srovnávat, ani vzdáleně. Určitě bych ho být tebou aspoň zkusil, i když je nevýhoda, že pár hodin potrvá, než se pořádně rozjede... to pak může odradit, no.

@Zero (27.02.2025 09:13): To je vlastně pravda, ale to by mi třeba vůbec nevadilo.
@Zero (26.02.2025 22:04): Myslím, že mají plné ruce práce se hrou na to, aby aktualizovali demo. Taky je otázka jak se liší oproti aktuální podobě hry, např. v animacích, ovládání postavy, nasvícení atp. Asi moc ne.

Na svých stránkách nabízí 21 pracovních pozic. Přitom aktuální tým má mít v současné době okolo 50 lidí (plus další v partnerských studiích). Tipuji, že mají deadline, do kterého musí hru stihnout vydat.
@John Mirra (27.02.2025 08:29): Archolos je dost fajn, ale připadá mi, že hratelnost a celkový zážitek je spíše zaklínačský než gothicovský. Takový Zaklínač na enginu Gothica. Čekám, až vyjde ta rozšířená edice, abych to konečně dohrál.
@John Mirra (27.02.2025 08:29): Já ale chci tu vězeňskou kolonii. Mimo ní už mi Gothic se svým gameplay smysl nedává. Dvojka byla jak přifouklá Potěmkinova vesnice, kdy se na staré assety přidalo trochu barev. Na mě nefungovala a ten svět nepůsobil už uvěřitelně.

Ale ten remake vypadá z ukázek... Zle. Kolem toho se nedá chodit. Proti ukázkám to potřebuje ještě roky práce. :/
Hmmm, jestli se povede Gothic Remake je ve hvězdách, ale Archolos už dávno vyšel a je skvělý! (poutač pro ty, kdo ho neznají/nehráli)
Jo, tohle je poněkud zvláštní, že vlastně neprezentují aktuální stav hry. Ani skoro aktuální, ale něco už přes rok starého.

No, působí to na mě grafikou genericky, ale tenhle problém mám s většinou mainstreamových her. Jako by s (plusmínus) realistickou grafikou autoři her rezignovali na nějakou stylizaci a originální estetiku. Kromě generičnosti je též svět přeplácaný, je tam spousta vizuálního bordelu (všude nějaké kusy beden, kůly, vegetace) a barviček, přičemž z původního Gothicu jsem měl spíše dojem záměrné šedi a pustoty. Jo, a taky je to všechno větší, jako by vzali místo výměny a dali ho x2.

Postavy jsou dost ukecané, což vnímám rozporuplně. Na jednu stranu jim autoři chtějí dát nějakou osobnost a příběhové pozadí, což v originále chybělo, na druhou stranu jsou ukecané fakt hodně a působí to zvláštně, že se takhle bez problémů otevřou nějakému nováčkovi. Plus je ta mluva, narozdíl od grafiky, dost stylizovaná – postavy se snaží mluvit strašně drsně a u toho neustále hláškovat.

Průser to ale není, v jádru je to plusmínus věrné. Jen teda vlastně vůbec nevíme, jak hra vypadá v současnosti.
Demo mi zabralo přibližně hodinu půl a mám z něj smíšené dojmy. Je z něj silně cítit atmosféra původního Gothicu. Zároveň mají kupu věcí ke zlepšení.

Podle Gothic wiki https://gothic.wiki/w/Nyras_Prologue je prezentovali už na Gamescomu 2023. Na Gamescomu 2024 jej nechali i po omezenou dobu hrát novináře a návštěvníky. Mezitím s největší pravděpodobností opravili max. nějaké kritické bugy, není jasné jak moc je aktualizovali.

