Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gears of War 4

11.10.2016
kompatibilní
77
78 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Čtvrtstoletí po válce s Locusty se zdá, že bylo za pomoci tajné superzbraně dosaženo likvidace pandemické Imulze, spolu se všemi Locusty a Lambenty na planetě Sera. Vedlejším důsledkem použití superzbraně však bylo zničení všech fosilních paliv a vznik pravidelně se vyskytujících vichřic, označovaných jako Windflares. Válku přežily pouhé stovky tisíc lidí, které Obnovená Koalice řádných vlád (COG) shromáždila v opevněných sídlech. Obnášelo to vyhlášení stanného práva, což nevyhnutelně vedlo k vytvoření alternativních společenství uprchlíky v oblastech mimo kontrolu COG. Říká se jim Outsideři a jsou známí kořistnickými výpady vůči osadám a zařízením Koalice. Ta naštěstí nepostrádá hrdiny ani nyní, kdy se pod zemí opět něco probouzí. Novou nadějí lidstva je tentokrát J. D. Fénix. Jeho otec není nikdo jiný než Marcus Fénix, hlavní hrdina původní trilogie, matkou pak Anya Stroudová. Tváří v tvář nové hrozbě J. D. spojí síly s kamarádem z dětství Delmontem "Del" Walkerem a s bývalou Outsiderkou Kait Diazovou.

Gears of War 4 je další díl ze série Gears of War. Běží na Unreal Engine 4 a stojí za ním Microsoftem zformované studio The Coalition s bývalým producentem z Epic Games v čele. Hratelnost staví na osvědčeném konceptu střelby z krytu za objekty. Vrací se ikonická Lancer Assault Rifle s motorovou pilou namísto bajonetu. Novinkou je třeba armádní nůž, či zbraň, vystřelující odrážející se kotouče. Hráč může také provést nový útok krátkého dosahu, který srazí nepřítele k zemi. Prostředí hry zahrnuje čtveřici druhů extrémního počasí, od silného větru, až po vichřice různé intenzity.


Poslední diskuzní příspěvek

@PRIVATE MARTIN (07.05.2025 20:56): Ono je to trochu složitější, ale je to jedna z věcí, co se mi na tom příběhu moc nelíbila. Nechci spoilovat, ale trochu bych to pocitově přirovnal ke Star Wars - k Impériu, na které pak navázal First Order, který byl v podstatě Impérium 2.0, ale už to nebylo úplně ono a působilo to jako nastavovaná kaše a umělý "jen aby se mohlo pokračovat" oslí můstek i po uzavření předchozího děje. Nejsou to sice Locusti, říká se jim Swarm, ale jsou to v podstatě Locusti 2.0 - bojuješ s nimi totožně.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Nepolíben předchozími díly jsem se vrhnul na tuto TPS řežbu v coopu s kamarádem. Po několika hláškách, že nesplňuji ani minimální požadavky pro hru, dvěma pády a asi 10 min strávených jenom v intru jsem se konečně prokousal ke hře a vypadla z toho nakonec solidní jízda.

Priorita u stříleček je dobrá akce a tady je opravdu skvělá a především intenzivní. Zbraní je spousta a jsou hezky různorodé, stejně jako nepřátel. Za čvachtavých zvuků kosíte nekonečné zástupy hnusáků v poměrně hezky navržených různorodých lokacích. Boje jsou "arénové", většinou je na první pohled poznat, kde se bude jenom chodit a mluvit a kde střílet. Chvíli jsem zápasil s ovládáním, ale nakonec jsem si na sprintovací/krycí mezerník zvykl, stejně jako dvojité tapnutí při přebíjení. Po akci zůstává na místě hromada bordelu, a některé bitky nebo bossové jsou dost velká výzva, tady je vše ok.

Co není ok, tak příběh. Jelikož jsem ze začátku vůbec netušil, co se kolem mě děje, našel jsem si nějaké shrnutí celého loru. Přijde mi smutný, že na tak promyšlený svět je naroubovaný příběh stylu holce unesou matku, týpkovi otce a celou hru se probíjíte jenom, abyste je osvobodili. Na druhou stranu, postavy jsou tak děsivě americký, komicky nabušený a jejich kecy a chování tak blbý, že jsem se u toho fakt bavil.

Grafika je v pohodě, i když je poznat Unreal engine a jeho doostřování textur za běhu. Jelo mi to jinak na max nastavení, takže netuším, co ta hláška o min. sestavě znamenala :o) A 130 GB na disku je úlet.

S kamarádem jsme nakonec uznali, že by ta hra byla dobrá, i kdybychom ji hráli každý sám. V coopu je to ještě o stupínek větší sranda. Jako jednohubka je to skvělá hra.

