Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hraní multiplayeru mě dosud neomrzelo. Dnes skončila další várka závodů a začala nová. V jednom závodu jsem měl zprvu náskok dvou vteřin, pak ke konci docela zazmatkoval a o náskok přišel, ale o dvě setiny vteřiny jsem byl lepší, než můj soupeř. Takto to zobrazilo ve statistikách v cíli a odměna byla 16 bodů.

Problematické mohlo být to, že jsem to pustil asi 20 vteřin před koncem doby, kdy bylo možno do daného závodu vstoupit. A pak se hra tváří tak, že dokud hráč výslovně závod nevypne, sám neukončí, může to normálně přes restart závodu zkoušet, až se mu zadaří a dojet na prvním místě. Loadingy normálně fungují a hra to dovoluje takto dále hrát, přestože již byl uzavřen přístup do závodu.

A získané body mi to přičetlo. Obdržel jsem je. Dále se body i snáze odečítají. To jde do záporných, červených čísel. Probíhá to tak, že jedete závod, který dokončíte, v rámci těch klubových lig, ale jste zatím sami v něm. Máte jen vy započítaný čas, později se tam přidá někdo další a zajede lepší čas, vy jste tak odsunuti na druhou kolej. A projeví se to tím odečtem bodů. Rovněž nedoporučuji dávat restart závodu, když jej absolvujete poprvé, to také hra trestá odečtem bodů. Je nutné jej dojet do cíle, na jakémkoliv umístění.

V již ukončeném závodu jsem dojel v čase asi 2:06:51 min. Stačilo to na uvedené první místo.

Přišel jsem o závěr Season 3 - September 2025, neboť řádilo počasí a nešel mi internet. Dva dny. Season 4 pěkná. Výši bodů v klubové lize to určuje podle pořadí, jak který uživatel vůči jinému dojel. V sérii dvou závodů jsem měl shodně třetí místo v každém, ale měnilo se pořadí uživatelů, co jsem nechal za mnou. A hra to pak takto seřadí, čímž mi v té sérii vyšlo konečné druhé místo. A to hra ocení slušným přísunem bodů.

Jeden závod jsem zvládl na prvním místě, ale hra to nezaznamenala. Protože to bylo dvě hodiny po ukončení vstupu do závodu. O pár setin jsem byl první. A škrtat budu mnoho bodů. Je tam málo účastníků a ani druhé či třetí místo nic nezaručují. Ztrátu jsem snížil na 24 bodů. Level 12 a 466 bodů.
Mám porouchanou jednu z kláves, kterou jsem k ovládání ve hře používal :) Šipka doleva. Měla by ještě reagovat, ale je to trvale stisknuté. Něco pořídím nového. V lize jsem nahrál časy na první místo, to ale bude stejně překonáno.

Objednal jsem tuto klávesnici. Budu ji mít ve středu.

Season 2 September se blíží ke konci a dnes jsou tam do pátku tři nové závody v rámci ligy. Strašný, čekat, až si hru zase zahraji. Tak jsem trochu pokročil v Cemetery Warrior 4. Nová klávesnice nápor vydržela, zatím.

Kariéra 100 procent, Exhibice 100 procent, Porsche Series též splněno. Endurance Series mi zbývá dokončit. Dále je tam ještě jeden režim, který je navázaný na tu realističnost a několik minut je potřeba vydržet v závodu. To jsem vůbec nehrál. Nejoblíbenější závod v Exhibicích, Westwood Drive.

Jedno volné místo v mém klubu Red by mělo být. Tak toho někdo využijte.
@PavelU (15.09.2025 17:25): To jsou takový random rady :-D Viz ten D3DO popis: make you able to force V-sync and triple buffering in games. Já přeci nemám problém s Vsync, mám VRR. Neřešme to, je to neoptimalizovaná prasárna. Tak hlavně že je to ze Switche a ovladač ani nevibruje...

@Kotilion (15.09.2025 18:40): Já mám taky AMD. 780M je skoro tak silná, jak ta moje RX580, takže pokud já jedu na high a s 90 % resolution scale při 1440p, tak ty musíš dávat medium ve FHD s přehledem. Film grain tam je, vám tu pak postnu screenshoty.

To prostředí podle mě nuda je. Pár biotopů, kolem trati kde nic tu nic. No, hlavně že vám se to líbí.

Ridge Raced Unbound měl skvělý gameplay i vizuál. Easy to learn, difficult to master.

