Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gears of War: Judgment

19.03.2013
12.11.2015
kompatibilní
70
31 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Trust Your Guts.

GoW: Judgment je v pořadí již čtvrtý titul ze sci-fi universa společnosti Epic, jakožto prequel se Judgment odehrává ještě před vypuknutím událostí známé trilogie. Vše začíná v době takzvaného "Emergence Day", tedy dne, během něhož Locusté provedli masivní útok na lidské domovy, a započali tak mnohaletý a zničující konflikt značený jako Locust War.

Kilo Squad, jedna z jednotek CoGu zde právě stojí před soudem, pro závažná válečná obvinění z velezrady, jež vznesl plukovník Ezra Loomis. Toto vše během probíhajících bojů v rozbořeném a poničeném městě Halvo Bay. Znalci universa Gears vědí, že Kilo Squad je původní jednotka, v níž sloužili Damon Baird a Augustus "ColeTrain" Cole, kteří o nějakých 14 let později našli své místo také v Delta Squad, pod vedením slavného Marcuse Fenixe. Vedle těchto dvou zmíněných jsou dalšími členy Sofia Hendrik a Garron Paduk. Damon Baird většinu doby vypráví zážitky, jež dovedly Kilo až před zmíněný soud.

Herní princip se drží osvědčeného konceptu krytí za překážkami známého z předchozích titulů. Ve výzbroji máte opět jako hlavní zbraň osvědčenou útočnou pušku Lancer MK2, i s přídavným motorovým bajonetem pro kontaktní souboje, vrací se také příruční pistole, granáty, ale také brokovnice Gnasher, či předchůdce Lancer MK2, útočná puška jménem Lancer MK 1, ještě s klasickým bodným bajonetem. Vedle zbraní CoG původu dojde také na pár kousků jiné výroby, zejména Locustí.

Vylepšení doznal také multiplayer, který dostal dva nové herní mody.


Poslední diskuzní příspěvek

Gears se mi líbí kvůli tomu, jaké jsou to hry jako celek. Akce, její dávkování, pestrost misí, příběh a vlastně i postavy. Udělat z toho zmeť úkolů ve stylu hordy a cílit na překonávání nejvyššího skóre v misích bylo přinejmenším odvážný, ale tenhle koncept jde dost mimo mě. Přehršel nepřátel umořilo zábavnost gunplaye. Nebo tak nějak je to přísloví. Už chápu proč hardcore fanoušci byli tehdá velmi naštvaní.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • X360 55
Taky vás vždycky dokáže naštvat, když se tvůrci najednou rozhodnou v rámci zaběhnuté série vymýšlet nějaké supr čupr novinky, které vám ale nejsou vůbec po chuti? Tak přesně takový pocit jsem měl při hraní spin-offu Judgment.

Vypadá to jako Gears of War, hraje se to jako Gears of War, ale přesto mě to nebavilo hrát. Proč?

Zrychlení gameplaye, zparchantělý design, důraz na arkádové prvky, celková schematičnost a z toho plynoucí stereotyp. Pryč je dynamická filmově pojatá kampaň. Namísto příjemného kontinuálního hraní je hráč hnán z jedné nezajímavé arény do druhé, sbírá hvězdičky za efektní, převážně agresivní styl hraní a plnění povětšinou děsně otravných (časový limit, snížená viditelnost, nízký stav munice, nevhodná zbraň) výzev, aby byl v závěru každého cca 10min úseku nekompromisně vyhodnocen. Výzvy se dají sice ignorovat, ale vypnout se tyhle arkádovosti úplně nedají. Naopak po celou dobu velice účinně jednak vytrhávají z tempa už tak nezáživného děje a jednak odvádí pozornost od zábavy samotné - lehce taktického střílení.

Prostředí jsou statická, od začátku do konce podle jednoho mustru a mění se jen místo zasazení a barevná paleta. Aréna za arénou, kdy na začátku je místnůstka se zbraněmi, posléze aréna, kde je svedena samotná bitva, jejímž cílem je buďto ubránit nějakou pozici před vlnami nepřátel a nebo dojít z bodu A do bodu B. A na konci, většinou někde poblíž východu z lokace, najít schované COG tags. Toť vše. Až na finálního bosse naprosté minimum inovací, které by nějak obzvláštnily stále stejný schematický design. Tempo je celkově rychlejší, nepřátele agresivnější, cover systém už nehraje tak velkou roli, jako dříve. Hráč je více nucen k útočnému stylu hraní. Atmosféra ale nic, emocionální angažovanost nulová. Zbyla pouze instantní zábava vhodná leda tak do coopu.

Co pro mě defacto celý titul zachránilo od podprůměrné známky bylo velice fajnové DLC Aftermath, které se kvalitou navrací ke trojce a krásně ukazuje, jak málo v rámci mechanik stačí, aby hra začala fungovat. Bohužel Aftermath nezabere více jak 2 hodinky. Ale jsou to 2 hodiny toho starého dobrého poctivého Gears of War. Toho, kterého se mi v základní kampani bohužel nedostalo.

Pro: DLC Aftermath, gunplay, core hratelnost

Proti: osekání tradiční příběhové kampaně na jednoduché schematické a statické arény s otravnými výzvami, arkádové prvky, stereotyp, absence atmosféry, téměř bez příběhu

+14