A teď nepovinný hate na Microsoft: Nejtupější, nejneschopnější online služby, co jsem měl možnost okusit. Pozvánka kamarádovi přišla tak jednou za tři pokusy, spojování trvá věčnost, celý interface připojování je na hlavu, téměř vždy nám hra při loadingu na první pokus spadla kvůli chybě připojení a pokud náhodou začnou MS haprovat servery, tak se hra začne děsivě sekat (zdánlivě to vypadá na problém s GK). Třešnička na dort přišla před koncem hry, kdy se mi hra nechtěla přesunout ani do hlavního menu, protože prý se nemůžu připojit na MS account. Ačkoliv jsem v PC nic nedělal, po půldenním googlení jsem musel pomocí powershellu přeinstalovat všechny MS aplikace. Zlatej Steam.
+26
  • PC 80
Nemáte-li se sérií zkušenost, jako jsem ji do této chvíle neměl já, jsou Gears 4 dobrým začátkem. Příběh se odehrává 25 let po staré trilogii a ujmete se v něm role žoviálního rošťáka, který jako by z oka vypadl Nathanu Drakeovi.

Fascinuje mě, s jak jednoduchým receptem si hra vystačí, a přitom zůstává zábavná. Potácíte se z arény do arény a střílíte a střílíte a střílíte, přičemž nepřátelé se na vás valí zleva zprava a jsou stále větší a větší a větší.

Gears 4 jsou parádní oddychovka, macho řežba, kdy nesundáte prst ze spouště, dokud není po všem, a ono není nikdy po všem. Konec je otevřený jak vrata do chlíva, ale příběh tak nenáročný, že vám to může být stejně šumafuk.

Počkejte si na potitulkovou scénu!
+19
  • PC 70
Éru, kdy střílečky ujížděly na cover systému a 50 odstínech hnědi, už máme naštěstí za sebou… vesměs. Tak co tu tenhle zmetek chce? Trilogie je přece ukončená a na další prequely už nikdo není zvědavý. A kam se podělo logo Epic Games? To bude tím, že Microsoft před pár lety vzal značku pod svá křídla a dal ji na hraní svému novému studiu The Coalition.

Na planetě Sera uplynulo pár desítek let, Locusti jsou v tahu, prošedivělý Marcus Fenix má synáčka podobně závislého na steroidech, který z náruče autoritativního režimu utekl k Outsiderům, „svobodné“ bandě odmítající žít v moderních osadách s funkčními záchody. Ale něco se pochopitelně podělá… a asi zvládnete odhadnout co.

Zatímco první Gears of War působilo jako začátek epické trilogie, čtyřka je spíš pilot vysokorozpočtového seriálu. Ale když příběh nesnaží působit „tajemně“ a skrývat záporáky mimo záběr kamery, funguje jako solidní lepidlo mezi desítkami přestřelek a až úsměvně přehnanými akčními pasážemi. A stačilo jen oprášit znalosti z jedničky (a pár spoilerů, jimž jsem se nedokázal vyhnout), abych se orientoval. Jen nová generace monster nelidských proporcí, kterým Gears of War říká „lidé“, mě často přiměla s láskou vzpomínat na „charisma“ původní grupy. Obzvlášť Del, černý sidekick, jehož humor je tak prvotřídní, že by ho na amatérském stand up večeru diváci pověsili za střeva na lustr.

Pokud jde o mě, Gears of War jsem vždycky považoval za vládce herního koutku se šikovně rozestavenými zdmi po pás a leda Binary Domain a Mass Effect 3 se za nimi můžou krčit s ním. I přes změnu vývojářů se na tom naštěstí nic nezměnilo. Promenádování se mezi krytím bolí, nepřátelé jsou agresivní, motorovka na Lanceru nabroušená a cvakání přebíjecí minihry stále stejně uspokojující. Roboti vývojářům sice nejdou, ale po druhé kapitole je hra hodí z okna a vrátí se ke nepřátelům z masa, kostí a tarantinovských hektolitrů krve. A nové zbraně jsou na poměry žánru až překvapivě nápadité a originální, žádných 10 reskinů jedné pušky.

Povedla se i PC verze. Výtečná optimalizace, desítky různých nastavení a bezproblémové ovládání. Snad jen „trochu“ komprese by to chtělo – tahat 125 GB je solidní očistec – a bez dokonalého Microsoft Storu bych se taky obešel. Ale co, v rámci Game Passu (i 14denního trialu) je hra zdarma a těch cca 11 hodin hraní uběhlo jako nic, takže není moc důvod si stěžovat.

Pro: gameplay, zbraně, grafika, PC verze, celé to příjemně odsýpá

Proti: slabší příběh, robotičtí nepřátelé, první kapitola, nové postavy

+17
  • XOne 75
Čtvrté dobrodůžo ságy se odehrává dekádu po událostech dílu předchozího, kdy byla za pomocí supertajné zbraně zničena jak rasa Lambent, zmutovaných to kříženců hmyzáků a homo sapiens tak všichni Locusťáci. Společenství uprchlíků vzniklé po vyhlášení stanného práva COGem postrádá proviant a další jiné věci, co se šiknou a snaží se štípnout co se dá. 