@Honza135 (15.09.2025 19:28): Jídní model je divnej. Ono mi to nejdřív trošičku připomnělo Poršáky s potřebou hodně brzdit a zatáčky elegentně kroužit a vůbec být citlivý na plynu i sticku, ale jakmile se to utrhne, pak už to vypadá, jako by to snad byla skriptovaná věc nebo co.
V kariéře už 100 procent mám. Ještě dvě exhibice potřebuji zvládnout. Snažil jsem se dát Rush to Reggiente, poklidně si malým žlutým autem jel, ale ke konci mě vždy předstihli. Je to Time Trial a jízda trvá asi 5:45 min. A závěr se komplikuje i brutálními zatáčkami, kde nárazy do svodidel nepomůžou. To bude výzva, umístit se alespoň třetí.

Kreditů mám 43 miliónů a cílím mnohem výše, snad nebude hra znát limity.
Od hry mě odrazuje její špatná zpětná vazba při řízení. Je to pořád tak špatný jako v době vydání, nebo se pocit ze řízení už zlepšil? Ptám se konkrétně na pocity s gamepadem v ruce.
@Sasakr (15.09.2025 01:06): Částečně s tebou souhlasím co se optimalizace týče, na PC hraju ve 4K při 120Hz grafická karta si bere víc jak 350W, což vzhledem k tomu že to není openworld ale pouze uzavřené tratě s nepříliš dalekým dohledem navíc kreslená grafika s nedetailním okolím trati taky nechápu co to tam počítá. Na druhou stranu na notebooku při nastavení grafiky na médium což je skoro stejná kvalita jako na maximum mě integrovaná grafika 780M udrží stable 60Hz při full HD rozlišení.

To že ve hře není nastavení grafiky ani nastavení ovládání to je samozřejmě chyba a nejspíš to vzniklo tím že hra byla primárně udělaná pro switch a cca po třech letech vyšla na další konzole a PC, asi to nejspíš vzali jedna ku jedné a hodili to na ostatní platformy.

Film grainu jsem si za 50 hodin hraní nevšiml a to mám v ovladači grafické karty jak na stolním PC tak v noťasu nastaveno 100% ostrost a čím vyšší je ostrost, víc se film grain vytáhne/zviditelní. Snad nějaká chybka v nastavení nvidia ovladači, mám AMD grafiku a tam film grain viditelný není.

Soundtrack částečně taky souhlasím je tam pár dobrých uřvaných rockových kapel jako měli třeba starší Burnouty, ta elektronika je taková nemastná neslavná k závodům se moc nehodí a hlavně těch skladeb je málo hodně se opakujou, pouštím si prostě vlastní soundtrack.

A co se týče variability, nebo jak píšeš generického prostředí tak tady se neshodnem. Všemi prostředími ve hře se táhne taková ta malovaná stylizace, pokud ten vizuál ti nesedne, tak asi to nemá cenu dál hrát. Ale co se týče variability jednotlivých prostředí, tak snad kromě nějakého velkoměsta tady už toho moc víc vymyslet nejde.

Pro mě je synonymum generickýho až nudnýho vizualu poslední Ridge racer unbound, v porovnání s ním je GCU2 Svatý grál rozmanitosti :)
Pár hodnot v Nvidia Control panelu jsem si u hry nastavil. Dlouho mi toto nastavení nešlo použít. Dále mám herní monitor, který umožňuje formou filtrů doostřit obraz. To pomáhá mít lepší dojem z vizuální stránky všeho, co pouštím. Nvidia Inspector bych mohl poladit, ale asi nechám být. Hra je pěkná.

Co musím ocenit, některé tratě mají slušnou míru detailů. Rostoucí tráva, květiny hrající barvami. Ale moc se tím kochat v té rychlosti nedá.

Ještě mám v systému D3DOverrider, tím lze vynutit pár funkcí, které nemusí hry mít. Ale měly by být dostupné v nastavení ovládačů grafiky. Zde postup, s níž to pak jde normálně zapnout. Tento program jsem používal před mnoha lety, než mi přestal fungovat. Nyní opět aktivován. A vyzkoušeno ve hře.
@PavelU (15.09.2025 02:06): První odkaz řeší blackscreen, který nemám (ale je fakt, že bych mohl DXVK vyzkoušet, jestli nebudou o něco vyšší FPS), druhý odkaz jen konstatuje, že na to, jak to vypadá, to jede na hovno. A třetí odkaz řeší input lag.

