Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 40
Předem upozorňuji, že se takto vyjadřuji k celé první sezóně. Může to být mírně spoileroidní, ovšem nejmenuji žádný určitý charakter.

Připadá mi neuvěřitelné, jakou drzost Telltale mají, roky opakovat stejnou, předvídatelnou šablonu, v odporné grafice, se stále totožnou, předvídatelnou iluzí voleb a scenáristickými kiksy. S každým frenetickým zmáčknutím klávesy Q - kterak bravurně Telltale simulují přetahování a veškerá lopotná snažení - jsem si představoval jednu pěst tomu chytrákovi, co to tam měl potřebu po x-té prosadit.

Podstatnější ovšem je, že GoT příběhově nefunguje. Člověk se celou dobu o něco snaží, aby v závěru zjistil, že to nikdy nemělo žádný impakt, protože když jde do tuhého, postavy nakráčí jak lemmings do identické hromady sraček (a dostanou přes piču, protože o to přece jde, ne, je to ASoIaF, což znamená pořádnou tragédii, a navíc setting seriálového GoT, za kterým stojí dvě misogynní sadistické homoklády).

Když už se zdálo, že autoři možná pracují s něčím, co by rozšiřovalo náhled do universa ASoIaF, ukázalo se, že vědí prd, tudíž není žádným spoilerem, pokud prozradím, že North Grove je hrozně úžasné, zcela nevysvětlené místo s nevysvětlitelnou, ale jistě hrozně úžasnou mocí.

Velkou chybu také vidím v tom, jak Telltale naprosto serou na jakékoli detaily a nic nedopracovávají; nevím, jestli je to tím, kolik projektů si ukousli či jestli mají hráče za blbce, jsou neschopní anebo je to pouze nebaví... Ale dopadá to tak, že ničemu není věnován prostor, čas. Jdeš popravit zrádce? Nač ho odsoudit, nač přidávat scénu navíc, modelovat špalek a další kokotiny. Prostě ho přes jeho zbroj na místě beze slova probodneš (?!), whoo, to je gradace! A jsi-li snad z něčeho obviněn? Hohohó, také neočekávej, že se z toho vykecáš, chytráku, protože tě brzičko popravíme, potom, co jeden člověk v davu vykřikne, že jsi to fakt udělal. Přesvědčivé, velice přesvědčivé.

Občas jsem i prskal smíchy, například, když zombíkovi v hrudním koši uvízl po jílec meč a ten celým ostřím napřed dopadl na zem. Asi nemusím dodávat, že meč prostě zajel do textury půdy jak do snězeného másla, proč se s tím víc animovat. Je to taková pěkná ilustrace, jak se s tím tvůrci nepářou. Inu, ani já se s nimi už párat nebudu.
+15 +16 −1
  • PC --
Pánům autorům nestačí vydávat epizodu co dva měsíce a nechat tak čekat hráče rok na celou sezónu. Oni ještě neuzavřou příběh ani po skončení poslední epizody, abychom mohli čekat dalších x let na pokračování. No jo, kox je drahej. Nasrat.

Taky to vypadá, že původním grafikům dali Talltale sbohem a najali si nějaké absolventy na zpatlání něčeho, co se dá považovat za pohybující se postavu. A nejedná se o grafický styl jako takový, nevadí mi, že to vypadá, jako by to někdo kreslil temperami. Jde o roztřepené a neostré okraje, nedodělané spoje jednotlivých částí těla nebo laciné 2D záběry. Taková pohlednice Ironrathu v hráči jeho majestátnost nevyvolá. Je z toho cítit neuvěřitelná drzost autorů vydat všechno hlavně co nejrychleji.

Dům Forresterů je jakýsi ekvivalent Starků, tedy ti dobří vs. zbytek víceméně zmrdů. Lady Margeary se mi tady neskutečně zhnusila, i když je v seriálu celkem solidní postavou. Miřina příběhová linie ze začátku vypadá jako hodně nudná soap opera, ale pěkně se to rozjede a nakonec je její zakončení to nejsilnější ze všech. Rodrikova nesmrtelnost je opravdu směšná, hlavně poté, co jej propíchnou mečem skrz a on si prostě ještě dál funguje. Gared a jeho výlet do North Grove mě moc nebral, ale celkově Noční hlídku nemám rád. Proti tomu Cersi a Tyrion rulez. Asher a jeho Brekeka příliš neoslní a nezachrání to ani wanabe Sarah Conner aka Deanerys.

Takže technicky hrůza, hratelnost prakticky nulová (místama se mi ani nechtělo hýbat s rukama, taxem to prostě nechal plynout a stejně jsem "vyhrál"), příběhově je to neukončené. Jako fanda seriálu jsem to požvýkal a strávil, ale rozhodně bych to nedoporučoval někomu, kdo seriál neviděl.

