Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Freddy Pharkas: Frontier Pharmacist

1993
73
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Freddy Pharkas: Frontier Pharmacist je 2D adventura od Sierry, velice podobná titulu Gold Rush! Odehrává se taktéž na Divokém Západu a je též komediální.

Ocitáme se v 80. letech 19. století. Freddy Pharkas byl kdysi nejrychlejší pistolník v Spojených státech. V jedné z přestřelek mu však bandita Kenny ustřelil ucho a krátce poté Freddy pistolnictví pověsil na hřebík. Ve snaze zapomenout na krušné časy se Freddy rozhodne zasvětit svůj život farmacii. Přijíždí do městečka Corsegold se svým snem – založit si lékárnu. Brzy začne pracovat u místního doktora, kde Freddy vyplňuje recepty, míchá mastičky a diagnostikuje nepříliš vážné případy. Místní obchod si však nevede dobře a z města mizí lidé. Freddy musí přijít na kloub problému jinak mu hrozí, že jeho obchod bude trčet uprostřed pustiny.

Hlavní náplní hry jsou rozhovory s obyvateli města, dojde ale i na míchání ingrediencí léků, léčení průjmu a hašení požáru... o zábavu je postaráno. Ostatně, na hře se podílel i slavný Al Lowe, tvůrce série Leisure Suit Larry.


Poslední diskuzní příspěvek

Já taky celkem mívám problém s mluvenou angličtinou ve filmech či hrách (občas teda i mluvenou češtinou - ve škole jsem se naučil jedním uchem poslouchat a druhým tou pouštět ven), kdy se musím soustředit, abych něco rozumněl. Ale konkrétně Phantasmagoria je v tomhle celkem v pohodě a i když třeba nerozumíš úplně do detailu, spoustu dalšího si jde domyslet.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Od Sierry už jsem dohrál drtivou většinu adventur. Když pominu hry co nikdo nezná, edutainment tituly, hry logické (Shivers) či kombinace s vesmírnými simulátory (Inca), tak mi zbývá pár stand alone titulů a nedosažitelná Phantasmagoria (nejsou titulky).

Freddy Pharkas je ale hrou, která zde IMHO byla docela známá, proto mě překvapilo jen jediné hodnocení. A není to ani špatná hra, i když budu nadávat a dost.

Je to totiž klasická sierrovka. To zaprvé znamená opravdu hnusnou grafiku. Roku 1993 ujel Sieře vlak, což je jasně vidět když si člověk zahraje tohle po nějakých hrách od Lucasů nebo Legendů. Rozplizlá nedetailní čmáranice, ve které se tak dobře daří oblíbenému pixelhuntingu a neviditelným předmětům. Hudba se všemi citacemi westernů se naopak povedla. A když jsme u přístupnosti, opět tu v mluvené verzi chybí titulky (což naštěstí řeší ScummVM). Engine a ovládání je stejné od doby King Quest 5-6, čili inteligentní kurzor se 4 úkony, tradiční menu a občas nefungující detekce kliků (na něco kliknete a ono to nejde, protože jste klikli o milimetr vedle). Když je na každé obrazovce 20-30 aktivních míst, je to na pováženou.

Obtížnost není tak hrozná jako u předchozích titulů Sierry, ale i tak to stačí. Schované cesty, objevující se předměty, umírání. Na začátku druhé kapitoly se snažíte zastavit zamořování městečka koňskými plyny a tak si v klidu adventuříte a najednou game over, protože časový limit. Kombinace předmětů jsou šílené - vezmete plechovku, propícháte ji sekáčkem na led, dáte do ní uhlí, koňský řemen a máte plynovou masku :D Celá poslední kapitola je jeden velký adrenalin, protože na každém kroku čelíte nebezpečí a budete umírat a umírat, než Vás napadne co udělat (nebo kouknete do návodu). Samostatnou kategorií je naprosto šílené vyrábění léků.

Proč teda nakonec 70%? Inu Sierra umí (většinou) vyprávět příběhy. Westernových adventur (a vůbec her) příliš není, těch komediálních ještě méně. Titulní hrdina je bývalý pistolník, který v malém městečku dělá lékárníka a tak si v klidu povídáte s postavami a brzy zjišťujete, že tu něco smrdí. A to doslova. Šerif zavírá jeden obchod za druhým, město sužuje koňské prdění, invaze slimáků, otrava vody a Freddy bude muset odložit lahvičky s medicínou a nasadit kolty. Příběh graduje až do famózního finále, kde nechybí parádní odhalení. A přitom Vás na každém kroku čeká nějaká hláška, gag, pomrkávání na diváka - ať už při sledování dění, čtení popisů, dialozích nebo mezihrách. Občas je to pěkně nechutné, nechybí odkazy na jiné hry (Lemmings :D), akční mezihry mají volitelnou obtížnost.

Sierra si dělá srandu i z vlastního bodového systému a tak když otevřete dveře do lékárny, nadělí Vám rovnou 500 bodů z 1000 možných :) Na konci Vás zase čekají nepovedené scénky z "natáčení". Zkrátka i když jsem nadával, celou dobu jsem se slušně bavil a proto aspoň těch 70% dám.

Pro: Slušný příběh, parádní humor v každém kousku hry, tradiční ovládání.

Proti: Rozplizlá a hnusná grafika, sierácká neférová obtížnost.

+7