Samozřejmě co se dalo v ovladači, jsem udělal v ovladači (16× AF, doostření toho TAA). Ale že neexistuje nějaké normální nastavení detailů je k pláči.
@Sasakr (15.09.2025 01:06): Škoda, no. Grafiku jedině poštělovat přes ovládače či Nvidia Inspector. Na AMD netuším.

Tratí je několik typů prostředí a v každém je více variant závodů. Graficky nejlépe vypadají lesy. A v každém závodu je trochu jiná paleta světla. To mi přišlo atmosférické.

Hra má docela problémy s ukládáním dat. Už několikrát jsem měl chybu a musel to opětovně zapínat. A jednou byla nutné ověřit integritu souborů.

Já nejsem nijak náročnej. Za ten peníz to stálo. Závodním hrám se ve velké míře věnuji od dubna 2022. Toto je zatím jedna z těch absolutních Top her pro mě.

Něco ze Steamu. Odkaz č. 1. Odkaz č. 2. Nějaké tipy pro Nvidia Inspector.
@PavelU (15.09.2025 00:06): Nevím, vypnul jsem vše, co vypnout šlo plus mám manuální řazení. Hrál jsem něco přes hodinu a dojmy spíš nic moc.
1) Nejde přenastavit ovládání.
2) Nejde nastavit nic z grafiky. Třeba ten debilní film grain... v závodní hře. Proč proboha.
3) Je to strašlivě, ale strašlivě generické. Po hodině nemám pocit, že mi to může ještě cokoliv nabídnout. Tratě nudné jak z nějakého editoru. Klikatá čára, kolem stejné assety, pak kruháč (jiný typ křizovatek snad neexistuje).
4) Soundtrack děsivý.
5) Ve hře jsem nenašel reset kariéry, musel jsem mazat savy a blbnout se Steamcloudem.

Jestli mám za sebou po hodině 2 %... tak to asi nebude úplně stát za dohrání.
@Sasakr (14.09.2025 23:12): V nastavení mám 143 Hz, ale kolik mi to jde, to nevím.

S vypnutím Braking se vozy hodně přetáčí. To asi souvisí s náhonem kol. Byl jsem konečně schopen dát závod v Exhibicích, které na Semi-Pro ON nejdou zkompletovat, ale na 96 procent jsem je splněné, s předešlým nastavením, měl. Nyní mi zbývají tři.

Kariéru si zajedu znovu a s jinačími vozy. Mnou založený klub je už plný. Body přidalo pět hráčů, snad budou aktivní i ti další.
Tak první dojmy docela dobrý, jen tedy to, co vidím na obrazovce, absolutně neodpovídá frameratu. Co to tam proboha počítá?
@Kotilion (08.09.2025 20:10): Jo, u těch 40 procent už to začínalo být dost obtížné. Upgradovat garáž, mít dostatek aut, kreditů a všeho. Fuška. Proto jsem tu neúnavně o hře stále psal obsáhlé příspěvky :).

Na Klubové soutěže potřebuješ mít ideálně dojetou celou kariéru, abys měl dostatek aut, kreditů, vše potuněné. Hře jsem dal přes 100 hodin, ale asi 10 až 20 hodin může být zapnutá hra, kdy jsem u počítače vůbec nebyl. Ty nedělní závody v lize byly super. Dnes jsem to ještě o vteřinu vylepšil u dvou z nich.

U At Mount Ponaz Feet jsem měl ještě v pondělí odpoledne první místo u tří závodů. Nyní druhé. To je nevýhoda těch, co zajedou takové časy, pak další uživatelé vezmou stejné auto a vylepší to.

Koenigsegg Challenge vylepšeno na zlato. Dosaženo první místo v Le Mans závodu. Ten s Mercedesem, hodně stabilní a rychlé auto. Druhý závod je už obtížný, díky nestabilnímu ovládání vozu. Finální závod dán na zlato. Dají se vyhrát minimálně dva vozy za splnění poslední fáze kariéry. Mám v ní jedno stříbro. A vozy stále zamčené. Do klubu Red se nám přidal tento uživatel.

Deaktivován režim Semi-Pro ON, a to vypnutím Braking. Rázem mají vozy normální rychlost a nekolísá to na těch stupních řazení. Bez toho nejdou některé závody zvládnout. A klubovou ligu je též nutné hrát s touto deaktivací.

