Trust Your Guts.
GoW: Judgment je v pořadí již čtvrtý titul ze sci-fi universa společnosti Epic, jakožto prequel se Judgment odehrává ještě před vypuknutím událostí známé trilogie. Vše začíná v době takzvaného "Emergence Day", tedy dne, během něhož Locusté provedli masivní útok na lidské domovy, a započali tak mnohaletý a zničující konflikt značený jako Locust War.
Kilo Squad, jedna z jednotek CoGu zde právě stojí před soudem, pro závažná válečná obvinění z velezrady, jež vznesl plukovník Ezra Loomis. Toto vše během probíhajících bojů v rozbořeném a poničeném městě Halvo Bay. Znalci universa Gears vědí, že Kilo Squad je původní jednotka, v níž sloužili Damon Baird a Augustus "ColeTrain" Cole, kteří o nějakých 14 let později našli své místo také v Delta Squad, pod vedením slavného Marcuse Fenixe. Vedle těchto dvou zmíněných jsou dalšími členy Sofia Hendrik a Garron Paduk. Damon Baird většinu doby vypráví zážitky, jež dovedly Kilo až před zmíněný soud.
Herní princip se drží osvědčeného konceptu krytí za překážkami známého z předchozích titulů. Ve výzbroji máte opět jako hlavní zbraň osvědčenou útočnou pušku Lancer MK2, i s přídavným motorovým bajonetem pro kontaktní souboje, vrací se také příruční pistole, granáty, ale také brokovnice Gnasher, či předchůdce Lancer MK2, útočná puška jménem Lancer MK 1, ještě s klasickým bodným bajonetem. Vedle zbraní CoG původu dojde také na pár kousků jiné výroby, zejména Locustí.
Vylepšení doznal také multiplayer, který dostal dva nové herní mody.
Gears se mi líbí kvůli tomu, jaké jsou to hry jako celek. Akce, její dávkování, pestrost misí, příběh a vlastně i postavy. Udělat z toho zmeť úkolů ve stylu hordy a cílit na překonávání nejvyššího skóre v misích bylo přinejmenším odvážný, ale tenhle koncept jde dost mimo mě. Přehršel nepřátel umořilo zábavnost gunplaye. Nebo tak nějak je to přísloví. Už chápu proč hardcore fanoušci byli tehdá velmi naštvaní.
Pro: DLC Aftermath, gunplay, core hratelnost
Proti: osekání tradiční příběhové kampaně na jednoduché schematické a statické arény s otravnými výzvami, arkádové prvky, stereotyp, absence atmosféry, téměř bez příběhu