Komentář se týká celé série.
Hodnocení: ✰
+7
  • PC 65
Je to jako házet kostkou. Z téhle hry, bude mít každý hráč rozhodně smíšené pocity. Ať máte jakékoliv úsudky, nemáte vliv na to, jak hra skončí. Buď skončíte s ksichtem v blátě nebo zemřete. Na konci každého dílu prožíváte agónii a pouštíte si další v naději, že to skonči, ale bude to ve skutečnosti jen horší a horší.. prosíte, aby to skončilo. Já osobně nehraji hry, abych v nich prohrával, a kdo ano? V GoT Series nemáte na výběr, musíte prohrát.

Nápad to byl skvělý. Adventura ze světa GoT zaměřující se na vedlejší rody v dějové linii. Jak už to ale u her inspirovaných z filmů bývá, zpracování je otřesné. Ani by tak nevadila grafika jako herní systém a příběh. Abych to více nastínil, po celou dobu jede hra jako filmové plátno a divák má občas příležitost zasadit do příběhu jednu větu ze tří nabízených. Málokdy se objeví nějaká akce ke "hraní" a většinou má hráč k výběru jen prohlédnout si věci více z blízka, takže se zase jen díváme. Absolutně neoceňuji zapojení hráče pomocí kláves Q a E do boje v bitvě. Nefunguje to, jak by zřejmě mělo a to ani při včasném stisknutí. Ve výsledku to vypadalo tak, že jsem si podmakroval šipky s těmito klávesy na jedno tlačítko na myši a to po celý průběh boje spamoval.

Pokud se vyžíváte v depresích a v sebepoškozování, kupte si to.

Pro: nápad

Proti: konec příběhu, zpracování herní stránky a rozhodování

+5
  • PC --
Kdo umí konce her? Telltale! Nebo teda The Wolf Among Us ho neměl až tak skvělý, ale oba díly The Walking Dead ano a stejně tak i The Game of Thrones.
Lee a Bigby si užili jednoduchý konec. Clem měla již konec promakaný.
A zde je to z hlediska větvení a dopadu voleb o třídu výše.
Teprve zjistím, jak měly různé volby vliv, ale při závěrečném hodnocení to vypadalo náramně. Jistě, mnoho voleb neovlivnilo děj či kdo přežil, ale volby napříč hrou ovlivnily, jak bude Westeros na své hrdiny vzpomínat. Telltale se v závěru předvedli. A závěr i vypadá, jako by tu měla rozhodnutí větší váhu.

Jinak samotný děj šestého dílu byl pěkně rychlý. Stále se něco dělo, rychlá rozhodnutí.
Miřina linka se podařila zakončit skvěle, Rodrikova a Asherova ještě lépe. Jen Garedova je nemastná, neslaná. Přinesla nečekané odhalení, ale od toho tajuplného North Grove jsem očekával více. Navíc jsem celou dobu čekal, že sehraje svou úlohu na jihu.

Také to souvisí s tím, že jsem očekával happy end. Nebudu tu prozrazovat, co na konci bylo šťastného a co nešťastného, ale G. R. R. Martin by snad byl spokojen. Měli jsme spoustu nechutných výjevů, nechutné záporáky, zvraty a naplněná i nenaplněná očekávání v ději.

A zde přehled závěrečných hodnocení, která podává Cersei:
Hodnocení je odstupňováno dle toho, jak moc jste se řídili srdcem nebo jak moc jste bezohledně využívali každou příležitost k lepší pozici. (Samozřejmě je zavádějící používat citově zabarvená slova srdce a bezohledně.)

Neochvějné přesvědčení
"Bojovali tvrdě, to jim neupírám. Ale byli příliš smělí. Vzdorní, když měli být chytří. Nemilosrdní, když měli být vychytralí."

Rafinovaná strategie
"Bojovali tvrdě, to jim neupírám. Ale byli lehkomyslní. Vychytralí, když měli být smělí. Prudcí až do konce."

Instinkt a urozenost
"Byli chytří, to jim neupírám. Ale příliš sentimentální. Řídili se emocemi, když měli být bystří. Instinktivní místo aby byli vychytralí.

Urputná vášeň
"Byli vášniví, to jim neupírám. Řídili se rozmary. Prudcí, když měli být vychytralí. Vznešení a tak až do konce. Jaká slabost."

Pro: Konec, příběh, volby, pocit

Proti: K titulkům konečně pustili hudbu - ale jen bubny jako v menu. Garedova linie mohla být silnější.

+3 +4 −1