Začala September 2025 - Season 2 - Pět nových závodů.
Tak jsem to zakřik, koukám že už jsi všude druhej. Když vidím ty časy, tak si to AMG asi budu muset koupit taky.
@PavelU (05.09.2025 14:58): Teda pěkně tam řádíš s tím AMGečkem, to jsou úplně luxusní časy, tam si myslím že už tě nikdo nedá.
Já na ten závod mám jenom Zondu a ještě ne naplno vylepšenou. Už jsem se dostal do té fáze že prostě chybějí kredity, nemám ani na tuning a ty lepší díly mám zamčený, nemám vylepšený všechny stanoviště v garáži a tam jsou to úplně neskutečné pálky co to po mně ta hra chce. Ale prozatím jsem nemusel grindit, pořád tam je spousta závodů které jsem nejel a na kterých můžu vydělávat.

V kariéře mám 42%, teď už nepostupuju tak rychle, hodně času mě právě zaberou ty klubové soutěže. Jen škoda že nás tam nejezdí víc, ale zas je snadnější vyhrávat.

To ses rychle dostal na 100%, docela mě zajímá kolik máš odehraných hodin?
Začala zářiová sezóna klubových závodů. Obdržel jsem další ocenění. Level 8. 10 procent navíc v kreditech z výher. Středeční závod byl skvělý, v něm držet třetí místo, to byl kumšt. Rozhodovala každá setina vteřiny. Koukl jsem se do tvé garáže, což jsem netušil, že jde.

Pět nových závodů. A všechny jsou perfektní. V sobotu další nový závod.

Achievementů získáno 38/42. Pouze jeden skrytý tam mám, ale bylo jich kolem deseti. Hra je fakt skvělá. A vyhrál jsem jedno super auto, Bugatti Veyron Grand Sport Custom. Aut mám v garáži minimálně čtyřicet, moc se jich tam nevejde. Hra to pak dává do skrývajícího panelu nabídky vozidel.

Kariéra na 99 procent. Závěrečný závod je obtížný. Mám z něj stříbro.

7. 9. 2025 - Osm nových závodů v klubové lize. Kéž by z těch dosažených časů něco bylo.
@Kotilion (01.09.2025 22:10): Jo, ty závody v rámci klubu jsou super. To budeš za chvíli první. Mně je umístění jedno, hlavně, že to přičítá body a odměny.

V kariéře mám už 76 procent a získal jsem další nálož achievementů. Dnes jsem opět zkusil Endurance Series, kupodivu mi to šlo a sérii B dojel komplet na první místo. Jo, hra je fakt vymakaná. Stále tam mám spoustu nehraných exhibic. Potenciál na hraní je dál slušnej. Zvyšovat kredity, mít všechna auta, vše odjezdit. Až tisíc hodin, pokud bude potřeba :)

Asi čtyři závody v Exhibici jsou s nastavením Semi-Pro ON nehratelné. Na jiné nastavení to možná jde zvládnout. Hra navíc nemá rovnoměrný start jedné čáry, to je jen cíl. Vozy startují za sebou, takže při rozjetí je nedoženu. A ostatní stejně zvyšují svůj rozestup ode mě, samozřejmě, závislé na popsaných faktorech i tom, jak já momentálně jedu. Aspekt AI řízené počítačem tak je nejvíce na straně hráče v šampionátech, kde je nutné zvládnout pět až šest tratí za sebou. Tam mi přede mnou brání v předjetí a blokují to, čímž ze 12 pozice nedostihnu toho na 1. Ale je tam možné normálně většinu z nich předjet.

A ranou do zad je požadavek na odejmutí výkonnějších dílů, to by zřejmě hráči výhodu dalo. Ale v tom, co zde popisuji, je hra nevyrovnaná. Vývojáři mohli mít jiné představy, jak to kdo bude hrát. Ale mé snažení se míjí účinkem. Koneckonců, nejsou ty exhibice zřejmě nijak povinné. A asi to dávali do kupy nějakým generátorem, bez jakéhokoliv testování.

Odjel jsem závod z Exhibice na bronz Koenigsegg Challenge, který při opakování hodí přes 320 000 kreditů. Pak je rázem snadné šponovat jejich výši někam ke 20 miliónům. Neboť ty supersporty přibývají rychlostí blesku, jejich výkon jde ke 400 KM a útraty jsou tak dost mastné. Uvedený závod je v pohodě. Na lepší umístění se v něm už soustředit nemusím. Exhibice zkompletovány na 94 procent. Zůstalo mi v nich šest nesplněných závodů.
@PavelU (29.08.2025 01:25): Klubové soutěže jsou fakt dobrý, každý večer k tomu sedám. V Klubs ranking jsme 27, tak uvidíme kam až to dotáhnem.

