Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Garion: tvůj názor na hru se odvíjí hlavně od negativní zkušeností s nějakou hláškou (kterou jsem já vesele ignoroval a ani mě nenapadlo cokoli instalovat, ať si hra nasere)a následně bugem, jehož řešení si můžeš přečíst třeba zde http://www.mkone.org/games/solution-for-deleted-savegames-in-gears-of-war

Hodnotit technické zprasování, resp. "zprasenou konverzi", zrovna u Gears Of War záporně, to je opravdu blbost...
Tvé hodnocení jsem čekal daleko níže a čekal jsem ho kvůli jiných důvodů. Na jednu stranu tvé rozhořčení chápu, na druhou by se dalo říct, že je mimo jako mé hodnocení u Vampire, protože se mi zdá, že nehodnotíš samotnou hru a její náplň, na kterou hra sází. Což vyplývá z textu, který jsi právě napsal, realita může být jiná.

No, co. Hodnocení je sice podle mě mimo a úžasně chtyrý Cealosek je sice přesvědčený, že vedeš 1:0, ale vpodst. je to podobná situace jako u Vampire, akorát já jsem na druhé straně :-)
Ale nechci říct, že tvé hodnocení mimo zaručeně být musí, je to jen tvoje vyjádření subjektivního názoru.
A je to tady! Me nelichotive hodnoceni GoW!

Popisu Vam, proc jsem ohodnotil, jak jsem ohodnotil. Hru jsem nainstaloval, aplikoval jsem afaik posledni patch (update 3) a spustil hru, kterazto na me vybafla s infem, ze mam AMD procesor a tudiz je na nej nutno nainstalovat jakysi ovladac, jinak nekdy v prubehu hry nebudu moct pokracovat dal. Sice jsem si rikal, ze nejakej ovladac na procesor jsem nikdy nepotreboval, ale budiz. Nainstaloval jsem na disku prilozeny ovladac, ale co se nestalo. Ac byl ovladac nainstalovan, stejne hra porad hlasila to same. Tak jsem si rikal, co to ma byt. Stahnul jsem nejnovejsi ovladac ze stranek AMD, nainstaloval jsem ho, ale porad se nic nezmenilo.

Tak jsem si rekl, nu co, mozna jsem to pokazil tim prilozenym, tak jsem ovladace smazal, smazal jsem hru, hru s updatem nainstaloval a nainstaloval nejnovejsi ovladac ze stranek AMD. Porad zadna zmena. Tak jsem si rekl, no co, treba to pokazil ten update. Tak jsem smazal ovladac, smazal hru, nainstaloval hru bez updatu a vyzkousel jak prilozeny tak nejnovejsi ovladac, stale zadna zmena. V tu chvili jsem si rekl, ze uz na to kaslu a ze to je treba jen nejaka blbost. A kdyz mi proste uz nekde nepujde jit dal (pripadne to spadne nebo tak), tak to bude ono a budu to nejak resit dal. Tohle martirium bych hre jeste odpustil, treba za to nemuze a je problem s nerozpoznavanim ovladace nekde jinde, budiz. Nainstaloval jsem nejnovejsi patch jal jsem se hrat.

Tak jsem hral a hral, hra me docela bavila a tak jsem hral. Hru jsem zapinal, hral, ukladal i vypinal, vse v pohode. Ovsem to jen do te doby, nez jsem ucinil svuj prvni save ve 4. kapitole. Po tomto savu jsem hru vypnul a kdyz jsem se k ni cca po hodine vratil, tak nejenze jsem nemohl pokracovat dal ve hre, on byl SMAZANY CELY MUJ PROFIL I SE SAVY! Ja jako programator NAPROSTO NECHAPU, jak je mozne, ze by temer JAKAKOLIV chyba v ovladaci procesoru mohla zpusobit SMAZANI SOUBORU Z DISKU. To je naprosto mimo me chapani. Navic o tom lidi z People Can Fly vedeli, jinak by tam to upozorneni nedali, ale naprosto nic s tim neudelali! Nechapu, nechapu a jeste jednou nechapu.