V podzemí se zase něco začíná probouzet a hrdinou, který se postaví do čela bojovníků bude Fénix Junior ( J. D. ) společně se svou roštěnkou a pár dalšími osvalenci. Hra je opět rozdělěna do pěti aktů rozdělených na vlastní podlevely, v první třetině hrdinové posílají do křemíkového nebe umělou inteligenci, poté už většinou likvidují staré i nově přidané potvory. A že těch nových je hodně – z krvavých kokonů vyskakující zmutované Juvies, oběti polykající štír Snatcher, plivající pásovec, noví bossové včetně finálního písečníka. Přibyly i nějaké ty nové práskačky – Dropshot, Buzzkill – nicméně já se spokojil se starým dobrým Lancerem, sem tam pro zpestření jsem zkusil i ostatní arzenál. Novinkou je před chystajícími se vlnami útočníků rozmístit třebas těžké kulomety reagující na pohyb a s jejich pomocí si ulehčit průběh přestřelek.

Příběhově to není žádná hitparáda, bohužel se to víceméně smrsklo na záchranné mise, především třetí akt byl nekonenčný, neustále se jen rozrážely dveře v podzemním labyrintovém bludišti a sypaly se další a další hordy havěti. Obtižnost podobná jako ve trojce, málokdy jsem v lokacích zhebnul, někdy i díky pomoci ostatních členů komanda. U bossů to bylo těžší, ale za mě pořád reálně hratelné s pár sprostými slovíčky.

Vizuál je moc pěkný, nově přidané vichřice ve zpustošeným exteriérech byly povedené – po dohrání trojky jsem si říkal, že určitě nějaký ten spin-off či prequel nebo sequel přijde – uvidím jestli budu s Gears pokračovat, nabídka je velká, celkově to pořád vidím na nadprůměr – 75 %
+8
  • PC 70
Sérii Gears of War mám dost rád a její první díl obzvlášt. Je to nejen fajnová mechanicky jednoduchá a chytlavá cover-based střílečka, ale i hra zasazená do dost zajímavého a překvapivě promyšleného světa s bohatou historií. Jen má tu smůlu, že o lore se toho hráč, podobně jako v případě série Halo, přímo ve hře samotné příliš nedozví a musí si pro něj dojít na wiki.

A to platí i pro čtvrtý díl, který sice restartuje do jisté míry děj, ale jinak jede v zaběhnutých kolejích a přináší toho jen minimum navíc. První díl byl dost specifický svou ponurou atmosférou a tím, že zpracovával krátký kontinuální úsek v rozmezí jednoho dne. Uměl být příjemně komorní, ale zároveň dost epický a v rámci uzavřené trilogie odpovídajícím způsobem gradoval. Při hraní čtyřky jsem měl ovšem pocit, a to tady v komentářích už taky někde dost trefně padlo, jako kdybych namísto původní filmové trilogie hrál ušmudlanou pilotní seriálovou epizodu nějakého spin-offu. Zápletkou je čtyřka naprosto bezvýznamná, nastavovaná a vcelku i nezajímavá. Bohužel.

Co do hratelnosti je to ale pořád ten starý dobrý gýrs. Pro někoho možná až moc, ale já jednoduché střílečky z éry třetí generace konzolí chovám ve velké oblibě a tady je to opravdu jako kdybych se propadl z hlediska herního designu časem. V první třetině se tvůrci snažili gameplay obzvláštnit robotickými nepřáteli, ale to je trochu meh. Neříkám, že se jedná o nějakou vyloženě tragédii, ale Binary Domain to není a čvachtavému pocitu z lahodně naporcovaného Locusta se to ani zdaleka nevyrovná. Zejména schématickou úvodní kapitolu zasazenou do prostředí jakéhosi prefabrikovaného města považuji za to nejslabší, co se v celé sérii objevilo. A ani v pozdějších fázích herní prostředí až na pár celkem hezkých výhledů nijak zvlášť neohromí. Graficky hra neurazí, ovšem co do míry detailů a nápaditosti prostředí je čtyřka spíše průměrná. Na dobré postřílení to ale stačí a obzvláště když hráči začnou pod řetězy Lanceru nabíhat staří známí, kteří pak už vydrží na scéně až do konce.

Hru jsem rozehrál na hardcore obtížnost a i jako doživotní casual musím říct, že tahle obtížnost absolutně neodpovídá popisu. Předchozí díly i na normal byly o poznání těžší.

Technicky mi hra běžela zcela bez problémů. Ve 4K na maximální detaily, bez škubání či jakýchkoli bugů - ať už grafických nebo mechanických.

Pro: oldschoolová hratelnost, zábavné přestřelky, mechanicky jednoduché a bez balastu, technický stav

Proti: atmosféra a příběh, občas přeci jen až moc schematický a nepříliš výrazný design, nízká obtížnost

+7