Mě to teda nepřestává bavit, a to mám nahráno skoro 30 hodin, v kariéře 28% a spoustu věcí jsem ještě ani nevyzkoušel, třeba Porsche series a nebo Word challenge, v LeMans nemám nic vyhranýho a nevlastním jediný auto D kategorie. Zkompletovat kariéru na 100% to bude dobrých 150 hodin hraní.

Velká škoda že takhle kvalitní arkáda vlastně prošuměla bez nějakého většího zájmu. Zkoušel jsem hledat nějaké české recenze ale myslím že u nás nikdo tento titul nerecenzoval. Možná zafungovalo to stigma o kterým se zmiňuje Rapier, že první díl byl pouhá mobilní hra. Přitom do mobilní hry má dvojka hodně daleko. Docela mi to připomíná stařičký NFS III a IV, kde ještě nebylo umělý a nerealistický smykování, a před každou ostřejší zatáčkou se muselo brzdit. I grafická stylizace a jednotlivá prostředí jsou starejm speedům podobná, a bohužel i kvalita či spíše nekvalita samotné grafické stránky vypadá jako z doby před 15ti lety, ale to snad napraví nadcházející díl.

Natěšenost na trojku je u mě úplně maximální, mnohem větší než na novou Forzu Horizon. Potenciál to má obrovský, jádro hry může zůstat stejný, stačí jen graficky vylepšit tak aby to vypadalo jako hra ze současnosti, a možná malinko dospělejší jízdní model, a máme tu naprosto dokonalou arkádu :)

Ach, to jsem se zasnil :D
@Kotilion (29.08.2025 00:36): Dojet první mi nečiní potíže, jestliže ostatní vozy předjedu. To v klasických závodech není problém. Endurance Series mě už nebaví. Hra má nějakou míru AI řízenou počítačem, ale problém je, že u řady závodů máš na výběr ze specifických modelů vozů. Ty si je koupíš, jdou v závodu použít, jdeš auto plně vylepšit, nebo dokud máš kredity. Ale v samotném závodě ti ostatní ujedou, hra ale trvá na umístění v Top 3. No, a později pak ten požadavek na snížení výkonu vozů. Do takových 40 procent to bylo v pohodě.

A auta jsou pak drahá, upgrady také. Takže mi jde jen o tu funkcionalitu, jak k tomu všemu hra přistupuje. Nevylučuji, že činím něco špatně. V té garáži to ukazuje, co daná položka dělá. Nejdražší nemusí být nutně nejlepší. Třeba to mám fakt nastavené nevyhovujícím způsobem.

Klubové ligy jsou zajímavou možností, jak zde závodit. Každý den se tam objevují nové příležitosti. Tím se budeš umísťovat v žebříčku. A když budeš jezdit pravidelně, možná to bude stačit na první místo. Jdu vydělat další peníze, abych vylepšil Alfu Romeo, s níž pak zajedu ještě lepší časy v ligovém závodu. Ty páteční jsou super.

Alfa Romeo 4C Custom má ty možnosti customizace v Improved Circuit Workshop. Zakoupeno další auto, na jehož upgrady potřebuji minimálně 4 000 000 Cr. Až pak bych se dostal do závodu, který jsem dosud nezkoušel. Vozů mám asi 24. Jeden model vlastním 2x, jelikož jsem si nedal pozor.

Už jsem s hraním trochu hnul. Třicátý achievement je skvělou odměnou. Ty exhibice jsou fakt obtížné. Jeden turnaj jsem musel ve finálním závodu opakovat, protože bodový součet mě házel na druhé místo. A to znamenalo dojet první, a na startu knokautovat soupeře z první pozice. Opakováno asi pětkrát, než se mi to povedlo.
@PavelU (26.08.2025 02:53): No potěš koště, tak to se mám na co těšit :)
V kariéře mám 22% na kontě mám asi milion a půl kreditu, v garáži 9 aut a prozatím hrou proplouvám bez jakýchkoliv problémů. Hra po mě ani jednou nechtěla downgrade auta, ale já to hraji postupně, závody si nevybírám na mapě, ale přes menu na mapě. Hodně peněz mám i z exhibic, což jsou samostatný závody na 5 až 10minut, a za výhru se dá získat 100k až 220k.

Endurance pointů mám 200, podařilo se mi vyhrát C kategorii se Zondou. Už mi i jednou došel benzín, motor chcípnul, auto doklouzalo setrvačností pár stovek metrů spustilo se odpočítávání 5s a konec. Je to hodně o taktice, bez včasný výměny pneumatik a doplňování jen požadovaného množství paliva to prostě nejde vyhrát.