Ještě si nechám rozležet dojmy v hlavě a zítra sepíšu i formulář zpětné vazby, na který odkazují na konci dema.
Osobně mi teda vůbec nesedí ta setrvačnost a těžkopádnost postavy. Tak hrozné to v originále nebylo. Kvituju naopak naklánění do stran při běhu, to byl trademark :D
Dojmy po cca 20 minutách hraní - jestli tohle má vyjít letos, tak mám dost rozporuplný pocity. Graficky to neni špatný a má to i ten Gothic feel, ale je to zabugovaný jako prase. První dvě minuty hry, dokončim rozhovor s Diegem, chci s nim promluvit znovu, ale protože jsem moc blízko, postava se sekne do něj a nejde nic dělat, jen load. Slézt dolů po žebříku jde až na několikátej pokus, po prvním stisku F frajer tancuje chvíli kolem a nic se nestane. Nakonec pomáhám Draxovi zabít pár morchožroutů, ale i po jejich likvidaci má Drax napnutej luk, jako by mířil na dalšího a nejde s nim promluvit, řešil to opět až load. Všude, včetně opuštěnýho dolu, hořej nekonečný louče, to jsem myslel, že je záležitost 20 let starejch her, ale pořád to vidíme, no tvl... Senzitivita myši je nahulená jako prase a nejde nastavit (pokud jo, tak jsem to nějak přehlíd). Ovládání inventáře naprostá tragédie. Ve Win musim přepnout na ENG klávesnici, jinak to nebere hotkeys. Optimalizace taky nic moc. Zkrátka tohle bych pochopil jako prototyp, ale pokud to má zanedlouho vyjít, tak docela panikařim.
to demo nějak vychází z toho co vydali před pěti lety nebo to je zase něco jinýho?
@John Mirra (24.02.2025 20:27): já to zkoušel jen 20 minut, takže nemám moc co rozepisovat, tohle demo prequel si dohraju až před vydáním plný abych to měl u sebe. Ale grafika mi přišla supr, atmosféra taky, hratelnost taky (ta setrvačnost animací postavy mi nevadí, jako mi nevadí u RDR2) a hejbalo se to na to "gothic" nastavení bez jakýchkoliv záseků či problémů. Postavy v dialozích vypadaj skvěle, až mě to překvapilo, nepůsobí to jako AA eurojank. Vyloženě jsem z toho cítil jak mě to bude bavit. Ale teď zpět do KCD2, který zatím aspiruje na mojí nejoblíbenější hru vůbec :)
@Paul (24.02.2025 18:47): Dojmy veskrze pozitivní, i když s obavami, aby to nedopadlo jako béčko od Cyanide/Spiders Studio. Chytlo mě to ale okamžitě přesně tak jako to uměl i původní Gothic, to bez debat. Moc se mi nelíbí ten těžkopádný pohyb postavy a přehnaná setrvačnost. To už je i na mě moc clunky. Souboje samotné ale hezky ctí originál. Střelba lukem paráda. Rozhovorům něco chybělo, ale tak je to demo. Zlepšit optimalizaci, trochu potunit vizuál, který vypadá místy hezky a místy přepáleně a nepřehledně.
Na optimalizaci je teda ještě dost práce. Napálil jsem to naivně vše na max. (Aikima overdose nastavení) a 7800X3D + RTX 4080 stěží vypotí kolem 30 FPS. Gothic nastavení kolem 80-90 FPS a dokonce ani na high to nevytlačí stabilních 144 FPS. A vzhled té náročnosti moc neodpovídá.

Na druhou stranu ten feeling z G1 byl o to lepší, protože to jsem kdysi hrál taky asi tak kolem 25 FPS :)
Nějak se mi ale vůbec nelíbí ten filter který to má. Celá hra vypadá jako by na ni člověk koukal přes šedý zákal.

Tmavé scény jsou přehnaně tmavé a světlé zase nejsou vůbec světlé.
@Paul (22.08.2024 23:48): Teda ale ten hlavní hrdina mě nutí přemýšlet, jak se asi řekne vykastrovanému krysokrtovi, když kačer je ententýk. Charisma nula, i když na půl bodu by to možná vykoplo, kdybych mu mohl ukopnout ten baleovský drn z hlavy.
Máme nějaké release date window?

Bo jestli letos... je teď nějaká divná sezóna - v posledních letech jsem toho dohromady už moc nehrál a říkal jsem si, jestli jsem z toho jako fakt na starý kolena nevyrost, když mi dnešní hry většinou nic neříkaj. Ale letos sice Dragons Dogma 2 spíš zklamalo, ale Fallout London má svoje kvality, k tomu KCD2 za rohem, STALKER 2 za rohem a tohle taky vypadá, že by nemuselo být moc daleko. Ale zběžně vidím jen Soon(TM).
Ta Spáčova maska z té zoufalá CE mi svou tržnicovou kvalitou připomíná gumové rybí trofeje nad krb, není to sice úplně hnusné jako třeba tohle, ale pořád bych si to doma nevystavil. Zbytek edice vypadá jak "co dům dal", tedy pár věcí, které by se měly prodávat za pár šupů v THQ merch šopu. Po předražené a nic moc CEčkovce pro AitD remake další kiks od THQ, které přitom LE/CE v minulosti umělo, viz Halo Wars 2 nebo Gothic CC. Kdo chcete, může podepsat petici za změnu obsahu.