Tot vse, hodnotim 60%, hra rozhodne neni spatna, ale te konverzi to neodpustim (ono navic zadny profil/save, co jsem nasel na netu, nefunguje s updatnutnou verzi a bez ni se musi silene sachovat se systemovym casem, coz mi teda muze byt ukradene).
Pivo: ja nikdy nic takoveho nerekl a nemyslim si, ze na game design by tam byly nejake poucky a pravidla (nerikam, ze neexistuji), no kazdopadne vzhledem k tomu, ze ses linej nebo neschopnej, tak mas asi smulu
Garion: Vždycky když jsem něco vytáhl z wikipedie, tak mi odpovíte, že tam jsou ty poučky a pravidla dávno zastaralá a teď ji proti mě používáš? :-)
No, každopádně se mi to nechce z angličtiny luštit a mohl bych to třeba špatně pochopit nebo si to přeložit do věty, která by se mi více líbila :-)
Garion: Tak mi vysvětli jak ještě design můžeš poznat. Já se rád poučím, ale nevím o čem mluvíš. Byl bych rád, kdybys mi vysvětlil o čem design ještě je, kromě toho, že je to o vzhledu a vidí to oko? Pokud neodpovíš beru tvůj přípspěvek jako smyšlený kec (plus ještě tvůj předposlední :-))
No, právěže to beru, že design je hodně v tom, co vidí oko. Jinak to slovní spojení jsem použil blbě, důležité je, že jsi mě pochopil a víš jak jsem to myslel.
Prostě potřebuješ vidět stále něco jiného.
A už nereaguj please, chci jít chrápat :-D
V jakym smyslu? Vzdyt "vizualni orgie" a design jsou uplne jiny veci, jak muzes rict jednu ve smyslu druhe, to je hloupost.

Ale jinak pokud si myslis, ze design je jen o tom, co vidi oko, tak to ses uz uplne mimo :)
Já psal o "esenci vizuálních orgií" ve smyslu designu (mé oko vidí neustále něco nového) a vpost. jsem tím chtěl říct, že Gears takový není. Teď se to krapet obrátilo proti tobě nebo jinak nevím, co jsi tím chtěl říct :-)

Pořád jsme si neujasnili, jak je na tom ten Gears. Jestli je na tom lépe než zmíněné tituly a v tom případě je ve svém žánru poměrně rozmanitý, či jsou všechny zmíněné hry nudné a stereotypně nadesignované.
Jo, ted jsi uderil hrebicek na hlavicku, to je presne to, co ty od her chces (a prakticky to jediny, co te uspokojuje), "esence vizuálních orgií" (btw mne se libi, kdyz hra dobre vypada, ale to je tak to jediny...)
Já tvrdil, že není o nic méně rozmanitý než spousta jiných fps a tps. Nepsal jsem, že je to něco extra, či nejrozmanitější hra. Já rozmanitost soudím podle rozmanitosti jiných titulů. A pokud myslíš rozmanitost jako esenci vizuálních orgií a neustále něčeho nového, tak ano - Gears rozmanitý není :-)
Ale o tom prece neni diskuze, diskuze je o tom, ze GoW neni rozmanity, coz neni
Máš pravdu, pokud uznáš, že tyhle hry jsou také o tom samém designu. Stejně jako spousta jiných fps a tps :-)
Jako Doom 3 (ty samé scifi kovové komplex plné chodeb a občas nějaká místnost s přístroji. Bionic commando, kde bylo město a na chvíli jungle. Nebo Turok plný jungle a občas budova :-)

Ty hry jsou na tom tak nastejno a mi to nevadí, všechny mě bavily.
GTA3 jsem nehral :) urovne jsou uplne stejne nadesignovane, akorat jednou bezis doleva a podruhe doprava a lokace vzhledem ke kvadrum, texturam a svetlu taky
Úplně, úplně, úplně a ještě jednou úplně to není tak pravda. Ano, systém je jednoduchý a děláš to samé po celou dobu, ale lokace furt o tom samém nejsou a úrovně také nejsou všude stejně nadesignované. Ano, design není nic extra. Ale ty to s tím přeháníš. Mě třeba přišlo celé město v GTA 3 furt o tom samém - baráky, letiště, přehrada a přitom o tom samém třeba vůbec není (jen to na mě tak působilo). Mě se zdá, že takhle na tebe působí Gears, ale tak trochu neprávem.