Jestli je na tebe hra moc obtížná a nedaří se vyhrávat, tak doporučuju dát si na 100% protiskluz (anti-skid), a zároveň si vybírat auta která mají minimální přetáčivost- ve statistikách auta je to úplně ten poslední řádek, šipka aby byla co nejvíc napravo, taková auta se minimálně přetáčejí. A když si k tomu zapneš ten plný protiskluz tak to auto vůbec nejde do smyku.
Tady jakmile auto smykuje tak ztrácí rychlost.

A samozřejmě tůnit, bez toho to tady nejde. Ve hře vlastně není klasické nastavení obtížnosti, to právě simuluje samotný tuning, kdy soupeři mají vždy stejně výkonná auta, hráč volí obtížnosti tím jak moc vytuní svoje auto.

Btw přidal sem se k tobě do klubu, ale nevím k čemu to je dobrý, kluby jsem zatím vůbec nezkoumal.
Hra by potřebovala v PC verzi výrazně upravit a zjednodušit. Už tam mám 50 procent, ale už si moc nového nekoupím a jakékoliv auto bych zkusil, nebude stačit soupeřům. AI závodníků je prostě jinde, než mé schopnosti. Gear.Club Unlimited 2 používá nadefinované časy formou ghost car, a to je u ultimátní arkády k ničemu. Jedna ze sekcí na ladění vozu je provázána s  Endurance šampionátem, který přidá nutné body, aby to šlo pak na upgrade vozů použít. A to já vůbec nemám. A spousta aut chce naopak downgrade, abych je mohl v závodu použít.

Tak jsem Endurance šampionát zkusil poctivě. Je potřeba dojet napoprvé všechny čtyři tratě. To dá možnost si vybrat lepší vůz, má-li jej hráč k dispozici. Pak stačí jezdit na dráze, a i bez doplnění paliva, popř. opravy pneumatik, to jde zvládnout. Je to ale čirý ultra realismus, což působí tím víc absurdně. A DH pro jistotu označení závodní simulátor zrušila. Ne, není to malá hra. V mých očích to může zachránit PC závodění. Jiné série se ruší, ukončují, tato tak má potenciál.

Endurance Points zatím 155. V Improve Circuit Workshop potřebuji mít 200. Pak bych musel vydělat dost peněz, vylepšit danou součást v dílně na maximum, dále upgradovat dosud vlastněná vozidla. A to by mělo teoreticky usnadnit stávající i nové závody. Ale u mnoha aut to stejně bude mít požadavky na downgrade. Hra není vybalancována v souvislosti s těmi penězi. Dostat se takto daleko, mít asi 15 aut, ale postrádat peníze na jejich vylepšení, případně koupi nových modelů, jak závody vyžadují, to je prostě hrozný šlendrián. Nutící mě to zkoušet hrát do úmoru. EP to jinak přičítá po troškách, i když skončím sedmý či čtvrtý v celkovém pořadí.

Improve Circuit Workshop už můžu ladit, ale podporuje to jen některá auta. A v závodech to stejně ukazuje nutný downgrade aut. A peníze zase musím vydělat. Jeden vůz, abych získal nějaké EP, mě stál dva milióny.
@PavelU (25.08.2025 17:55): Garáž je originálně pojatá, mám zatím jen tu první, tu stodolu. Nevzpomínám si že bych v nějaké hře kupoval dekorační prvky do garáže. Určitě je to pořád lepší než ponožky halenky a trenky ve Forze :)

Na takhle malou hru je to opravdu hodně propracovaný, nejen garáž ale samotný tuning a to množství závodů a zpracování aut je prostě na výborný úrovni. Jen škoda toho vizuálu, ne že by mě vadila stará grafika, beru to jako retro hru, spíš mně vadí že to co je dál od kamery už je trochu neostrý. Možná se původně počítalo s tím že hra vyjde pouze pro Nintendo, tedy na malý displej a tam to zas až tak moc nevadí. Hraju to na 15 palcovým notebooku a tam je to OK, ale na PC před velkým monitorem mě z toho bolí oči.
@Kotilion (25.08.2025 17:41): Endurance jsem zkoušel, ale nešlo mi to. Závody lze zobrazit i mezerníkem. Garáž lze vylepšovat, včetně daných částí na úpravu vozu. A to vše stojí dost prostředků. Nastavení Semi-Pro On je dobré pro zobrazení té linie na dráze. V nočních tratích je dobře vidět. Obecně to udává směr jízdy. Všude hra má ty slepé úseky na trati, kde buď pravá nebo levá strana, ale jeden směr je blokován. I to ty ukazatelé na silnici usnadňují. Nejhorší jsou čistě off-road tratě, na něž se tyto sporťáky moc nehodí.
@PavelU (24.08.2025 00:07): Tak to už jsi daleko přede mnou, já mám v kariéře zatím jen 4%.
Odjezděno několik závodů na mapě, a vyhraný Endurance turnaj v nejnižší kategorii a peněz mám dost.

S obtížností zatím problém nemám, ale to příjde. Poslední koupený auto Viper SRT a zkoušel jsem v něm odjet 24h Le Mans závod, bohužel to nešlo, beznadějně poslední, tak jsem se zas vrátil zpět na A1 kategorii :)
V některých závodech už vůbec nestačím na dobrá umístění. Je nutné dojet alespoň třetí, nejvyšší výhry jsou samozřejmě za první místo. Komplikuje to požadavek na daný model vozu, a to ještě ve stupni výkonnosti, jak si tvůrci přejí. Takže často downgrade na nižší výkon. A nakládání s financemi hra nemá též dobře zvládnuté. Musel bych 100x jet závod, inkasovat 80 000,- , aby mi pak po nákupu auta a vylepšení něco zbylo.

V kariéře mám splněných 45 procent. Fakt mám stále málo peněz. Na kompletní upgrade garáže je to nedostatečné. Až pak teprve auta. Závody vozů kategorie C řádně přituhují. Noví protivníci v roli řidičů, kdy musím používat veškerých nefér taktik, jak je sundat a zdržet je o něco víc vzadu za mnou. A achievementy se mi též daří rozumně odemykat.

49 procent splněno. Je neustále potřeba nových modelů vozů, abych mohl ty závody jet. A peníze získávat opakováním starších závodů. Baví mě to. I ty ligy. Je to skvělé. Acura fajn auto, Dodge Viper se mi moc neosvědčil.
@Kotilion (23.08.2025 19:22): Ja som si nechal len ten antiskid a celkom to stačí. Inak ja som na to tiež narazil len tak náhodou pri prezeraní nejakého bundlu na Fanatical asi. Každopádne, ako si povedal, bola by škoda to minúť.
Btw, aký ovládač používaš? XBoxový?

@Rapier (23.08.2025 22:53): Ja ti neviem, mne to príde celkom ako OK hra zatiaľ. A graficky na "mobilnú" hru slušné. Akurát by som uvítal trochu realistickejší jazdný model, niečo ako majú Forzy Horizon. Ale za tie 4€ sa to zatiaľ javí ako dobrá kúpa. :D
Zdejší diskuze mě připomíná limitovanou nabídku závodních her na Nintendo Switch.

Poprvé jsem na jméno Gear.Club Unlimited narazil při procházení Xbox Store na konzoli před časem, a málem zakoupil. Naštěstí jsem stihl zaregistrovat, že hra vyšla primárně na telefony, podobně jako série  Asphalt z mobilů, kterou jsem svého času hrál na Androidu.

Obě hry stěží dosahují kvalit starších dílů NFS z PC, i přes líbivý kabátek. Bohužel u her primárně dělaných pro mobily to jde vidět. Pochopitelně vím, že první Gear.Club byl port z mobilu, a druhý nikolib.
Nicméně, třeba je to lepší závodní hra než Need for Speed: Hot Pursuit Remastered na konzolích, další Nintendo Switch znouze cnost.

Nebýt WRC série, tak na Switchi nejsou takřka závodní hry, GRID Autosport je zhruba druhá nejrealističtější závodní hra pro Switch. Tak snad to vyjde s GCU3. Na velkých konzolích je hra, v konkurenci všech dostupných závodních titulů, zcela bez šance.
To já jsem to vyzkoušel všechno, Anti - skid je něco jako kontrola stability, při nastavení na 100% auto na asfaltu nejde dostat do smyku. Steering na 100% ale nezatáčí automaticky, jen jemně koriguje směr pro nejlepší průjezd zatáčkami. Braking na 100% auto brzdí samo, vůbec není potřeba používat brzdu ale braking na 0% je pořád zapnutý ABS, takže nejde vůbec vypnout, přeci jen jeto arkáda.
Všechno to mám po vypínaný, hraju na kontroléru a je to docela výzva. Jízdní model je docela originální, vůbec nevím k čemu to přirovnat, možná vzdáleně něco napůl cesty mezi The Crew1 a TDU1.