Už píšem dokola furt to samé.
Pivo: Vietcong jsem nehral, o tom se nebavim :) ja se bavim o tom, jak je to rozmanity a ono to rozmanity neni, je to proste desne jednoduchy (jak ta technika pod tim, tak i ten gameplay styl a dokonce - a to bohuzel - i ty vsudypritomny skripty jsou v cely hre stejny), jedina vyjimka potvrzujici pravidlo (jak se rika) je uroven s tim pohybem ve svetle, jinak celou hru delas uplne a uplne to samy v uplne a uplne stejne nadesignovanych urovnich s uplne a uplne stejnymi objekty, texturami a svetly
Garion: Pokud to bereš takhle.... Nevím, k čemu by bylo dobré mít nějak extra vymodelovaný objekt, když to slouží pouze pro krytí a svůj účel to splní. A na oko to taky nepůsobí jako kvádr. Jako jo, kdyby tam sloužily třeba pro ničení nebo nějaký jiné manipulování s tím, tak by bylo asi fajn, kdyby na těch objektech zapracovali, ale já furt myslel, že se bavíme pouze o tom designu, jak to na člověka zapůsobí. Ty jdeš moc do hloubky a vadí ti ten jednodušší styl a menší míra interaktivity.

A nevím proč furt zmiňuješ, že kreješ a kreješ za kvádry a z toho stavíš celý design - že tam jsou jen kvádry. Asi jakože Vietcong má jen stromy. Což bych Vietcongu křivdil, jako ty křivdíš Gearsu. Jo, je to z převážné části takové "hranatější", ale pokud chceme být soudní, musíme Vietcongu začít vyčítat, že je moc "listnatý". No, už bych to ponechal, ať si každý udělá vlastní obrázek sám.
Pivo: no vis, vzhledem k mire interaktivity hry je i auto a lavicka jen kvadr, kterej je potazenej texturou, aby to jako kvadr nevypadalo (pripadne je to slozenina dvou kvadru...wow) a vis, proc to tak je? protoze to znamena obrovskej narust FPS oproti detailne namodelovanemu objektu, coz konzole potrebuji jak sul (ono pc samozrejme taky, ale aktualne zejmena konzole)

a v cem jsou ty lokace tak rozdilne? vsude drzis akorat sipku dopredu a krejes se za kvadrama, az na to, ze jednou jsou vedle toho postaveny kvadry nastojaka a rika se tomu chram a podruhy nalezaka a rika se tomu vrakoviste

jinak jo, to video je vyblity az hruza, asi to nekdo natacel kamerou nebo nevim
Garion: Tak to promiň zlato, ale tohle video jasně ukazuje, že všechno kvádry nebyly. Takže jsem asi slepý, ale já tam vidím trochu více, než jen v zaoblení rohů. Ty jsi prostě zaujatý a nepíšeš objektivně, akorát hru haníš a vymýšlíš si.
gears

Těhle "kvádroidních" objektů tam bylo více a promiň, já lavičku, auto apod. od kvádru trochu odlišuju. Asi jsem divný, ale co nadělám. Já opravdu nevím, za čím by ses chtěl krýt? Za koulema?

A to samé je to i s designem. Není to pouze v názvu, to ty tu jen mystifuckuješ. Je tam docela dost objektů, ale vzhledem k tomu, že tvoje oko (či mozek) nerozezná kvádr od určitých jiných objektů, tak se nedivím, že ti vše přijde stejné.

EDIT: Jinak to video je až moc šedivé, grafika je trochu více pestřejší, tak ať tu zase někdo nezačne plácat o grafice.
Ne, vsechno to byly kvadry, az na to, ze jeden mel zaoblene rohy a druhej ne. A vsechny ty lokace vypadaj uplne stejne, az na to, ze jeden ma jinak poskladane kvadry nez ten druhy. Jo sorry, a nektery z nich maji rozdilnou texturu jako background. Navic rozmanitost neni jen o level designu, ale o ten ti jde predevsim, tudiz ano, udelam 40 levelu z kvadru a jeden nazvu nemocnice, druhy letadlo, treti tropicky ostrov atd a bude.

Jinak ja zaujaty nejsem, ja jsem se pri hrani naopak naramne bavil a pokud tomu naparim nizkou znamku, urcite to nebude kvuli tomu, ze bych se nebavil nebo se mi hra nelibila.
Garion: Jasně. Až na to, že pravdu máš akorát s texturami a osvětlením. Až na to, že tam byly lokace jako nádraží, kostel, chrám, nějaké doly, scifi komplexy, nějaký ten hotel, továrna, město, patrová garáž. Nebylo to furt o tom samém. A jenom kvádry? No bylo tam více objektů, za které ses mohl krýt. Z tebe vypovídá zaujatost. NIKOLIV OBJEKTIVITA.
tak jo, otevru Radiant, naflakam 40 levelu ve stylu, ze po nich rozmistim sedy kvadry, potom vyberu cca 10 textur a nahodne je rozhazim po kvadrech, dam vsude osvetleni stejne barvy a potom kazdej level jinak pojmenuju... a budu mit jednu z nejrozmanitejsich FPS, co kdy vysly!
Caelos: Sakra. Vím, co je rozmanitost a bavíme se o jistém žánru resp. žánrech - fps a tps. A z příspěvků beru, že se teď převážně bavíme hlavně o designu.