Zrovna jsem začal Endurance závody, jako která arkáda má povinou kvalifikaci, opotřebení pneu, volbu množství paliva, pit stopy ???

Kdybych včera nezaregistroval tu newsku na Vortexu, tak bych o tyhle sérii vůbec nevěděl.
@PRIVATE MARTIN (23.08.2025 18:22): Hraji to na klávesnici. Ty přednastavené režimy jsou tam tři. A každý má jiné nastavení. Já tam asi chtěl mít Semi-Pro On, ale při změně těch ukazatelů u Detail, to vypne ono Semi-Pro. Hra i tak není moc snadná. Každé auto startuje kousek od jiného a je dobré mít startovní pozici někde u prvního až čtvrtého místa. Porsche Series jsou v tomto dost náročné. V průběhu závodu málo kdy někoho předjedeš, pokud si startoval ze 12 pozice. I závody ostatních typů nejsou vždy pohoda. Kolikrát proklouznu dobře zvládnutou zatáčkou, kde se proderu mezerou mezi mými soupeři a předjedu je.
@PavelU (23.08.2025 16:22): Ja som si nechal iba ten Anti-skid. Povedal som si, že brzdiť a točiť viem aj sám. :D
Ale neskúšal som či je v tom nejaký markantný rozdiel. Každopádne ten jazdný model by mohol byť trochu prepracovanejší. Príde mi to také "krabicoidné" ako staré NFS. Možno zámer, možno chcem do malej závodnej hry veľa.

A hráš na klávesnici?
@PRIVATE MARTIN (23.08.2025 15:37): Presets: Semi-Pro ON. Detail: Braking 25 procent. Anti-skid 50 procent. Steering 25 procent. Tohoto nastavení jsem si hned všiml při první zapnutí, ale význam mi unikal. Tak jsem tam nechal tyto hodnoty. Snad to nemám moc ulehčené.
Hra je fajn. Na třetí díl jsem zvědav. Po splnění Porsche Series se objeví další závody s těmito auty, plus jedno hráč získá. A lze stále vydělávat slušné částky opakováním již absolvovaných klání. To je potřeba, protože upgrady něco stojí a ladění komponent, které vozy zlepšují, také. Měl jsem 4,5 miliónu financí, ale z většiny vloženo do dalších úprav stávajících vozů. Na zakoupení nových modelů aut už moc nemám. Ligové závody umožňují zvyšování úrovně hráče, což později přidá bonus k peněžitým výhrám ze závodů. Gear.Club Unlimited 2 je ultimátní arkádou.
Hra vypadá a hraje se poměrně dobře. Dá se to přirovnat k některým NfS. Jen asi nejde opakovat již absolvované závody. Já mám rád, když si to můžu hrát dostatečně dlouho. Líbí se mi nějaké tratě, ale již zmizí z přehledu mapy. Porsche závody super. V Season 1 jsem byl druhý.

Zelené a oranžové ikonky na mapě jsou závody. Dále se tam nachází autosalóny, pokaždé s jinými vozidly. Porsche šampionát je oddělený dole na mapě. Výše výher je slušná, ale auta také něco stojí.

Sláva. Závody lze samozřejmě i opakovat a navyšovat tak výši financí.

Absolvování ligy je v SP jen po omezenou dobu a určitý okamžik. Zjistil jsem, že se dá v jednom závodě této kategorie naboostovat výši finančního konta. Sice po menších částkách a trvá to několik minut. A to prostě tak, že závod zruším a jdu do nabídky. Pak jej zase zapnu a tak stále znovu. Zdržují to pouze neustálé loadingy. Multiplayer se mi nepodařilo zapnout.

Upgrady vozidel jsou geniální a sofistikovanou minihrou, jíž stále nejsem schopen plně pochopit. Což mi tudíž neumožňuje některá z vlastněných aut uplatnit v závodě, kde je vyžadován ten daný model. A to jsem pořídil již sedm vozidel. A jiný aktivní závod hrát nemůžu, krom těch dříve splněných.

Nabídka závodů na mapě, popř. přehled v rozdělených sekcích, obojí je nepřehledné. Jeden závod jsem dojel druhý, chtěl jej zopakovat, ale již jsem ho nenašel. Zajímavé je, že i když vše utratím za upgrady vozů či dílny, dá se to kvapem zase získat zpátky. Dobrých 1 500 000 peněz.