No, nevím. Rozmanitějších her možná bude trochu více (než je málo), ale Gears ve svém žánru není oproti ostatním nějak pozadu.

Jinak někomu ty lokace možná přijdou poměrně jednotvárné, ale já v každé viděl něco výjimečného, takže se tu neoháněj tím, že tomu slovu nerozumím. A na tebe to zapůsobilo tak, jak to zapůsobilo nejspíše kvůli toho, že je vše zabalené do takové uniformní šedi, takže ti ty loakce přijdou furt o tom samém. Říkám, že to je otázka vkusu a na každého člověka to zapůsobí jinak a neříkám, že je Gears něco designově převratného, ale rozhodně neurazí a přijde mi rozmanitější, než řada jiných fps či tps.

A s tím "pár" uznávám, že jsem to trochu přehnal.


Montana: No, ty taky často plácáš nesmysly a snažíš se někdy působit důležitě, jako bys pobral všechen rozum do hrsti, všude jsi byl a všechno znáš a přitom se někdy cpeš do témat, kterým vpodst. nerozumíš ( i když si myslíš - ne ty to víš! - že máš pravdu, ty kandidáte věd :-) ) a jednáš naprosto arogantně suverénně a ironicky. Taky na tebe nereaguju nebo nekomentuju tvé hloupé příspěvky. Proč ty to u mě děláš poměrně často?


EDIT: Caelos: Jedna menší otázka. Přijde ti Gears podle obrázků zhruba stejně "rozmanitý" jako Kill switch? Jen tak pro odhad, jak moc odhadneš rozmanitost....z obrázků....

Nebo videí, nevím do jaké míry jsi s rozmanitostí Gearse seznámen.
Pivo: Ty se vždycky oháníš nějakým slovem, víš vůbec co znamená rozmanitost? Sice jsem tohle nehrál, není to zrovna hra pro mne (ale dokážu si o ní udělat obrázek), ale říct, že pár her je rozmanitějších je, nevím, blbost?
Nate: Taky nevidím fajfku dohrání :-)
A ano, ve Vietcongu jsou oblasti, které bych dokázal podle screenu rozeznat (už bych nedokázal, protože je to dávno, co jsem to hrál), ale to samé má i Gears. Parkoviště, město, nějaká divná továrna či co to bylo, ten jakýsik hotel, pak ty doly, nádraží, vlak apod. Já bych řekl, že Gears je na tom s rozmanitostí lépe, ale když na tebe to působilo jinak, tak se mě napadá, že to na asi na každou lidskou mysl zapůsobí jinak (možná podle sympatií k zasazení do prostředí).

Gears na tom není o nic hůře než ostatní fps a tps, co se rozmanitosti týče. Jo, pár her je na tom lépe (Half life 2, Payne), ale těch je jen pár.
Vietcong je predevsim realny, americane se nekochali rozmanitosti krajiny, kdyz meli Charlieho za zadkem.
2Pivo: Tak soráč ;-)

No GoW sice naní nijek přehnaně rozmanitá, ale sází na hollywoodské efekty a hlavne vtáhnutí do děje. To není hra na hodinu, ale pěkně si k ní sednout a když je dobrý obraz a zvuk, tak Vás to prostě chytne. Ale musí člověk přebíhat, využívat krytí atp. Pak to prostě chytne úplně jiný nádech. (už jsem jako Weight :D )
Pivo: Vietcong možná není rozmanitější (imho je), ale určitě je rozmanitý. Ano, je to pořád džungle, ale každý level je jiný a já je ze screenů hned poznám, u GeoW vidím všude jen samé káčka a kvádry v šeděmodré barvě, kde se více odlišuje fakt jenom pár levelů (třeba doly, noční mise).

A CoD (MW díly) je jednoznačně rozmanitější, navíc fakt hodně rozmanitější :D
Vietcong byl rozmanitější? Half life 2 nejspíše byl, to uznávám. Max Payne také, ale CoD mi s tím přišlo na stejno.

Navíc nevím, kolik jsi z Gearsu odehrál, ale on taky nebyl o tom samém a Vietcong byl snad desetkrát méně rozmanitý. To jsi střelil úplně vedle :-)

Gears měl město, nějaké scifi komplexy, docela fajn hotel (pak myslím hořící nebo co to bylo za budovu). Všechno bylo takové pochmurné, v šedé grafice a rozbořené, ale rozmanité to bylo celkem dost.
No ale to není pravda, že ostatní FPS jsou na tom stejně. Třeba CoD je na tom co do rozmanitosti všeho podstatně líp. O Half-Lifu se ani nezmiňuju. Nebo Max Payne. I v té pitomé džungli ve Vietcongu dokázali vytvořit větší rozmanitost...
Kobra: To jsi měl napsat, že je nezajímavý a nudný celý žánr, než rozepisovat každou část hry a psát o ní, že je nudná, když ostatní fps a tps jsou na tom stejně :-)

Ale jinak prostředí si teď uvědomuju, že se nemění pouze graficky a "strukturou umožňující překážky pro krytí" (to je pěkně debilně napsané ale jinak to nesvedu :-)). Jinak pár lokací je vážně dobrých a vyjímečných. A zbraně jsou klasika.

A koncept jednoduchý (pro někoho nudný).
Ježek: No nemám, jen střílečky nejsou úplně můj oblíbený žánr a na některé věci v nich jsem citlivější - potřebuju pořád něco novýho, jinak se začnu nudit.
2Cobra: "Pivo: Jo, přesně to myslím - zbraně nezajímavé, nepřátelé nezajímavý, prostředí nezajímavé, náplň nezajímavá. Jediný zajímavý je to zpracování."
Ty máš někdy sakra divné názory na hry :D
Taky bych souhlasil, že to tak je. Ale přece jen říct o všem, že je nezajímavé, je moc silné slovo. Prostředí není extra měnné, ( je přizpůsobené tomu stylu hraní a to je ku*evsky dobře ), ale přece jen není nudné a mnohé lokace byly fajn. Nepřátel bylo opravdu málo druhů (ale zase přizpůsobení stylu hraní - klasičtí vojáci, "tanci" a bossové). A zbraně? Které jiné tps a fps mají zajímavější zbraně? Jo, nějaká ta sci-fi ano, ale vesměs mě tam ty zbraně serou a veškeré ty pulzní pušky a megerooriginalitopušky jsou mi na obtíž :-)

Prostě jedndouchý koncept a jak říká Last jedi - je tu mnoho různých žánrů a Gears je v tom svém nejlepší :-P
Práve na toto mám rád tú žánrovú rôznorodosť a môžem si tak potrápiť hlavu na nejakej dobrej stratégii či adventúre, mať nejakú tú výzvu v RPG a bezhlavy chytľavý oddych v nejakej tej akcii. Možno mi v zážitku prospel aj fakt, že som to hral na HD televizii s uhlopriečkou skoro jeden a pol metra. :)
Je to tak a predsa ma to bavilo. :D
Ale fakt som mal pocit, že niekto spravil štvrtinu hry s tým, že tie ostatné prostredia, features, nepriateľov a všetko si nechajú na pokračovanie, lebo ľudia sú dnes dostatočne sprostí na to, aby si to aj tak kúpili. :)
Pivo: Jo, přesně to myslím - zbraně nezajímavé, nepřátelé nezajímavý, prostředí nezajímavé, náplň nezajímavá. Jediný zajímavý je to zpracování.

Danny: Tvoje chyba, že jsi děj v HL2 nesledoval... Ale je fakt, že se mu GoW asi opravdu vyrovná.
Garret, Danny: Sterotypnost jsem myslel v tom, že furt střílíš, kryješ se, prostředí se extra výrazně nemění a občas zakroutíš nějakým kolem pro otevření další cesty.

Ale přes to všechno je to kurevsky zábavné a má to styl. Neomrzelo mě, že nepřátelé nebyli nejbohatší a ani na chvíli jsem se nenudil. A jinak jsem myslel stereotypnost gameplaye, ne děje. Ten byl fajn.

Garret: Jo, dává to rozum. Jen je to napsáno takovým zvláštním stylem :-)
Ten koncept je jednoduchý a někomu navodí pocit sterotypu, ale mnohé si tím získá - třeba mě. Tak jsem to myslel ;-)

EDIT: Ale to je svým způsobem většina fps a tps stereotypních.